Maksaarvot

Bfght

Jos on 17 kiloa ylipainoinen voiko sillä vedota maksaarvoihin vaikka salaa dokaisikin?

13

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luotatkoeläinlääkäriin

Alkoholin liikakäyttö näkyy useista laboratorioarvoista sekin miten ahkeraan olet röpötellyt viime aikoina. GT arvo voi nousta ja nouseekin yleensä kuten muut maksa-arvot myös ylipainosta, mutta laboratoriossa otetaan myös muita ei tavallisen kansalaisen tiedossa olevia arvoja, jotka paljastavat...
      Jos olisit fiksu niin kertomalla saisit apua...
      Osa arvoista alenee vasta viikkojen raittiuden jälkeen.

• kokenut.pöljä

Seerumin ferritiiniarvoja ei oteta kuin pyydettäessä. Näin ainakin kunnallisella puolella. Minulla se on päälle tuhannen ja se on jo paha juttu. Ferritiiniarvossa on kysymys varastorautapitoisuudesta. Ylimääräinen varastorauta kertyy elimistöön mm. sisäelimiin, niveliin yms. Hoitamattomana siihen kuolee. Ennen vanhaan puhuttiin pronssidiapeteksesta. Ihmisen elimistö ei poista luonnostaan liikarautaa vaan ainoa 100% toimiva konsti on venesekstio eli verenluovutus. Jotta minun rauta-arvot palautuisi normaaliin tasoon, pitäisi luovutta 1/2 litraa verta joka toinen kuukausi kahnden vuoden ajan.

Runsas alkoholinkäyttö aiheuttaa korkeita varastorautapitoisuuksia, mutta myös harvinainen sairaus nimeltään hemakromatoosi aiheuttaa raudan kertymistä elimistöön.

VAATIKAA KUNNON VERIKOKEET!!
        Pelkkä alat, asat, gamma-gt. cdt ei aina kerro koko totuutta!!
        Ennen kuin alatte käyttämään antabusta niin VAATIKAA maksan toimitaa kuvastavat veriarvot!!!!

• miksipakenet

Miksi juot salaa. Kyllä sinä nyt huijaat ennen kaikkea itseäsi. Kuljet kohti kärsimystä ja loppua. Hakeudu hoitoon ja selittele todellisia ongelmiasi muuten kuin juomalla. Saat vielä tosi elämän.

• sanonvaan

joopa joo.. noi arvot ei kaikilla välttämättä nouse vaikka joisi vuosi tolkulla... ja vääräleuka viisastelijat tuli tuo testattua jokunen vuosi sitten ja imivät moneen putkiloon verta, ei ollu koholla! että silleen...

• ovipimputtelija

Näin se on. Minullakin on todettu sama asia laboratoriossa ja pelkällä kaljan litkimisellä ei saa maksa-arvoja yli viitearvojen vaikka ylittäisit lääkärin suositteleman 17 annosta joka ikinen päivä. Eikä sillä saa muitakaan sisäelimiä rikki, kylmiksen tapauksessa sisäelinkivut selittyy skitsofrenialla.

• Tuttutarina

Osalla arvot ei nouse vuosikausiin , kunnes koittaa ylläri. myrkkysieniä tai arsenikkiä voi syödä myös aika kauan, mutta jokainen tietää lopputuloksen.Ennenaikainen hauta kivuliaalla lopulla.
        Jokaiselle teräsmiehelle on käynyt sama yllätys.

• Ex-rasvamaksa

Ja joillain se nousee taas vaikkei joisikaan paljon. Tosin itsellä ne oli koholla, (ja GT arvo oli yli raja-arvon) osittain makean ja rasvaisen ruuan takia. Eli Jos vetää viinaa, kaljaa, ja roskaruokaa sekasin niin se kyllä näkyy maksa-arvoisassa melko nopeesti. Kasivikset, porkkanat ym. vihreät soossit tilalle, ja viinaa kohtuudella, niin maksa kiittää.

• 98887654

Minulla on 50kg ylipainoa eikä näy millään tavalla maksa arvoissa. Eli ihan hyvin on pysynyt viitearvoissa aina.

• Sontaseppo

Minulla se 50 kg on housun puntissa.

• hgfdsw
        Sontaseppo kirjoitti:

Minulla se 50 kg on housun puntissa.

Jo on aikamoiset norsun jalat, vai ovatko läskiä...
        Vaikea varmaan kävellä.

• Liikakäyttö kyllä paljastuu ihan ilman puntaria tai labraakin.

• ovipimputtelija

Lisätään tähän vielä semmoinen hauska juttu, kun hoitsu yritti iskeä minun maksaani. Samalla, kun noita verikokeita otettiin, niin mun sisäelimiä tutkittiin ultraäänellä ja se lääkäri kommentoi minun maksaani kauniin ja terveen näköiseksi. Kyllä, se kehui maksaani kauniiksi ja haimakin oli kunnossa. Alkoi jöpöttämään, mutta en kuitenkaan saanut.

• ktjk

Saa arvot nousemaan perus keppanallakin. Vaikka pitäisi jokusen välipäivän ja söisi.
      No eihän mulle niin käy- kävikin toteen.
      Turha oli enää paskaa puhua kohtuukäytöstä, verikokeet ei valehtele.
      Tietenkin sisuskalut kestää kuolemaan saakka. Entäs se elämänlaatu siinä välissä?
      Sen mitä olen nähnyt niin pistää miettimään annetaanko riittävää kivunlievitystä kuolevalle juopolle? Itse aiheutettu kuolema mutta silti se ihmisarvo on kaikilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      65
      4242
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4241
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      109
      2905
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      58
      2796
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2029
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1353
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1281
    Aihe