En tarkoita aseellista puukotusta vaan takanapäin puhumista ja mollaamista,joka tulee joillakin ihmisillä tavaksi.
Edessäpäin ollaan pelkkä hymyä ja aurinkoa,hyvää ystävää,käytetään toisen kiltteyttä hyväksi,käytetään kuskina ja palkitaan kahvikuppposella ja kun ovi kolahtaa,alkaa hillitön soimaus.
Pitäiskö käräyttää ja kertoa ao:lle?
Mitä tekisit,itse käräytin yhden kaklattajan,en jaksanut enää kuunnella.
selkään puukotus..?
18
1438
Vastaukset
- njaaa
Jättäisin puheineen omaan arvoonsa. En alkaisi poliisina hääräämään muiden välisissä suhteissa. Jos ao viihtyy tämän henkilön seurassa, mikä minä siihen olisin puuttumaan?
Tai sitten, jos tosiaan en pystyisi vierestä katselemaan, niin sanoisin suoraan tuolle henkilölle, mitä mieltä olen hänestä ja hänen touhuistaan. Se mielestäsi hyväksikäytetty henkilö tekee itse valintansa omien kokemustensa perusteella. Hänellä on oikeus ostaa hetki ystävällisyyttä toimimalla kuskina, jos hän niin haluaa. Itse pitää ihmisen opetella huolehtimaan siitä, ettei tule hyväksikäytetyksi. Vain sellaista ihmistä käytetään hyväksi, joka antaa sen tapahtua. Siitä voit toki keskustella tuttusi kanssa, jos haluat saada hänet ajattelemaan asiaa. - ent.siivoojaparka
Jäitkö sinä oven taakse kuuntelemaan korva ovessa vai mistä tiedät?
- kesivä
Kyllä mä sanon, että ei puhuta henkilöistä jotka eivät ole läsnä. Olen sillalailla tullut mukavuudenhaluiseksi etten siedä pashaa ympärilläni, missään muodossa. Eihän tässä enää olla mitään pikkutyttöjä "leikit sä mun kaa" -leikkejä leikkimässä.
Onnekseni ikä on tuonut sen verran viisautta ettei kaikkea tarvitse sietää. Oisitko sitten yhtälailla selkäänpuukottaja jos levität sitä skeidaa eteenpäin?
Tytär joskus taisteli omatunnonsa kanssa, kun toinen kaveri haukkui toista selän takana. Hän halusi niiin paljasta toisen kaksinaamaisuutta kaverilleen. Neuvoin ettei kannata sitä pahaa mieltä viedä perille asti. Pitää vaan puolustaa toista paikan päällä. Pitää huolta omasta tontista, niin sanotusti. Toiset hoitakoon omansa.
Ei taida sellaista ihmistä olla olemassakaan joka ei välillä muita arvostele, päässään ellei muuta..- de-meter
Samoilla linjoilla, hmp.f. En puuttuisi. Elleivät parjatun silmät aukea näkemään "totuutta", tilanne voi palvella häntäkin.
Mun yksi tuttu sanoi, että häntä saa mieluummin haukkua takana kuin edessäpäin..)) . Niin minuakin... - kesivä
de-meter kirjoitti:
Samoilla linjoilla, hmp.f. En puuttuisi. Elleivät parjatun silmät aukea näkemään "totuutta", tilanne voi palvella häntäkin.
Mun yksi tuttu sanoi, että häntä saa mieluummin haukkua takana kuin edessäpäin..)) . Niin minuakin...Vanha totuss "tieto lisää tuskaa" pitää tässäkin paikkansa. Ystävissä hyväksyy ne huonotkin puolet, ei niitä tarvitse ääneen sanoa. Eikä niitä tarvitse seläntakana ruotia.
Hyii, nyt minä alan tuntea itsessäni jeesustelun makua, "moks" vain itselleni. - de-meter
kesivä kirjoitti:
Vanha totuss "tieto lisää tuskaa" pitää tässäkin paikkansa. Ystävissä hyväksyy ne huonotkin puolet, ei niitä tarvitse ääneen sanoa. Eikä niitä tarvitse seläntakana ruotia.
Hyii, nyt minä alan tuntea itsessäni jeesustelun makua, "moks" vain itselleni.Näin se menee, kesivä. Parempi kun ei tiedä kaikkea..))
Tuosta voisi jutella pitempäänkin. Minulla vain tuo mustikkasaalis odottelee käsittelyä...
- zela115
Kelalleko käräytit?
- ö-Öö
Hah
Mitä sekoilet, tottakai ihmiset puhuu toisita. Justhan sä ite juoruat nettipalstalla tutuistasi, etkä ollenkaan positiiviseen sävyyn. Tokikin anonyyminä, mutta kuitenkin.
Jotenkin tuntuu, ihmisillä logiikassa paljon ongelmia.
=DW= - Enpä-ole-ajatellut-kaan
Selkärepun takana puhuminen on julmaa.
Pitää muistaa ostaa suodatinpussit ja liimata ne selkään. Imuripussitkin kelpaa. Suodatinpussi kannattaa täyttää kahvilla.
Jok ikisestä ihmisestä selkänsä takana on puhuttu hyvää tai pahaa tai molempia.
Kenkään ei välty kritiikiltä.- ö-Öö
Hyvä näkökohta.
Ällistyttävän paljon ihmisiä, jotka jotenkin patsastelee pyhimyksinä ja nuhtettomina, eikä niille kukaan ole jostain syystä sanonut tosiasioita päin näköä. Vaan eipä se tarkoita sitä, että selän takana ei asioista puhuttaisi. Päinvastoin, sellaisesta se juoru vasta kulkeekin tehokkaasti.
