Vuokralla asuminen turvallista ja halpaa?

HilkkaRane

Nyt on Loordi nostanut vuokrani 1300€/kk.

Eikö tämmöisen vuokran maksaminen ole vieläkin järkevämpää kuin ostaa omaksi ? Tuntuu edelleen kuin laittaisi rahaa pankkiin aina vuokranmaksupäivänä.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytänerahas

pankkiirit on homoja!

• Köyhän_kohtalo

Ennen vanhaan torppari teki pari päivää viikossa töitä isännälle. Nykyajan torppari maksaa kolmasosan tai puolet nettotuloistaan asunnon omistajalle, joka lyhentää rahalla lainojaan ja ostelee lisää asuntoja.

• tottajokaikinensana

Se on paljon edullisempaa kun ostaa kuplahintainen asunto jonka arvo romahtaa järjettömästi. Asuminenhan aina maksaa oli asunto velaton, velallinen tai vuokra, jopa teltassa asuminen maksaa!

• oma-tupa-oma-lupa

Mä maksan omasta talosta kohtuullisen matkan päästä hesasta 550 euroa/kk kaikkinensa lyhennystä jotta aloittajan summa tuntuu lähinnä huonolta vitsiltä. Jos joku keksii sellaisen kuin yhtiövastike niin mulla ei sellasia ole, roskiksen tyhjäys maksaa pari euroa kuukaudessa.

Tuolla sun hinnalla lyhentäs aika tyylikästä taloa jotta viisaus on aika suhteellista :)

• HilkkaRane

• minimitaso
        HilkkaRane kirjoitti:

http://www.sato.fi/fi/loyda-koti/vuokra-asunnot/helsinki/vuosaari/iiluodontie-7/26029

No tän verran tää nyt vaan maksaa. Olen vapaa kuin taivaan lintu muuttamaan koska vain seuraavaan vuokrakoppiin kumminkin.

Tosin tässä on uusi talo kyseessä. Muutaman satasen voi kuluja tinkiä tyytymällä vanhaan lähiökerrostaloon. Mutta aika pieni on liukuma siihenkin suuntaan, tonni/kk näyttää isompien kaksioiden pyynnöt olevan Vantaankin puolella. Pienissä yksiöissäkin mennään jo 700 €/kk tasolla (kun skipataan pahimmat läävät ja syrjäisimmät sijainnit), mitä lienee tosi kivaa maksella tyypillisestä eläkeestä (verojen jälkeen käteen reilu tonni/kk)!

Onneksi asiaan on tulossa korjaus:
        http://yle.fi/uutiset/vantaalle_kaavaillaan_15_nelion_minivuokra-asuntoja/7864719

• tiedetään_tiedetään

..kunnossapitohan on kanssa peltoelviksille tuntematon suure ;-D

• pihallatöitä

1036 euroa/kk 215m2 talosta etelä Espoosta. Sisältää lyhennykset ja korot. No lämmityskustannukset ja verot päälle. Mutta kohtuullisesti asutaan.

• kerro_lisää

Laina-aika siis yli 30 vuotta ja omaa (siis sukulaisilta saatua) rahaa 200000 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe