Mulla on aikeissa ostaa autoon tuulilasikamera. Olen lehdenjakaja ja liikun yöaikaan taajamien ulkopuolella. Rakastan luontoa ja etenkin aamuyön tunnit ovat jotain aivan uskomatonta.
Tänään mä hassasin hiton hienon tilanteen. Ilves oli eräällä sivutiellä. Se näytti mulle hampaita, sähäytti ja hävisi salaman nopeasti pöpelikköön. Ei siinä ehtiny kännykkää kaivaa. Se oli jo toinen kerta, kun ilves osui näkökenttään.
Samoin muutama vuosi sitten talvella auton valokeilassa juoksi metsäjänis lumivalkoisella tiellä. Auton takaa suhahti yht´äkkiä huuhkaja ja oikeesti se nappasi sen jussin siinä silmieni edessä. Se vetäs jussikan tiensivuun ja hoiti homman loppuun asti. Olisi ollut upeaa tallentaa se huuhkajan syöksy kuviksi, mutta ei siinä ehdi edes tajuta varjoa, joka tulee auton takaa.
Samoin metsäkauriita, valkohäntäpeuroja, supeja, fasaanikukkoja ja hirviä (etenkin ylivuotiset hirven vasat ovat ihanan hömelöitä), siilejä, kettuja poikasineen näkyy lähes joka yö. Isojen lintujen muuttokin on upeaa katseltavaa, kun ne kokoontuvat syksyisille pelloille.
Kamera voisi maksaa noin 200 €uroa. Sen pitäisi kestää tärinää, koska ajelen paljon hiekkateillä. Samoin, kun ajan öisin, niin jonkinlainen pimeässä kuvaaminen on välttämättömyys (tosin auton valothan valaisee eteenpäin). Eli millaista kameraa te suosittelette tuulilasiin? Lueskelin niistä netistä, mutta sitä tietoa on niin hiton paljon ja osittain niin sekavaa, että oikeanlaista vekotinta on vaikea etsiä, joten please ammattilaiset.
Ja todellakaan mua ei kiinnosta mitä jotkut törttöilee liikenteessä (ei edes yöllä paljon maaseudulla ole liikkujia), vaan haluan tallentaa luontoa.
Auttakaa ammattilaiset vähän
7
147
Vastaukset
- L-nisti
Miten olisi navigaattorin ja kameran yhdistelmä? Pienellä budjetin elvytyksellä saisit monipuolisen laitteen esim Garmin NüviCam
Navigaattori, liikennekamera, nopeustiedot ja paikkatiedot, kaistavahti ja törmäysvaroitin, ilmoittaa liikenneruuhkista, onnettomuuksista ja liukkaista tienpinnoista.
Voidaan ohjata äänikomennoilla, voidaan kytkeä kännykkään bluetooth-yhteyden avulla, 6-tuumainen kosketusnäyttö, elinikäiset karttapäivitykset. - toteaja-
en tiedä, mutta pahoin pelkään, ettet tuollaisista tilanteista saa kummoista kuvaa tuulilasikameralla............hyvä tietenkin olisi, että olen väärässä tässä asiassa.
- SJ4000
Minulla on ollut autossa SJ4000. En ole täysin pimeässä auton valojen varassa kokeillut, mutta vielä normaalissa katuvalaistuksessa tekee riittävän hyvää jälkeä. Kamerassa on myös autoasetus, eli kirjoittaa muistikortilla vanhan yli, kun kortti tulee täyteen. Tuulilasikiinnitys pitää ostaa erikseen,
Kiitti vinkeistä. En oikeesti tiedä valokuvaamisesta ja noista kameroista yhtään mitään. Eli joudun opettelemaan kaiken alkutekijöistä. Kiehtoo ihan mielettömän paljon toi luonto ja se saa "vanhankin" opettelemaan uusia asioita. Alussa varmasti on vaikeeta ja harmaita hiuksia tulee ainakin päätä raapiessa, mutta kyllä se siitä joskus...
Olen nyt kattellu noita kameroita ja olen taipuvainen tuollaisen vempaimeen hankintaan, kuin; Kenwood KCA-DR300 FullHD. Onko tuollainen hölmö hankinta aloittelijalle? Hinta siinä paketissa ei ole paha (alta 200 €uroa). Mitä kaikkea muuta siihen kannattaisi ostaa, ettei joutuisi jatkuvasti täältä korvesta lähtemään ihmisten ilmoille jotain johdon pätkää, muistikorttia yms. yms. metsästämään?
PS. Onko kellään kokemusta tuollaisesta kamerasta, jos sen kiinnittää vaikka päähän? Sillä kysyn, koska olen lähdössä patikoimaan erämaisemiin ja olisihan sieltä hienoa saada vaikkapa kuukkeli kuviin nuotiolla.- SJ4000
Kenwood on autokamerana ihan hyvä, koska siinä on esim. GPS ja näyttö, mutta akku on niin pieni, että ei sillä juuri ole käyttöä auton ulkopuolelle.
Päähän kannattaa kiinnittää esim. GoPro tai SJ4000, mutta ne ovat niin laajakulmaisia, ettei kaukana olevasta eläimestä näy kuin piste.
- Näköala
Vähän sivusta tämä:
Alkaako tuulilasikamera kuvata pakkasessa heti, kun saa virtaa? Jos näin niin voisi soveltua rakennuksen valvontaan liiketunnistimen kytkiessä sen virran?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83316MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758