Tälläistä tehtävää nyt olen yrittänyt miettiä mutta ei millää meinaan onnistua. Viope antaa vain virheeksi:
Tarkista vakiosyöttövirtaa (cin) käyttävistä lauseista tietojen lukemisen kohde (cin >> kohde). Esimerkiksi kohteena olevaan muuttujaan, ei saa kohdistaa samalla muita operaatioita.
Onko ideoita mikä on pielessä?
alla on luokka "Koira", josta puuttuu olioden muodostamiseen tarvittava alustusmetodi, sekä metodit TulostaTiedot() ja Hauku(). Täydennä luokkaa niin, että luokasta voidaan muodostaa olioita. Ja tee puuttuvat metodit. Olion muodostamisen yhteydessä olio saa arvot: ikä, nimi, rotu ja ääni.
// Minun koodi alla
class Koira
{
public:
string rotu;
string nimi;
string aani;
int ika;
Koira();
Koira(int ika, string uusi_nimi, string uusi_rotu, string uusi_aani);
void Hauku();
void AsetaNimi(string uusi_nimi);
void AsetaRotu(string uusi_rotu);
void AsetaIka(int uusi_ika);
void TulostaTiedot();
void AsetaAani(string uusi_aani);
};
Koira::Koira()
{
nimi = "Nimetön";
rotu = "Roduton";
ika = 0;
aani = "Äänetön";
}
Koira::Koira(int uusi_ika, string uusi_nimi, string uusi_rotu, string uusi_aani)
{
nimi = uusi_nimi;
rotu = uusi_rotu;
ika = uusi_ika;
aani = uusi_aani;
}
void Koira::Hauku()
{
cout << aani << endl;
}
void Koira::AsetaAani(string uusi_aani)
{
aani = uusi_aani;
}
void Koira::AsetaNimi(string uusi_nimi)
{
nimi = uusi_nimi;
}
void Koira::AsetaRotu(string uusi_rotu)
{
rotu = uusi_rotu;
}
void Koira::AsetaIka(int uusi_ika)
{
ika = uusi_ika;
}
void Koira::TulostaTiedot()
{
cout << "Nimi:" << nimi << endl;
cout << "Ikä:" << ika << endl;
cout << "Rotu:" << rotu << endl;
}
Seuraava C -ohjelma hyödyntää Koira-luokkaa tulostaen näytölle esimerkkitulosteen näköisen tulosteen. Allaolevaa koodia ei tarvitse kopioida.
#include
#include
using namespace std;
// Koira-luokan toteutus kokonaisuudessaan
int main()
{
Koira rekku(2, "Rekku", "Dalmatialainen", "Hau!!!");
cout << "Koiran tiedot:" << endl;
rekku.TulostaTiedot();
cout << "Koira sanoo: " << rekku.Hauku();
}
Esimerkkitulostus
Koiran tiedot:
Nimi: Rekku
Ikä: 2
Rotu: Dalmatialainen
Koira sanoo: Hau!!!
Viope tehtävä luku 9
4
950
Vastaukset
- JaaEi
Metodi 'Hauku' itsessään tulostaa, vaan ei palauta mitään, jonka voisi tulostaa.
- HaLp
Samassa tehtävässä pahasti jumissa, enkä ymmärrä tuota vastausta, osaisko joku vähän tarkentaa mikä tässä tehtävässä vikana :)?
- plshelp
Itse painin myös tällä hetkellä tämän samaisen tehtävän parissa, teoriamateriaalissa on jotenkin köyhästi aiheeseen liittyvää perehdytystä.
Tiesin entuudestaan että pitää tuossa ongelmakohdassa jotain palauttaa, mutta en nyt näe millään että miten se menisi. Kaikki ratkaisut mitä olen yrittänyt on johtanut siihen tulokseen että tuolla rekku.Hauku() sulkeiden sisällä pitäisi olla joku lähtöarvo mutta se haukahdus tulee noiden muiden tietojen kanssa yhdessä.
Miten siis palauttaisin tuon haukahduksen tuonne rekku.Hauku() metodiin. Joku yksinkertainen ratkaisu tähän on varmasti ja sen jälkeen tulee pölö olo kun ei itse sitä nähnyt :D
Tämä on kurssin ainut tehtävä joka on jäljellä.- plshelp
Itseasiassa myt kun kirjoitin ton ongelman tänne ja katsoin asiaa kahvin herättämänä niin huomasin missä oli virhe. Ohjelma toimii niinkuin pitääkin ja kurssi tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389