Omien luottotietojen tarkastaminen

Omattiedot

Mikä tässä oikein on idea esim Suomen Asiakastieto Oy myy luottotietoja onko toisten luottotietojen kaupittelu laillista ja voiko sen jotenkin kieltää omalta kohdalta?

Onko joku valtion virasto josta asian voitarkistaa?Tuntuu oudolta että yritykset voivat tehdä bisnestä tälläisillä asioilla ,tietosuoja valtuutetun kanta on ilmeisesti salliva koska tälläisiä firmoja löytyy vai onko tämä taas sellainen asia joka pitää tietää ja erikseen kieltää?

Itselläni ei ole mitään rötöksiä mutta suhtaudun hyvin epäilevästi näihin rekistereihin kokemusteni perusteella.

Esim kun sain haasteen vuokran maksamatta jättämisestä, oikeustalolla huomautin että minunhan olisi kuulunut saada ensin huomautuskirje että vuokra on maksamatta, oikeustalon nais ja mies virkailijat painostivat minut allekirjoittamaan paperin vartijoilla uhkailemalla ,yritin reklamoida asiasta jälkikäteen Helsingin kaupungin Hekan toimistossa mutta he vain väistivät vastuunsa ja puhuivat niitä näitä.

Elikkäs olen 47 v, ja ns puhdas kansalainen mutta Helsin kaupungin-oikeuslaitoksen-poliisin tekemät rikokset saavat minut kyllä suhtautumaan todella epäilevästi näihin rekistereihin kun mm. teleoperaattorien puhelin myyjät näyttävät pääsevän käsiksi mihin tahansa tietoihin ja käyttävät tietoja myynnin edistämiseen puhelin myyntityön yhteydessä, vaikka eivät saisi lain mukaan niin tehdä.


Elikkäs olen kiitollinen tiedosta voiko jotenkin rajoittaa omien tietojeni luovuttamista kaiken maailman rekistereihin.

Kiitos

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ytgdfh

      Mikä ihme ja kumma mahtaa olla Helsin kaupungin-oikeuslaitos-poliisi? Ja mitä rikoksia ne mielestäsi ovat tehneet? Mikä paperi sinua painostettiin allekirjoittamaan?

      Ja ei, et voi estää luottotietojesi tallentamista ja niiden luovuttamista eteenpäin niin kauan kuin se tapahtuu luottotietolain (527/2007) mukaan.

    • anusaukkosuomiuo

      Tämä on sitä demokratiaa.
      Tämä demokratia on rakennettu rahan vallalle.
      Kuninkaamme ja keisarimme on Euro ja rahan valta.
      Itse asiassa mitään demokratiaa ei ole.
      Vapaamuurarit täällä huseeraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe