Powershot G7 x akun kesto

Näppäilijä

Kauan kestää yhdellä latauksella "normaalissa" valokuvaamisessa, jos ei kuvaa videota? Riittääkö kokonaisen lomapäivän kuvaamiseen?

Mietin, ostanko samalla toisen akun kameran mukaan....

5

283

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti_minäkin

dpreview'n mukaan CIPA on 210 kuvaa, mutta koska kamerassa ei ole optista etsintä, niin jokainen ottamatonkin kuva kuluttaa reippaasti akkua. Eli itse en ostaisi moista etsimetöntä mallia, vaikka siinä onkin mukana pokkariksi kohtuu hyvä objektiivi. Jos kuitenkin päädyt tuohon, niin ilman muuta ainakin yksi vara-akku.

http://www.dpreview.com/products/canon/compacts/canon_g7x/specifications

• JK_Liminka

Eihän se kovin kauan kestä: arvioni mukaan n. 100 kuvaa saa yhdellä akulla - riippuu miten kauan näyttö, etsin ym. on päällä kuten Canonisti edellä valistaa. Vara-akku siis tarvitaan käytännössä jo yhdenkin päivän kuvausrupeamalle. Olen huomannut, että jatkuva kameran päälle laitto, pois, päälle laitto..., kuluttaa akkua kun kameran etsimen servot pyörivät. Kun otetaan muutama kuva kohteesta, parempi siis pitää kamera koko ajan päällä. ECO-tila säästää toki akkua ja on suositeltavaa mikäli vain yksi akku käytössä.

• Ota ilman muuta vara-akku mukaan. Akun kesto vaihtelee tilanteen mukaan riippuen siitä kauanko näyttö on päällä ja käyttääkö salamaa. Muistaakseni testeissä puolet otetaan salamalla. Itse saan yleensä n. 50 % enemmän kuin ilmoitetaan.

• Näppäilijä

Kiitos vastauksista! Juuri tuon etsimen puuttuminen harmittaa, mutta muuten pokkari tuntuu sopivalta minun tarpeisiin järkkärin rinnalle. Eli vara-akun ostoon siis....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      205
      2029
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      48
      1186
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      174
      1082
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      976
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      861
    6. 69
      772
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      772
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      677
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      26
      661
    Aihe