Moikka! Mä oisin tässä hankkimassa marsua ja mulla on muutama kysymystä:) en sit oo mikään ihan avuton mut muutama juttua pitää vielä varmistaa. Tuumin näitä jo itsekseni mut haluun muitten mielipiteetXDXD
1. Olen tosi paljon kotona ja mulla ois paljon paljon paljon aikaa lemmikille mut oonko muka sitten joku "eläinrääkkääjä" jos hankin vain yhden marsun? Minun mielestä en sillä aikaa kyllä riittää jopa aamusta iltaan ja joskus sit on tietty jotain kyläilyjä jne. Mut aika harvoin mikä ois teiän mielipide?:D
2. Onko oikeesti naaras marsut kalliimpia yleensä kun urokset? Oon meinaa lukenu nii monesta jutusta ja musta se on outoa mut olen kyllä maksamassa minkä vaan verran kunhan naaraan saan et ei sillä. (ja onko ne jotenki vaikee hoitosempia)?:))
3. Tarviiko marsuille antaa jotain D-vitamiinia jos antaa ympäri vuoden kasviksia(tuoreita)?:)
4. Saako marsulle antaa jäävuori salaattia/onko kannattavaa sillä kaneille ei ainakaan kannata?
Juu ei mul sit muuta ollukkaan häkistä tulisi ainakin jokunen 4x4metriä mut luultavasti kyl isompikin :) Ainii ja tota hankkisin marsun sen takia että kaipaan jotakin pientä karvapalloa ja jotakin jota voisi hoitaa sillä rakastan huolehtia eläimiä <3<3<3<3<3<3KIITOS PALJON "JOS" VASTAAT<3<3
Kyselempä nyt vähäsen:D
10
<50
Vastaukset
- jotta.näin
1) Et voi hankkia marsua sillä ajatuksella, että otat vain yhden. Ne ovat laumaeläimiä, mikä pitää mennä heti jakeluun tai vaihtaa lajia. Sinä et voi korvata lajitoveria, vaikka viettäisit marsun kanssa aikaa 24/7.
2) Naaraat ovat esim. eläinkaupoissa yleensä kalliimpia, mutta harvemmin kasvattajilla. Naaraat meinaavat useammin perustaa nimenomaan marsuseurasta, kun taas urokset usein kiintyvät enemmän ihmisiin.
3) D-vitamiinilisää marsu ei tarvitse, mutta C-vitamiinia tarvitsee.
4) Kyllähän salaatteja voi antaa mille hyvänsä eläimelle, joka sen kelpuuttaa, eihän se myrkyllistä ole. Ei sillä tosin mitään järkeä ole marsunkaan mahaa täyttää, kun se on niin ravinneköyhää. Korkeintaan siis herkkuna silloin tällöin, mutta pääasiallisesti kannattaa suosia ravintorikkaampaa tuoreruokaa. - gitte124
Juu, ei marsua lähtökohtaisesti yksin! Laumaeläintä jos yksin pidät ilman pätevää syytä, niin kyllä se on rääkkäystä. Ota tosiaan ihan muu laji lemmikiksi, jos ehdottomasti yhden vain haluat.
- 10102
Hei! Oon kans hankkimas marsuja. Montako teillä on(jos siis on)? Mietin eka ottaa kaks, mut si ku toinen kuolee, nii toinen jää yksin. Ni oisko kolme hyvä??
- ei.auta
Kun kolmesta marsusta yksi kuolee, niin jäljelle jää kaksi. Kun tästä kaksikosta toinen kuolee, niin jäljelle jää taas yksi. Kolme ei siis ole sen kummempi tuossa mielessä kuin kaksikaan.
Porukka joko ottaa jäljelle jääneelle uuden kaverin tai jos se on jo todella vanha, niin saattavat jättää sen yksin viimeisiksi elinpäivikseen/kuukausikseen. - Sedä
Kun kolmesta eläimestä yksi kuolee, omistaja ostaa yhden tai kaksi uutta ennen kuin kukaan jää yksin.
Kun kahdesta eläimestä toinen kuolee, joku jää yksin :P
- moikkelikuuu
Juu 2marsua tuleekin <3
- marsutttt
Hanki kaksi marsua jos oot hankkimassa marsun. Mulla on kaksi marsua. Mutta voiko marsuille laittaa valjaat? Siis semmoset marsujen omat
- 10102
Aivann joo. No saan luvan vaan kahteen nii ehkä se on parempi.
:) Mun mielestä voi - 6marsunomistaja
Kokemuksesta tiedän että ei kannata ottaa vain yhtä. Joissain eläinkaupoissa kysytään jos aikoo ottaa yhden marsun että onko kotona jo kaveri
- Valjaaaaaat
Marsulle EI suositella valaiden laittamista. Marsujen rakenne ei ole sellainen kuin koirilla,kissoilla tai kaneilla joille valjaista saa suht turvalliset. Marsu on tasapaksu pötkylä joka saattaa päästä vapaaksi niistä ja muutenkin hätääntyä, sotkeentua valjaisiin jaloistaan ja vaikka murtaa jalkansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833872
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä962190Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201697Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261658Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281488
- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731453