Hei,
kuuluuko love-koulutukseen näytöt (esim. insuliinin pistämisen näyttäminen) jos lop-tentin ja lääkelaskut jo suorittanut? vai onko ne enemmänkin työpaikkakohtaisia?
Love koulutus
3
930
Vastaukset
- hoit_su
Näytöt tehdään työpaikoilla, ymmärtääkseni lääkkeenjakoa ja joku tippapussin vaihto.
- kotihoitsu
Niin, eli sen mukaan, mitä sitten milläkin työpaikalla tehdään. Meillä kotihoidossa nyt ei tippapussin vaihtoja ole, mutta s.c. ja i.m. injektiot näytetään ensin vastaavalle saikulle (kerran) ennen, kun niihin saa luvan. Mutta taas verinäytteiden osalta en itse antanut minkäänlaista näyttöä, vaan meidän saikku totesi vain, että kyllä hän sen uskoo, että osaan homman, koska olenhan ollut vuosia lanssissa joskus aikoinaan... :D Joo, no voihan niitä tavallaan verrata toisiinsa, kanyylin laittoa ja suoninäytteen ottoa, mutta no, kun luotto on noin kova, niin mikäs siinä, antaa mennä sitten vaan ja hänhän siitä sitten vastaa, jos katsomatta antaa luvan touhuta. Tosin rehellisyyden nimissä pitää sanoa, että kävin labrassa silloin kouluaikoina harjottelemassa suoninäytteiden ottoa, kun siihen tarjoutui tilaisuus. Ja INR vierinäytteiden otosta taas käytiin vaan labrassa joku tunnin tietoisku kuuntelemassa sen mittarin käytöstä ja sitten oliko se 3 hyväksyttyä mittausta (vieri suoninäyte rinnakkain ja ihan itsenäisesti nekin tehtiin), niin tuli se "lopullinen" lupa sen pikamittarin käyttöön.
Ja itse olen valmistunut lh:ksi "viime vuosisadalla" (-98), jolloin mitään love-tenttejä ei ollut olemassakaan, joten ihan koulun lääkelaskujen ja koulutusten pohjalta vaan on nuo näytöt annettu sinne, missä töissä on ollutkin (lanssissa toki piti olla myös ne shp:n "tasotentit" suoritettu, joista sitten sai siihen liittyvät luvat eh-lääkäriltä). Tosin yhtään lääkkeiden JAKOON liittyvää näyttöä en ole eläissäni antanut. Samaten, meillä ei ole ollut vielä yhtään love tai lop koulutusta (saati tenttiä), vaan tänä keväänä viimeksi yhdestä koulusta joku ope tuli kahtena iltapäivänä työpaikalle höpöttelemään lääkehoidosta ja sitten laskettiin ne 5 laskua ja se oli sitten siinä taas moneksi vuodeksi. Tosin seuraavat tentit on varmaan sitten jo tuota love -hommaa tai vastaavaa, mikä se nyt sitten siinä kohtaa maailmaa onkaan nimeltään.
- loveyoulove
Love_tentti oli iha teoriaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849