Armeijan keskeyttäneet 2/15

jaa4

Hei!

Kuinka moni lähti lätkimään. Mä lähdin, kun vitutti ja ahdisti rankasti. Sain E-paperit. Miten voi muuttaa ne C:ksi? Minuahan ei voida pakottaa sivariin, jos vapautetaan intistä?

33

2208

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipänäinn

Vi*** maanpetturi... Veteraanit, mahdollisesti jopa omat isovanhempasi ovat sinusta ylpeitä. Ja ei mitään selityksiä siitä että intissä opetetut asiat ovat täyttä paskaa. Ne ovat paskaa ainoastaan niille jotka eivät ymmärrä niiden perimmäistä tarkoitusta. Lammas häpeä ja muuta ruotsiin sinua ei olisi täällä kukaan kaivannutkaan. Tv: 2/15 lapjpr

• solkipääremeli

Vitun pikkunatsi lopeta uhoaminen. Saat turpaasi vielä jonain päivänä. Olet saatanan tyhmä penska, aivopesty ja selkäsaunaa vailla.

• Armeijaonvitunsyöpää

Vittu joku armeija, en minä tule sinne menemään saatana. Vittumoista kidutusta ja minkätähden? Turhaa paskaa koko armeija en tule menemää. Ja turha haukkuu maanpetturiks ketä kiinnostaa?

• Lepo_vaan

• kyllästynyt_isäm_maahan

Nationalismi on kuollut aate, jonka haamu vielä vaeltelee täällä meidän kiusanamme. Se on totalitaristista lahkolaisuutta, joka kuuluu menneisyyteen. Isänmaa? Pyyhin lippuun perseeni, ja oksennan ns. sankarihaudoille.

• kollaa.kesti

lähtekää suomesta hevovittuu sivarit ja viekää matut mukananne. :P

• eipätuleikäväkään

jos armeijasta lähdette lätkimään, niin samantien voittekin lähteä suomesta lätkimään. .heippa

• näinnäin

Mä erosin armeijasta tosin kertaamaan jouduin kerran kun olin hidas. Sivari siis nykyään. Vastustan armeijaa. Kallis Suomelle kun verot jää maksamatta kallis yksilölle kun vuoden palkka jää saamatta. Luusereille olis hyvä vähän usan mallin mukaan. Työttömät ja muut hyysärit sinne leikkimään pum pum rätätätä ;)

• 362ohion

Usan malli on vielä kalliimpi... Eikä se nyt niin paha paikka ollu...:)

• Pelleilyäkokotouhu

Usalla on sentään oikee armeija. Sieltä ihan puottamalla puotetaan paskat pois. Suomessa pidetään vankilan uhalla ne paskat mukana. Sekä marineitten koulutus on pikkasen eri meiningeissä kun Suomen larppauskunnalla.

• eikuvessapaperia

Että semmosta...Seuraavaksi tarjolla on ÖÖ-Paperit.

• Teris

Hei!

Voit aina ryhtyä T-mieheksi, teemiehet on teräsmiehiä!

"Entistä useamman asepalvelus on evätty vaarallisuussyistä. Vaarallisiksi henkilöiksi luokiteltuja eli niin sanottuun T-luokkaan sysättyjä oli viime vuonna tuplasti edellisvuoden määrä. Kyse ei ole psyyken ongelmista eikä välttämättä edes rikollisesta elämästä. Työnantajille vaarallisuusepäilyistä ei kerrota mitään."

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/05/17/onko-joukossanne-vaarallinen-t-mies/20107018/12

• Vänrikki

Ensimmäiset viikot ja turha kiire vituttavat ja erityisesti samanikäiset alikeisarit. Sen jälkeen tasaantuu.

Aloittaja on luuseri lopettaessaan tuntien jälkeen. Työn saanti vaikeutuu varmasti.

• Armeijanpaskuus

Vitut vaikeutuu. Et ole ilmeisesti ollut töyömaailmassa 2000-luvulla?
        Työnantaja ei edes saa kysyä asevelvollisuuteen liittyviä asioita. Työnantajaa kiinnostaa ainoastaan , keskeytyykö alaisen työsuhde oletettavasti lähitulevaisuudessa vai ei. Lopettakaa noiden kehäpäätelmien viljeleminen, armeijahomot.

• Reservissä
        Armeijanpaskuus kirjoitti:

Vitut vaikeutuu. Et ole ilmeisesti ollut töyömaailmassa 2000-luvulla?
        Työnantaja ei edes saa kysyä asevelvollisuuteen liittyviä asioita. Työnantajaa kiinnostaa ainoastaan , keskeytyykö alaisen työsuhde oletettavasti lähitulevaisuudessa vai ei. Lopettakaa noiden kehäpäätelmien viljeleminen, armeijahomot.

Kyllä voi työnantaja kysyä, ei ole mikään kielletty asia. Minultakin on kysytty useasti ja tiedän, että pariin duuniin pääsin juuri Ruk:n käymisen vuoksi.

• t34t45t45t45
        Reservissä kirjoitti:

Kyllä voi työnantaja kysyä, ei ole mikään kielletty asia. Minultakin on kysytty useasti ja tiedän, että pariin duuniin pääsin juuri Ruk:n käymisen vuoksi.

Jos työnantaja jättää palkkaamatta armeijan käymisen/käymättömyyden perusteella,niin sen voi työtuomioistuimessa riitauttaa. Tapauksia on joitakin vuosittain.

Työnhakija voi tietysti vastata miten vain. Työnantajalla ei ole oikeutta kysyä terveystietoja eikä tietoja luovuteta puolustusvoimista työnantajalle ilman hakijan yksilöityä suostumusta. Tällainen suostumus voisi olla esim. suppea turvaselvityslomake.

• Reservissä
        t34t45t45t45 kirjoitti:

Jos työnantaja jättää palkkaamatta armeijan käymisen/käymättömyyden perusteella,niin sen voi työtuomioistuimessa riitauttaa. Tapauksia on joitakin vuosittain.

Työnhakija voi tietysti vastata miten vain. Työnantajalla ei ole oikeutta kysyä terveystietoja eikä tietoja luovuteta puolustusvoimista työnantajalle ilman hakijan yksilöityä suostumusta. Tällainen suostumus voisi olla esim. suppea turvaselvityslomake.

Tottakai voi myös riitauttaa, jos haluaa, nykyään melkein minkä tahansa asian. Mutta siis intin käymisestä kysyminen ei ole saman luokan asia kuin vaikkapa se, että onko homo tai hetero ja siis sen perääminen.
        Ja työnantajalle valehtelu työhönotossa voi johtaa työsuhteen purkuun, ei mitä tahansa saa satuilla , vaikkei kaikkeen tarvitse vastata.

• armeija_voi_pilata_urasi
        Reservissä kirjoitti:

Tottakai voi myös riitauttaa, jos haluaa, nykyään melkein minkä tahansa asian. Mutta siis intin käymisestä kysyminen ei ole saman luokan asia kuin vaikkapa se, että onko homo tai hetero ja siis sen perääminen.
        Ja työnantajalle valehtelu työhönotossa voi johtaa työsuhteen purkuun, ei mitä tahansa saa satuilla , vaikkei kaikkeen tarvitse vastata.

"Älä ikinä laita sotilasarvoasi ulkomaiseen ansioluetteloon, vientiasiantuntijat varoittavat. Kansainvälisissä tehtävissä työskentelevien suomalaisten kannattaa useimmiten olla hiljaa armeijan käymisestä. Armeijasta on jopa haittaa liikesuhteille niissä maissa, joissa sotilaiden arvostus on pohjalukemissa."

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/02/20/armeija-voi-pilata-urasi/20102526/139

• Työkyvyttömiäovat
        t34t45t45t45 kirjoitti:

Ja se olen meidän firmassa minä joka palkkaan työntekijät ja koskaan se ei ole eikä ole tule olemaankaan näitä rimanalta meinijöitä.Tulkoon ikuinen nuoriso työttömyys jos eivät kykene suorittamaan 6-8kk:n kansalaisvelvollisuutta.Ennen palkkaan vaikka Viro tai Thaimaalaisia.Äideistä ja isistäkin heittää joskus aika toivottavasti jättävät perinnöksi rahapuun.

• trertyhytrh
        Työkyvyttömiäovat kirjoitti:

Ja se olen meidän firmassa minä joka palkkaan työntekijät ja koskaan se ei ole eikä ole tule olemaankaan näitä rimanalta meinijöitä.Tulkoon ikuinen nuoriso työttömyys jos eivät kykene suorittamaan 6-8kk:n kansalaisvelvollisuutta.Ennen palkkaan vaikka Viro tai Thaimaalaisia.Äideistä ja isistäkin heittää joskus aika toivottavasti jättävät perinnöksi rahapuun.

Mikä sun firman nimi on? Työsuojeluvaltuutettua/tasa-arvovaltuutettua voisi kiinnostaa.
        Ei sulla mitään firmaa tai edes TYÖPAIKKAA ole, vitun armeijapederasti-hinttiperse.

• Työkyvyttömiäovat
        trertyhytrh kirjoitti:

Mikä sun firman nimi on? Työsuojeluvaltuutettua/tasa-arvovaltuutettua voisi kiinnostaa.
        Ei sulla mitään firmaa tai edes TYÖPAIKKAA ole, vitun armeijapederasti-hinttiperse.

Ja sinä olet yksi niistä luusereista jotka jäävät kortistosta kansaneläkkeelle (jos sitä silloin edes on olemassakaan).Se koira älähtää johon keppi kalahtaa!

• Nocomment

Ja sinä olet yksi niistä luusereista jotka jäävät kortistosta kansaneläkkeelle (jos sitä silloin edes on olemassakaan).Se koira älähtää johon keppi kalahtaa!

Kerro toki, mikä firmasi nimi on. Lupaan karsia alihankintaketjusta pois kaikki avointa syrjintää harjoittavat pk- yritykset.

• Paskintapaskaa
        Reservissä kirjoitti:

Itseasiassa sitä ei sais kysyä ja jos kysyy niin siihenhän voi satuilla ihan mitä paskaa vaan kun ne sitä tarkista mistään ootko käynyt inttiä. Itellä ollut koskaan mitään inttilapouja mukana eikä kyllä tule olemaankaan. Armeijan kovasti hehkuttama johtajakoulutuksella tee hittoakaan työelämässä. Muutenkin sen ylenpalttinen hehkutus, että mistä muualta saa johtajakoulutusta? No melkeinpä joka alalta amkista tai ainakin insinöörialoilta.

• Kuuntelenytittees

Joo ei kannata ottaa sitä alansa osaajaa jolla on erittäin vankka kokemus alalta, mut saakeli se ei ole inttiä käynyt.

• Lähdin lätkimään kun en kyennyt alkuunkaan kommunikoimaan kenenkään kanssa, enkä pystynyt tekemään yhteisiä asioita. Olen aina ollut erakko luonteeltani.
      Kerroin sitten jollekin terveyshoitajalle että tapan kaikki tuvan kaapissa olevilla saksilla :D Pääsin muistaakseni seuraavana päivänä pois.
      Työn saannin osalta ei ole mitään merkitystä koska en tule tekemään elämäni aikana päivääkään töitä, enkä varmaan muutenkaan tule viettämään ihmisten kanssa paljoa aikaa.

• tällaista

Riittääkö yleislääkärin lausunto palveluskelpoisuudesta, jos ei kuitenkaan ole mitään vakavaa ongelmaa mutta pelkkä ajatuskin intistä tuskastuttaa?

• kokenuHanu

"Kuinka moni lähti lätkimään. Mä lähdin, kun vitutti ja ahdisti rankasti. Sain E-paperit."

Työhaastattelussa kun joskus kysytään, että mitä kokemusta? Niin kerro, että alisuorittajakokemusta.

