Minulla pieni 11.sta viikkonen perhostyttö ja kysyisin mitä kaikkea voikaan ulkona leikkiä koska tila on rajallinen, muuta kuin noutoa ja piilosta, ei ole vapaana olo mahdollisuutta eikä isoa pihaa.
Sekä miten kakka/pisu kävelyllä saa mielenkiinnon pysymään kävelyssä ja tarpeiden teolle. Vain asialliset vastaukset, kiitos.
vinkkejä ulkoleikkeihin
6
59
Vastaukset
- rielikka
Märkämuonaa tai maksamakkaraa tyhjään piltti purkkiin nopealle jäädytetynä koulutushetkiin mukaan. Vanha riepu tai hanska narun päähän joten voit yhdistää veto/nouto/viehe leikin. ;)
Minulle täysin vieraita nuo veto ja viehe leikit...ja miten nouto voi onnistua kun pentu pentuhihnassa joka lyhyt kun ei voi olla vapaana...
- rielikka
Pitkä (kevyt) liina tai flexi tai jatketava hihna pystyy harjoitamaan ainoa että alueen pitää olla suht rauhallinen tuon harjoitamiseen. Namien piilotus ja jäljen veto on ulkona oivia toimia myös :)
Nyt pentu kävelee mualla mutta ei omasta pihasta poispäin. Kun kantaa kauemma ja lähtee kotia kohti vilkaiseten silmiin ja sanalla mennään, vipsuttaa niin nätisti tai muilla alueilla missä koti kauempana, vapaana seuraa minua ja on iloinen.
Namit ei silloin kelpaa kun houkuttelee tai vakka vaan kiittelee, lelua olen heitellyt mutta ei sitäkään joka kerta kai tarvitteis olla että saa sen kaksi metriä kävelemään kotiovelta poispäin.
Nakkeja yms en ole kokeillutkaan. Alkuun tein virheen kun houkuttellin ja vinkunaan vastailin puheella, väliin kannoin, nyt on selkä menosuuntaan ja olen ihan koiran vierellä ja pidän valjaisiin hihnaa ylhäällä, oma katse poispäin, odotan askeleita komentaen ja silloin katsoen ja kun koira katsoo, rohkaisen ja sanon mennään. Vaan ei. Mikä neuvoksi. Helpottaa kun tiellä tullut monta koira ihmistä vastaan ja kertoneet että heillä ollut sama kokemus ja kuulema menee vaan aikaan ohi. Mulla ei ole aikaisempaa tällaista kokemusta.
Sisällä en ole opetellutkaan seuraa ohjeen mukaan, ei jaksa keskittyä, olen kokeillut, ollut minulla vasta toista viikkoa, ja on tosi pieni. Ulkona leikitty kun kävelty tai tarpeet tehnyt. Pitää kovasti siitä.- puppybabyblues
Totta,pentuaikaan kuuluvaa tuo on. Maailma on kiehtova hajuineen ja näkyineen vaan ohjaajan täytyy keksiä olla kiehtova myös jotta arki sujuisi aikuisenakin ;)
Oma kehonkieli ja rauhallinen samaan aikaan iloinen auttaa pitkälle joskus voi mennä ohi namienkin. Seuraa/luoksetuloa voi vahvistaa peruutamalla koirasta pois päin namin kera ja istumista nostamalla namin koiran yläpuolelle ja/tai kevyesti askeleella nojautua koiraa päin vahvisteena. Jokaisella on oma super motivaationsa esim. värikäs vinkulelu,märkämuona,broilerin piiraat,keksit... Omalleni meni tovi aikaa löytää se juttu mikä ajaa vaikka puuhun asti vaan vahingon kautta se löytyikin ja tylsät namitkin maistuu sen rinnalla nykyään tehostajina.
Käytä aikaa ja kärsivällisyyttä nauttien pennun seurasta kyllä se onnistuminen tulee ajan kanssa kun motivaatio ja palkkauksenajoitus osuu kohdilleen :) Kiitos. Tänään nautittiin 1,5 v lapsen kanssa ulkonaolosta...sen jälkeen tutustumista lähellä ympärisöön ja sen myötä tuo ikävä tapahtuma josta laitoin uuden alun.."pissit pentuni silmille"...maailmassa tosiaan on monta ihmellistä asiaa, vähän ennen tuota tapahtumaa nainen on tien päässä ison koiransa kanssa, huudan hänelle että mene vaan ohi, mulla pentu ja annan aikaa, hän huutaa takaisin että hänen koiransa vihaa ja inhoaa toisia koiria!! En virkkanut mitään, ajattelin että omapahan on asiasi sitten jos sellaiseksi oot koirasi opettanut. Sitten hän huusi mulle että mee kauemma kävelytiestä, menin tien toiselle puolelle pentuni kanssa, kohdalla hänen iso koiransa murisi ja rähjäsi uhkaavasti pennulleni, mutta meni ohi ja me päästiin jatkamaan matkaa. Kaikenlaisia koiran kasvattajia. Yksi päivä oli kans nainen ison koiransa kanssa risteyksessä ja kovaan ääneen tivasi koiralta että "no, mihin suuntaan mennään"! Koiran meni lähintä katua pitkin ja siitä pian ojaan, sinne se jäi lemmikkiään pois houkuttelemaan.
Mielestäni jossain on menty vikaan koirakoulutuksessa tai sitä ei ollut ollenkaan kyseisillä koirilla. Mulla pieni perhonen mutta koulutus ison rakkaus pakkauksen kanssa on kaiken A ja O.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172