Taitaa muuten erittäin usein olla sellaisia, joita pilkataan todella rajusti, niitten pitämän imagon vuoksi ja sitä tavallaan ruokitaan sillä, että ei tosiaankaan edestä vittuilla. Silloinhan nauru selantakana entistä muhevampaa- Ikäänkuin pidetään pellenä, joka ei itse muka tajua sitä.
Kun toi tajuaminen, kyllä ne tajuaa. elelevät jossain mielikuvamaailasaan ja kierivät omassa erinomaisuudessaan. Aika romahdus kai, kun joltain palaa käämit ja kotimaan kielellä selittää sellaiselle asiat päin näköä. Niin kuitenkin joskus tulee tapahtumaan.
Enpä tiedä. Meitsistä nyt ihan varmasti puhutaan mitä tahansa takanakin, mutta lauotaan päin näköäkin. En tiedä, kuinka paksunahkainen olen, mutta olen kyllä aika paksunahkainen. Olemassa sana "palaute", sellainenkin kuin "kritiikki", Voipi olla positiivista, tahi negatiivista. Ja voi tulla edestä, tai takaa. Meinaan vaan, tälläkin palstalla kirjoitetaan paljon kaikenlaisista ihmistä, virtuaaleista, tai todellisista. Viimeisin tällainen ketju kai tankomarkkinoista.
Tota, moniko menisi hauukkumaan dannyn päin näköä? Meitsi oletettavasti niin tekisikin. Muistui mieleen, kävin joskus Meiju Suvaksen keikalla. Innoissani katoin ja keikan jälkeen hain oikein nimmarinkin :D Sanoin sille, että annappa nimmari, mun mielestä sä yks suomen seksikkäimmistä laulajattarista, vaikka sun musa on aivan karmeaa ulostetta. Meiju kattoi vähän oudosti, mutta kirjoitti nimen käsivarteen, virnisti. Sen poikaystävä soitti pändissä, se se vasta oudosti kattelikin :DDD
=DW=
- KäliKäli
Noita kateellisia selkäänpuukottajia on pilvin pimein, ovat monasti työttömiä luusereita, heillähän on aikaa sepitellä perättömiä loruja joissa ei totuuden häivääkään. Säälittävää sakkia, niin naisia kuin miehiäkin. Pyrin pysymään kaukana heidän porukoista.
- jihmins
Onko sitä asiaa viisaaammatkaan pystyneet ratkaisemaan miksi ihmisissä on niin montapuolta ja montaamieltä - mun mielestä ne kaikki liittyy ihmisen kehityskaareen, ikävaiheisiin - lapsen mieli on erilainen kuin kehittynemmän aikuisen. Miksi aloittaja ei kysy
mollaajaltaan itseltään - miksi puukotit minua selkään - sanonta on yhtä kulunut kuin kauan käytössä ollut - jos haluaa toista ihmistä haavoittaa ja satuttaa - onko siinäkään mtään puolustettavaa? Vainoahan sekin on? Laki ai on tarkoitettu suojelemaan sitäkin ihmisoikeutta että on oikeus olla eri mieltä erilaisista asioista - tunnustaa sekin tosiasia ettei koe olevansa milläään tasolla joka alan asiantuntija. Mitkä ovat edut, hyödyt tai haitat, vauriot tai vahingot mitä toiminnasta aiheutui - yksilöille ja yhteisöille - rajallisiahan nekin ovat? Hauskuutta on kai ihan turha hakea asioista jotka syvästi järkyttävät ihmismieltä tai rauhaa? Mihinkä sitä aikuista lasten leikeissä tarvitaan ettei hommat ihan päättömiksi menisi? - Viatonsivullinen
Näin on.
Mikään ei ole ikävämpää. Tavallinen ns. juoruilu, on minusta hyödyllistä.
Tulet tietämään mitä lähipiirissä on tapahtunut, tärkeitä asioita.
Nyt on aikaa pohdiskella mitä vaan, voi "nostaa kissan pöydälle"
ja järjestää ihan oman elämänsä, luurangot kaapista, sun muuta.- ent.siivoojaparka
Paljon minäkin puhun toisista selän takana, mutta en juurikaan sellaista, mitä asianomainen ei itsekin voisi olla kuulemassa.
Tällainen avoin palsta on siitä hyvä, että täällä ei pysty ketään puukottamaan selkään vaikka sellaisestakin olen kuullut valitettavan. Kaikki on kaikkien nähtävissä ja rehellisesti esillä.
- mikäkelpaasulle
Naisporukoissa ilmenee eritoten juoruilua,juuri tätä että ollaan niin kavereita ja hyvää pataa.Heti toisaalle ollaan puhumassa muuta.ei ihme että korvat soi.
Itsessä puhujassa ei ole muka mitään vikaa,aina toisissa.Sitten kun uskallat olla toista mieltä puhujan kans,sinut heitetään sinne juoruttavien laumaan.
Se on sitten outo ihminen,mikään ei ole hyvin muu kuin omat jutut. Muita ei jakseta kuunnella.
Minä,minä,minä..."mikäkelpaasulle"
Onko nimesi Jorma?
Olet niin innokas toistamaan.
Tietäen että paljoa et saa aikaan.
H.
- pössy-iita
Juu - paitsi että puukottavat - jtkut on vaan semmosia, että vievät kaiken muun ohessa
varulta kaikki puukotkin naapurin huushollista - tartteis niitä joskus hankkimiaaan työkaluja
ihan työntekoonkin - tulee hyvin kallliks ku joutuu ostamaan työkalut plus materiaalit itse moneen kertaan - kenen rahat riittää semmooisenkaan.
Tietysti sitä voi sanoa esimerkilliseksi toiminnaksi - niin hyvässä kui pahassa. Silleen monipuolista - ei ehken tervettä järkeä - enempi kui vihaan kiihotusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255