• jaa4

Aion sanoa vain, että en ole lähdössä ja muuta ei tarvi.
        Jos armeija vaaditaan yleisesti työhön se asettaa meihet erittäin epätasa-arvoiseen asemaan suhteessa naisiin.

• HaminassaKävin

Armeijassa olin vain yhden vuorokauden ja vuosi oli 1991.

Menin palveluspaikkaani ja kun alkoivat riepujaan jakaa niin ilmoitin että voitte pitää rääsynne, jonka jälkeen jouduin jonkin upseerin puheille ja sitä kautta varuskuntasairaalaan jossa aamulla lääkäri tuli luokseni ja kerroin hänelle että motivaationi on nollassa ja muutenkin vituttaa rankasti. No siitä meni joitakin tunteja ja jouduin komission eteen johon kuului tuo lääkäri sekä muutama upseeri ja se oli sellainen läpihuutojuttu jonka seurauksena sain 2 vuotta lykkäystä.
      Pari vuotta kului ja minut kutsuttiin sotilaspiirin esikuntaan ns. jälkitarkastukseen josta tuli vuosi lykkyä, ihan noin vain ja sen vuoden jälkeen taas kutsu samaan paikkaan ja puolivuotta lykkyä jonka aikana piti hankkia lääkärintodistus siitä miksi intti ei kiinnosta joten mielenterveystoimistossa kävin 3 tai 4 kertaa ja sain lääkärinlausunnon jolla vapautus lohkesi. Vapautus rauhanajan asepalvelusta.

1994 siis sain sen vapautuksen ja siitä on jo yli 20 vuotta aikaa. Mitenkäkö se on vaikuttanut elämääni - Ei mitenkään. Olen ollut vuodesta 1990 asti säännöllisesti työssä aina näihin päiviin saakka, työnantajia on ollut 11. Työskentelen rakennusalalla kirvesmiestöissä eikä yksikään työnantaja ole koskaan kysellyt onko intti käyty, eikä enää tällä iällä kukaan kysykään.

Nyt tätäkin saattaa lukea nuoret kollit jotka miettivät että " Ei sitä viitsis inttiä käydä" mutta jos itse pääsisin tuohon armeija-aikaan takaisin niin kyllä sen kävisin, sillä se nyt on niin lyhyt aika elämää ja uskon että se antaa enemmän kun ottaa, eikä se nykyisin kestäkään kun sen 6 kk lyhimmillään ja taitaa olla aika löysä paikka nykyisin verrattuna menneisiin vuosikymmeniin.

• pessi555

Mä itse olin Haminassa 3,5 viikkoa kunnes hiffasin jottei juttu ei oo mun. Jälkeenpäin tajusin
      ettei koko vitun systeemi ole kenenkään täyspäisen asia . Jos joku menee joko aloitteellisesti tai ns "vapaaehtoisesti" "ns" armeijaan on joko itse idiootti tai kotikasvatus on aivan totaalisestipielessä! Näin vaan on, ikävä kyllä.

• mogadishutaiespanja

Noh jos Suomen valtion puolustaminen edes vapaaehtoisenakaan ei kiinnosta, niin ehkä kannattaisi sitten muutta Mogadishuun, ja liittyä siellä armeijaan.

Ehdottaisin että vääpelit ja kapteenit antaisivat varusmiehille pidempää joulun ja Uuden Vuoden lomaa, liittyen erilaisiin muutoksiin yhteiskunnassa, ottaisivat iloisena vastaan kai?

• lusmut.sivari.hasapipot

mogadishussa ei ole kelaa , eikä siellä, voi ikuisesti "opiskella".. suomalaisen veronmaksajien , ja armeijan käyneiden selkärankaisten piikkiin.

• karkoitusvaltiostavain

Jos henkilöllä ei ole maanpuolustustahtoa, niin, silloin lentopakettina timbuktuun tai mogadishuun... Espanjaanhan monet karkaavat jo :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      120
      2248
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      423
      2151
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      958
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      756
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      14
      740
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      669
    Aihe