Kumpaan autoon uutta Superbia kannattaa verrata konsernin sisällä ns. "sisarmalleja" haettaessa, Audi A6 vai Audi A4? Ilmeisesti VW Passat on "sisarmalli" Superbille? Uudistuneen Audi A6:n hinnat alkavat kuitenkin n. 47.000 eurosta eli Superb (n. 27.000 eur) voittaa vertailussa Audi A6:n todella helposti, Audista ei saa mitenkään niin hyvää autoa tuolla hinnalla että sillä olisi mitään jakoa ominaisuuksia verratessa koska Superb saa hinnastaan niin paljon pisteitä vertailussa.
Uusi Suberb vs. Audi A6 vai A4?
41
2404
Vastaukset
- kutenhaluat
SuperBiin sijoitus on hyvä idea.
Kokeile myös Passat.
Sillä se selviää ,ikä omaan ahterin alle parhaiten sopii.
4x4 mallit olis omasta mielestä etusijalla.
Mutta kyllä vajaavetoisellakin pärjää.- SuperbonPARAS
Superb voittaa siis vertailussa varmaankin kaikki nuo autot (Audi A6, Audi A4 ja Passat) koska hinta on niin edullinen. Ensin tietysti täytyy varmistaa että edullisesta hinnasta huolimatta muutkin ominaisuudet kuin hinta on omasta mielestään kohdillaan, mutta jos katsoo autolehtien vertailutestejä niin niistähän näkee että edullisesta hinnasta huolimatta auto muutenkin on ominaisuuksiltaan kunnossa. Liekö yhtään autoa joka pärjäisi vertailussa Superbille, koska kaikki samoihin ominaisuuksiin yltävät autot maksavat niin paljon. Vertailin äkkiseltään että esim. BMW:ltä, Jaguarilta, Volvolta, Mersulta, Porschelta, Lexukselta, Volkswagenilta ei ainakaan löydy yhtään Superbille pärjäävää mallia, kaikkien noiden isommat ominaisuuksissa Superbille lähellekään pärjäävät mallit maksavat melkein tuplasti etenkin Porschella, Jaguarilla ja BMW:llä sekä Mercedeksellä. Fordin Mondeo tosin on samaa luokkaa jo ja samaten Hyundailta i40 sekä Peugeot 508 ovat kyllä oikeastaan ihan Superbin veroisia autoja melkein kun ominaisuuksia pisteyttää. Muilla kuin Fordilla, Hyundailla ja Peugeotilla ei tahdo olla mitään jakoa Superbille, esim. Jaguar XF maksaa 55.000 - 60.000 euroa eli ei mitään jakoa Superbille, samaten BMW 5 sarja hinnat alkaen n. 50.000 euroa, häviää vertailun hintansa takia jo kättelyssä.
- E220_CDI
Jos hinta on tärkein pisteytyskohde, silloin halvin on paras ja Superbin hinnassa on yli puolet liikaa.
Halvin uusikin tosin häviää kahden tonnin Fabialle. Tai jollekin muulle hyvälle parin tonnin autolle.
Helpompi verrata autoja hinnasta piittaamatta ja lopettaa oman budjetin korottaminen siinä kohdassa missä alkaa tuntua ettei lisärahalle saa enää vastinetta.
- Leirinvaihtaja
Karkeasti: tiloiltaan A6-luokkaa, muuten A4-luokkaa. Audi A4:n uusin malli on tosin juuri tuloillaan enkä ole ehtinyt muodostaa siitä kunnollista käsitystä.
Taidan sinänsä olla väärä henkilö vertailemaan – Škodaa minulla ei ole ollut vielä koskaan ja Audikin (100 LS vm. 1977) oli kauan, kauan sitten (1982–1984). Tänään ajan VW:llä ja parin viikon kuluttua M-B:llä.
Superbille nostan nöyrästi hattua: hurjan paljon autoa kohtuurahalla! - nipponkippon
Jos oikeasti tarvitsee tilaa, Superbista sitä saa kohtuu rahaan.
Jos ei niin paljoa tarvitse, Ocu on silloin hyvä valinta. - AUDIPOWER
Ei kumpaankaan, skodasta ei saa Audia tekemälläkään! Laatu brändi maksaa!
- mietippäuusiks
Joo AUDI on kasattu Saksassa maahanmuuttajien "AMMATTITAIDOLLA!"
Kun taas Skoda kasataan AMMATTIYLPEYDELLÄ todellisten ammattilaisten voimin.
Tässä se todellinen laatu "BRÄNDI" korostuu merkittävästi. - Jjkloihhg
Ja osat vielä melkein samoja.
- PäinInhaaitää
Ei ole oikein vertailukohtaa. Joku Lada-maksi tai Volga on lähimpänä. Jos sellaisia olisi.
- Minun_valintani
Seuraava autoni on Audi A4 3.0 TDi quattro Avant. Toki hyviä nuo muutkin vaihtoehdot mutta tuo vaihtoehto on meikäläiselle paras.
- nojoosit
Halpis paska.
Noita saa Saksasta alle 8t hinnalla.
En paljo kehuis tollasella. - Minun_valintani
nojoosit kirjoitti:
Halpis paska.
Noita saa Saksasta alle 8t hinnalla.
En paljo kehuis tollasella.Annatko osoitteen mistä saa? Siis kyseessä syys-lokakuussa Suomessa myyntiin tuleva B9-malli. Vai eikö amispoitsulla olekaan tietoa?
- mietisuusiksi
Minun_valintani kirjoitti:
Annatko osoitteen mistä saa? Siis kyseessä syys-lokakuussa Suomessa myyntiin tuleva B9-malli. Vai eikö amispoitsulla olekaan tietoa?
Missään et postauksessa maininnut kyseessä olevan B9 -mallin.
Olisiko niin et olet itse idiootti amis? Hooamish?
Ilman sen kummempaa etsimistä löytyy 3.0 TDI A4 10t hinnalla.
Audi A4 3.0 V6 TDI Avant quattro€ 10,400.
Jos haluaisin itse ostaa ko halpispaskan, löytäsin sellaisen helposti 8t hinnalla. - OletKöyhäAmis
mietisuusiksi kirjoitti:
Missään et postauksessa maininnut kyseessä olevan B9 -mallin.
Olisiko niin et olet itse idiootti amis? Hooamish?
Ilman sen kummempaa etsimistä löytyy 3.0 TDI A4 10t hinnalla.
Audi A4 3.0 V6 TDI Avant quattro€ 10,400.
Jos haluaisin itse ostaa ko halpispaskan, löytäsin sellaisen helposti 8t hinnalla.Sinä oletat muiden ostavan käytettyjä autoja kun itse ajat tonnin romulla.
Jo aloituksessa puhutaan uusista autoista, mitä ihmettä vanhat autot kuuluvat keskusteluun.
Käy amis loppuun.
- Ladavsskoda
No heh heh oikea verrokki on lada. Samaa itätuotantoa ja ikuista itäleimaa.
Paitsi että lada oli lujaa laatua - KestotestiäPukkaa
Tuossa muuten Audi A6 Avant 3.0 TDI quattron kestotesti:
"Fehlerfrei über 100.000 km
Keine Ausfälle, keine Panne, keine Defekte, und das über 100.000 Kilometer: Das sollte eigentlich die Regel sein, gab es aber bisher erst einmal in 50 Jahren Dauertest bei auto motor und sport – und noch nie zuvor in der Oberklasse. Er hat es geschafft: der Audi A6 Avant 3.0 TDI."
http://www.auto-motor-und-sport.de/dauertest/audi-a6-avant-30-tdi-quattro-im-dauertest-fehlerfrei-ueber-100000-km-8875982.html - PaljonOnPaljon
Kysymys siis kuuluu ostaako venäläistä kuljetuskapasiteettia vai mukavan länsimaisen auton.
- RölliOnTyhmä
Kysymys kuuluu uskoako ihmisiä joilla on rahaa ostaa joku noista vai rölliä jolla ei ole rahaa ostaa edes 2000-luvun autoa ja jonka ÄÖ on alle kengännumeron.
- Kyykman
Ai älykkyysösamäärä
- PätijäOnTyhmä
RölliOnTyhmä kirjoitti:
Kysymys kuuluu uskoako ihmisiä joilla on rahaa ostaa joku noista vai rölliä jolla ei ole rahaa ostaa edes 2000-luvun autoa ja jonka ÄÖ on alle kengännumeron.
Aika nolo päteminen "ÄLYKKYYSÖSÄMÄÄRÄSTÄ".
Nolo, nolo, nolo!! Hahahahahaha!
Oletko pässi vai painaako skeidan korjauskulut mieltä?
Pelle!
Hahahahahaha!
- eri.kastia
ei kannata koskaan verrata länsiautoja itäautoihin, niiden välillä ei ole mitään sisaruussuhteita. VW ja Audi on ylivertaisia itäpulkkiin nähden. Täytyy muistaa, että itäpulkka skoda on tehty konsernin ylijäämä- ja jäteosista venäjällä.
eihän skodaa turhaan sanota pirkkavolkkariksi ja hikiseksi sikakiikuksi- RölliKiikkuun
Sinun kannattaisi tehdä kaulakiikku.
- näin_kävi
No sinua ainakin on turhaa sanoa intelektuelliksi
- TulevaHankinta
Kävin tsekkaamaassa uuden Superbin ja kyllä siinä saa rahalle vastinetta.
- superbwinner1
JA VARMASTI!!!
- osta-skoda.hahhah
Mutta se on skoda! Hehhehheh
- Huokavus
osta-skoda.hahhah kirjoitti:
Mutta se on skoda! Hehhehheh
No se merkkihän se tärkein onkin. Ostaisitko 50 tonnilla tuon takapihallani olevan vanhan japanilaisauton jos liimaan siihen Mersun logoja?
- superbwinner123
JEP JEP ! Osta SUPERB.Itellä ollut Paras auto, mitä ihmispoloiset osaavat tehdå! Tekevät tietysti SIKAKALLIITAKIN ,mutta ei parempia .... Itellä ollut 10v. ja yksi pajakäynti(vänkärin oven suljin)Tämä on kolmas SKODA itellä ja merkkiä en vaihda!
- 2ynnä6
Jos välttämättä haluaa tiloiltaan noin ison auton eikä rahat oikein riittäisi, niin ilman muuta Superb. Laadussa ja erityisesti imagossa joutuu tietysti tinkimään, mutta onko tuo sitten niin tärkeitä lopultakaan kun kerran tilaa tarvitsee. Tekniikassahan ei vuoden parin vanhempi merkitse yhtikäs mitään meille tavallisille, joille auto on kulku- ja kuljetusväline.
Superb:n on todella halpa kokoluokassaan, mahtaako vastaavaa löytyäkään. Varmasti saa rahalle vastinetta. - Kyykman
Mitähän aloittaja oikeasti haluaa. Ison "ylellisen" perheauton kuten A6? Samaa Skoda-paskaa sekin on. Miten olisi Lexus tai vaikkapa Chryslerin 300C? Jos arkisempi meno kelpaa niin myös laadukasta Subaru Legacya saa mukavalla nahkasisustuksella.
- Tiesitkö_sen
Lexus ei ole kummoinen laadultaan. Sehän on yleisessä tiedossa, että lepsun laatu on vähän mitä sattuu. Chrysler on taas suurten toleranssien auto. En halua olla mitenkään ahdasmielinen, mutta kun serkkupojalla oli tuollainen vehje. Hän ei ainakaan suositellut sellaista kenellekkään.
- väärässäpäolet
TÄMÄ ON SKODA-PALSTA. Täällä ei saa mainita muita merkkejä. Näin itse totesit eräässä kirjoituksessa siitä pakettiautosta.
- Kyykman
väärässäpäolet kirjoitti:
TÄMÄ ON SKODA-PALSTA. Täällä ei saa mainita muita merkkejä. Näin itse totesit eräässä kirjoituksessa siitä pakettiautosta.
Niin totesin. Mutta tässä ketjussa se on aiheellista koska aloittaja on itse lähtenyt etsimään joko Superpissaa (wonder urea) tai jotain muuta. Toki rajaukseen kuului se että olisi Audi A4 tai A6, mutta mielestäni toi että lähdetään kyselemään saman firman autoista sopivaa on kuitenkin vähän riskaabelia koska niissä on samoja vikoja. Tämän vuoksi päätin kirjoittaa ilmaiseksi tällaisen ehdotuksen että mukavaa menoa löytyy muiltakin merkeiltä ja aloittaja saattaa löytää paljon paremman ja pienemmällä rahalla ylläpidettävän auton.
Tässä ollaan sitäpaitsi isänmaan asialla. Henkilöautothan tulee aina ulkomailta, mutta jos voidaan kalliissa varaosissa säästää niin ne rahat menevät ehkä kotimaisiin palveluihin eikä johonkin tsekkoslovakian hikipajoihin. Järkeä saa ja pitää käyttää. Mediassakin puhutaan "suomisäätelystä" - Kyykman
Tiesitkö_sen kirjoitti:
Lexus ei ole kummoinen laadultaan. Sehän on yleisessä tiedossa, että lepsun laatu on vähän mitä sattuu. Chrysler on taas suurten toleranssien auto. En halua olla mitenkään ahdasmielinen, mutta kun serkkupojalla oli tuollainen vehje. Hän ei ainakaan suositellut sellaista kenellekkään.
Kaduin pitkään (vieläkin) että en ottanut 2012 sitä 300C:tä vaan otin VW Passat 3.2 FSI:n. Kyllähän se "toimi", mitä kylmällä DSG tuntui kun ajelis fillarilla jossa ketju ei pysy rattailla. Yllättäen meni vaihtoliikkeestä Tussulan jobbarille ja katosi sieltä muutamassa kuukaudessa. Hirvittää ajatella miten ees skeidassa homma toimis (ei toimis). Nettiauton tilastoissa näkyy että 300C Hemissä arvon lasku on ollut olematonta, samaa tasoa, jopa enemmän kuin 3v sitten. Samaa Passattia taas saa reilulla kymppitonnilla, silloin 20 tonnia. Näin se vaan menee.
