Olen tässä tehnyt viime päivinä vimmatusti monokauppaa. Vimma on vaihtumassa epätoivoon. Jos on antaa vinkkejä niin kiitos...
Eli minulla on Salomonin Active pilot 9 (harmaan punaiset) monot jotka on muuten okmutta lesti on turhan kapea. Eli kun olen ajatellut hiihtää aiempaa enemmän niin pakko kai nee on vaihtaa ettei ala tulla jalkaterään ongelmia talven aikana... Sellaista puutumista jalkaterässä /jalkapöydässä kun lesti on niin kapea.
Noh marssin kauppaan jos toiseenkin ja totesimme että Fischer on markkinoitten leveälestisin. Sitten niitä merkkejä oli muitakin mutta siteen vaihtaminen olisi ollut edessä... Otin / ostin uudet skate9000 ja menin testaamaan...mitä mitä painaa jalkaholvista (siis jalan sisäsyrjästä) aivan sairaasti. Sattuu!!! Menin takaisin kauppaan nilona ja pyysin että vaihdetaan kesympään malliin eli 5000... Josko ne olisivat pehmeämmät ja mukautuisivat jalkaani paremmin...
Menin eilen sitten oikein lenkille niillä uusilla monoilla... Alkoi painaa saman tien... Mutat sitkeänä sissinä jatkoin ja ajattelin että kyllä se siitä... ei se siitä. Uutta pohjalllista ja lisää sukkaa niin kipu muuttui siedettäväksi.
Meen takaisin kauppaan. Mulal on ajatus että INNOVAATIO /centrix on jäänyt mukavuuden osalta pahasti puolitiehen. En ole jaloistani normaalia kummoisempi lättäjalka. VArmaan 50 % suomaklaisista on samanlaiset jalat. Vian on oltava fisherin rakenteessa. Eli monon sisäsyrjälle tulee muovivahvike joka ei jousta yhtään ja juuri siihen aiheutuu 75 kg potku kaksi kertaa sekunnissa. Siitä ongelmat. Suurin harmi on se että muuten mono tutuu mahtavalta kiertojäykkyyden ja asennon ja päkiän jouston suhteen
Onko mitään tehtävissä enää Fishereitten kanssa. Sopeutuuko jalka / mono..? Mistä mulle monot..?
Fischerin luistelumonot
25
15968
Vastaukset
- passasi
...ainakin mulle.pari vuotta sitte ostin kans
monoja ja tuo sportfulli oli leveempi ku
ficheri,ainaski mun jalalle.- siis
salomoni eikä fisseri
- mulla kans
Sportfulit,sopii jopa villasukkakin sinne,jos haluaa.
- pehmenee
kolme-neljä lenkkiä niin ei enää huomaa mitään.. tosi ihme jos kenkä sopii jalkaan heti kun valettu..sen takia ei koskaan lähdetä uusilla lenkkareillakaan suoraan maratonille.
- Petri
Pehmenee... niin mitkä. nko sulla nimenomaan Fishereistä kokemuksia. Vein ne 5000 skatet takaisin liikeeseen ja lähettävät ne maahantuojalle... Sen verran paljon on tullut kaikenlaista harrastettua että noin pahaa lapsusta suunnittelussa ei merkkituotteen osalta ihan heti tuu mieleen. Veikkaan että asia on vähintäänkin kiusallinen Skipatrolissa (maahantuoja) saati sitten itse päämajassa tällähetkellä.
Juttelin liikkeessä erään nuoremman myyjän kanssa. Hän kertoi saaneensa palautetta että juuri em tavalla painaa Fischer myös sitä testanneitten kisamiesten jalassa. Mun mielestä tässä on kaikki ainekset tuollaiseen pieneen skandalinpoikaseen... vähän niin kuin niillä jenkki pyöränlukoilla oli tässä muutama kuukausi sitten. Onko muillakokemusta nimenomaan Fischereistä..?
Muuten on ilmeisesti niin että salomonin Active 9 pilot mono vuosimallia 2001 (eli mun nykyiset monot) on kapeampilestiset kuin uudemmat monot 2003/2004 Salomonilta joten kyllä tässä alkuperäiseen ongelmaan taitaa löytyä yksinkertainen ratkaisu onneksi;-) Voisiko joku viisaampi varmistaa tänkin asian..? - pehmeni
Petri kirjoitti:
Pehmenee... niin mitkä. nko sulla nimenomaan Fishereistä kokemuksia. Vein ne 5000 skatet takaisin liikeeseen ja lähettävät ne maahantuojalle... Sen verran paljon on tullut kaikenlaista harrastettua että noin pahaa lapsusta suunnittelussa ei merkkituotteen osalta ihan heti tuu mieleen. Veikkaan että asia on vähintäänkin kiusallinen Skipatrolissa (maahantuoja) saati sitten itse päämajassa tällähetkellä.
Juttelin liikkeessä erään nuoremman myyjän kanssa. Hän kertoi saaneensa palautetta että juuri em tavalla painaa Fischer myös sitä testanneitten kisamiesten jalassa. Mun mielestä tässä on kaikki ainekset tuollaiseen pieneen skandalinpoikaseen... vähän niin kuin niillä jenkki pyöränlukoilla oli tässä muutama kuukausi sitten. Onko muillakokemusta nimenomaan Fischereistä..?
Muuten on ilmeisesti niin että salomonin Active 9 pilot mono vuosimallia 2001 (eli mun nykyiset monot) on kapeampilestiset kuin uudemmat monot 2003/2004 Salomonilta joten kyllä tässä alkuperäiseen ongelmaan taitaa löytyä yksinkertainen ratkaisu onneksi;-) Voisiko joku viisaampi varmistaa tänkin asian..?nimenomaan Fischerit. Ekalla lenkillä tuli rakot jalkaholvin kohdalle.. parilla seuraavalla lenkillä laitoin teippiä jalkaan sille kohdalle suojaksi mistä oli hiertänyt. Sitten en enää viitsinyt teipata mutta enää ei ole tullut rakkoja.
Minulla on jotenkin oudon muotonen jalka joten olen oppinu tekemään kengille erinäisiä omia virityksiä.
Kannattaisi myös ehkä kokeilla Salomonin vanhempaa Pilot mallia.. se oli ennen keltanen mutta nykyään sekin on kai joku hopean värinen.. siinä on paljon leveämpi lesti kuin näissä Salomonin uudemmissa malleissa - edelliseen
Petri kirjoitti:
Muuten on ilmeisesti niin että salomonin Active 9 pilot mono vuosimallia 2001 (eli mun nykyiset monot) on kapeampilestiset kuin uudemmat monot 2003/2004 Salomonilta joten kyllä tässä alkuperäiseen ongelmaan taitaa löytyä yksinkertainen ratkaisu onneksi;-) Voisiko joku viisaampi varmistaa tänkin asian..?Nykyään melkein kaikki monot suunnitellaan keskieurooppalaista jalkatyyppiä varten joka on keskimäärin kapeampi kuin suomalainen. Ilmeisesti Suomi on nykyään sellainen markkina-alue että ei kannata erikseen meikäläisten jalkoja varten suunnitella sopivia..
- adidakset
Ne tummansiniset joissa on valkoisia raitoja. Ovat täysin samanlaiset kuin keltaiset salomomit jotka tänävuonna ovat kai harmaat. Kaikissa on sama lesti, ovat leveämmät kuin salomonin garbonit. Hinta intersportissa 165 €.
- ari
Ostin syksyllä Ko.Fischerit skate 9000 monot ja olen tyytyväinen.Ekalla kerralla tuli toisen jalan holvikaaren rakko.Ja tuntuivat oudoilta nimenomaan holvikaaresta.Seuraavilla muutamilla kerroilla
teippiä jalkaan. Jonka jälkeen jalka tottui, nyt takana yli 500 km ja tuntuvat tosi hyviltä.- Petri
Ari... mielenkiintoista. Sulla olikyseessä nimenomaan noi uudemmat mallit. Mitenkä silläaikaisemmalla vastaajalla oliko uudemmat tämän vuoden Fischerit?
Ei mulla mitään rakkoa tullut. Vaan aivan silmitön kipu siinä holvikaaren kohdalla. Jalka ei hankaa mitenkään vaan se muovin reuna painaa aivan tajuttomasti. Joku mustelman tapainen siitä tuli 10 km hiihtämisstä. Aivan kidutusta...
JOs niillä väkisin jatkaisi hiihtämistä niin täyttä kidutusta se olisi. Ei auta teippi minulla mitään, hullu määrä superloonia välissä voisi auttaa mutta ei varmaan olisi sama kenkä enää...
Kaikki vermeet mitä olen urheillesa pitänyt eivät koskaan ole noin epämukavia aluksi olleet. Liikkeessä kuulin kisamiesten kertoneen että testimonoja ei ole jalkaan toista kertaa tullut laitettua. Minkä lainen holvikaari sinulla Ari on. Veikkaan että se on melkoisen korkea..? - ari
Petri kirjoitti:
Ari... mielenkiintoista. Sulla olikyseessä nimenomaan noi uudemmat mallit. Mitenkä silläaikaisemmalla vastaajalla oliko uudemmat tämän vuoden Fischerit?
Ei mulla mitään rakkoa tullut. Vaan aivan silmitön kipu siinä holvikaaren kohdalla. Jalka ei hankaa mitenkään vaan se muovin reuna painaa aivan tajuttomasti. Joku mustelman tapainen siitä tuli 10 km hiihtämisstä. Aivan kidutusta...
JOs niillä väkisin jatkaisi hiihtämistä niin täyttä kidutusta se olisi. Ei auta teippi minulla mitään, hullu määrä superloonia välissä voisi auttaa mutta ei varmaan olisi sama kenkä enää...
Kaikki vermeet mitä olen urheillesa pitänyt eivät koskaan ole noin epämukavia aluksi olleet. Liikkeessä kuulin kisamiesten kertoneen että testimonoja ei ole jalkaan toista kertaa tullut laitettua. Minkä lainen holvikaari sinulla Ari on. Veikkaan että se on melkoisen korkea..?joo uusi malli on kyseessä.Jalan holvikaari on ihan normaali ja jalka muutenkin.Edelliset monot salomonit 9.0 pilot olivat myös ihan ok.Lesti on vaan Salomoneissa kapeampi kärjestä.Näissä uusissa fichereissä on varpaissa enemmän tilaa.
Ja esim.ylämäkeä hiihdettäessä pohjan muotoilusta
tuntuisi olevan hyötyä - Petri
ari kirjoitti:
joo uusi malli on kyseessä.Jalan holvikaari on ihan normaali ja jalka muutenkin.Edelliset monot salomonit 9.0 pilot olivat myös ihan ok.Lesti on vaan Salomoneissa kapeampi kärjestä.Näissä uusissa fichereissä on varpaissa enemmän tilaa.
Ja esim.ylämäkeä hiihdettäessä pohjan muotoilusta
tuntuisi olevan hyötyäAri... just toi harmittaa eniten. Testasin niitä Fischerietä sen 10 km ja kun olin vaihtanut pohjallisen ja pannut kaksi!! paksua sukkaa niin pystyin keskittymään monon muihin ominaisuuksiin edes jonkin verran.
Kyllä Fisherin se korkea kanta suuntavakaus ja päkiän jousto tuntuivat sellaisilta jutuilta että niillä olisi kiva alkaa hiihtämään. Mutta toi puukko jalassa. Vitutus on siis suuri kun on näin ristiriitaista.
Tuotekehitystä olisi voinut miettiä mm sen muoviosan (jalkaholvia vasten) muodon ja pehmennyksen suhteen. Mulla on sellainen tuntuma että todella ihme jos oma räpyläni olisi tottunut edes ajan kanssa siihen monoon. Se muovi ei ole sama asia kuin esim. nahka. Voi tietysti olla että juuri omissa monoissani on jotain lisähäikkää...
Fisherin kanssa ongelmaa ei todellakaan ole jalkaterässä. Siellä on jalalla hyvin tilaa.
Salomoneista... Eiko se ole juuri niin päin että 3-4 vuotta vanhat mallit(itselläni) on kapeampia kuin nykyiset. mm Adidasta mulle on markkinoitu todella kapeana mutta viimeksi kun kävin urheiluliikkessä "palauttamassa" fisherit niin siellä piruuttani koleilin siniharmaita Adidaksia ja ne eivät olleet niin kaposet kuin 2001 salomon active Pilot 9 monot. Ei oo ihme että on vaikeaa kun kaikilla on oma mielipide.
Sen onoppinut että ei kannata aina luottaa myyjiin. KApeuden salta parastapa on panna vaikka kolmet sukat päällekkäin ja toiseen jalkaan puristava oma mono (jos se on ongelma) ja toiseen jalkaan se monojonka luulee tuovan helpotusta. Nimittäin ilman jalan turpoamista arviot voi mennä aivan pieleen!!!!!!!!!!! Monoja on paha palautella 15 km hiihdon jälkeen. Se mikä liikkeessä tuntuu hyvältä voi olla aivan kamala kokemus 15 km hiihdon jälkeen. KOmmenttia! - dga
Petri kirjoitti:
Ari... just toi harmittaa eniten. Testasin niitä Fischerietä sen 10 km ja kun olin vaihtanut pohjallisen ja pannut kaksi!! paksua sukkaa niin pystyin keskittymään monon muihin ominaisuuksiin edes jonkin verran.
Kyllä Fisherin se korkea kanta suuntavakaus ja päkiän jousto tuntuivat sellaisilta jutuilta että niillä olisi kiva alkaa hiihtämään. Mutta toi puukko jalassa. Vitutus on siis suuri kun on näin ristiriitaista.
Tuotekehitystä olisi voinut miettiä mm sen muoviosan (jalkaholvia vasten) muodon ja pehmennyksen suhteen. Mulla on sellainen tuntuma että todella ihme jos oma räpyläni olisi tottunut edes ajan kanssa siihen monoon. Se muovi ei ole sama asia kuin esim. nahka. Voi tietysti olla että juuri omissa monoissani on jotain lisähäikkää...
Fisherin kanssa ongelmaa ei todellakaan ole jalkaterässä. Siellä on jalalla hyvin tilaa.
Salomoneista... Eiko se ole juuri niin päin että 3-4 vuotta vanhat mallit(itselläni) on kapeampia kuin nykyiset. mm Adidasta mulle on markkinoitu todella kapeana mutta viimeksi kun kävin urheiluliikkessä "palauttamassa" fisherit niin siellä piruuttani koleilin siniharmaita Adidaksia ja ne eivät olleet niin kaposet kuin 2001 salomon active Pilot 9 monot. Ei oo ihme että on vaikeaa kun kaikilla on oma mielipide.
Sen onoppinut että ei kannata aina luottaa myyjiin. KApeuden salta parastapa on panna vaikka kolmet sukat päällekkäin ja toiseen jalkaan puristava oma mono (jos se on ongelma) ja toiseen jalkaan se monojonka luulee tuovan helpotusta. Nimittäin ilman jalan turpoamista arviot voi mennä aivan pieleen!!!!!!!!!!! Monoja on paha palautella 15 km hiihdon jälkeen. Se mikä liikkeessä tuntuu hyvältä voi olla aivan kamala kokemus 15 km hiihdon jälkeen. KOmmenttia!Olen kilpahiihtäjä ja käytän Fischerin uusimpia monoja sekä P että V. Sama juttu kun Arilla eli luultavasti jalka tottuu kun ei pidemmän päälle tarvitse teippailla. Jalkani on melko leveä ja jalkaholvi ehkä jopa normaalia matalampi.
Kyllä se on nimenomaan niin päin että Salomonilla nämä vanhemmat Pilot-mallit (kelta-musta) on selvästi leveämpiä lestiltään kuin uudempi Carbon (hiilikuitua pohjassa). Molempia olen käyttänyt ja jopa tuo Carbon venyy käytössä niin ettei ongelmia ilmennyt. - Petri
dga kirjoitti:
Olen kilpahiihtäjä ja käytän Fischerin uusimpia monoja sekä P että V. Sama juttu kun Arilla eli luultavasti jalka tottuu kun ei pidemmän päälle tarvitse teippailla. Jalkani on melko leveä ja jalkaholvi ehkä jopa normaalia matalampi.
Kyllä se on nimenomaan niin päin että Salomonilla nämä vanhemmat Pilot-mallit (kelta-musta) on selvästi leveämpiä lestiltään kuin uudempi Carbon (hiilikuitua pohjassa). Molempia olen käyttänyt ja jopa tuo Carbon venyy käytössä niin ettei ongelmia ilmennyt.mitenpaha sinulla oli ne aloituskivut... Mulla oli sellaiset että ei tunnu kovin mielekkäältä alkaa purra hammasta jatkossa. Oikeasssa jalassa kipu oli kovempi. Voi siis olla että siellä on jotain häikkää. Alkuun mietin että vika on siinä että muovinen sisärakenne tulee yli pohjallisen tason. Sen voi todeta kokeilemalla sormella. Ajattelin että kyseessävi olla tekovirhe... Mutta todennäköisesti eniten painaa se musta(?) muovinen tukirakenne.
Noh nyt ne on maahantuojalla monot saavat pähkäillä asiaa.
DGA, Ari onko teiltä kipu kokonaan hävinnyt??? Entä miten kova se sattuminen oli alussa. Kipua ja tuskaa vai lievää painamista ja kuumotusta..? - ari
Petri kirjoitti:
mitenpaha sinulla oli ne aloituskivut... Mulla oli sellaiset että ei tunnu kovin mielekkäältä alkaa purra hammasta jatkossa. Oikeasssa jalassa kipu oli kovempi. Voi siis olla että siellä on jotain häikkää. Alkuun mietin että vika on siinä että muovinen sisärakenne tulee yli pohjallisen tason. Sen voi todeta kokeilemalla sormella. Ajattelin että kyseessävi olla tekovirhe... Mutta todennäköisesti eniten painaa se musta(?) muovinen tukirakenne.
Noh nyt ne on maahantuojalla monot saavat pähkäillä asiaa.
DGA, Ari onko teiltä kipu kokonaan hävinnyt??? Entä miten kova se sattuminen oli alussa. Kipua ja tuskaa vai lievää painamista ja kuumotusta..?Itse kun, hiihdin ko. monoilla ensimmäisen lenkin
pari tuntia.Alkoi vasemman jalan holvikaari olemaan tunnin hiihdon jälkeen kuin, tulessa ja sen jälkeen tunsi rakon olevan tulossa.No rakkoihin olen tottunut joten lenkki tuli hiihdettyä.Seuraavalla kerralla ureiluteippiä jalkaan eikä ollut ogelmia.Olisi ehkä jo ekalla kerralla selvinnyt helpomalla jos, olisi hiukan
löysentänyt monon nauhoitusta.Eli sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Uusia monoja voi muuten
kokeilla ainakin Jämin hiihtoputken ureilukaupassa.Tarjosi minulle ko.mahdollisuutta en tosin kokeillut vaan ostin muualta. - hiihtelijä
Petri kirjoitti:
Ari... just toi harmittaa eniten. Testasin niitä Fischerietä sen 10 km ja kun olin vaihtanut pohjallisen ja pannut kaksi!! paksua sukkaa niin pystyin keskittymään monon muihin ominaisuuksiin edes jonkin verran.
