Peugeot 308 Active 92 FAP 5-ov 2012

Kysyväeitieltäeksy

Onko kellään mainittua autoa käytössä? Onko ollut vikoja ja millainen on kulutus kaupungissa ja maantiellä?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikasejasama

      Kulutuksella ei taida oikeasti olla juurikaan merkitystä.
      Kun olet ostamassa yli 10.000 euron autoa, ja jos pidät sitä vaikkapa 3 vuotta, arvonalennus autollesi on noin 5.000 euroa.

      Jos ajat autollasi noin 20.000 km/ vuosi ja kulutus on noin 5 litraa satasella, polttoainekustannukset on noin 4500 euroa.

      Jos auto veisi 4 litraa tai 6 litraa satasella, tuon eron merkitys kokonaiskustannukseen on häviävän pieni, etenkin kun arvonalennus on se suurin menoerä.

      • arvonalennus

        Mutta jos autoa ei vaihda, niin mitä sillä arvonalennuksella on merkitystä? Silloin merkitys on vain kulutuksella , huolloilla ja verotuksella. Kukaan ei lähetä arvonalennus nimistä laskua.


      • vastinettamanille

        Hyvin pyyhkii pösöllä kulutus on tosi pientä ja kulku mukavaa! Ja autosta ei vikaa löydä sit millään!


      • ksjdksdkfjsndkfsd
        arvonalennus kirjoitti:

        Mutta jos autoa ei vaihda, niin mitä sillä arvonalennuksella on merkitystä? Silloin merkitys on vain kulutuksella , huolloilla ja verotuksella. Kukaan ei lähetä arvonalennus nimistä laskua.

        Harva ihminen vaan pitää sitä autoa vaikka kymmentä vuotta. Minä koitan siihen nyt päästä 406:lla, on liian hyvä peli, että antaisin sen muutamalla satasella veks.

        Ja vielä epätyypillisempää on varmaankin se, että ostetaan pari vuotta vanha auto ja sitä pidetään 10 tai jopa 20 vuotta. Useimmat vaihtelee kolmen - viiden vuoden välein uudempaan.

        Jos pitkään pitää niin se arvonalennuksen osuus toki putoaa pienemmäksi, ja kulutuksen merkitys kasvaa. Mutta kuten sanoin, harvinainen tapaus jos noin on.


      • hmmmmn

        Suurin tappio tulee arvonalennuksesta, mutta siitä ei kärsi lainkaan, jos pitää auton loppuunasti ja paalauttaakin itse. Kyllä tällaisia auton omistajia on paljon. Sellaisia, jotka osaavat laskea eurolleen, että mikä on kannattavaa ja mikä ei. Auton vaihto ei ole rahallisesti kannattavaa, mutta sitä tehdään varmasti mukavuuden takia ja halutaan vaihtelua.

        Harvemmin käyttöautoksi hankitut mallit mitenkään arvoaan nostaisi. Ja kun ei vaihda autoa, niin sitä rahaa jää paljon johonkin muuhun käytettäväksi. Se on valintakysymys tuokin. Nykyään vain kannustetaan kuluttamaan enemmän. Jos piutpaut välittää siitä, niin autoilussa voi säästää suuret summat, eikä tuo ranskalaisauto pitemmällä aikajänteellä tule sen kalliimmaksi kuin muutkaan. Päinvastoin...


      • hjfhjgjgjhgjgjhj
        hmmmmn kirjoitti:

        Suurin tappio tulee arvonalennuksesta, mutta siitä ei kärsi lainkaan, jos pitää auton loppuunasti ja paalauttaakin itse. Kyllä tällaisia auton omistajia on paljon. Sellaisia, jotka osaavat laskea eurolleen, että mikä on kannattavaa ja mikä ei. Auton vaihto ei ole rahallisesti kannattavaa, mutta sitä tehdään varmasti mukavuuden takia ja halutaan vaihtelua.

        Harvemmin käyttöautoksi hankitut mallit mitenkään arvoaan nostaisi. Ja kun ei vaihda autoa, niin sitä rahaa jää paljon johonkin muuhun käytettäväksi. Se on valintakysymys tuokin. Nykyään vain kannustetaan kuluttamaan enemmän. Jos piutpaut välittää siitä, niin autoilussa voi säästää suuret summat, eikä tuo ranskalaisauto pitemmällä aikajänteellä tule sen kalliimmaksi kuin muutkaan. Päinvastoin...

        "Suurin tappio tulee arvonalennuksesta, mutta siitä ei kärsi lainkaan, jos pitää auton loppuunasti ja paalauttaakin itse."

        Tarkoitatko siis, että paalatessa auto 25 vuoden iässä, se ostohinta palautetaan?

        Ihan esimerkkinä tuosta loppuunajamisesta:

        Arvonalennus 20.000 - 30.000 euroa
        Polttoainekulu 35.000 - 40.000 euroa

        Ei se sieltä mihinkään kadonnut, on jopa lähes samansuuruinen kustannus kuin polttoaineesta syntyvä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe