Antakaahan mielipiteitä/neuvoja.
Kv siis kutsuu elokuussa, mutta asunto pitäisi löytää sitä ennen.
Kumpaa suosittelette , yksityiseltä vuokraamista vai opiskelija-asunnon hakua ?
Ja millainen on Turun opiskelija-asunto alue ? Sijainti, tunnelma etc.
Olen pääkaupunkiseudulta ja Turku suht tuntematon paitsi kesä kaupunkina ;)
Turun kauppikseen kv linjalle, mutta minne asumaan
9
157
Vastaukset
- etämmönenvinkki
Suuri osa opiskelija-asunnoista on kävely- tai pyöräilyetäisyydellä yliopistosta. Alue melko väljästi rakennettu, luonto lähellä. Tunnelman luovat opiskelijat, ei ehkä varsinainen rauhan tyyssija.
Voisit ainakin aloittaa opiskelija-asunnossa. Moni jää samaan asuntoon koko opiskelun ajaksi, joku vaihtaa mieleisempään opiskelija-asuntoon, joku hakeutuu vapaille markkinoille, kun löytää sopivan vuokra-asunnon. Yksiön voi löytää alk. 500 €/kk. - Pasianter0
YO- kylä yliopistoalueen ja Aurajoen kupeessa ei ole hassumpi paikka asua, betonirakennuksia eli ruma kuin perkele mutta koulut ovat kivenheiton päässä ja keskustaankin vain pari kilometriä. Alueella on myös säilytetty jonkin verran puukasvustoa, joten sekin plussaa. Meininki on kansainvälistä (vaihtarit) ja rentoa. Ja sielläkään ei ole pakko asua koko aikaa, jos kyllästyy betonimassaan. Esim. Nummenmäki lähellä Kupittaan rautatieasemaa on myös oivallinen asuinpaikka, kauppis näkyykin melkein kaverin ikkunasta joka asuu Savikadun opiskelija-asunnoissa, koululle n. kilometrin kävelymatka.
- mitatsekaisin
pari kilometriä ehhh? pari sataa metriä keskustaan..
- Hahaaaa
Jos sun mielestä Caribian piha luetaan ydinkeskustaksi niin selevä...
- Turkuhereicome15
Kiitos vastauksista !
siis opiskelija-asuntoa hakemaan ;) - lolsero
Ihan riippuu myös siitä, paljonko sulla on varaa käyttää asumiskuluihin. Yksinasuessa kannattaa yrittää pitää vuokrat matalana ja tällöin kannattaa katsella TYSin opiskelija-asuntoja, kyllä ne melkein kaikki yksityiset voittaa. Kaikki ainakin YO-kylässä asuvat kaverit ovat olleet tyytyväisiä. Keskustaan on n. 2km arviolta ja yliopistolle tosiaan n. 1km. TYS:llä on kuitenkin muuallakin Turussa asuntoja ja kannattaa tutkia kaikki vaihtoehdot läpi. Jos löytyy asuinkumppani niin suosittelen yksityisiä, hieman korkeampi vuokra ei ole niin petollista ja asunnot varmasti vielä parempia.
- Kaksio
Mäkin oon pk-seudulta ja muakin kutsuu kv-liiketoiminta elokuussa ja olen menossa Turkuun katsomaan nyt kaksioita, kaikki n. kilsan päässä ydinkeskustasta ja koulusta. Jos sopiva kaksio tärppää, niin sitten alkaa kämppiksen etsintä! En uskoisi sen olevan ongelma.. Kaksiossa asuminen tulee kuitenkin paljon halvemmaksi :) Ja haluan asua keskustassa, Yo-kylä yms. ei kiinnosta...
- 13plus15
mulla sama juttu ja vuokrakaksio on jo hankittuna elokuun alusta alkaen. Mulla ei itse asiassa olisi asumistuenkaan jälkeen varaa tähän kaksioon, mutta mä en yksinkertaisesti halua mitään kämppistä, tulisi niin "homo-olo" asua vuokrakaksiossa jonkun toisen tyypin kanssa, jonkun naisen kanssa jakaisin kaksion kyllä mielellääni mutta en tiedä mistä löytäisin sellaisen mimmin
- kauppiksee
Itse olen myös päässyt kauppatieteet kv. liiketoimintan ja asunto hakusessa. Alkaa jo nyt stressi hiipiä sen suhteen, että mistä löytyisi sopiva ja kämppiksiä etsiviä ei kauheana ole ainakaan vielä löytynyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124280MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822161Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551701Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903- 171874
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868