Sen onoppinut että ei kannata aina luottaa myyjiin. KApeuden salta parastapa on panna vaikka kolmet sukat päällekkäin ja toiseen jalkaan puristava oma mono (jos se on ongelma) ja toiseen jalkaan se monojonka luulee tuovan helpotusta. Nimittäin ilman jalan turpoamista arviot voi mennä aivan pieleen!!!!!!!!!!! Monoja on paha palautella 15 km hiihdon jälkeen. Se mikä liikkeessä tuntuu hyvältä voi olla aivan kamala kokemus 15 km hiihdon jälkeen. KOmmenttia!MOI! otan osaa! kävin suurinpiirtein samanlaisen monon vaihto/vitutus- ruljanssin viime syksynä..Aikaisemmat monot olivat kelt.Salomonit ja tietty halusin "parhaat", joten eikun harmaat Salomonit jalkaan ja ladulle. Leveälestiselle jalalle hiihto oli tuskaa vaikka kaupassa monot olivat hyvän tuntuiset. Siis VAIHTOON , ja tilalle sini/valko raidalliset Adidakset ja nautin jälleen hiihdosta, tosin näistäkin eka ostamani pari oli liian suuri : ) Sain onneksi kaupattua nämä monot tutulle ja ostin oikean kokoiset tilalle. Tästä kaikesta tuli vain mieleen etten ihan heti monoja vaihda ja toisekseen pitäydyn suurinpiirtein samassa mallissa/merkissä. SEn verran erilain tuo jalka käyttäytyy kaupan lattialla verrattuna hiihtolatuun. Minun jalalle Adidakset ovat olleet onnistunut valinta; mistään ei ahdista/paina ja niillä on hyvä hiihtää kovempaakin vauhtia. Toivottavasti ongelmasi ratkeaa.
- joni
Itsellä fisherit tekivät alussa saman mutta jalka tottuu ja kengät ehkä venähtävät.Itse huomasin että helposti tulee vedettyä liian tiukalle. Kokeile löysemmällä niin auttaa.
- Petri
On se silti hassua noitten Fischereitten kanssa. Markkinointi-imagoa voisi luulla vähentävän se että mono painaa alussa... varmaan joku kämmi siinä tuotekehityshommassa on tapahtunut. KAi samat ominaisuudet olisi ollut mahdollista tehdä kenkään ilman tuota ekan 100 km teippauspakkoa..?
Ajatelkaa kaveria joka kokeilee monoa. eI VARMASTI osta fisherietä jos painaa. Sitten kaikilla on tuskin samaa luonteenlujuutta/ymmärrystä kuin teillä teippailla jalkaa sen ekan 100 km aikana. Saisiko muuten vinkkejä siihen teippaukseen,-)
Noh nyt kun monot on maahantuojallla niin katsotaan mitä sanovat. Aajttelin että (koska kumminkin sanovat että se sattuminen lakkaa aikanaan) ehdottaa että voin fisukoilla hiihtää mutta jos ei sattuminen lakkaa niin korvaavat minulle monojen hankintahinnan. Voin kenties ohjeistaa heitä kokemukseini perusteella neuvomaan uusia asiakkaita. Luulisi suostuvan jos toinen vaihtoehto on saada asiakas aivan hämilleen...
Sinänsä täällä kirjoitetut mielipiteet ovat antaneet minulle aiheen sittenkin yrittää ajaa niitä Fishereitä sisään ainakin vähän sitkeämmin. Muuten olisin jo luopunut toivosta. Toivoa sopii että kaikki vastaajat eivät sentään ole Fisherin tiimikuskeja;-) - Rcs Skatecut 610
Ei ole tarvinnut teippailla, vaan hyvin on toiminut alusta saakka ja istunut jalkaan. Molemmat, sekä perinteinen että vapaa loistavia hiihdettäviä.
- asd
olen kilpahiihtäjä. omistan molempien tyylien monot. kummatkaan eivät ole painaneet kertaakan kun ne laittaa kunnolla jalkaan eli jalka aivan monon takaosaan ja nauhat tiukalle. tietenkin sukka vaikuttaa aika paljon. sitä ei moni usko, mutta itse en enää käytä kuin kaupassa yli 20€ maksavia sukkia.
tietysti voit koettaa muotoilla monoja eli lämmität ne hiusten kuivaajalla lämpimiksi, laita jalkaan kunnolla ja olet monojen päällä seisten niin pitkään kunnes monot ovat jäähtyneet. olen joutunut muotoilemaan salomoneja ennen.
ei ole ollut mitään valittamista enkä vaihtaisi niitä mihinkään muihin. salomonin carbonit eivät edes sovi jalkaan.- Petri
Sain ilmoituksen Intersportista että UUDET monot saapuneet maahantuojalta. Noh ei ollut selityksiä asiasta sen enempää. Juttelin tutun myyjän kanssa ja todettiin että testataan nyt sitten... jos ei homma ala toimia ilman kipuja niin eiköhän maahantuoja tule sitten vastaan...?
Yllätys oli suuri kun toissapäivänä kävin 10 lenkin vetämässsä. Ei sattunut lainkaan... vain sellaista painamista oikean jalan holvikaareen jonka luulen loppuvan ajallaan. Eli kyseessä mulla alussa saattoi olla NS MAANANTAIPÄIVÄN erä. ihmettelinkin voiko näin syvältä käyttömukavuuden osalta olla mono jonka tekemiseeen on käytetty aikaa ja saksalaista suunnittelua... noh valmistusmaa on Indonesia joten se saattaa selittäa epätasaista laatua...
Kommentteja..? - Petri
Petri kirjoitti:
Sain ilmoituksen Intersportista että UUDET monot saapuneet maahantuojalta. Noh ei ollut selityksiä asiasta sen enempää. Juttelin tutun myyjän kanssa ja todettiin että testataan nyt sitten... jos ei homma ala toimia ilman kipuja niin eiköhän maahantuoja tule sitten vastaan...?
Yllätys oli suuri kun toissapäivänä kävin 10 lenkin vetämässsä. Ei sattunut lainkaan... vain sellaista painamista oikean jalan holvikaareen jonka luulen loppuvan ajallaan. Eli kyseessä mulla alussa saattoi olla NS MAANANTAIPÄIVÄN erä. ihmettelinkin voiko näin syvältä käyttömukavuuden osalta olla mono jonka tekemiseeen on käytetty aikaa ja saksalaista suunnittelua... noh valmistusmaa on Indonesia joten se saattaa selittäa epätasaista laatua...
Kommentteja..?Nyt oon hiihtänyt uusilla fisseriellä pilot 5000 skate jo sen 50 km ja kyllä on loppunut viimeinenkin painaminen. Siis loppupäätelmän on pakko olla että alkuun kyseessä oli maanataipäivän erä.
Ekoissa monoissa oli kyse kivusta ja tuskasta. Nämä tokat (ihansama malli!) aiheutti alkuun vaan sellaista ihan normaalia pientä puutumista jalan holvikaareen. Arvasin että se menee ohi. Ei ole mulle aiemmin tällatavalla sattunut että on tullut noin valmisteviallinen malli vastaan.
Sitä mikä ekoissa kivun aiheutti en tarkasti tiedä. Eivät selitelleet asiaa SkiPatrolin (maahantuoja) kaan puoleslta. Mutta LUOTTAAKAA OMIIN TUNTOIHINNE. Jos mono sattuu vaikka itselläsi on normaali jalka ei se voi olla jalkasi syytä!!!!!
ps Ihan tyytyväinen olen Fishereihin. MAhtava sivuttaistuki. Vaativat vähän erilaisen tekniikan kuin mm aiemmat salomonit (9pilot active) Seuraavakis täytyy löytää 5 cmpidemmät sauvat kun monot on aiempaa korkeammat kantapäästä... - dga
Petri kirjoitti:
Nyt oon hiihtänyt uusilla fisseriellä pilot 5000 skate jo sen 50 km ja kyllä on loppunut viimeinenkin painaminen. Siis loppupäätelmän on pakko olla että alkuun kyseessä oli maanataipäivän erä.
Ekoissa monoissa oli kyse kivusta ja tuskasta. Nämä tokat (ihansama malli!) aiheutti alkuun vaan sellaista ihan normaalia pientä puutumista jalan holvikaareen. Arvasin että se menee ohi. Ei ole mulle aiemmin tällatavalla sattunut että on tullut noin valmisteviallinen malli vastaan.
Sitä mikä ekoissa kivun aiheutti en tarkasti tiedä. Eivät selitelleet asiaa SkiPatrolin (maahantuoja) kaan puoleslta. Mutta LUOTTAAKAA OMIIN TUNTOIHINNE. Jos mono sattuu vaikka itselläsi on normaali jalka ei se voi olla jalkasi syytä!!!!!
ps Ihan tyytyväinen olen Fishereihin. MAhtava sivuttaistuki. Vaativat vähän erilaisen tekniikan kuin mm aiemmat salomonit (9pilot active) Seuraavakis täytyy löytää 5 cmpidemmät sauvat kun monot on aiempaa korkeammat kantapäästä...Näin se on että aina löytyy niitä maanantai-kappaleita.
Minusta tuntuu että ei välttämättä kannata lähteä sauvaa pidentämään.. ainakaan viittä senttiä kun ei siinä kannan korotuksessa ole kyse kuin muutamasta millistä. Menee helposti tekniikka sekaisin jos tuleekin ylipitkä sauva.
Minulla muuten on käynyt näiden Fischer-monojen kanssa niin että nauhat on napsahdellut poikki aika tiuhaan. Enää ei ole alkuperäisiä nauhoja yhdessäkään kengässä (luistelu ja pertsa) mutta ei muuta kun kenkäkauppaan ja sieltähän sitten löytyi kestävämpää tavaraa. - Petri
dga kirjoitti:
Näin se on että aina löytyy niitä maanantai-kappaleita.
Minusta tuntuu että ei välttämättä kannata lähteä sauvaa pidentämään.. ainakaan viittä senttiä kun ei siinä kannan korotuksessa ole kyse kuin muutamasta millistä. Menee helposti tekniikka sekaisin jos tuleekin ylipitkä sauva.
Minulla muuten on käynyt näiden Fischer-monojen kanssa niin että nauhat on napsahdellut poikki aika tiuhaan. Enää ei ole alkuperäisiä nauhoja yhdessäkään kengässä (luistelu ja pertsa) mutta ei muuta kun kenkäkauppaan ja sieltähän sitten löytyi kestävämpää tavaraa.Totta... leveemmät nauhat ja äkkiä... Mulla vaikuttaa kyllä uudet sksetkin joiden profiili on korkeampi... yhdistettynä hyvinkin 3-4senttiä lisää viimevuoden tilanteeseen.
- K-Marja
Sama juttu. Mulla on kolmatta talvea Alpinan monot. Ekana talvena aluksi rakot molempiin jalkaholveihin.
Viime talvena ei ongelmaa, jostain syystä. nyt olen hiihtänyt muutamia kertoja - rakko vasempaan jalkaholviin ja mono painaa helvetillisesti. Niissä on saumakohta juuri jalkaholvin keskivaiheilla. Mikseivät mononvalmistajat laita saumakohtiin pehmikettä ja yleensäkin laskettelumonot ovat niin kovat, että ne pitäisi olla tosi hyvin pehmustettu sisäpuolelta. Henkilö, jolla on "luisevat" jalkaterät, ei siis pehmikettä omasta takaa, ei pysty käyttämään mitään kovia jalkineita. Samaa vikaa tahtoo olla Goretex-lenkkareissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841