Naapuritaloon, vuokrataloon, on kesän aikana muuttanut yksi tupakkakuolemaa tekevä. Oikein juntin näköinen punaniska, minua nuorempi. Melkein joka päivä/ilta istuu tupakalla lasitetulla parvekkeella ja yskii niin, että oikein kaiku kiertää talojen välissä.
Saanko minä nyt nauttia tästä, kun karma kostaa meidän tupakoimattomien puolesta? Ja tämä ympäristöterroristi köhii itsensä hengiltä kuvaannollisesti keuhkonkappleitten lennellessä ympäriinsä. Mitä sanovat palstan moraalinvartijat - onko vahingonilo oikeutettua vai pitäisikö vielä tuntea sääliä tätä punaniskapaskiaista kohtaan, joka on lähimmäisilleen tehnyt elämästä helvettiä epäilemättä vuosikymmenten ajan?
Kommentteja perusteluineen, kiitos!
Saako nautiskella?
71
125
Vastaukset
- Joustavuus.kannattaa
Kaupunkioloissa on opittava elämään monien ihmisten ja asioiden keskellä. Yskiminen on ääni, joka ei ole kielletty talon säännöissä. Ihminen saa yskiä, sairastaa ja kuolla ihan vapaasti.
- otan-osaa-
Tupakka on hirvittävä kirous sitä poltavalle ihmiselle, ja yhtä hirvittävä kirous kaikille naapureille jotka joutuu hengittämään tahtomattaan toisten aiheuttamaa helevetin haisevaa tupakan hajua,
suuretsti säälittää alotuksen tekijän kohtalo,
mutta helvettiä on myös tupakan uhrin kohtalo,
sanat ei riitä kertomaan kuin suuri on teidän kaikkien tuska ja kohtalo,
--- kysyn,,, voisit sinä muuttaa muualle terveelisempään ympäristöön,
tai sitten yrittää taloyhtiön kokouksessa keskutella voisko tupakoiva mennä kauemmas taloyhtiön pihalle tupakalle,
tietääkseni parveke tupakoinnin VOI lailisesti kieltää ,,,, yhtiökokouksen päätöksellä.- Köhög
Nyt ymmärsit vähän väärin. Se tupakkaan kuoleva arviolta 40-50 -vuotias punaniskamies asuu naapuriTALOSSA eikä häiritse minua yhtään. Halusin vain kommentteja siitä, onko moraalisesti oikein kun tunnen vahingoniloa siitä, että karma näyttäisi kerrankin toimivan.
Itse olen viitisenkymmentä vuotta sitten muutaman vuoden hengittänyt asbestipölyä joka päivä, joten saattaa se yskä minuunkin vielä iskeä. Työpaikkalääkäri kehoitti käymään keuhkoröntgenissä asbestin takia 3 vuoden välein, mutta on vähän venynyt...
Kuitenkaan en ole muitten elämää pilannut millään tavalla.
Mielestäni ei ole moraalisesti, eikä millään muodoin, nauttia muiden kärsimyksistä!
Punaniskaiseksi paskiaiseksi haukkuminenkin on tuomittavaa.
Tupakkaan sortuu valistuksesta huolimatta lapset ja tupakka nikotiineineen pitää jotkut otteessaan kuolemaan asti.
Tupakoin muiden tavoin aikanaan. Kun tupakan tuhovaikutukset selvisivät sanoin tupakalle: Mene suuhuni jos pystyt! Ei ole pystynyt ja vuosikymmeniä on kulunut.Muutama sana mitätöi Köhög´in aloituksen. Miksi tarvitaan maininta, että vuokratalossa asuu, sielläkö nämä juntit punaniskat asuvat. Omistusasunnoissako vain ´kunnollinen´ väki.
- Ferrero
Ikäistemme isoisät ja vaarit polttelivat piippuaan ja kasvattivat itse kessuaankin, olematta halveksittuja ja vihattuja silti. Kunniallisesti tulivat haudatuiksi, ja säilyvät muistoissakin rakkaina.
Tuo viha ja halveksunta on ajan trendi, laajennettuna se kattaa lihavuudesta juomareihin, pelureihin ja aineellisesta hyvinvoinnista osattomiin.
Eino Leinon sanoin:
Te ihmiset toistanne suvaitkaa,
niin kaunis, kaunis on maa! - Köhög
Enhän toki minä vihaa ketään, vaan iloitsen, että maailmasta löytyy edes tuon verran oikeudenmukaisuutta! Varmasti tuonkin punaniskan tupakoinnin takia on kymmenet ellei sadat syyttömät saaneet kärsiä, mahdollisesti jotkut sairastuneetkin, ehkäpä kuolleet tahallaan levitettyyn löyhkäävään savuun. Valitettavasti vain tämäkin terroristi jonkin ajan kuluttua kiikutetaan sairaalaan hengityskoneeseen happea hengittämään ja viemään paikka joltakin, joka ilman omaa syytään on sairastunut. Ja syyttömät veronmaksajat maksavat. Näin kävi entiselle naapurille, minua 8 vuotta nuoremmalle. Kun taju siinäkin viimein meni keuhkoahtauman edettyä riittävän pitkälle, ottivat töpselin irti koneesta.
oikeastaan vain Suskulle.
Omistusasunnoissako vain ´kunnollinen´ väki asuu? Hyvä susku. Minulla on omistusasunto, mutta asun nyt toistaiseksi vuokralla ja poltan tupakkaa,...mutta asiasta viidenteen.
Ajattelin piristää sinua, kun olet aikainen kuin "Kreetan kukko", kuten esimieheni sanoi minulle, kun olin aina ensimmäinen työpaikallani.
Nyt on jo sämpylät kohoamassa, kuhat paistettu ja laittelen äitini tekemää valkokastiketta, johon laitan sipulinlyökit, keitettyä kananmunaa pilkottuna ja valkopippuria, tosin valkopippureita ei äidillä kai ollut. Perunatkin valmistui jo.
Muistelen, että miehesi lukee näitä Seppo Jokisen kirjoja, jotka kuvaa Tampereen tapahtumia ja nyt harmittaa, kun olen sen kaupungin kartan heittänyt pois. Nyt on menossa Hukan enkelit ja siellä olikin mielenkiintoinen moka, vai onko tahallinen erehdys, mutta oli kuvaus futis pelaajasta, jolla on valkoisella pohjalla sinisiä raitoja numero 10 ja nimeksi oli kirjoitettu Diego Marad...a? Voi, ei! Sehän on Leoneli (Leo)
Messi, joka pelaa Argentiinan joukkueessa!
Diego on muistaakseni Espanjalainen, mutta "sadat" kerrat olen silitellyt tätä Messin paitaa ja joutunut jopa pelaamaan hänen nimissään tuon lapsenlapseni kanssa?
Mitähän tässä päiväksi keksisi muuta, kuin kirjan lukua. Kovin on ilma harmaantunut aamullisen kirkkauden jälkeen ja minulla ei ole sitä kuuluisaa "elämää", oopperoita, teattereita ja muita humputuksia.
Olen kyllä vakavissani harkinnut, että tulen joskus Tampereelle viikoksi ja käyn siellä kaikki teatteri esitykset katsomassa, että saisi kerrankin sellaisen "kulttuuripläjäyksen"!:))) Tietenkin hotellissa täytyy olla uimahalli ja kuntosali!)))
Virossa kävin viikon matkan ja kuntosalin oven avasin, mutta sisälle en mennyt. Samoin oli Espoossa. Minulla oli vapaalippu kuntosalille ja joskus kävin senkin oven avaamassa, mutta oli liian hankalan näköistä touhua. Hikihän siinä tuli jo katsoessa!:)))
jaa...mitähän tuo kastikkeen kohtalo on?Ensinnäki sulle vastaan Kristiina, ollaan me Jokisen kirjoja ennen tänne muuttoaki lukeneet, ja nyt Matti ihan mielenkiinnosta luki tään Hervantalaisen, ollaanhan me nyt hervantalaisii. Hyvä mielikuvitus on hänelläkin, ihan tosissaan on sitä mieltä kirjan luettuaan, että juuri tässä asumassamme talossa on kirjan tapahtumia tapahtunut. Voipha se olla niinki tai sitten ei.
Kirjassa kerrottujen rikosten tapahtumien asunnossa assuu kyl nyt aika iäkäs vanha rouva, jonka ei kyl uskos liittyvän tapahtumiin. Mut rikkoo kuitenkin silleen lakia, että itepäisesti edelleen syöttää pihan lintuja ja oravii nyt jopa kesäaikaankin. Puolustuksekseen on yhelle naapurille sanonu, ettei hää voi keittiön ikkunan ääres aamukahviika juua, ko näkkee nälkäsii lintui pihalla, puluthan ne siellä tapsuttaa, niin laiskanpulskii ovatten ite ruokaa ettimään.
Mekin lähetään parin viikon kuluttuu Viros käymään, tilattiin liput bussikuljetukseen, sellanen soppii nyt meille parraiten. Että silleen.
Nyt minnuu rupes naurattammaan täs miun kirjotuksen alla oleva mielipide ´kaikenlaisia_vuokralla´ pittää lähtee tupakille ja naurammaan. Häirihenköhä nauramisellain nyt kettään, kun en ossaa ihan hiljaa nauraa kihertää.- 197865kaikksamaamieltä
sie sus ootkii iso paska koko ämmä
- verollepantava
Köhög kirjoitti:
Enhän toki minä vihaa ketään, vaan iloitsen, että maailmasta löytyy edes tuon verran oikeudenmukaisuutta! Varmasti tuonkin punaniskan tupakoinnin takia on kymmenet ellei sadat syyttömät saaneet kärsiä, mahdollisesti jotkut sairastuneetkin, ehkäpä kuolleet tahallaan levitettyyn löyhkäävään savuun. Valitettavasti vain tämäkin terroristi jonkin ajan kuluttua kiikutetaan sairaalaan hengityskoneeseen happea hengittämään ja viemään paikka joltakin, joka ilman omaa syytään on sairastunut. Ja syyttömät veronmaksajat maksavat. Näin kävi entiselle naapurille, minua 8 vuotta nuoremmalle. Kun taju siinäkin viimein meni keuhkoahtauman edettyä riittävän pitkälle, ottivat töpselin irti koneesta.
Tuota noin. Taitaa tupakkavero olla aika korkea tässä maassa. Ei muuta.
- jjoutava
KAIK SAMMAA MIELTÄ, On kaikkiin suurin, oikein sellainen 'Muhammad Ali' Seppo Jokinen on tarkasti tutkinut ja tuntee tämän ympäristön. Kuvaavaa on kun luin kirjasta pysäköintiluolan ylös nosto-ovi. Tutkin asian niin ylöshän se ovi aukiaa.
