Elikkä aloitan nyt syksyllä opiskelut ammattikorkeakoulussa ja tuista en tajua paria asiaa.
Elikkä olen tienannut tänä vuonna jo yli 20 000e ja aijon nostaa opiskelutukea loka-joulukuulta tänä vuonna. Mutta silloin vuositulot saisivat olla vain n. 19 000e saanko nostaa tukia?
Ja oliko niin että saisin tienata 600e/kk opintotukien lisäksi noina kolmena kuukautena?
Kiitos avusta!
Rajoihin apua!
2
126
Vastaukset
- lub
Jos et ole ollut keväällä tulovalvonnan piirissä, niin se on ihan se ja sama mitä olet tienannut ennen opintojen aloittamista. Kela saa kuitenkin verottajalta tiedot vain koko vuoden ansioista, joten he eivät voi tietää, koska sinä olet rahasi tienannut. Jos saat selvityspyynnön tuloista, sinulla tulee olla tallessa kaikki palkkakuitit vuoden alusta lähtien ja niillä voit todistaa, että olet tienannut ennen opintojen alkua.
Kolmen kuukauden aikana saat tienata 1800€. On ihan sama tienaatko ne yhdessä, kahdessa vai kolmessa kuukaudessa.
Miksi et nosta tukea syyskuussa? - Uunouuno
Hyvä, kiitos! En nosta tukea syyskuussa sillä saan silloin vielä elokuun töistä täyden palkan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222241Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052211- 482073
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131472- 301386
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951151
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201086- 261076