Tietokoneeni ei käynnisty lainkaan. Ainoastaan musta näyttö, valot eivät syty. Ei mitään merkkiä. Tänään kone suostui käynnistymään kerran, mutta toisella kerralla ei käynnistynyt enää. Missä vika? Kone on jo kauan sammuillut ennen lopullista hajoamista. Uskaltaako itse lähteä avaamaan?
Tietoja:
Acer Aspire 5552G, vuosimallia 2011
Tietokone ei käynnisty ollenkaan
2
114
Vastaukset
- fdsafdsa
"Uskaltaako itse lähteä avaamaan?"
Miksei - pahimmillaan hajotat jotain mikä oli jo valmiiksi rikki, joten ei siinä mitään menetä. Jos sinulla on hyvää onnea, vika on hajonneessa konkassa ja sen voi joku harrastaja tai vaikka vanha TV-korjaaja korjata vaihtamalla osan. Konkat ei maksa mitään, työstä joudut varmaan vähän maksamaan, ellet sitten itse tartu kolvin varteen.
https://www.google.fi/search?q=broken capasitor&safe=on&tbm=isch&gws_rd=cr&ei=ZcWjVdu4OojdywO5wIPoBw
Vika voi olla myös emolevyn juotoksissa tai pienemmissä osissa, jolloin korjaaminen voi olla vaikeampaa tai mahdotonta (vaihtamatta koko emolevyä prosessoreineen ja se maksaa todennäköisesti liikaa)
Seuraavassa koneessa kannattaa panostaa rungon ja komponenttien laatuun.- fdsafdsa
Voisit tietysti aloittaa sillä, että irroita akku ja laturi koneesta ja anna sen olla jonkin aikaa. Jos akkua ei saa irti, niin sitten löytyy pohjasta jokin reset-nappi jota painetaan kynänkärjellä tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931