Nyt tuli kyllä oikeasti offtopic. Mutta tosiaan autonvaihtokeskustelussa se on mielestäni vain palvelun muille kirjoittajille että saadaan lisää perspektiiviä touhuun. Vanhan pervoeuroopan autoja en aio toistaiseksi omistella. - väärässäpäolet
Kyykman kirjoitti:
Niin totesin. Mutta tässä ketjussa se on aiheellista koska aloittaja on itse lähtenyt etsimään joko Superpissaa (wonder urea) tai jotain muuta. Toki rajaukseen kuului se että olisi Audi A4 tai A6, mutta mielestäni toi että lähdetään kyselemään saman firman autoista sopivaa on kuitenkin vähän riskaabelia koska niissä on samoja vikoja. Tämän vuoksi päätin kirjoittaa ilmaiseksi tällaisen ehdotuksen että mukavaa menoa löytyy muiltakin merkeiltä ja aloittaja saattaa löytää paljon paremman ja pienemmällä rahalla ylläpidettävän auton.
Tässä ollaan sitäpaitsi isänmaan asialla. Henkilöautothan tulee aina ulkomailta, mutta jos voidaan kalliissa varaosissa säästää niin ne rahat menevät ehkä kotimaisiin palveluihin eikä johonkin tsekkoslovakian hikipajoihin. Järkeä saa ja pitää käyttää. Mediassakin puhutaan "suomisäätelystä"Joopa joo, että kun se sinulle sopii, voidaan mainita vaikka mitä automerkkejä, mutta jos joku toinen mainitsee jonkin erin automerkin kuin Skoda, se on väärin ja loukkaavaa. Tähän ei edes Putin-trollit pysty.
- On_se_näinkin
Kyykman kirjoitti:
Kaduin pitkään (vieläkin) että en ottanut 2012 sitä 300C:tä vaan otin VW Passat 3.2 FSI:n. Kyllähän se "toimi", mitä kylmällä DSG tuntui kun ajelis fillarilla jossa ketju ei pysy rattailla. Yllättäen meni vaihtoliikkeestä Tussulan jobbarille ja katosi sieltä muutamassa kuukaudessa. Hirvittää ajatella miten ees skeidassa homma toimis (ei toimis). Nettiauton tilastoissa näkyy että 300C Hemissä arvon lasku on ollut olematonta, samaa tasoa, jopa enemmän kuin 3v sitten. Samaa Passattia taas saa reilulla kymppitonnilla, silloin 20 tonnia. Näin se vaan menee.
Nyt tuli kyllä oikeasti offtopic. Mutta tosiaan autonvaihtokeskustelussa se on mielestäni vain palvelun muille kirjoittajille että saadaan lisää perspektiiviä touhuun. Vanhan pervoeuroopan autoja en aio toistaiseksi omistella.Mitäs turhia tuskailet. Eihän fiktiiviseä autossa ole menettänyt euroakaan.
- tsernobillybob
väärässäpäolet kirjoitti:
Joopa joo, että kun se sinulle sopii, voidaan mainita vaikka mitä automerkkejä, mutta jos joku toinen mainitsee jonkin erin automerkin kuin Skoda, se on väärin ja loukkaavaa. Tähän ei edes Putin-trollit pysty.
Mutta Kyykman ON Putin-trolli, itse desantti Landlord. Pietarin Trolli-akatemian sukua ja huonetta.
- gkfkgigigig
Yksi asia mikä vaikuttaa on meluttomuus eli mikä noista on hiljaisin suomen karkeilla teillä? Edellinen Suberb ei nyt kai kovin hiljainen ole.Ja entäs uusi Mondeo vielä..sehän ollut hiljainen mutta uudella mallilla on pikkasen pitkät hinnat täällä. Samaten kiinnnostaisi Golf/Ocu/A4 mikä noista hiljaisin farkkuna, uusin Golf on ainakin hiljaisempi kuin mk6 Golf....
- näin_pääsi_käymään
"Edellinen Suberb ei nyt kai kovin hiljainen ole", eli et tiedä, kuvittelet siis asioita.
- gkgkggigkgkgi
näin_pääsi_käymään kirjoitti:
"Edellinen Suberb ei nyt kai kovin hiljainen ole", eli et tiedä, kuvittelet siis asioita.
No olen istunut monta kertaa ko. autossa ja mun mielestä ei ole...hain vain muiden mielipiteitä auton melusta eli vitut mä mtn kuvittelen..fu!
- niinpäniin_tottakai
gkgkggigkgkgi kirjoitti:
No olen istunut monta kertaa ko. autossa ja mun mielestä ei ole...hain vain muiden mielipiteitä auton melusta eli vitut mä mtn kuvittelen..fu!
Kuvittelet nä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854