- kaikenlaisia_vuokralla
Vuoratalossa asuu maailmalopunmakaajat jotka mistään eivät välitä
hällä väliä myrkyttääkö naapureitten hengitysilman
ei asuintalon sotkemisella voisi vähempää olla väliä sehän ei ol oma
hällä väliä miten lapset voi
kunhan vaa ite saa viinaa ja tupakkaa
Siihen rahaa kyllä riittääTolkkua tolkuttomille!
Kyllä ihmisen olla vastuussa edes itsestään, mitä tekee ja miten. Kaikki on jonkun omistamaa ja jokainen kantaa vastuun tekemisistään.- enraavitikkujakaan
Kaikenlaisia- vuokralla!
Kaikenlaisia omistus asunnoissakin. Tiedän mistä puhun, olen asunut ja tehnyt töitä molemmissa, omistan ja asun vuokralla itsekin.
Ihmisen luonne ei ole sen parempi omistaa tai ei, jos se on hälläväliä asenteella kyllästetty saa tuhoa aikaan itsellensä ja muille.
Aloituksen vastaan, mitä ihmettä on asiasi, pitääkö tässä alkaa palstalaisten ohjeistamaan kirjoittajaa; tunne sääliä, älä sääli, vihaa ja osoita agressiosi, tms.
Ohjeistan omalla ajatuksellani: Jos joku polttaa, polttaa omalla päätöksellään, ei minulle mitenkään kuulu mitä muut tekevät omalla parvekkeellaan, elleivät minua häiritse ja jos vaikka häiritsevätkin, eivät he sitä tee kaiken aikaa.
Voin mennä itse kertomaan mikä minua häiritsee, ei ole tarvetta kysellä keltään mitä minun nyt pitäis tuntea tai tehdä????
Enkä ikinä ala kyllä syyttämään ketään tupakoitsijaa, en säälimäänkään, koska jokainen tietää mitä se aiheuttaa ja jos ei tietä, tulee tietämään, ei minun asiani ole olla edes vahingoniloinen.
No, olihan tämäkin aloitus joku mielenilmaus ja samoin vastaukseni.
Molemmat ihan asiattomia ja turhia. - Suuri-ero-on
vuokratalon asukkailla ja talon kunnolla verrattuna omistustaloon!
Vuokralaiset asuvat kuin kolhoosin asukkaat roskienkaan heittelystä
eivät ole vastuussa ja sotkeminen on heistä ihan oolraittia. - kulmakunnanmuori
Suuri-ero-on kirjoitti:
vuokratalon asukkailla ja talon kunnolla verrattuna omistustaloon!
Vuokralaiset asuvat kuin kolhoosin asukkaat roskienkaan heittelystä
eivät ole vastuussa ja sotkeminen on heistä ihan oolraittia.Noin puhuu vain hän joka ei arvosta muita kuin varakkaita ja omistavia, omaisuuden arvo tai omassa asunnossa asuminen eivät ole tae sivistyneestä käytöksestä!
Asun ositain vuokratalossa, meillä on paljon siitimpää kuin keskustassa olevassa omistuskerrostalossa. Meillä huolehditaan pihasta, viedään roskat roskikseen, kukaan ei heitä tumppeja pihalle, eikä polta avoimien ikkunoiden tai ovien luona.
Meillä arvostetaan asumisen mukavuutta ja joku ne asunnot aina omistaa, ellei asukas itse, niin vuokralle antaja.
Meillä arvostetaan naapuria, seinän takana asuvaa ja pihalla vastaantulevaa tervehditään, olipa hän vuokralainen tai omistaja.
Opetelkaa arvioimaan ihmistä tapojensa mukaan, ei sen mukaan onko hän RIKAS vai KÖYHÄ.
Kaikilla ei ole koskaan mahdollisuutta hankkia omaa suntoa ja juuri siksi vuokralle annetaan asuntoja, niin minäkin ja vastaan siitä, että vuokralaiseni toimii aina oikein ja kunnioittaa talon sääntöjä ja annettuja ohjeita.
Muutamilla se on tuo Omistaminen elämän tärkein asia ja vain sellainen ihminen on heidän mielestään kunnon ihminen!
Opetelkaa suvaitsemaan muitakin ihmisiä, ei vain kumartelemaan mammonaa. - kun-mikään-ei-riitä
niin voihan rahansa juodakin ja ja tupakkaan menee sisustuksenkin hinnat!
Sossusta sitten vaan veronmaksajilta viette
senkin elostelijat
rahaa jatkuvalla syötöllä
mikään ei teille riitä
Tulet vielä meille maksajille kehuskelemaan senkin löntystelijä - Pelaamaton
Ja kun asuu vuokralla, voi sillä asunnon hinnalla vaikka pelata pörssipeliä...
- kulmakunnan-muori
kun-mikään-ei-riitä kirjoitti:
niin voihan rahansa juodakin ja ja tupakkaan menee sisustuksenkin hinnat!
Sossusta sitten vaan veronmaksajilta viette
senkin elostelijat
rahaa jatkuvalla syötöllä
mikään ei teille riitä
Tulet vielä meille maksajille kehuskelemaan senkin löntystelijäKuulehan Sinä muita syyttävä.
