Raskaus ja subutex

Jons89

Hei! Osaisiko joku antaa neuvoja,olen ihan alkuvaiheessa raskaana ja minulla on ollut käyttöä ennen raskautta satunnaisesti ja välillä tiheämmin. Kun sain tietää raskaudesta olen vähentäntny erittäin paljon mutta huomaan vieroitus oireiden vaikutuksen minuun jkka päivä. Kuinka vaarallista vieroitusoireet ovat alkuraskauden aikana ja onko turvallista lopettaa itse yksin kotona! Että ei tarvitsisi ilmoittaa mihinkään lääkäreihin yms.

15

2262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katzy79

      Hei, älä pelkää kertoa Subutexin käytöstä neuvolassa! En usko, että se vielä on tehnyt mitään vauriota sikiölle. Tärkeätä on, että pysyt kuivilla ja haet apua vieroitusoireisiin ammattilaisilta. Tsemppiä sinulle ja muistahan pysyä vahvana ja eroaa aineista

      • Jons89

        Kiitos tsempeistä ja värkkejä en ole käyttäny ! Pudottanut nyt itse 2ml kesti mulla 5päivää nokittaen ja kärsin olot pois. Yritän kerätä rohkeutta kertoa neuvolassa mutta oon voiton puolella jo. Eniten mä haluan että kaikki menee raskauden kannalta hyvin ja saan nauttia raskaudesa ja toivottavasti jumala siunaa mulle terveen lapsen! Kiitos teille paljon!


    • shalalalalalalall

      Joo, kerro ihmeessä neuvolassa käytöstä niin he osaa siellä varmasti kertoo enemmän, ihan rohkeesti vaan :) se mitä mä tästä tiedän niin kunhan heität värkit helvettiin ja nokitat niin se on jo paljon vähemmän haitallista sikiölle! ja vastasyntyneellähän voi kans olla viekkarit monta viikkoo, näin mä olen kuullut. koita pärjätä :)

    • meitsi3

      Kannattaa kyllä rohkeasti kertoa, vieroitusoireet voivat aiheuttaa keskenmenon...ja viimeistäänhän sun käyttö tulee ilmi, kun se vauva syntyy...

    • hfaer

      Fiksumpaa se on sanoa neuvolassa suoraan, paljon enemmän ongelmia se sulle (ja vauvalle) aiheuttaa, jos jäät jossain vaiheessa "kiinni".

    • realistii

      kovin yltiö positiivisia kommentteja olet saanut, mutta karu totuus kuitenkin on että alkuriskeydeä keskenmenot on suurimmat jos olet narkkis ja alkoholin käyttäjä, myös näin varmistat tulevalle lapselle kehiyshäiriöt ja vammaisuuden, onnea !!!

    • suputeksi

      Kiva että olet keksinyt mukavan harrastuksen! Kun lapsesi kasvaa voitte sitten yhdessä tykitellä subua suoneen! Älä hullu sano mitään neuvolassa, ne ottaa sun lapsen pois etkä näe sitä välttämättä paljon koskaan.

      • nimimerkilläkokemusta

        Suputeteksi ei oikein taida asioista mitään tietää,ennemmin se lapsi viedään jos jätät sanomatta. Ja te muut jotka kehtaatte "yhteisestä harrastuksesta" puhuu niin kuule suksikaa kuusee ja eläkää joskus sellasen ihmisen saappaissa ja tuomitse sitten. Veikkaan että sinä joka tuonki sanoi ei kestäs päivääkää :)


    • HuumeenPössyttelijä

      Lapsesi on todennäköisesti vammainen tai jollakinlailla kehityshäiriöinen kun syntyy.
      Vaihda heroiiniin se on terveellisempää.

    • outi08

      Sun lapses on pilalla jo kun oot narkkipaska. Mä kerron tämän poliiseille nettivinkillä. Mä käräytin omat kaveritki huumekokeilusta. Mä oon niin pyhimys ja viaton.

    • puahuhhuuuu

      Kerro neuvolassa... siellä on taatusti kokemusta monenlaisista tilanteista ja heidät on koulutettu tukemaan ja auttamaan äitiä! Tee se lapsesi tähden ja työnnä omat pelkosi taka-alalle. Tsemppiä!

    • Korvaushoitoon

      Sä pääset rakaudenaikaiseen korvaushoitoon samantien kun otat vaan asian esille. Ja synnytyksen jälkeen hoito jatkuu ellet halua lopettaa. En tiedä ketään ketä ei olis päässyt raskaana korvaushoitoon. Saat lääkkeen laillisesti ja valvotusti ja oikeinkäytettynä!

    • Eihoitoa

      Voi ei luin aloituksesi uudelleen ja sulla onkin vaan satunnaista käyttöä. Nyt lopetat sen et sä mitään korvaushoitoa tarvi jos on satunnaista käyttöä. Ajattele lastasi vähän ja lopeta koko touhu!

    • huhhuhuh

      Vitun vajakki,meeppä kertoo neuvolassa niin susta tehdään ennakoiva lastensuojeluilmotus..tollasilta pitäs lapset huostaanottaa heti syntymän jälkeen,sä tuhoat syntymättömän ihmisen terveyden tolla menolla,mikäs siinä jos omatunto antaa olla rauhassa,ainii ei narkeilla oo omaatuntoa.

    • narkitvittuusuomesta

      Ei jumalauta. Miks kaikki vitun narkit ja teinipillut saa pentuja, mut sitte ku joku tervejärkinen vittu yrittää lasta nii ei ?! =D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe