Kertokaapa minulle, lakikäytäntöjä ymmärtävät, onko allaoleva laki vielä voimassa?
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2012/20121007
eli "Laki asumistukilain 15 §:n väliaikaisesta muuttamisesta".
Olen tänään asioinut kahden Kelan virkailijan kanssa, ja kumpikaan ei tiennyt kyseisestä laista tai sen olemassaolosta yhtään mitään. Asumistuen puhelinpalvelussa (020 692201) mies väitti, että kyseisessä laissa mainittu käytäntö ei ole käytössä Kelassa, eikä sellaista ole hänen mukaansa koskaan ollutkaan. Hän ei ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä laista saati sen sisällöstä.
Kyseessä on siis laki asumistuen määrän tarkistamisen lykkäämisestä silloin, kun yli vuoden yhtäjaksoisesti työttömänä ollut työllistyy. Kyseisen lain mukaan tuen määrän tarkistamista tulisi tällöin lykätä kuudella kuukaudella olosuhteiden muuttumisajankohdasta, mutta omassa tapauksessani tarkistuspyyntö tuli alle viikon sisällä siitä, kun olin ilmoittanut alkavasta työsuhteestani Kelaan. Onko tässä toimittu oikein?
laki asumistukilain väliaikaisesta muuttamisesta
OnkoVoimassa
1
152
Vastaukset
- KöyhätKyykkyyn
Ei ole enää voimassa kyseinen laki. Kataisen ja Stubbin hallitukset, sosiaali- ja terveysministereinään Paula Risikko ja Laura Räty pyyhkivät perseitään kyseisellä lailla ja kumosivat lain kesken voimassaolokautensa 1.1.2015 alkaen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä18411640- 298164
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.586096Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1715046- 314817
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai404421Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1074323- 1113751
- 803300
- 481801