Tippuuko 3G/4G-verkkosi teho yöllä

Mokkulallaseinään

Tiputtavatko operaattorit langattomien 3G/4G verkkojen tehoja yöksi? Olen ollut huomaavinani Pohjois-Pohjanmaalla kahdella taajama-alueen ulkopuolisella mökillä, että puhelin ja mokkulaverkon tehot tippuvat klo 2200-2300 seudulla niin pieniksi että internetin selaamisen puhelimella/tietokoneella voi lopettaa. Mistä tämä tehojen tippuminen johtuu?

5

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PPAP2

tuohan on yleensä se aika kun yöelämää viettävä suomen nuoriso ja nuoren mieliset ryntäävät verkkoon. taitaa olla tunkua ja jos ei ole riittävästi kapasiteettia, niin varmasti notkahtaa.

• kylä_näi_o

.

"Pullamössösukupolvi syö kaiken kaistan!!!!!!"

• Tuleeko_datakatto_eteen

Ja huomisesta alkaen Microsoft vie loputkin kaistat aloittaessaan Win 10 asennuspakettien jakelun verkon kautta. Saattaa joillakin tulla datasiirron katto vastaan, jos on säästellyt pakettinsa hinnassa?

• PPAP2
        kylä_näi_o kirjoitti:

.

"Pullamössösukupolvi syö kaiken kaistan!!!!!!"

no ei kai sentään? riippuu tietenkin alueesta, että onko siträ tukea riittävästi. omalla operaattorillani ei näytä tuollasia ongelma olevan. tähän mennessä on wörkkinyt ympäri vuorokauden.

• juutinrauma

Joillakin on käsitys, että mobiiliverkot on ihan oma verkostonsa, mutta nehän tukeutuvat kaapeleihin.. siis kiinteään verkkoon, sehän pitäisi olla selvä. "Ennen vanhaan" ainakin Sonera ajoi öisin jotain länsidataa. Kaapeli länteen kulki Ruotsin kautta. Onko vieläkään muuta reittiä länteen? Ennenhän oli Posti/Tele se valtakunnallinen toimija.. sitten Sonera myöhemmin. En ihmettelisi vaikka vieläkin tuollainen esim. jotain pankkidatan vaihtoa tapahtuisi yöllä, ja kuormittaa verkkoa.. tosin ei ne mitään tuntiakaan kestäviä olleet.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pilaa sun tunteista

Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
      Ikävä
      402
      2009
    2. Ei se haittaa

rakkaani. Parempi näin. Silti tiedän, että ammuin nuolen sun sydämeen 💘. Sellaisella tarkkuudella, että muut ei siihen (helpolla) kykene🎯. Taisin ol
      Ikävä
      72
      811
    3. Rakastuin mä kerran

Rumaan ja läskiin naiseen. Unelmien nainen. 😗
      Ikävä
      44
      774
    4. Sinä nainen

kerro minun toinen/toiset etunimet, ja jos osuu, soitan sinulle jos niin haluat. Terkuin minä se vaan täältä korpikuusenkannon alta.
      Ikävä
      73
      682
    5. Ei meistä mies tulis mitään

oot liian vaikee ja minä en jaksa mennä sun pillin mukaan saamatta mitään takas.
      Ikävä
      56
      653
    6. Kysyisin sinulta

Nainen mitkä on meidän vuorosanat? Kun nähdään livenä, tiedustelee mies.
      Ikävä
      39
      598
    7. Hauskaa sunnuntaita

Mahdollinen 2x🔥 :).
      Ikävä
      84
      544
    8. Eloranta Kiuruveden leuhkin

Eloranta ökyautoineen ja lakeijoineen Kiuruveden Osapalvelussa, vain Villasen veljekset aikoinaan olivat pollevampia kun kusettivat Kiuruveden kunnanu
      Kiuruvesi
      23
      541
    9. Onneks mies teit

valinnasta helppoo. Its joor lost not main.
      Ikävä
      67
      527
    Aihe