Moi Ave 2.0 d4d ja hävittää jäähdytysnestettä puoli litraa viikossa. Alle ei vuoda. Mihin neste mahtaa kadota meneekö öljyn sekaan vai vaarattomampaan paikkaan ? Huomenna tarkotus lähtee kesäloma reissulle mutta uskaltaako. Lisääkö vaan nesteitä ja mikä vikana korjausarvio? Auto vm. -011 ja ajettu 87 t.
Jäähdytysnestettä häviää
43
9367
Vastaukset
- nippondenso8
Taas satu setä asialla! Heh heh nesteet häviää mukamas salli mun nauraa!
- Anonyymi
D4D ja nesteet häviää varmasti kaikki.
- tyyppivika_
Kannentiivistehän sieltä on todennäköisesti mennyt. Kyllähän se ainakin hetken vielä liikkeellä pysyy, kunhan lisäilee nestettä aika ajoin. Koneen hajoamista ei kannata pelätä, sillä siihen on iso remontti tulossa joka tapauksessa. 5000 euroa maksaa pelkkä kannentiivisteen vaihto. Tosin nuo lohkot on niin haperoita että niistä menee helposti kierteet kantta kiristäessä. Sitten ei auta muu, kuin koko moottorin vaihto ja se on sitten 12 000 euron paukku se. Itse en uskaltaisi lähikauppaa pidemälle lähtiä.
- näintekisin
Eihän näin pitäisi sanoa, mutta itse ajaisin ja lisäisin nestettä ja korjattaisin sen loman jälkeen. Ei siinä enää hyvä moottori mene pilalle.
- surkeatapaus
Nyt on alkuihminen tullu viellä alkeellisemmaksi provoineen. Päästä kusi valahtanut Citikan syyläriin. Menee merkitkin raukalla sekaisin.
- tyyppivika4D4
Tero kestä totuus, kansipahvi pettänyt ja vesi menee pesää ja puskee putkesta höyrynä taivaalle ja kohta kone poksahtaa.
- kohtiviattomuutta
tyyppivika4D4 kirjoitti:
Tero kestä totuus, kansipahvi pettänyt ja vesi menee pesää ja puskee putkesta höyrynä taivaalle ja kohta kone poksahtaa.
Tojon vioistahan pääsee nopeilla autonvaihdoilla. Kauppiaaseen yhteys!
- 1069
kohtiviattomuutta kirjoitti:
Tojon vioistahan pääsee nopeilla autonvaihdoilla. Kauppiaaseen yhteys!
Tallinnassa korjaus onnistuu kyseiseen tyyppi vikaan, ne kannen pulttien kierteet ei kestä, ja Suomessa kuulemma myös joku osaa korjata, mutta hinta on ehkä korkeampi, merkkiliike suosittelee moottorin vaihtoa, minä suosittelen auton vaihtoa.
- Ave01
Noilla kilometreillä ei pitäisi vielä kannen tiivisteen mennä. Tarkista öljymäärä, jos määrä
lisääntynyt niin todennäköisesti kansipahvi vuotaa. Silloin ei kannata paljoa ajella
ennen korjausta, kun öljy laimenee, niin kone voi leikata kiinni.- kaiken_se_kestää
Jep, kyllä tojon kertakäyttömoottorilla yleensä 130-150 tkm pääsee
- Eilinen_ohikulkija
Eilen illalla, n. klo 19:45 Kuopion eteläisellä motarilla Avensis konepelti pystyssä ja tero raapimassa päätään vieressä. Jos oikein ennätin nähdä, peräluukussa luki D-4D. Liekö tyyppivika iskenyt tuohonkin Toyotaan?
- neularaapii
Mutteihan Tojotassa voi mikään mennä rikrikrikrikrikrikrik......................................
- erc234r
Kyseinen nesteen katoaminen ei ole mahdollista, jos se menisi palotilaan, takana olisi aina iso valkoinen cumulus-pilvi.
- Voiollatoisinkin
Ei se aina noin ole. Omassa muinaisessa Tojodiissukassani tihkui hyvin hitaasti läpi. Kylmäkäynnistyksessä kyllä pöläytti usvat ja taisi hetken aikaa ronksutta yhtä pyttyä ihan inasen enemmän. Sitten käynti tasaantui. Ja ajossa ei niin mitään outoa. Ei mitään "usvapilviä". Mutta tästä vaiheesta mennään aika nopeasti siihen, että usvaa pukkaa ihan taustapeilistäkin näkien.
- 1069
Ei vuotoa huomaa pakoputken päästä helposti, mutta Epelissani lämpömittarista kyllä, ja jäähdytysnesteen paisuntasäiliön pinnasta, tai sen kokonaan tyhjentymisestä, Tojon pakoputken päästä näkee pöllähdyksinä kaasuttaessa kovempaa, koska on aika vaihtaa venttiilinvarrentiivisteet, vanhat Tojot kestivät moottorin puolesta pitkään, kunhan rikkinäinen termostaatti ei päässyt käräyttämään kannentiivisteen virkaa tekevää paperia.
- kokemustaontuosta
laita kierroksia koneeseen ja käske jonkun katsomaan tuleeko kuplia paisuntasäiliöön....
- viimeinentoyo
Tsekattiin niin oli lämppärin kenno turvonnut halki voi olla kansi tiivistekin mennyt kun tekee painetta aika reilusti .Perkeleen prrrrrrrrrrrrrrrrrrrklle
- Luottomekaanikko
Pistäpä guugleen hakusanaksi d4d niin tiedät.
Niissä on kansivikoja joka toisessa, pieniä hiushalkeimia kevytmetallikannessa. Tyyppivika joka on uudessa koneessa elinimoitu. - ave08
Kannattaa viedä merkkihuoltoon arvioitavaksi, vaihtavat siihen koneen takuuseen. Itse joudut maksamaan öljyt ja jäähdytysnesteet.
- kallista.on
Vai takuuseen:) Taitaa tulla 12 000 euron lasku asiakkaalle
- kallista.voiolla
Takuuseen meni koneen vaihto ave08 ajettu 130000km, itse maksettu öljyt ja jäähdytinnesteet. Enkä ole vakkari asiakas ko. liikkeessä, saa tietenkin maksaa jos haluaa. Ko. mallilla ns. jatkettu takuu 7v./200000km.
- Tuumailenvaan
kallista.voiolla kirjoitti:
Takuuseen meni koneen vaihto ave08 ajettu 130000km, itse maksettu öljyt ja jäähdytinnesteet. Enkä ole vakkari asiakas ko. liikkeessä, saa tietenkin maksaa jos haluaa. Ko. mallilla ns. jatkettu takuu 7v./200000km.
Joo mutta onkohan ollenkaan totta ollenkaan tämä viimeisin viesti. Näyttäisi siltä, että noihin koneenvaihtoihin ei saa kauppiasta maksajaksi isoimmillakaan puheilla.
- Hybriid
kallista.voiolla kirjoitti:
Takuuseen meni koneen vaihto ave08 ajettu 130000km, itse maksettu öljyt ja jäähdytinnesteet. Enkä ole vakkari asiakas ko. liikkeessä, saa tietenkin maksaa jos haluaa. Ko. mallilla ns. jatkettu takuu 7v./200000km.
Kunnon takuut! Miten olis muilla?
- takuulla_huonoin
Ei muihin autoihin vaihdeta moottoria 130 tkm välein.
- kiertopalkinto
BTW kuka maksaa seuraavan moottorinvaihdon 260 tkm kohdalla...?
Niinpä, mustapekkaa pukkaa seuraavalle ostajalle! Kiertoonhan nämä AINA laitetaan, mahdollisimman pian. Onnea vaan seuraavalle ostajalle, joka maksaa ylihintaa laatumaineesta ja saa kasan... - tuurilla_mennään
kallista.voiolla kirjoitti:
Takuuseen meni koneen vaihto ave08 ajettu 130000km, itse maksettu öljyt ja jäähdytinnesteet. Enkä ole vakkari asiakas ko. liikkeessä, saa tietenkin maksaa jos haluaa. Ko. mallilla ns. jatkettu takuu 7v./200000km.
Hirveä pulla kävi. Taisi olla takuuta enää pari kk jäljellä. Nyt lotto vetämään, kun on putki päällä!
- torso
kansipahvi/kansivaurio. paisunsäiliön seinämät mustana= varma merkki. itellä meni nestettä pari litraa joka aamu, vm 2009 avensis, nyt ei enää neste hukkaa kun kone vaihdettu. kone kolariautosta vuoden takuulla. remppa maksoi kaikkineen n.5000e
- torso
avensiksen koneella oli ajettu 311000km ,
- Selvää
Pata halki. Ei muuta.
- D4D
Moottoreissa on kahdensadantuhannen kilometrin TEHDAS takuu. Vie merkkiliikkeeseen tutkittavaksi ,niin asiasi etenee .
- ave_pappa
EIkö se kertakäyttömoottorin takuu ollut vain 180 tkm & max 7 vuotta?
Kova pala niille, jotka ajaa vähän ja kerkiää tulla vuodet täyteen ennen kuin kertakäyttömoottori sanoo poks. Tällöin ei luottomyyjältä saa edes lämmintä kättä
- omecaa
Termostaatti vuotaa nestetä meni pika huolto oli kalis 14000eur. vaihtoi hiace motor
tilale. - Olisedullinentiedos80e
Käykö hacen kone vapaasti henkittävä malli ettei tartte konepeltii tehdä uutta muotoiluu.
- mansenpose
Tee hiacen katto pellistä konepelti käy ainakin mark 2 seen.
- vaihetaanIlmatteks
Takasinkutsulle kun menee seur. kerran niin takuuseen vaihtaa koneen sekä eteen että taakse.
- korjaamonovipumppu
Kansivikaa kyllä ne tietää huollossa teervetuloa vaan 4d4 dieselinkansikerhoon se tehokkaampi dieseli on vielä subarun dieseliä kelvottomampi.
- Anonyymi
Ja lisäksi melu ja ruoste.
- Anonyymi
Ave 2.4 bensa vm 2003 ajettu reilut 415 000 km. Öljyä 1.5 litraa ja vettä 1.5 litraa kun lisää 1000 km välein niin vielä puskee eteenpäin.
Vaihdeloora vaihdettu 300 000 km kohdalla.- Anonyymi
Rajut pelkotilani siitä, että tämänkin alumoottori laskee alleen ja kantta ei voi avata. https://www.nettiauto.com/toyota/avensis/10438057
- Anonyymi
Pohjakin varmaan läpiruostunut.
- Anonyymi
Juu, peltiä noista vasta häviääkin.
- Anonyymi
Avensis 4D4 2,2 D-cat ajettu 159tkm,(täyd.huoltokirja)huollossa juuri todettiin et kannentiiviste sökö tai pahimmassa tapauksessa koko moottori vaihdettava kust.arvio(n.1300-5000e)….vaihtavat kuulemma Puolassa peruskorjattuja koko moottoreita tilalle(jos on takuu)eli ei koske minua….on noiden alumiinilohkoisten ”ammattitauti” ja kuulemma menee 100-200tkm välissä ilmeisesti kaikista 2,2 moottoreista… lisäksi vuotaa öljyä vaihdelaatikon ja moottorin välistä navi/soitin vaihdettu 100tkm uusi ja nyt
taas mykkä….
et se siitä menneestä TOYOTA Laadusta…
nämä viathan ei näy noissa missään tilastoissa…. - Anonyymi
Avensis 2.0 D4D 2008, kohta 300 tkm lasissa eikä mitään em. oireita. On kyllä surkeaa laatua, kun edelliseen ranskalaiseenkin nähden säästää jo ensimmäisenä vuonna "vain" pari tonnia korjauksissa ja kulutuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818