Siinä sitä alkua jo tuli.Olen 50 vuotias.Viime vuonna tuli kait ne 1 lyhyet menkat ja sekin marevan lääkityksen jälkeen......Melkeinpä sanoisin että melkein vuosi olin menkoitta ja aattelin jo että viimein ne loppu kunnes viime helmi-maaliskuun vaiheessa tuli ihan kunnon menkat eikä sen jälkeen mitään.
Olen kohta käynyt esivaihtareista asti tähän päivään (n. 4 vuotta kohta kaikki oireet mutta eipä niitä kuumia aaltoja...korkeintaa viime aikoina huomannut että naama menee itseksiään punaiseksi.
Esivaihdevuosien rankin oire oli hirvittävä ahdistus mikä nyt on muuttunut lähinnä sillön tällön oleviksi jännitysaalloksi...ne tulee ja menee.
Mutta nyt tämän kesän alussa jälleen uusina oireina tuli minun liiankin suora kärkevä kannanaotto johonkin asiaan.Esm. jossain keskustelufoorumeilla en osannut kuin aukoa päätäni ja lyödä muita lyttyyn,sitten lopetin siellä kirjoittelun.
Kaiken lisäksi 18 v poikani valui taas masennukseen ja itsetuhoisuuteen ja minä romahdin siinä mukana.......Poika oli akuuttiosastolla vajaan viikon ja näyttäys olevan iloisempi tänä päivänä.On kyllä alotettu masennuslääke hänelle.
Minä vaan poljen täällä syvässä suossa raskaan masennuksen kanssa ja itken ja itken,lukuisia kertoja päivässä.En jaksa mitään ja heikottaakin.Vaikka minulla on nukahtamislääkkeet käytössä niin heräilen hirveän monta kertaa yössä eli uni katkee vähän väliä.Olen vain joku kuori mikä on lopettanut elämänsä.Ongelmalliseksi tekee vielä se että hormonikorvaushoitoja en voi käyttää sairastamani keuhkoveritulpan vuoksi.
Kysyttävä on muilta että kuulostaako tutulta tirskahtaa itkuu ihan tyhjästä,itkuja useita kertoja päivän aikana,syvä masennus,heikkoiden tunne,voimien vähentyminen fyysisesti sekä henkisesti,jatkuva väsymys,kivut (niihin saan onneksi panacodia) muuten en voisi edes liikkua ja ne alati katkeevat yöunet.On suorastaa pelko uutta päivää kohtaan jaksako sitä ottaa vastaa.En ole työelämässä ja lapset lähteneet omilleen,miestäkään ei ole ollut 10 vuoteen,enkä nyt kaipailisi ketään tähän pyörimään vaikka aika yksinäinen olen.
Olen menossa kohta lääkäriin mitä apua sieltä saisi,no niitä hormoneita en kuitenkaa saa.
Toivottavasti joku jaksaisi vastailla =)
Itku,kivut,unihäiriöt ym..
Kyynel-50
0
65
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2702282En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831001Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n55979- 108960
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81921- 42854
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21838Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67736Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299684- 33677