Vuosia sitten kun erosimme miehen kanssa ja muutin lasten kanssa vuokralle niin sos.toimi antoi minulle vuokravakuuden tai siis sen takaus lapun. Nyt olen muuttamassa pois ja meillä on (erityis)lapsi kadottanut aikaa sitten avaimen. Tietenkin lukot pitää sarjoittaa meidän muuttaessa pois niin maksaako sos.toimi ensin vuokranatajalle laskun ja sitten sopivat minun kanssani takaisin maksusta? Onko kellään kokemusta? Tai jos vuokranantaja katsoo että jotain asunnossa ei ole ns.normaalia kulumista ja korjaavat asuntoa?
Sos.toimen vuokravakuus+kadonnut avain
3
169
Vastaukset
- lkslksaaölk
No mitä jos vaan teettäisit uuden avaimen kadonneen tilalle ja asia on sillä selvä.... miten ihmeessä yhdestä hukkuneesta avaimesta saadaan näin mutkikas asia?
- Vuokraloiset_pois
Jos siellä talossa ei olekaan lukot mitään muinaisjäänteitä, vaan systeemin ajantasalla = ei saa vuokraloiset teetettyä itselleen kaksoiskappaleita mm. emännänavaimista, millä on sellainen ikävä seuraus, ettei tätä kaksoiskappaletta pysty hyödyntämään a) itse eikä b) kaveri, jolle avain lahjoitettiin. Siis siinä tarkoituksessa, että käytäisiin pesutuvasta hakemassa kolikkoautomaatista vähän puhelinrahaa tai kellaritiloista uudet renkaat yms tarvekalua. Myös ja erityisesti pari vuotta sen jälkeen, kun on jo muutettu pois talosta, ettei ole niin päivänselvää, kuka oli asialla.
Jos ja kun hukattu avain on vielä juuri se, millä pääsee yleistiloihin, niin lukkojen uudelleensarjoitus on *kallis* operaatio. - Anonyymi
Vuokraloiset_pois kirjoitti:
Jos siellä talossa ei olekaan lukot mitään muinaisjäänteitä, vaan systeemin ajantasalla = ei saa vuokraloiset teetettyä itselleen kaksoiskappaleita mm. emännänavaimista, millä on sellainen ikävä seuraus, ettei tätä kaksoiskappaletta pysty hyödyntämään a) itse eikä b) kaveri, jolle avain lahjoitettiin. Siis siinä tarkoituksessa, että käytäisiin pesutuvasta hakemassa kolikkoautomaatista vähän puhelinrahaa tai kellaritiloista uudet renkaat yms tarvekalua. Myös ja erityisesti pari vuotta sen jälkeen, kun on jo muutettu pois talosta, ettei ole niin päivänselvää, kuka oli asialla.
Jos ja kun hukattu avain on vielä juuri se, millä pääsee yleistiloihin, niin lukkojen uudelleensarjoitus on *kallis* operaatio.Vuokranantaja nimittelee vuokralaisia vuokraloisiksi, itselläsi on yhteiskunnan turvaama bisnes ja käytät tilaisuutta häikäilemättä hyväksi.
Kukahan se loinen on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456069
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253726Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282911- 472568
- 372421
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251945Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281600