Ikinä en ole yhtään penniä asumistukea hakenut, enkä kai saisikaan!
Tiedätkökään sinä mitään omistusasunnosta ja sunnon omistajasta?
Minun asuntoani ei ole verorahoilla maksettu, eikä vuokraakaan!
Asun vuokralla ja omistan asuntoja. Vuokraan niitä asunnontarvitsijoille!
Minä maksan yhtiövuokrata ja remontit, ei veronmaksajat!
On parempi olla hiljaa jos ei osaa muuta kun arvostella ihmisiä ja esittää syytöksiä.
Veroprosenttini on 47.
Pääsetkö samaan? - olishan-se-niinkin-hyvä
Pelaamaton kirjoitti:
Ja kun asuu vuokralla, voi sillä asunnon hinnalla vaikka pelata pörssipeliä...
Ja kun omistaa ja vuokraa asuntoja, tuloilla voi ostaa uusia asuntoja ja vuokrata heille joilla ei ole omaa!
Niin se vain menee ja moni asuu vuokralla, onneksi on heitäkin.
He eivät olekaan täällä syyttämässä muita, omistajiahan Te, arvoisat vuokrallasujia syyttävät olette.
Teilläkö on hyvät tavat?
- otanortti
On se vaan hyvä että paremmilla ihmisillä on kehittäviä harrastuksia.
Esim. köyhällistön ja heidän elintapojen tarkkailu.- minäkinvuokralainen
Juu. Tulipa mieleen kun eräs vuokratalossa asuva kertoi, että kun hän seisoi lasitetulla parvekkeella, vastapäätä olevan naapuritalon parvekkella seisoi mies ,jonka parveke ei ollut lasitettu. Mies huusi vihoissaan että kun he maksavat omat asuntonsa ja kaiken , myös parvekkeen lasituksen. Vuokratalossa kaikki tulee ilmaisena ja yhteiskunta maksaa. Noo niinpä niin. Siinäkin talossa vuokrat oli nousseet juuri sen lasituksen takia.
- Kaiken..huippuna
Asumistuet vielä holtittomille juopoille. hyi hitto.
- juuri-niin
me veronmaksajat joudutaan ne maksamaan ,jääkää sinne Viroon!!!
- säälittäviä-omistajia
Olen kanssasi samaa mieltä.
Kun ei ole muuta tekmistä kytätään naapureita ja arvostellaan köyhiä!
Miten nämä ihmiset tulevat toimeen ympäristönsä kanssa kun köyhät on kunnon elämän esteenä! - kauheitaovatjuu
säälittäviä-omistajia kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä.
Kun ei ole muuta tekmistä kytätään naapureita ja arvostellaan köyhiä!
Miten nämä ihmiset tulevat toimeen ympäristönsä kanssa kun köyhät on kunnon elämän esteenä!Ei heidän tarvitse tulla toimeen kenenkään kanssa. Heidän maailma on vain se mitä he näkevät ikkunasta tai parvekkeelta. Näkemänsä perusteella he tekevät johtopäätöksiä muista ihmisistä.
- roskiskin
Ihmetellen katselin ihmisjoukkoa, Ollessani bussimatkalla ja auto pysähtyi huoltoasemalla, siinä seisoi aika paljon nuorisoa ja vähän vanhempaakin väkeä
polttaen tupakka. No, eihän se vielä mitään, mutta kun tupakki oli lopussa, heittivät natsan maahan, polkien sen siihen, vaikka roskis oli näkyvällä paikalla ihan vieressä!
Olisin kyllä mielelläni ottanut jokaista niskasta kiinni ja pakottanut ottamaan natsan ja viemään sen sinne, mihin se kuuluu.
Näitä jätöksiä joutuu talonmiehet ja muut siivoa ympäristöä haluavat jatkuvasti siivoamaan.
Pitäisikö sakottaa, jokaisesta heitetystä roskasta ja tupakan tumpista, eihän nämä muuten usko!!- hyi-saatana
tuo iso paska ämmä haukkuu vielä muita
- zxwå
Olet ystävällä kylässä no sivistyneenä ihmisenä menet ulos tupakalle, MUTTA heität sen tumpin ystävän pihaan, näinköhän arvostat ystävääsi?
- kakka-ja-sätkä-putoo
Ei todellakaa hyvä tapa! -
koiralta putoo kakka ja jätkältä sätkä, kyllä äiti siivoo!-ajattelua - Siivotonta-ja-vielä
Veronmaksajien kustannuksella elostella- löntystelevät
- aina-ja-ainaj-a
missä sus siellä riita!!
- sus-on-minä-minä
minä minä minä
maailmassansa ei puhuta muusta ei ajatella muuta - aamukulukija
aina-ja-ainaj-a kirjoitti:
missä sus siellä riita!!
Kerrohan sinä kaikkiteitävä minulle tyhmälle, kuinka sus voi yksin riidellä?
Tai kuinka yleensä, voiko yksi riidellä, eikö se riita vaadi ainakin sinut mukaan, soilloinhan teitä olis ainakin kaksi.
Ei kunnon riitakaan synny yksin eikä kaksin, se joku on silti on oltava mukana, ainakin sivupersoona sille sinulle tai hänelle, tai tuolle kolmannelle.
Lopettaisitte jo toisten syyttämisen, kun yksi ei tee riitaa kotona tai kylillä.
