Voinko ohittaa armeijan/sivarin täysin? Miten?

Piansetulee

Ei ole ihan vielä aika yhteishauille mutta vuodet menevät nopeasti.

Siis minua ei totaalikieltäytyminen kiinnosta joten haluan tietää että saanko ohitettua sivarin/armeijan ja jos en näillä tilanteillani niin millä tavoin?
-Minulla on erittäin huono uniongelma. En saa nukuttua ennen keskiyötä vaikka olisin valvonut viimeiset kaksi vuorokautta.
-Minua masentaa erittäin helposti ja ajatuksiin sulautuminen voi aiheuttaa kohtauksen jossa romahdan täysin ja tuntuu siltä että voisi kuolla.
-Ahtaat paikat voivat aiheuttaa minulle hengen ahdistusta ja paniikkikohtauksia.
-Keuhkot ovat epämuodostuneet ja rintalasta on epämuodostunut joten stamina erittäin huono, ja kloorivesi aiheuttaa hengenahdistusta.
-Myös hengitys normaalielämässäkin voi esittäytyä hankalaksi.
-Kuulo erittäin huono alaikäiseksi, en välttämättä edes kuule nimenkutsua samassa huoneessa.
-Monesti ala/yläasteella huomattu paineen alla napsahtaminen, saattaa sisältää väkivaltaa.
-Esim. Menetyksen tai maailmantilaanteen miettiminen aiheuttaa myös täysromahduksia.

Noiden terveys/mielenterveys syitten lisäksi minua ei ollenkaan kiinnosta kumpikaan koska haluaisin opiskella ja seurata unelmiani, tehdä töitä, elää.

Apua?

3

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piansetulee

Ja tämän lisäksi olen yrittänyt tappaa itseni 2 kertaa nuorempana jos tulee tilanne josta tuntuu että en selviä (koulukiusaus)

• huolipois

Olen pahoillani, että sinulla on noin paljon vaikeuksia ja sairauksia. Kyllä noilla tiedoilla (ja paljon vähemmälläkin) saa lääkäriltä vapautuksen asevelvollisuudesta kutsuntarkastuksesssa. Sinun kohdallasi tästä ei ole mitään epäselvyyttä.

Armeijasta huolehtimisen sijaan, keskity nyt oman henkisen ja fyysisen kuntosi parentamiseen. Sinä olet nuori ja sinulla siihen on mahdollisuuksia muuttaa elämäsi suuntaa. Varaa aika koulusi terveydenhoitajalle ja pyydä lähetettä tarkempiin tutkimuksiin.

Mielenterveysongelmat tulee hoitaa niinkuin muutkin sairaudet. Lääkityksen ja terapian kautta moni asia ratkeaa.

• Piansetulee

Okei kiitos tosi paljon tästä neuvosta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      127
      3426
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1209
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      94
      979
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe