Pienet sormenjäljet ikkunaruudussa,
lasten lelut olohoneen lattialla.
Hymy nousee huulilleni,
onnenkyynel vierähtää poskelleni.
Tajuan sen
olen onnellinen.
Vaikea myöntää, mutta ennen olin perfektionisti,
lapset ovat kasvattaneet minusta optimistin.
Ja hyvä niin. Ennen lapsia sanoisin , että ajatusmaailmani oli melko mustavalkoinen. Lapset ovat tehneet ajatusmaailmastani niin paljon värikkäämmän. Olen oppinut lapsiltani paljon. Lapsien myötä sitä joutuu joskus astumaan oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Aina se ei tunnu mukavalta, mutta monesti se on auttanut katsomaan asioita eri näkökulmista. Ja se jos mikä on rikastuttanut elämää.
Joskus tämä pikkulapsi arki on tuntunut raskaalta ja yksitoikkoiselta. Päätin, että en ajattele niin. Kun katsoo lasta aamulla niin hän on valmis täysillä hyppämään juuri tähän päivään, välittämättä eilisestä tai murehtimatta tulevasta. Lapset ovat mestareita heittäytymään ja elämään juuri tässä hetkessä. Täytyy myöntää, että siinä minulla on vielä opittavaa, mutta oppia ikä kaikki:)
Uskallan väittää, että olen rikkaampi kuin moni miljonääri, tätä rikkautta ei vain voi mitata rahassa. Olen saanut rakastaa ja saanut myös paljon rakkautta, enemmän kuin koskaan osasin odottaa. Olen saanut elämältä sen mistä aina haaveilin; rakastavan perheen.
Se kel onni on se onnen kätkeköön, mutta ajattelin kuitenkin jakaa tämän pienen palan onnea omasta arjesta kanssanne. Olen onnellinen nyt, en murehdi tulevasta tai pidä kiinni menneestä vaan voin elää vain tässä hetkessä ja olla nyt onnellinen. Kiitos jos jaksoit lukea tämän ja hyvää kesää:)
Arjen onnea
2
<50
Vastaukset
- Käkkärä
Joo, ihan kiva kun löytyy positiivisia ihmisiä. Itse olen kait syntynyt ja aina ollut melankooninen, katkera elämälle jne, mutta nyt vasta ikäihmisenä olen pakottanut itseni löytämään kaikista positiiviset puolet. Ainut asia mistä olen katkera on se etten tajunnut tätä aikaisemmin, hyvät jatkot sulle.
- OnneaON
Koskaan ei ole liian myöhäistä. Onnittelut, että olet muuttanut elämänasennettasi, toivon todella että se on parantanut sinun elämänlaatuasi.
Kyllä niitä huonoja päiviä minullakin yhä edelleen joskus on, mutta olen silti pyrkinyt siihen, että löytäisin niistäkin päivistä edes jotain positiivista. Sillä se arki joka pyörii lasteni ympärillä on heidän lapsuutensa ja rehellisesti sanottuna en halua lasteni muistavan minua vain mäkättävänä ja tympeänä äitinä. Olen oppinut miettimään omaa käytöstäni lasten näkökulmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454990Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481119- 131053
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8927Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713