Jonoakaan ei tee se ensimmäinen auto!!! - sisarensa.veli
Tuosta yksinriitelystä.
Sisareni kerran tunnusti, että hän se saa riidan aikaan yksinäänkin.
Sisareni veljenä voin vahvistaa, että totta puhui.
Nyt kun nää pakolliset palstallakohtaamisreaktiot on koettu, niin mieleni tekee kysyä aloittajalta, miten hemmetissä sinä karmasta puhut tällasen yskimisen ja toisia ylenmäärin häiritsevän tupakoinnin yhteydessä. Toki tiedän karman ja sen lait, buddhalaisuudessa tai hinduismissa. Kerropa meillekin.
Otsikko ja asia eivät kaiketi oikein täydennä toisiaan. Nautinto....onko nautintoa yskiä parvekkeella. No sitten toinen...omistusasunnoissa asuvat voisivat varmaan saada aikaan , että laitettaisiin jokin pakollinen koppi tupakoitsijoille pihan keskelle, ettei tumppejakaan saisi löytyä kadulta, sekin saa jotkut ihmiset kaaoksen partaalle. Ja no, mikseivät tupakansätkistä raivostuvat voisi perustaa alueelleen vanhusten sätkienjahtausryhmän. Siis vanhukset joutessaan, olispahan harrastus sekin. Entäpä yskimisasia, saako kotonaan yskiä?
- Köhög
Rautalangasta väännettyä karmasta:
Tuo tupakkaan kuoleva punaniskajuntti on lähes koko ikänsä terrorisoinut löyhkäävällä tupakallaan lähimmäisiään ja yleensä kaikkia lähistöllä olevia ihmisiä. Nyt karma maksaa potut pottuina ja hän saa itse kärsiä oman terrorisminsa hedelmistä.
Ymmärsitkö vai pitääkö vielä maalata punaiseksi? - fiksuutesi-näkyy
Köhög kirjoitti:
Rautalangasta väännettyä karmasta:
Tuo tupakkaan kuoleva punaniskajuntti on lähes koko ikänsä terrorisoinut löyhkäävällä tupakallaan lähimmäisiään ja yleensä kaikkia lähistöllä olevia ihmisiä. Nyt karma maksaa potut pottuina ja hän saa itse kärsiä oman terrorisminsa hedelmistä.
Ymmärsitkö vai pitääkö vielä maalata punaiseksi?Osoittaa korkeaa sivistystasoa tämä lausunto!
Joutaahan se nyt punaniska kärsimään ja minä naapuritalosta uskallan sen sanoa julkisesti. Mitä Sinä oikein kysyitkään, ei auta rautalanka ymmärtämään karmasi lakia, onko se Sinun karmasi, ainakin Sinun tuomiosi.
Pasuuna on puhunut, tuomio poloiselle yskijälle annettu. Aamen.
Nautinnot vaihtelevat sano. Kai siili oli tehnyt nurmikolle pienen oman päästönsä. Tummaa plaatua se oli.
Kärpäset olivat sen aistineet ja todenneet niiden neliöiden ykköspaikaksi. Riemuiten siitä nautitsivat.
Aika lähellä rappusiakin. Siirsin sen istutuslapiolla kukkapenkin multaan.
Porukalla kärpäset alkoivat sättimään minua surkeasta tilannearviosta ja toimenpiteestä.
On se kumma äijä, antaa kyllä kaikenlaisten heinien tuossa lähellä kasvaa, mutta heidän mieleisensä herkkunokare on vaan vietävä pois.
En jäänyt kuuntelemaan niiden marmatusta. Käskin sitä siirtyä vaikka naapurin puolelle.- sana-lentää
Kiitos cc väripilkusta tässä ikävässä ketjussa
- holitonx
Muistaisit, että tämä "punaniska"0n sinun lähimäinen jota sinun, minun pitää rakastaa kuin itseäni. Taikka anna naapurin yskiä rauhassa, hän on tautinsa ymmärtänyt.
Niitä voisi rangaista, jotka ostavat alaikäisille tupakkaa ja alkoholia, jokuhan tätä tekee ihan kotonakin. - Naapurisopua
Kysyt siis, saatko nautiskella siitä, että on tilaisuus seurata toisen kuolemista?
Tietysti sinulla on oikeus nauttia mistä ikinä haluat. On useita keinoja lisätä nautintoa, menemällä esim. vapaaehtoistyöhön joillekin klinikoille, joissa hoidetaan viime hetkiään eläviä potilaita.
Epäterveellisestä elämästä saattaa nimittäin seurata monia muitakin sairauksia, sydänvikoja, sokeritautia, dementiaa, alkoholismia, aneroksiaa...
Niiden seuraaminen tuo varmaan lisäväriä elämääsi.
Onnea valitsemallesi harrastustoiminnalle. - NippelimiesOlet
Mitäpä aloittaja jos hankkisit oman elämän ! Avaa ylänappisi ja ota kumihousut pois, lopeta etuakselin tuijottelu. Ettet kuolisi kurjuuteen, kiukkuun tai tiukkapipoisuuteen.. ;)))
- tupakointisallittu
voi hyvät ihmiset teitä,miksi teette kärpäsestä härkäsen !! jos joku tupakoi parveekkeella missä se ei ole kielletty,niin eiköhän tämä yskijä itse kärsi yskästään . onhan tupakointi sallittu kaikille ja ei ole mikään rikos,nimittäin tässä maailmassa tehdään todella järkyttäviä rikoksia.naapurissasi saattaa asua vaikka murhaaja .puolustan tätä tupakoitsijaa , hänellä saattaa olla elämän ainoa nautinto tupakointi. mutta voittehan itse muuttaa pois tälläisestä talosta .tu
- Köhög
Hänellä saattoi olla ainut nautinto kiduttaa lähimmäisiään hirveällä löyhkällä, myrkyllisellä savulla.
Nyt hän saa maksaa siitä...
Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Tämä on suomalainen versio karmasta. Siksi en uskalla olla avoimen vahongoniloinen tälle punaniskalle. Jos vaikka se minun keuhkojen asbesti alkaa tekemään samaa... - Naapurisopua
Sääli, ettet uskalla iloita vilpittömästi naapurisi kuoleman uhasta, vahingonilo kun on puhtainta iloa.
Menetät paljon.
Elämäsi viimeiset vuodet ovat ilottomat ja katkerat sen jälkeen, kun naapuri on viimeisen yskähdyksensä yskäissyt. Karma puree. - Köhög
Äläpäs nuolaise! Kyllä niitä häiriköitä aina tilalle tulee kun entiset kaatuu ja maatuu. Kommenteistasi päätellen olet itsekin yksi niistä...
On muuten opettavaista seurata, miten asiat oikeasti toimivat. Vaikka se tahallisesti pahoja vituttaakin. Sitä saa mitä tilaa. Ainakin joskus ja lyhyellä tähtäimellä sen todeksi näkeekin... - akkapahalainen
Köhög kirjoitti:
Äläpäs nuolaise! Kyllä niitä häiriköitä aina tilalle tulee kun entiset kaatuu ja maatuu. Kommenteistasi päätellen olet itsekin yksi niistä...
On muuten opettavaista seurata, miten asiat oikeasti toimivat. Vaikka se tahallisesti pahoja vituttaakin. Sitä saa mitä tilaa. Ainakin joskus ja lyhyellä tähtäimellä sen todeksi näkeekin...Kas kun et iloitse jonkun palstalaisen sairaudesta ja toivo karman lakia kostoksi?
Onhan meita sairaita täälläkin ja Sinulla hyvä tilaisuus näyttää kuinka pirullisuus puhuu katkeruuden äänellä. - Köhög
Oikeista sairauksista en tiedä, onko miten hankittuja vai karmaa. Tupakkasairauksista tiedän, ja tiedän senkin että sinäkin tiedät. Vaan saattaapa olla, että kieltäydyt uskomasta, että juuri MINUUN ei sairaus iske, MINÄ olen kuolematon!
Olipa naapurin Arska, ketjupolttaja. Kävi työpaikkalääkärille valittamassa katkokävelystä. Tämä kysyi, palaako se tupakka ja Arskahan tunnusti palavan.
"Mnjaa... Nykyään tehdään jo niin hyviä puujalkoja, ettei niitä juuri oikeasta erota...". Arska säikähti ja oli kuukauden tupakoimatta. Itse tuon kertoi...
Sitten alkoi taas tupakka maistumaan kunnes iski sepelvaltimotauti. Leikattiin ja hengissä selvisi eikä kuulemma herkkua ollut. Taas jonkin ajan päästä alkoi tupakka maistumaan. Tuli muuten vain vanhan miehen vaivat ja piti lähteä eturauhastutkimuksiin. Just lähtiessä lyyhistyi pöydän ääreen ja ambulanssilla sairaalaan. Aivoverenvuoto. Kahdesti yrittivät pikkupaikkakunnan sairaalassa tappaa, että säästyisi verorahat eliitille, vaan sai hälytettyä vaiminsa apuun.
Aikanaan vuosien mittaan kuntoutui sen verran, että puheesta sai selvän. Ei jaksa kauaa puhua. Alkoi jo päästä itse pyörätuoliin; alussa ei edes vuoteessa kylkeä pystynyt kääntämään. Viimeisen 10 vuoden vointia en tiedä.
Oli myös Sepe. Ketjupolttaja. Hänkin sai aivoverenvuodon. Kuntoutui niin, että lyhyitä matkoja pystyi kävelykehikon kanssa kulkemaan ja puheesta sai selvän.
Tupakan suurimmat tuhot onkin juuri sydän- ja verisuonisairauksia. Seuraavana keuhkosairaudet syöpä ja ahtauma. Vuosittain Suomessa noin 8000 ennenaikaista kuolemaa tupakan takia. Ja kuinkan monelta sellaiselta vievät sairaalapaikan, jotka eivät itse tahallan ole itseään sairastuttaneet? Näistä moni kuolee ennenaikaisesti juuri siksi, kun ei pääse hoitoon kun siellä tupakoijat makaavat heidän paikallaan.
Ja kaikki nämä tahallaan, tieten tahtoen hankittuja!
Onkohan nuo aivan viisaita tuollaiset? - Nonnihjoo
Köhög kirjoitti:
Oikeista sairauksista en tiedä, onko miten hankittuja vai karmaa. Tupakkasairauksista tiedän, ja tiedän senkin että sinäkin tiedät. Vaan saattaapa olla, että kieltäydyt uskomasta, että juuri MINUUN ei sairaus iske, MINÄ olen kuolematon!
Olipa naapurin Arska, ketjupolttaja. Kävi työpaikkalääkärille valittamassa katkokävelystä. Tämä kysyi, palaako se tupakka ja Arskahan tunnusti palavan.
"Mnjaa... Nykyään tehdään jo niin hyviä puujalkoja, ettei niitä juuri oikeasta erota...". Arska säikähti ja oli kuukauden tupakoimatta. Itse tuon kertoi...
Sitten alkoi taas tupakka maistumaan kunnes iski sepelvaltimotauti. Leikattiin ja hengissä selvisi eikä kuulemma herkkua ollut. Taas jonkin ajan päästä alkoi tupakka maistumaan. Tuli muuten vain vanhan miehen vaivat ja piti lähteä eturauhastutkimuksiin. Just lähtiessä lyyhistyi pöydän ääreen ja ambulanssilla sairaalaan. Aivoverenvuoto. Kahdesti yrittivät pikkupaikkakunnan sairaalassa tappaa, että säästyisi verorahat eliitille, vaan sai hälytettyä vaiminsa apuun.
Aikanaan vuosien mittaan kuntoutui sen verran, että puheesta sai selvän. Ei jaksa kauaa puhua. Alkoi jo päästä itse pyörätuoliin; alussa ei edes vuoteessa kylkeä pystynyt kääntämään. Viimeisen 10 vuoden vointia en tiedä.
Oli myös Sepe. Ketjupolttaja. Hänkin sai aivoverenvuodon. Kuntoutui niin, että lyhyitä matkoja pystyi kävelykehikon kanssa kulkemaan ja puheesta sai selvän.
Tupakan suurimmat tuhot onkin juuri sydän- ja verisuonisairauksia. Seuraavana keuhkosairaudet syöpä ja ahtauma. Vuosittain Suomessa noin 8000 ennenaikaista kuolemaa tupakan takia. Ja kuinkan monelta sellaiselta vievät sairaalapaikan, jotka eivät itse tahallan ole itseään sairastuttaneet? Näistä moni kuolee ennenaikaisesti juuri siksi, kun ei pääse hoitoon kun siellä tupakoijat makaavat heidän paikallaan.
Onkohan nuo aivan viisaita tuollaiset?Ja sulla oli hauskaa.
- aamutuima
Onhan meitä kaiken"karvasia" yksi tykkää äidistä toinen äidin tyttärestä, mitä kaikkea tuo sanajärjestys tarkottaa sitä solmua on vaikea ymmärtää.
Kun tätäkin ketjua luin tuli tunne että alottaja tässä kaikkein syyllisin onkin, kun hän tunnustaa ärsyyntyvänsä räkäsestä tupakkayskästä eikä se läheltä kuultuna oikein mieluista röhinää kenellekään ole.
Onko nämä arvostelijat itse tupakoivia ja yskiviä, vai vaan aihe ei sovi luettavaksi, tai asuu korvessa satojen metrien päästä lähinaapureista, sinne ei kuulu yskimiset ja piereskelyt joita yskijä lähettelee kun ryppynaru on löystynyt.
Voi meitä ensiluokkaisia vanhuksia jotka tiedämme kaiken mutta emme siedä kaikkea mitä toiset joutuu pakosta sietämään.
Kirjoituksia vaan kehiin on täällä iljettävämpiäkin luettu, pois turhat hyikyttelyt ei sekään luettuna niin arvokkaalta tunnu.- Köhköttäjä
Etkö huomaa, että aloittaja iloitsee toisen kuolemasta ja haluaa sitä seurata mielenkiinnolla niin kauan kuin taistelu jatkuu.
Luulen, että se tuntuu ellottavalta aika monesta.
Yskiköön ja kärsiköön, aloittaja nauttii.
HÄN ei ole tupakoinut, hän elää monta vuotta kauemmin, onnellista elämää, sillä aina ilmaantuu joku, joka on kuoleman kielissä mielenkiintoisella tavalla.
Uskon, että monikin tupakoi, vetää viinaksia, on syöppö, sydänvikainen ja vaikka mitä. Oma vika se usein on, joten aloittajalla on kyllä ilon aiheita muitakin kuin se parveketupakoitsija. - Köhög
Vielä kuului äsken se punaniska elossa olevan...
- Veronmaksajien-maksamina
nuo edelliset kaikki tukien varassa elostellen, hyi s...... mitä iljetyksiä!
MIKSI SOMPUT TUPPAANTUVAT SUOMEEN ? SELITYS TÄSSÄ!
Suomi maksaa niille antaa rahaa enemmän kuin Ruotsi. Ja asunnot.
somaalithan ovat afrikan manneja, mustalaisia ja mannethan eivät tunnetusti töitä hae eikä tee, joten yhteiskunnan eläteiksi somput tänne tuppaantuvat!
Tämäkin täällä Lapin somaalista kirkuva mustaturpa, on aivoinvalidi, jolla on aina sama levy päällä!
Ja siten tämä ilmasto Suomessahan on kylmä ja raisistinen ilmasto!
Somaliassa sitävastoin on lämmin ja rasismista vapaa ilmasto, nälänkin yllättäessä somaali potkaisee vain, hedelmäpuun kylkeen ja kun alas tippuu hedelmä saa somaaliapina syötävää, jos taas puusta putoaakin apina saa somaali raiskattavaa!
Missäs siis sompulla paremmat olot kuin kotimaassaan?
Siellähän he eläisivät kuin paratiisissa, niin mutta sieltä vissiin puuttuvat vielä ne sossutoimistot ja kukkahattuämmät!
Suomesshan noitakin riittää!
Saa kopsata ja saksia talteen! Ällöpitokin!- oletpaviisas
Että järkevin astui kehiin!
Somaliassahan olisi sinulle hyvä kotimaa, kun siellä ei ole rasismia ja somalitkin on jo suomessa! - Suomi_on_hyvä_maa_suomal
oletpaviisas kirjoitti:
Että järkevin astui kehiin!
Somaliassahan olisi sinulle hyvä kotimaa, kun siellä ei ole rasismia ja somalitkin on jo suomessa!Veronmaksajien maksamina nuo edelliset kaikki tukien varassa elostellen, hyi s...... mitä iljetyksiä!
MIKSI SOMPUT TUPPAANTUVAT SUOMEEN ?
SELITYS TÄSSÄ!
Suomi maksaa niille. antaa rahaa enemmän kuin Ruotsi. Ja asunnot.
somaalithan ovat afrikan manneja, mustalaisia ja mannethan eivät tunnetusti töitä hae eikä tee, joten yhteiskunnan eläteiksi somput tänne tuppaantuvat! - luoteis.pasaati
lapin late,somalista kirkuva tyyppi on kylläkin räsäspäivin kd-ryhmän tiukka kannattava ja mielestään lahkon terävin kynä.
On vielä s24 luotsikin. Viestikin ilmeisesti sen tekemä. - kysymysss
miten tämä on nautittavaa?
- EIeiEI_
EI yhtään MITENKÄÄN.
- vihreä.chili
EIeiEI_ kirjoitti:
EI yhtään MITENKÄÄN.
No onhan tämä. Kolmen kuukauden päästä on lokakuu ja se on vasta alkunylkyä tosisyksyä ajatellen.
Nautitsen ohuesta järjenhivenestä, joka käski tumppaamaan tupakat lopuksi ikää jo aikoja sitten.
Siitäkin, ettei %-juoma enää anna nauttimiselle vastetta vaan potutusta ja masennustakin.
Aina on hyvä syy katsoa olisi huomisella päivällä mitään hyvää annettavanaan. Tällä päivällä sitten ei. - ONNITTELEN
"Ohuesta järjenhivenestä" älä puhu, jos noin viisaat päätökset olet tehnyt!
- nautiskella
Oi mikä aamu.... Sopii tallaiselle ahdashenkiselle. Tarkeneekin kun laittaa pitkähihasen päälle, eipä tässä muuta kuin saa itsensä hinattua pihakeinuun nautiskelemaan tätä kesää. Ei katsota naapiria vaan lintuemoa kun se ruokkii poikasiaan.
- karmaakohan
Kukkapenkkien luona tuli hetki vietettyä. Aurinko lämmitti, mutta yön sateen jälkeen koko apilapeltoni ihan märkää. Kukat kukkivat ja rikkaruohotkin rehottavat, mutta myyrä se aina yrittää päästä kukkasipuleiden herraksi. No, valkosipulin kynsiä sinne tulppaanin sipulien joukkoon ja se myyräherrä ei hetkeen vie kukkasipuleita.
Muurahaisille kasteluun kiehuvaa vettä, alkavat olle jo siivekkäitä ja lentoon lähdössä. Pikainen kuolema parempi kuin uusi sukupolvi kiusaksi pihalaattojen alle.
- Kähig
Köhög
15.7.2015 17:16
Onkohan nuo aivan viisaita tuollaiset?- turkkilainentupakoi
Minä jäin ihmettelemään juttusi sairaalapaikkoja, jotka tupakoitsijat vie ei tupakoitsevilta. Mitä hiivattia terveet tekee sairaalapaikoilla? Pysykää kotonanne.
- Se.kuoli.hahhaa
Ei tietenkään ole viisasta. Tupakointi aiheuttaa tuhansia kuolemia vuosittain. Kukaanhan ei kiistä sitä tässäkään ketjussa.
Mutta kyyniseltä tuntuu ja sitä kritisoidaan, että tupakoimaton kanssakulkija nauttii toisen sairauden seuraamisesta ja iloitsee hänen kärsimyksistään.
Onko sellaisesta huvista nauttiminen tervettä? - Hammurabi
Kosto on suloista kuin verimakkara. Ja se SÄILYY! Karma kostaa ja se on mahtavaa nähdä, että edes sen verran on oikeudenmukaisuutta tässä pahuuden kyllästämässä maailmassa. Toimisipa se sama muillekin pahantekijöille: poliitikoille, poliiseille, juristeille... Vaikka passaa se niinkin, että sitten siellä kuoleman jälkeisessä olotilassa vasta toimii. Siitä vain ei ole täyttä varmuutta, joten iloitkaamme tämänhetkisestä tilanteesta! Kenenkään ei ole mikään pakko tehdä kenellekään mitään pahaa, mutta silti tekevät joten kärsikööt, mieluusti enemmän kuin uhrinsa. Ei oppi ainakaan muuten näy perille menevän.
- bonitas
Kovin on ilkeämielinen katsantokanta! Eiköhän sekin kostaudu, tai on jo teksistä päätellen kostautunut.
Millä sinä mittaat, niin sinulle mitataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1535234
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413273- 2483122
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?442658- 361824
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?271615Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411566- 161457
- 231437
- 241347