Aihe

Jäähdytysnestettä häviää

apujatarvii

Moi Ave 2.0 d4d ja hävittää jäähdytysnestettä puoli litraa viikossa. Alle ei vuoda. Mihin neste mahtaa kadota meneekö öljyn sekaan vai vaarattomampaan paikkaan ? Huomenna tarkotus lähtee kesäloma reissulle mutta uskaltaako. Lisääkö vaan nesteitä ja mikä vikana korjausarvio? Auto vm. -011 ja ajettu 87 t.

43

842

    Vastaukset

    • Taas satu setä asialla! Heh heh nesteet häviää mukamas salli mun nauraa!

      • D4D ja nesteet häviää varmasti kaikki.


    • Kannentiivistehän sieltä on todennäköisesti mennyt. Kyllähän se ainakin hetken vielä liikkeellä pysyy, kunhan lisäilee nestettä aika ajoin. Koneen hajoamista ei kannata pelätä, sillä siihen on iso remontti tulossa joka tapauksessa. 5000 euroa maksaa pelkkä kannentiivisteen vaihto. Tosin nuo lohkot on niin haperoita että niistä menee helposti kierteet kantta kiristäessä. Sitten ei auta muu, kuin koko moottorin vaihto ja se on sitten 12 000 euron paukku se. Itse en uskaltaisi lähikauppaa pidemälle lähtiä.

    • Eihän näin pitäisi sanoa, mutta itse ajaisin ja lisäisin nestettä ja korjattaisin sen loman jälkeen. Ei siinä enää hyvä moottori mene pilalle.

    • Nyt on alkuihminen tullu viellä alkeellisemmaksi provoineen. Päästä kusi valahtanut Citikan syyläriin. Menee merkitkin raukalla sekaisin.

      • Tero kestä totuus, kansipahvi pettänyt ja vesi menee pesää ja puskee putkesta höyrynä taivaalle ja kohta kone poksahtaa.


      • tyyppivika4D4 kirjoitti:

        Tero kestä totuus, kansipahvi pettänyt ja vesi menee pesää ja puskee putkesta höyrynä taivaalle ja kohta kone poksahtaa.

        Tojon vioistahan pääsee nopeilla autonvaihdoilla. Kauppiaaseen yhteys!


      • kohtiviattomuutta kirjoitti:

        Tojon vioistahan pääsee nopeilla autonvaihdoilla. Kauppiaaseen yhteys!

        Tallinnassa korjaus onnistuu kyseiseen tyyppi vikaan, ne kannen pulttien kierteet ei kestä, ja Suomessa kuulemma myös joku osaa korjata, mutta hinta on ehkä korkeampi, merkkiliike suosittelee moottorin vaihtoa, minä suosittelen auton vaihtoa.


    • Noilla kilometreillä ei pitäisi vielä kannen tiivisteen mennä. Tarkista öljymäärä, jos määrä
      lisääntynyt niin todennäköisesti kansipahvi vuotaa. Silloin ei kannata paljoa ajella
      ennen korjausta, kun öljy laimenee, niin kone voi leikata kiinni.

      • Jep, kyllä tojon kertakäyttömoottorilla yleensä 130-150 tkm pääsee


    • Eilen illalla, n. klo 19:45 Kuopion eteläisellä motarilla Avensis konepelti pystyssä ja tero raapimassa päätään vieressä. Jos oikein ennätin nähdä, peräluukussa luki D-4D. Liekö tyyppivika iskenyt tuohonkin Toyotaan?

      • Mutteihan Tojotassa voi mikään mennä rikrikrikrikrikrikrik......................................


    • Kyseinen nesteen katoaminen ei ole mahdollista, jos se menisi palotilaan, takana olisi aina iso valkoinen cumulus-pilvi.

      • Ei se aina noin ole. Omassa muinaisessa Tojodiissukassani tihkui hyvin hitaasti läpi. Kylmäkäynnistyksessä kyllä pöläytti usvat ja taisi hetken aikaa ronksutta yhtä pyttyä ihan inasen enemmän. Sitten käynti tasaantui. Ja ajossa ei niin mitään outoa. Ei mitään "usvapilviä". Mutta tästä vaiheesta mennään aika nopeasti siihen, että usvaa pukkaa ihan taustapeilistäkin näkien.


      • Ei vuotoa huomaa pakoputken päästä helposti, mutta Epelissani lämpömittarista kyllä, ja jäähdytysnesteen paisuntasäiliön pinnasta, tai sen kokonaan tyhjentymisestä, Tojon pakoputken päästä näkee pöllähdyksinä kaasuttaessa kovempaa, koska on aika vaihtaa venttiilinvarrentiivisteet, vanhat Tojot kestivät moottorin puolesta pitkään, kunhan rikkinäinen termostaatti ei päässyt käräyttämään kannentiivisteen virkaa tekevää paperia.


    • laita kierroksia koneeseen ja käske jonkun katsomaan tuleeko kuplia paisuntasäiliöön....

      • Tsekattiin niin oli lämppärin kenno turvonnut halki voi olla kansi tiivistekin mennyt kun tekee painetta aika reilusti .Perkeleen prrrrrrrrrrrrrrrrrrrklle


    • Pistäpä guugleen hakusanaksi d4d niin tiedät.
      Niissä on kansivikoja joka toisessa, pieniä hiushalkeimia kevytmetallikannessa. Tyyppivika joka on uudessa koneessa elinimoitu.

    • Kannattaa viedä merkkihuoltoon arvioitavaksi, vaihtavat siihen koneen takuuseen. Itse joudut maksamaan öljyt ja jäähdytysnesteet.

      • Vai takuuseen:) Taitaa tulla 12 000 euron lasku asiakkaalle


      • Takuuseen meni koneen vaihto ave08 ajettu 130000km, itse maksettu öljyt ja jäähdytinnesteet. Enkä ole vakkari asiakas ko. liikkeessä, saa tietenkin maksaa jos haluaa. Ko. mallilla ns. jatkettu takuu 7v./200000km.


      • kallista.voiolla kirjoitti:

        Takuuseen meni koneen vaihto ave08 ajettu 130000km, itse maksettu öljyt ja jäähdytinnesteet. Enkä ole vakkari asiakas ko. liikkeessä, saa tietenkin maksaa jos haluaa. Ko. mallilla ns. jatkettu takuu 7v./200000km.

        Joo mutta onkohan ollenkaan totta ollenkaan tämä viimeisin viesti. Näyttäisi siltä, että noihin koneenvaihtoihin ei saa kauppiasta maksajaksi isoimmillakaan puheilla.


      • kallista.voiolla kirjoitti:

        Takuuseen meni koneen vaihto ave08 ajettu 130000km, itse maksettu öljyt ja jäähdytinnesteet. Enkä ole vakkari asiakas ko. liikkeessä, saa tietenkin maksaa jos haluaa. Ko. mallilla ns. jatkettu takuu 7v./200000km.

        Kunnon takuut! Miten olis muilla?


      • Ei muihin autoihin vaihdeta moottoria 130 tkm välein.


      • BTW kuka maksaa seuraavan moottorinvaihdon 260 tkm kohdalla...?

        Niinpä, mustapekkaa pukkaa seuraavalle ostajalle! Kiertoonhan nämä AINA laitetaan, mahdollisimman pian. Onnea vaan seuraavalle ostajalle, joka maksaa ylihintaa laatumaineesta ja saa kasan...


      • kallista.voiolla kirjoitti:

        Takuuseen meni koneen vaihto ave08 ajettu 130000km, itse maksettu öljyt ja jäähdytinnesteet. Enkä ole vakkari asiakas ko. liikkeessä, saa tietenkin maksaa jos haluaa. Ko. mallilla ns. jatkettu takuu 7v./200000km.

        Hirveä pulla kävi. Taisi olla takuuta enää pari kk jäljellä. Nyt lotto vetämään, kun on putki päällä!


    • kansipahvi/kansivaurio. paisunsäiliön seinämät mustana= varma merkki. itellä meni nestettä pari litraa joka aamu, vm 2009 avensis, nyt ei enää neste hukkaa kun kone vaihdettu. kone kolariautosta vuoden takuulla. remppa maksoi kaikkineen n.5000e

      • avensiksen koneella oli ajettu 311000km ,


    • Pata halki. Ei muuta.

    • Moottoreissa on kahdensadantuhannen kilometrin TEHDAS takuu. Vie merkkiliikkeeseen tutkittavaksi ,niin asiasi etenee .

      • EIkö se kertakäyttömoottorin takuu ollut vain 180 tkm & max 7 vuotta?

        Kova pala niille, jotka ajaa vähän ja kerkiää tulla vuodet täyteen ennen kuin kertakäyttömoottori sanoo poks. Tällöin ei luottomyyjältä saa edes lämmintä kättä


    • Termostaatti vuotaa nestetä meni pika huolto oli kalis 14000eur. vaihtoi hiace motor
      tilale.

    • Käykö hacen kone vapaasti henkittävä malli ettei tartte konepeltii tehdä uutta muotoiluu.

    • Tee hiacen katto pellistä konepelti käy ainakin mark 2 seen.

      • Takasinkutsulle kun menee seur. kerran niin takuuseen vaihtaa koneen sekä eteen että taakse.


    • Kansivikaa kyllä ne tietää huollossa teervetuloa vaan 4d4 dieselinkansikerhoon se tehokkaampi dieseli on vielä subarun dieseliä kelvottomampi.

      • Ja lisäksi melu ja ruoste.


    • Ave 2.4 bensa vm 2003 ajettu reilut 415 000 km. Öljyä 1.5 litraa ja vettä 1.5 litraa kun lisää 1000 km välein niin vielä puskee eteenpäin.
      Vaihdeloora vaihdettu 300 000 km kohdalla.

    • Pohjakin varmaan läpiruostunut.

      • Juu, peltiä noista vasta häviääkin.


    • Avensis 4D4 2,2 D-cat ajettu 159tkm,(täyd.huoltokirja)huollossa juuri todettiin et kannentiiviste sökö tai pahimmassa tapauksessa koko moottori vaihdettava kust.arvio(n.1300-5000e)….vaihtavat kuulemma Puolassa peruskorjattuja koko moottoreita tilalle(jos on takuu)eli ei koske minua….on noiden alumiinilohkoisten ”ammattitauti” ja kuulemma menee 100-200tkm välissä ilmeisesti kaikista 2,2 moottoreista…+lisäksi vuotaa öljyä vaihdelaatikon ja moottorin välistä+navi/soitin vaihdettu 100tkm uusi ja nyt
      taas mykkä….
      et se siitä menneestä TOYOTA Laadusta…
      nämä viathan ei näy noissa missään tilastoissa….

    • Avensis 2.0 D4D 2008, kohta 300 tkm lasissa eikä mitään em. oireita. On kyllä surkeaa laatua, kun edelliseen ranskalaiseenkin nähden säästää jo ensimmäisenä vuonna "vain" pari tonnia korjauksissa ja kulutuksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiesikö Martina miehensä taustat?

      Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      411
      21966
    2. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

      ”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      379
      14541
    3. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

      Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      14367
    4. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

      No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      10269
    5. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      5837