MARSUN OMISTAJAT

10102

Eliii oon saamassa tässä lähiaikoina marsuja. Montako teillä on. Aattelin eka kahta, mutta sit kun toinen niistä kuolee niin toinen jää yksin. Et varmaan kolme tarvis sit ostaa. En oo ennen pitäny marsuja. Mitä pellettiä syötätte ja paljonko teillä menee kuussa rahaa marsujen ylläpitämiseen. Eli oon pian 13-vuotias tyttö. Meillä on sisällä kaks kissaa, mutta marsut pitäisin omassa huoneessa. Toiselle vanhemmalleni menen viikonlopuksi ja otan marsut tällöin mukaani. Kiitos jo etukäteen vastauksestasi :)

12

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsufani134

      Mulla on ihan kaks marsua,mutta kun toinen marsu kuolee pitää mahdollisimman pian ostaa toiselle marsulle kaveri.Mutta mielestäni kolme marsua kuulostaa kivalta idealta:)Ja esimerkiksi prismasta löytyy pellettejä ja siemensekoituksi ja herkkupaloja marsuille

      • ensyöttäisi

        En menisi neuvomaan prisman ruokia kenellekään, vaikka omille marsuillesi niitä syöttäisittekin. Ne ovat usein todella epäsopivaa ruokaa marsuille. Varsinkin siemensekoitukset ovat ihan uskomatonta kuraa. Sama, ellei jopa pahempi, kuin itse eläisit valmispitsoilla ja karkeilla.


      • Tiedänmistäpuhun

        Pelletteistä löytyy vertailuja esim. Murmelin marsulan sivuilla. Prisman ruuat eivät sovi marsuille. Ne ruuat voivat aiheuttaa ongelmia jatkossa.


    • Marsufani134

      Ja en tiedä kuinka paljon ne tulevat maksamaan kuussa koska isäni ostaa oikeastaan melkeen kaiken ja olen kanssa pian 13:) Ja jos vanhemmallesi on pitkä matka ei kannata ottaa marsuja joka kerta mukaan,koska ne voivat stressaantua

    • Marsufani134

      Kun meidän marsut tuotiin kasvattajalta ekaa kertaa meille ne olivat ihan kauhuissaan,mutta jos matka ei ole pitkä ei se varmaan haittaa ja stressin muuten tunnistaa pienestä vaaleanpunaisesta paakusta marsun silmässä:)

    • Iuhkhbkhbkjbszszkj

      Oon12 ja mulla on kolme marsua. Kirjoitin äsken tuonne ylös viestin marsun ruokinnasta nimimerkillä tiedänmistäpuhun. Suosittelen hankkimaan naarasmarsuja jos otat kolme. Marsut maksaa kuussa noin 40-60 ekee joskus vähemmänkin sun ruoka,heinä ja kuivikevalinnoista riippuen. Esim. Jos haet heinää pienpaaleissa tilalta niin se on paljon halvempaa kuin eläinkaupanheinä. Jos tilaat 12,5kilon pellettisäkin netistä niin sekin on paljon halvempaa kuin eläinkaupan pieni pellettipussi. Purua saa kai höyläämöltä halviten. Tällä hetkellä mun marsut syö burgness exeliä mikä ei ole nyt superhyvä pelletti, koska korkea D-vitamiinipitoisuus siinä saattaa aiheuttaa virtsatievaivoja. Suosittelen altrominia,versele-lagaa,genesistä ja owbowia. Kannattaa ostaa aluksi kasvatuspellettiä. Viikonloput ne saattaa selvitä yksinkin jos laitat paljon ruokaa.

    • 10102

      Kiitos vastauksista:) Saan luvan ottaa vain kaksi marsua. Meillä on omalla pellolla kasvamassa heinää ja sahalta haettais purut. Eli tuoreruoka ja pelletti tai siemensekotus vaan maksettais.

    • Emsetana

      Itellä on kaks marsua:)
      Herrat Blackie ja Valtsu❤️
      Suosittelen ostamaan kaikki ruuat ja purut/heinät ELÄINKAUPASTA!!! On muuten huomattavasti parempi laatusta tavaraa, kuin esimerkiksi lähikaupassasi-> prisma, sale...

    • aesryheah

      Emsetana eläinkauppojen heinä tulee yleensä suomalaisilta tiloilta. Ei ole sen järkevämpää hakea sieltä kuin suoraan tilalta. Tilalta saat halvemmin. oon kuullut, että timotei-nurminata heinä olisi hyvää. Jos haet heinää luomutilalta niin eiköhän se ole ehkä parempaakin kuin eläinkaupan heinä.

    • 10102

      Kiiitosss vastauksista!! Oli paljon apua:)

    • Marsuhullu

      En tiiä onko muata mitään apua mut suosittelen vahvasti oxbow ruokaa Brit animals burgerss excel ja verselaga pelletit on hyviä ja kuivat omenan palat ja muut kuivat hedelmät ovat hyviä herkkuja samoin kuin yrtit

    • pelletit

      brit animals ja verselaga ovat kai ihan hyviä, mutta kalliita. Burgess excelissä on liikaa d-vitamiinia joka voi aiheuttaa sakkaista virtsaa. Altromin on ihan hyvää myös ja paljon halvempaa kuin yllä mainitut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe