Egyptiin opiskelemaan?

Avuon

Mitenkähän Egyptissä pääsis opiskelemaan? L
Tällä nuorella naisella on lukio puolessa välissä, eikä vielä sellasta ajatusta tullu, että: hei toi on mun juttu tai ammatti... :( Ajatukset on vaihtunu hevosalasta ja eläintyöstä taiteeseen ja matkailualalle... Mutta en oikein tiedä.

Mitä ylipäätään Egyptissä voi opiskella? Olen yrittänyt etsiä netistä vaikka kuinka paljon, mutta yksinkertaista ja selkeää tietoa en ole löytänyt... :((

Egypti maana kiinnostais tosi paljon ja haluaisin sinne joskus muuttaa. Itse olen muslimi joten monet asiat siellä (kulttuurilliset ja uskonnolliset) ei pitäs tulla kovana shokkina.

Pääsyyt miksi juuri Egyptiin ovat: aina olen halunnut muuttaa ulkomaille, ilmasto, rakas asuu kyseisessä maassa... Ja turhat kommentit siitä, että joo miehen takia oot muuttamassa, voitte jättää pois, sillä se ei ole ainoa syy. Vaikka suhde ei onnistuiskaan niin muutto Egyptiin saattaa tapahtua.

Otan ehdottomasti avosydämellä vastaan kaiken mahdollisen avun! Toivottavasti täällä ois joku joka vois auttaa mua tai jakaa mielipidettään! Olis tosi kiva jos joku täällä jaksais kertoa, jos on muuttanut Suomesta Egyptiin (työssäkäyvä, opiskelija tai työtön ei väliä!). Apu on tarpeen ja olis todella todella auttavaa, jos joku osais kertoa esim. miten on muutto onnistunut ja minne päin Egyptiä ja miten rahallisesti on onnistunut..?

Kiitos jo etukäteen!!

6

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awwss

Kun kerran rakkaasi (egyptiläinen?) asuu Egyptissä, hän varmasti voi informoida sinua opiskelumahdollisuuksista Egyptissä. Toinen tie voisi olla Egyptin suurlähetystö tai konsulaatti.

Selvää on, että Suomesta ei moni muuta Egyptiin. Arabian kielen opettelet ensimmäiseksi, ellet sitä jo osaa. Kielitaito on viihtymisen kannalta erittäin tärkeä, vaikka rakkaasi ilmeisesti osaakin englantia.

Ennen muuttopäätöstä sinun pitää mielestäni käydä useamman kerran Egyptissä lyhyellä reissulla, niin selviää paremmin olosuhteet. Jos tämä ei onnistu, muuta muualle, mikäli on pakko muuttaa pois Suomesta.

• avuon

Juu egyptiläinen on, ja hän on onneks lupautunut katsomaan erilaisia mahdollisuuksia :)

Arabiaa osaan puhua suht sujuvasti (toisena äidinkielenä), mutta en aivan samaa kuin Egyptissä (osaan ''marokon arabiaa''), kirjoittaa enkä lukea tosin osaa. Niitä tietenkin tulen mitä luultavammin opiskelemaan menin sitten ikinä Egyptiin tai en.

Mietityttää vähän tietenkin se, että naiset eivät pääsääntöisesti käy töissä siellä

Kiitos kommentista :)

• neuvontapalvelut
      • Avuon

Kiitti, käynpä vilkasemassa

• avuon

Kiitti, käyn kattomassa :)

• muslimi

Tietävätkö vanhempasi suunnitelmistasi? Muslimina tiedät varmasti mitä islam sanoo seurustelusta. Kannattaa myös huomioida että egyptiläisellä tutkinnolla voi olla vaikea työllistyä Suomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe