Yksi plus yksi ei ole kaksi.

Virkku24h

Sisäpiiri ja vakkarit vaipuneet kipsiin ja siirtyneet hiljaiseloon. Hyvin niukasti kommentteja näin sunnuntaille?
Ovatko kaikki lähteneet lomille ja mökeille? Yhtäaikaa? Kun mitään lämpimiä kesätapahtumiakaan ei ole nyt menossa. Kaikkialla kylmää ja vilpoista ja sadettakin.
Ai mutta, kaikki killittävät Kreikkaa ja jos onkin menossa valtakunnallinen nettikatkos?

55

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesivä

      En ole vakkari, en sisäpiiriä, eikä ole valkkaria, enkä katso telkkaria. Yle/Arenaa selailin josko olis jotain mielenkiintoista, mutta päädyinkin lukemaan Hesarista Esko Valtaojan haastattelua, hän ei ole huolissaan Talvivaarasta, vaikka hänellä on osakkeita. Huomasin, että hän on mielellään alasti, mikä mainio ajatus sateella ja uidessa :)

      • Oliko hällä jotkut omat festarit kun joku muukin kehaisi (ajatuksiaan) tuolla facen puolella ?


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Oliko hällä jotkut omat festarit kun joku muukin kehaisi (ajatuksiaan) tuolla facen puolella ?

        Ahaa, en tiedä festareista. Kuukauden kesälomalla hän on askeettisessa mökissään.


      • kesivä kirjoitti:

        Ahaa, en tiedä festareista. Kuukauden kesälomalla hän on askeettisessa mökissään.

        Joo, katoin kuvat, mökki järven rannalla. Alaston mutta nätisti :).


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Joo, katoin kuvat, mökki järven rannalla. Alaston mutta nätisti :).

        Niinpä, nätisti :)


    • kell.onni.on

      Taisit jäädä ulos meidän sisäpiiriläisten yhteisistä pippaloista.

    • vakkaritpois

      on todella erikoista,että nää kaikkitietäväiset beessit,korpit,hanksit,siivoojat ym. ovat kerrankin ymmärtäneet olla hiljaa,koska heidän juttunsa ovat aivan ala-arvoista soopaa. kun joku tekee aloituksen,niin kyllä heidän täytyy kommentoida juttua kymmen kertaa.onkohan muistissa vikaa vai luulevatko meitä muita niin tyhmiksi,ettemme kerrasta ymmärrä. he ovat kuin paikalleen juurtunut gramafoonin neulat. vakk

      • ent.siivoojaparka

        Älä kuole ikävään. Tässä paha missä mainitaan.
        Ymmärrän kaipauksesi ja pyydän syvästi anteeksi, etten ole ollut viihdyttämässä sinua muuten kuin vähän aikaa amulla. Kävi näet niin, että nukahdin puolenpäivän aikaan ja heräsin vasta iltaseitsemältä.
        Nyt tässä on aamukahvit juotu, tiskattu ja syöty aamiainen. Suunnitteilla on lounas; sej ja lohipala on otettu pakastimesta ja aion yllättää itseni kalasopalla (mikähän siitäkin tulee).


    • enpäskerrokaan

      Huvittavaa...kun joku on poissa niin kaivataan kun on paikalla niin haukutaan..

    • Psykoterapeutitar

      Sas muuta! Mä just mietin, mitä tekisin seuraavat kymmenen vuotta, jos ei kuolo aiemmin korjaa. On vähän hiljasta yli kuuskymppisen elämä!

      • eppu2

        Minä taas nautin tästä rauhasta.
        Ikinä ei tiedä koska se loppuu, viimeistään ensi sunnuntaina.
        Sitten on ainakin pari viikkoo taas enemmänkin touhua.
        Kun välillä saa huilata, jaksaa sitten noitten nuorempien kanssa taas iloita.


      • kesivä
        eppu2 kirjoitti:

        Minä taas nautin tästä rauhasta.
        Ikinä ei tiedä koska se loppuu, viimeistään ensi sunnuntaina.
        Sitten on ainakin pari viikkoo taas enemmänkin touhua.
        Kun välillä saa huilata, jaksaa sitten noitten nuorempien kanssa taas iloita.

        Minulle tulee tänään uusi liesi/hella ja sen jälkeen toivon pitäväni neljän päivän loman itseni kanssa ilman mitään velvoitteita.


      • eppu2
        eppu2 kirjoitti:

        Minä taas nautin tästä rauhasta.
        Ikinä ei tiedä koska se loppuu, viimeistään ensi sunnuntaina.
        Sitten on ainakin pari viikkoo taas enemmänkin touhua.
        Kun välillä saa huilata, jaksaa sitten noitten nuorempien kanssa taas iloita.

        Nyt tiedän koska rauhani loppuu. Ensimmäinen sukulainen tulee keskiviikkona ja seuraava lauantaina.
        Hauki on paistumassa.


    • niinpätosiaan

      Melko paljon kaikenlaisia kemuja kerääntynyt saman viikonlopun ajaksi. Ei mitenkään ehdi kaikissa käydä, koska sattuvat ns. päällekkäin.

    • Viatonsivullinen

      Minäkin onneton taidan pikkuhiljaa lukeutua....pusk....vak...
      En tunnusta....

      • kesivä

        Älä tunnusta, muuten minunkin on seurattava esimerkkiäsi :)


      • Te ootte kumpikin sellaisia mukavia piikittömiä puskia, toivonkin että kasvatatte oikein syvät vakkari-juuret :))


      • kesivä

        Kiitos hmp.f!
        Piristit päivääni, koska en saakkaa liettä tänään vaan huomena. Nappasin siivojaparan menun ja lähden hakemaan kalasoppa-aineksia.


      • eppu2
        kesivä kirjoitti:

        Kiitos hmp.f!
        Piristit päivääni, koska en saakkaa liettä tänään vaan huomena. Nappasin siivojaparan menun ja lähden hakemaan kalasoppa-aineksia.

        Vanhalla liedelläkös kalasoppaa sitten keität.
        Minäkin otin palan sitä keväällä pyytämääni haukea pakasteesta, aion paistaa sen. Suolasin jo, sitten laitan sitruunapippuria ja kasvimaalta tilliä.
        Voilla tietenkin paistan.


      • ent.siivoojaparka
        kesivä kirjoitti:

        Kiitos hmp.f!
        Piristit päivääni, koska en saakkaa liettä tänään vaan huomena. Nappasin siivojaparan menun ja lähden hakemaan kalasoppa-aineksia.

        Joo, ei kannata vaihtaa liettä, ennenkuin on keittänyt kalasopan. Ainakin minulla pääsi kattila ryöstäytymään vähän yli.


      • kalakeittoo
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Joo, ei kannata vaihtaa liettä, ennenkuin on keittänyt kalasopan. Ainakin minulla pääsi kattila ryöstäytymään vähän yli.

        Onneks vaan kattila ettei soppa ;)


      • kesivä
        eppu2 kirjoitti:

        Vanhalla liedelläkös kalasoppaa sitten keität.
        Minäkin otin palan sitä keväällä pyytämääni haukea pakasteesta, aion paistaa sen. Suolasin jo, sitten laitan sitruunapippuria ja kasvimaalta tilliä.
        Voilla tietenkin paistan.

        Vanhalla liedellä keitin ja hyvää tuli. Kyllä siinä yksi levy "pelittää" hyvin vielä.
        Nyt maha pakosillaan kellottelen. Ajattelin josko illansuussa menisin pakaroitani terästämään. Päätin sitoa eilen tölväisemäni varpaan toiseen kiinni ettei niin kipiää tekisi.


      • kesivä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Joo, ei kannata vaihtaa liettä, ennenkuin on keittänyt kalasopan. Ainakin minulla pääsi kattila ryöstäytymään vähän yli.

        Toivottavasti oli kirkaslieminen keitto. Meinaan maito ryöpsähtäessään joskus haisee tosi pahalta. Itse lorautin maitoa, kerman unohdin.


      • kesivä kirjoitti:

        Toivottavasti oli kirkaslieminen keitto. Meinaan maito ryöpsähtäessään joskus haisee tosi pahalta. Itse lorautin maitoa, kerman unohdin.

        Koskenlaskijaa kun laskee kalakeittoon, niin namnam.
        Saakelin siivooja, nyt tuo kalakeittonälkävirus on jo ehtinyt tännekin... Kävin jo kaupassa, mutta tarttisko mennä uudestaan..


      • Hai-heppu-hei

        Hai. Ajattelin tehdä Hai keittoa. Mutta ensin on lähdettävä pyydystämään Hai. Se on mökkipihan hommia sitten se Hai keitto. Täytyy saada vanha muuripata ja pihalle kehystetty nuotiopaikka. Hai ei taida mahtua isoonkaan pataan. Jos sen laittaa pataan pystyyn pää edellä ja pyrstöstä kiinni lähinpään puun oksaan. Ja kun pää osa on kypsynyt, Hai käännetään pystyyn pyrstöasentoon. Siinä voi jo esimaistaa jos pää on kypsä. Kuinkahan Hai maustetaan? Heitetäänkö keitinveteen hikiset Hai saappaat?


      • eppu2
        Hai-heppu-hei kirjoitti:

        Hai. Ajattelin tehdä Hai keittoa. Mutta ensin on lähdettävä pyydystämään Hai. Se on mökkipihan hommia sitten se Hai keitto. Täytyy saada vanha muuripata ja pihalle kehystetty nuotiopaikka. Hai ei taida mahtua isoonkaan pataan. Jos sen laittaa pataan pystyyn pää edellä ja pyrstöstä kiinni lähinpään puun oksaan. Ja kun pää osa on kypsynyt, Hai käännetään pystyyn pyrstöasentoon. Siinä voi jo esimaistaa jos pää on kypsä. Kuinkahan Hai maustetaan? Heitetäänkö keitinveteen hikiset Hai saappaat?

        Olin kerran hainkalastusaluksella. Se valkoinen kala, mitä siellä tarjoiltiin, oli vissiin haita.


      • ent.siivoojaparka
        kesivä kirjoitti:

        Toivottavasti oli kirkaslieminen keitto. Meinaan maito ryöpsähtäessään joskus haisee tosi pahalta. Itse lorautin maitoa, kerman unohdin.

        Kyllä minä aina lurautan maitoa sekaan sitten kun alkaa olla muuten valmista. Oli tarkoitus antaa maidon vielä siinä kiehahtaa, mutta sitten huomiokyky petti hetkeksi. Tai jotenkin ajattelin väärin, että kun käännän levyn nollalle, niin ei se enää yli ryöpsähdä. Kermaa en muista olisinko koskaan laittanut, mutta heitän aina viimeisenä melko nokareen voita sekaan.
        Oikeastaan on niin, että minua ei pitäisi keittiöön päästää ollenkaan, mutta kukapa minua vahtii, kun sinne livahdan möhlimään.


      • kesivä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä minä aina lurautan maitoa sekaan sitten kun alkaa olla muuten valmista. Oli tarkoitus antaa maidon vielä siinä kiehahtaa, mutta sitten huomiokyky petti hetkeksi. Tai jotenkin ajattelin väärin, että kun käännän levyn nollalle, niin ei se enää yli ryöpsähdä. Kermaa en muista olisinko koskaan laittanut, mutta heitän aina viimeisenä melko nokareen voita sekaan.
        Oikeastaan on niin, että minua ei pitäisi keittiöön päästää ollenkaan, mutta kukapa minua vahtii, kun sinne livahdan möhlimään.

        Minä saan joskus päähäni keittää vanhan ajan kaakaota. Keitän maidon ja lisään kaakaoo ja ruokosokeria. Se on parasta pakkasella. Usein vaan Se maito ryöpsähtää yli ekaks :(


      • eppu2
        kesivä kirjoitti:

        Minä saan joskus päähäni keittää vanhan ajan kaakaota. Keitän maidon ja lisään kaakaoo ja ruokosokeria. Se on parasta pakkasella. Usein vaan Se maito ryöpsähtää yli ekaks :(

        Joskus minäkin keitän maitokaakaota, mutta laitan siihen hunajaa, niinkuin teehenkin.


      • kesivä
        eppu2 kirjoitti:

        Joskus minäkin keitän maitokaakaota, mutta laitan siihen hunajaa, niinkuin teehenkin.

        Minulla taas on ollut koko päivän vesikiellellä, kun kerroit paistavasi haukea, muistan äitini rautapannulla olevat paisteut hauen palat, se ruskea kuori ja valkoinen kalanliha, nams, mulla varmaan oli silloin kova nälkä, koska muistan voin tirisevän äänenkin pannulla.


    • Hepsistäkukkuu

      Onhan tämä ihan virkistävää, kun koko palsta kaikkine aiheineen ei huku samojen ihmisten kommentteihin. Itse pidän tärkeänä olla roikkumatta niin paljon netissä, että edes voisin samalla innolla kantaa omia korsiani näihin kekoihin, niin ei parane valittaa. Kun se, mitä haluaisin, olisi, että voisin aina halutessani keskustella kaltaisteni kanssa, jotka eivät juuri koskaan ole täällä paikalla :DD.

      • Esi-mer-kiksi

        Laadi palsta-aika-taulu kellonaikoineen niin harvakseltaankin haluavat tietävät tulla paikalle tasan silloin.


      • Hepsistäkukkuu
        Esi-mer-kiksi kirjoitti:

        Laadi palsta-aika-taulu kellonaikoineen niin harvakseltaankin haluavat tietävät tulla paikalle tasan silloin.

        :) Kiitos hauskasta ideasta! Ehkäpä sellainen kellottaminen ei kuitenkaan ihan sovi yhteen sen kanssa, että enimmäkseen ollaan muualla ja joskus kun sattuu huvittamaan, piipahdetaan tänne... Tyydyn siihen, mitä täällä on tarjolla kulloinkin, kun tänne osun. Oikeastaan parempi vain, mitä vähemmän aikaa täällä viihdyn.


    • 1 1 = tyhjä palsta, vai? Meinaatko kirjoittaa matematiikan uudestaan?

    • bessie-

      No voi voi, taasko sitä ollaan tällaisessa tilanteessa...

      Nyt vain reippaasti ja ujostelematta, enempiä pohjustamatta palstan onnetonta tilannetta pelastamaan!
      Miten olisi aloitus ihmissuhteiden vaikeudesta ja vaikeutumisesta muuttuneessa elämäntilanteessa?
      Vähintään joka kolmas oma viesti voisi olla palstalle kirjoittavien arvostelua, se näyttäisi houkuttelevan runsaasti uusia kirjoittajia palstalle...

      Oli muuten hyviä kesätapahtumia ihan valittavaksi asti. Valitsin itse Sulkavan suursoudut. Perjantai aamuna varhain lähdin ja tarkoitus oli olla eiliseen, mutta kyllästyin jo lauantaina alkuillasta ja lähdin ajelemaan kotia kohti.

      Lopulta en malttanut edes ruokakaupassa poiketa vaikka olisi ehdottomasti pitänyt, niin oli kiire kotiin. Suurin kiire tosin oli pissalle, mutta kotiin kuitenkin.

      • Kylmä kesä, vähemmän pelastustehtäviä, muuten Heinäkuu vuoden vilkkain.
        Aikas tasaista ollut, vain muutamia menoja tähän asti, tosin eipä ole tarvetta riehua.
        Luin ihan mielenkiinnosta Antti Heikkilän kommentteja viljojen (gluteenin) terveysvaikutuksista.
        Stressiä aiheuttavasta rakastumisesta, se rinnastetaan suunnilleen avioeron tai puolison kuoleman tasolle stressitekijänä. Mielestäni huonoja verrattaviksi - erilaisia elämän tilanteita vaikutuksineen.


      • bessie-
        kawe kirjoitti:

        Kylmä kesä, vähemmän pelastustehtäviä, muuten Heinäkuu vuoden vilkkain.
        Aikas tasaista ollut, vain muutamia menoja tähän asti, tosin eipä ole tarvetta riehua.
        Luin ihan mielenkiinnosta Antti Heikkilän kommentteja viljojen (gluteenin) terveysvaikutuksista.
        Stressiä aiheuttavasta rakastumisesta, se rinnastetaan suunnilleen avioeron tai puolison kuoleman tasolle stressitekijänä. Mielestäni huonoja verrattaviksi - erilaisia elämän tilanteita vaikutuksineen.

        Menoja on ollut sopivasti, kuinkas muuten kun itse päätän. Tai no, miesten kanssa menemisiä en ole päässyt itse päättämään, kun ei ole ollut kysyntää ollenkaan.
        Mutta muuten ihan sopivasti. Haluaisin lähteä lapsenlasten kanssa Kreetalle, saa nähdä päästetäänkö meidät, vanhemmat miettivät asiaa.

        Mitenkään gluteenia vastaan en erityisemmin ole, mutta ajattelen että jos leipään lisätään viljan yhtä ainesosaa vielä yli luontaisen, niin tulos ei ole 'tasapainoinen' tai miten sen sanoisin.
        Tähän hätiin en muista yhtäkään kannanottoa gluteenin puolesta tai vastaan, ei kai ole tarpeeksi kiinnostanut ja olen päästänyt ohi.

        Olisihan se mukava rakastua, stressistä viis. Yleensäkin pidän ja jopa nautin stressistä, sillä tiedän osaavani itse hypätä pois sen alta ellei se muuten lopu.
        Eiväthän nuo vertailukelpoisilta äkkiseltään vaikuta, mutta ehkä voimakkuus voi olla kaikissa samaa tasoa. Omalla kohdalla uskon, että rakastuminen noista kolmesta varmimmin vie yöunet ja mielenrauhan ja keskittymiskyvyn ja arjen hallinnankin kanssa vähän niin ja näin.
        Sitä en tiedä vieläkö niin kävisi, on jo jokunen vuosi siitä kun viimeksi rakastuin.


      • Liekö-tieteellistä

        Joskus on esitetty väite, että ihminen voi rakastua vai kerran elämässään ja se on yksi ja ainoa rakkaus. Ne muut "rakastumiset" ei olekaan enää rakkautta vaan jotakin ohimenevää rinnakkaishuumaa.


      • bessie-
        Liekö-tieteellistä kirjoitti:

        Joskus on esitetty väite, että ihminen voi rakastua vai kerran elämässään ja se on yksi ja ainoa rakkaus. Ne muut "rakastumiset" ei olekaan enää rakkautta vaan jotakin ohimenevää rinnakkaishuumaa.

        Ai niinku silleen, että rakkaus on ikuista, kohteet vain vaihtuvat? Miksei, ehkä, en tiedä, olen vähän huono porautumaan syvemmälle tuon tapaisiin ajatusrakennelmiin.

        Sen tiedän, että voin lakata rakastamasta. Ja sen, että uusi rakastuminen tuntuu aina siltä, että näin rakastunut en ole koskaan ennen ollut.


      • ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

        Ai niinku silleen, että rakkaus on ikuista, kohteet vain vaihtuvat? Miksei, ehkä, en tiedä, olen vähän huono porautumaan syvemmälle tuon tapaisiin ajatusrakennelmiin.

        Sen tiedän, että voin lakata rakastamasta. Ja sen, että uusi rakastuminen tuntuu aina siltä, että näin rakastunut en ole koskaan ennen ollut.

        Kyllä minä luulen, että jos oikeasti rakastuu, niin ei se mene ohi koskaan. Kaikilla ei mene ohi vielä sittenkään vaikka puoliso on jo kuollut. Kun se ensimmäinen huuma, mitä myös virheellisesti rakastumiseksi nimitetään, menee ohi, niin vasta sen jälkeen voi puhua rakkaudesta, jos huomaa jääneensä nalkkiin.
        Ne niinsanotut "rakastumiset" menee aika pian ohi ja alkaa ihmeissään katsomaan, että mitäköhän minä tuossakin näin.
        Kun kuuntelee etenkin suomalaisia lauluja, niin niissähän rakkaus kuolee aina syksyn tultua heti kun lehdet alkavat kellastua. Toisinsanoen, ei pidä rakastua keväällä eikä kesällä, sillä se ei kestä kauemmin kuin seuraavaan syksyyn.

        e.sp (joka tietää kaiken rakastumisesta ja rakkaudesta niinkuin vannoutuneet vanhatpiiat yleensäkin)


      • eppu2
        bessie- kirjoitti:

        Ai niinku silleen, että rakkaus on ikuista, kohteet vain vaihtuvat? Miksei, ehkä, en tiedä, olen vähän huono porautumaan syvemmälle tuon tapaisiin ajatusrakennelmiin.

        Sen tiedän, että voin lakata rakastamasta. Ja sen, että uusi rakastuminen tuntuu aina siltä, että näin rakastunut en ole koskaan ennen ollut.

        Muistan laulun, joka alkaa näin: Rakastua voi monta kertaa, rakastua voi kerran vain.


      • ent.siivoojaparka

      • bessie-
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä minä luulen, että jos oikeasti rakastuu, niin ei se mene ohi koskaan. Kaikilla ei mene ohi vielä sittenkään vaikka puoliso on jo kuollut. Kun se ensimmäinen huuma, mitä myös virheellisesti rakastumiseksi nimitetään, menee ohi, niin vasta sen jälkeen voi puhua rakkaudesta, jos huomaa jääneensä nalkkiin.
        Ne niinsanotut "rakastumiset" menee aika pian ohi ja alkaa ihmeissään katsomaan, että mitäköhän minä tuossakin näin.
        Kun kuuntelee etenkin suomalaisia lauluja, niin niissähän rakkaus kuolee aina syksyn tultua heti kun lehdet alkavat kellastua. Toisinsanoen, ei pidä rakastua keväällä eikä kesällä, sillä se ei kestä kauemmin kuin seuraavaan syksyyn.

        e.sp (joka tietää kaiken rakastumisesta ja rakkaudesta niinkuin vannoutuneet vanhatpiiat yleensäkin)

        Huuma tai rakastuminen- minä sanon rakastumiseksi - menee aina ohi, ihminen ei pysty loputtomiin olemaan siinä tilassa, koska se olisi liian rasittavaa ja pian haitaksi, ja joka tapauksessa tarpeetonta.

        Kaikki rakastumiset eivät johda rakkauteen ollenkaan, mutta rakastumisesta monet rakkaussuhteet/liitot saavat alkunsa. Meidän kulttuurissamme ja nykyaikana ehkä useimmat?
        Monta kertaa ovat rakastumiseni muuttuneet 'oikeaksi' rakkaudeksi, ja melkein yhtä monta kertaa rakkaus on aikanaan sammunut.

        Rakastuminen voi tulla ihan puun takaa, ei sitä voi suunnitella. Viimeksi kun rakastuin, taisi mennä pari kolme viikkoa ennen kuin tajusin että minähän olen rakastunut! Ihan tosissani olin jo suunnittelemassa ajan tilaamista lääkärille, kun oli jotenkin hutera olo ja tuntui kuin sydänkin olisi reistaillut. Työpaikalla mittautin verenpaineen ja aivan vakavissani kyselin diabeetikko työkaverilta josko hän muistaa miten hän oli oireillut.


      • eppu2
        eppu2 kirjoitti:

        Muistan laulun, joka alkaa näin: Rakastua voi monta kertaa, rakastua voi kerran vain.

        Siis rakastaa voi kerran vain. (painovirhepaholainen iski)


      • eppu2
        eppu2 kirjoitti:

        Muistan laulun, joka alkaa näin: Rakastua voi monta kertaa, rakastua voi kerran vain.

        Operetista mustalaisruhtinatar.


    • mummo_vaan

      Tuoreelta tuntuva ketju, vihdoinkin, kun on yleensä samat, vanhat nikit terrorisoivat palstaa.

      bessien- kommenttiin:

      Tavallaan ihmissuhteet ovat vaikeutuneet iän myötä, koska nykyään vaatimukset ovat huomattavasti kovemmat, toisin sanoen kiinnostus ei riitä hyvä-päivää-kievesvartta suhteisiin.
      Tietenkin tämä on yksilöllistä, mutta itsestänihän vain kerron.

      Viihdyn hyvin itseni kanssa ja nautin välillä yksinäisyydestä.
      Yksinäinen en kuitenkaan ole, jaettu patja, vaikka joskus nuorempana sitäkin muka podin. Nuoruuden minuuden etsintään ja epävarmuuteen kuului silloinen yksinäisyyteni.

      Musiikki kuuluu elämääni olipa talvi tai kesä. Jazzvesper ja japanilaista rumpuorkesteria viikonloppuna kera piknikin ja urheilukisojen.

      Kalakeittoa aah, löytyisipä kunnon ainekset jostakin....otan kutsuja vastaan.

      • kalakotkas

        Katiska järveen tai ongelle niin soppatarpeet löytyy.


      • Tyhjä-verkko

        Kala ei liiku. Ne viettävät takatalvea muualla, pois ongen ja katiskan ulottuvilta.


      • ent.siivoojaparka
        Tyhjä-verkko kirjoitti:

        Kala ei liiku. Ne viettävät takatalvea muualla, pois ongen ja katiskan ulottuvilta.

        Tuolla kun käveskelee ja istuksii rannoilla auringonnousun aikaan, niin kyllä siellä kalat hyppii iloisesti, että vain loiske käy. Joskus molskahtelee aika isojakin.
        Minusta onkiminen olisi mukavaa, mutta jonkun pitäisi tappaa ne sintit mitä saisin. Itse en pysty tappamaan hyttystä isompaa. Ampiainenkin on minulle liian iso tapettavaksi, mieluummin juoksen sen perässä pyyheliinan kanssa ja hätistelen takaisin ulos.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuolla kun käveskelee ja istuksii rannoilla auringonnousun aikaan, niin kyllä siellä kalat hyppii iloisesti, että vain loiske käy. Joskus molskahtelee aika isojakin.
        Minusta onkiminen olisi mukavaa, mutta jonkun pitäisi tappaa ne sintit mitä saisin. Itse en pysty tappamaan hyttystä isompaa. Ampiainenkin on minulle liian iso tapettavaksi, mieluummin juoksen sen perässä pyyheliinan kanssa ja hätistelen takaisin ulos.

        Hyppivä kala ei syö.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Hyppivä kala ei syö.

        Jaa, minä olen kuvitellut niitten käyvän nälissään syömässä planktonia veden pinnalta.


      • Kaloja-on-erilaisia

        Kalat hyppivät siksi kun ne ovat kuuulleet teeman, hyppivä kala ei sammaloidu. Jotkut kalat ovat tosi itserakkaita narsisteja, että niiden pitää käydä näytillä. Jotkut kalat tietävät, että tuolla rannalla olevalla hölmöllä ei ole onki vehkeitä, sille voi ilkkua. Jotkut kalat kuuluvat kalojen voimistelu rinkiin ja ne kilpailevat kuka pomppaa korkeammalle. Jotkut kalat vaan hyppivät hyppimisen riemusta. Harva kala tahtoo päästä pataan.


      • Kaloja-on-erilaisia

        Minusta ei ota selvää olenko lintu vai kala vai kalakukko tai joku muu? Onki en ole, en onnenonkija ainakaan.


    • staka

      Minen ole lintu enkä kalakukko vaan muanmöyrijä. Taas on yksi kasvi- tai oliko se perunamaa siivottu. Kovvoo hommoo.

      • Kesä on myöhässä täällä, peruna vasta kukkii, Tomaatti ja kurkku samoin. Herne ja salaatti rehoittaa. (Tää metsäkyyhky on kans ollut kasvimaalla tänään.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe