Egyptiin opiskelemaan?

Avuon

Mitenkähän Egyptissä pääsis opiskelemaan? L
Tällä nuorella naisella on lukio puolessa välissä, eikä vielä sellasta ajatusta tullu, että: hei toi on mun juttu tai ammatti... :( Ajatukset on vaihtunu hevosalasta ja eläintyöstä taiteeseen ja matkailualalle... Mutta en oikein tiedä.

Mitä ylipäätään Egyptissä voi opiskella? Olen yrittänyt etsiä netistä vaikka kuinka paljon, mutta yksinkertaista ja selkeää tietoa en ole löytänyt... :((

Egypti maana kiinnostais tosi paljon ja haluaisin sinne joskus muuttaa. Itse olen muslimi joten monet asiat siellä (kulttuurilliset ja uskonnolliset) ei pitäs tulla kovana shokkina.

Pääsyyt miksi juuri Egyptiin ovat: aina olen halunnut muuttaa ulkomaille, ilmasto, rakas asuu kyseisessä maassa... Ja turhat kommentit siitä, että joo miehen takia oot muuttamassa, voitte jättää pois, sillä se ei ole ainoa syy. Vaikka suhde ei onnistuiskaan niin muutto Egyptiin saattaa tapahtua.

Otan ehdottomasti avosydämellä vastaan kaiken mahdollisen avun! Toivottavasti täällä ois joku joka vois auttaa mua tai jakaa mielipidettään! Olis tosi kiva jos joku täällä jaksais kertoa, jos on muuttanut Suomesta Egyptiin (työssäkäyvä, opiskelija tai työtön ei väliä!). Apu on tarpeen ja olis todella todella auttavaa, jos joku osais kertoa esim. miten on muutto onnistunut ja minne päin Egyptiä ja miten rahallisesti on onnistunut..?

Kiitos jo etukäteen!!

6

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awwss

Kun kerran rakkaasi (egyptiläinen?) asuu Egyptissä, hän varmasti voi informoida sinua opiskelumahdollisuuksista Egyptissä. Toinen tie voisi olla Egyptin suurlähetystö tai konsulaatti.

Selvää on, että Suomesta ei moni muuta Egyptiin. Arabian kielen opettelet ensimmäiseksi, ellet sitä jo osaa. Kielitaito on viihtymisen kannalta erittäin tärkeä, vaikka rakkaasi ilmeisesti osaakin englantia.

Ennen muuttopäätöstä sinun pitää mielestäni käydä useamman kerran Egyptissä lyhyellä reissulla, niin selviää paremmin olosuhteet. Jos tämä ei onnistu, muuta muualle, mikäli on pakko muuttaa pois Suomesta.

• avuon

Juu egyptiläinen on, ja hän on onneks lupautunut katsomaan erilaisia mahdollisuuksia :)

Arabiaa osaan puhua suht sujuvasti (toisena äidinkielenä), mutta en aivan samaa kuin Egyptissä (osaan ''marokon arabiaa''), kirjoittaa enkä lukea tosin osaa. Niitä tietenkin tulen mitä luultavammin opiskelemaan menin sitten ikinä Egyptiin tai en.

Mietityttää vähän tietenkin se, että naiset eivät pääsääntöisesti käy töissä siellä

Kiitos kommentista :)

• neuvontapalvelut
      • Avuon

Kiitti, käynpä vilkasemassa

• avuon

Kiitti, käyn kattomassa :)

• muslimi

Tietävätkö vanhempasi suunnitelmistasi? Muslimina tiedät varmasti mitä islam sanoo seurustelusta. Kannattaa myös huomioida että egyptiläisellä tutkinnolla voi olla vaikea työllistyä Suomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      101
      4398
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      369
      1136
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1032
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1012
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      871
    7. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      83
      863
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      827
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      806
    Aihe