Elisa HAISEE!!!!
Kirjoittanut: "Asiakkaistaminen" 14.12.2004 klo 22.51
Muutama vatoituksen sana Elisan nykyisille asiakkaille.
Tämä tarina on tosi....ja nyt se alkaa.
Saatuani viimeinkin tarpeekseni elisan takkuileviin laajakaistoihin ja täysin olemassa olemattomaan asiakaspalveluun, päätin vaihtaa kaistan toimittajaa, Vertailun jälkeen valitsin DNA:n toimittaman liittymän ja teihn sopimuksen sen toimittamisesta lokakuussa DNA:n liikkeessä. Seuraavaksi irtisanominen elisaan marraskuun loppuun. Myöhemmin DNA:lta tuli vahvistus että liittymä vaihtuu elisalta Dna:lle 30.11.
Tässä vaiheessa iloista odottelua, kunnes koitti maaginen 30.11 päivä jolloin ei enää ollut elisan yhteyttä olemassa. No niin, koneeseen uusi ADSL pääte joka tuli liittymän mukana ns."ilmaiseksi" ja konfiguroimaan asetukset timmiksi. Mutta mutta, yhteyttä ei muodostu. Aivan kuin olisi ns. tolpanväli ilman lankaa.
Seuraavaksi ottamaan yhteyttä DNA:n helpdeskiin.
Täällä käytiin tiettuy tavalliset, ookkonää kytkeny johdot onko titsika päällä jne, keskustelut. Lopulta totesimme yhdessä, että yhteydessä on jotain vikaa ja näinollen se välitetään korjausmiehille toimenpiteitä varten.
Kun vika ei poistunut seuaavanakaan päivänä (1.12) uusin vikailmoituksen. Sama toistui myös 2.12 sekä 4.12. Ei toivottua tulosta, joten vaadin työnjohtoa piuhan päähän keskustelemaan asian tiimoilta. Tämä onnistuikin joidenkin yritysten jälkeen jolloin selvisi että DNA:n vahkeet on kunnossa ja vika paikallistuu näinollen elisan hallinnoiman kaapeliverkon alueelle, sekä se että elisaa oli pyydetty paikallistamaanvika sekä korjaamaan ja varmentamaan se kiinteistölle asti. Myöskin tuli varmistettua se että saman asentajan tehtävänä on muutostapauksissa purkaa elisan liittymä ja kytkeä se samantien, tässä tapauksessa DNA:n uuteen yhteyteen, Taas odottelua ja sillointällöin helpdeskiin soittelua, laihoin tuloksin. 7.12 oli V-mittari (elisan asiakkaaat kyllä tietää mikä V ) niin korkeella että minä marssin elisashoppiin kysyyn että eikö teillä ole minkäänlaista ammattitaitoa ja organisaatiota hoitaa itseaiheuttamianne vikoja kuntoon. "Sinun pitää valittaa DNA:han kun kerran olet sen asiakas", valistettiin minua elisassa. Tein kuitenkin vielä asiasta kirjallisen reklamaation jossa epäilin ko. yhtiön henkilöstön kykyä hoitaa tehtäviään ja ammattitaitoa yleensäkin. Taisipa tulla vielä tiskillä epäillyksi että nykyiset teleasentajat on palkattua uusiin tehtäviinsä heidän jäätyään työttömäksi pizza kuskin hommista (osoittautui myöhemmin mitä aiheellisemmaksi arveluksi).
8.12 yhteys jälleen DNA:n työnjohtoon joka informoi että elisa oli sähköposteitse ilmoittanut vian korjaamisesta. Mutta mutta, yhteys ei toimi eikä linjan varmentamistakaan ole suoritettu kiinteistöllä. Siis elisa suolsi paskaa omalle asiakkaalleen ja sitä kautta heidän asiakkaalleen eli minulle.
9.12 elisan putiikkiin vaatimaan heidän adsl ryhmän päällikön yhteystietoja, jotka sitten jonkin ajan päästä sainkin kun tiesin täsmällisesti mitä vaatia.
Yhteydenotto ns. "päällikköön" oli surkeudessaan vertaansa vailla, "en voi nyt tutkia tätä tapausta kun olen autossa" vaatiessani tietoa mikä on kohtuullinen korjausaika em. vikatapauksissa, sain tiedon että se on n. yksi viikko. Epäillessäni asentajien ammattitaitoa saman kaupunginalueella toisen asiakkaan kohdalla jolloin asentaja oli ostattanut koneeseen uuden adsl-päätteen kun vanhalla ei yhteys lähtenyt vörkkimään. No ei lähtenyt uudellakaan jolloin asentajat soittaan esimiehelleen "ei saada yhteyttä pystyyn vaikka ostatettiin uus modeemi mitä tehdään?", johon esimies tietämättä että asiakas kuuli puhelun myös ja osoittaen suurta ammattitaitoaan ja asiakaspalvelukykyään, vastasi "syyttäkää asiakkaan konetta ja lähtekää kimpsuinenne pois".
ADSL-"päällikkö sanoi "tuohon en ota mitään kantaa".Kysyessäni vielä onko ohjeistettu laittamaan entiset asiakkaat aina jonon viimeiseksi ja tekemään mahdollisimman paljon jäynää heille, kiisti "päällikkö sen. No se oli viimeinen kerta kun ko. ukkelista kuultiin, kun ei jaksa kiinnostaa, ei jaksa vaikka pitäiskin esim vastata reklamaatioihin.
10.12(pe) soittelin jo isommalle DNA-tapille ja kerrooin murheeni. Hän sanoikin olevansa seuraavalla viikolla, keskiviikkona, tulossa paikkakunnalle selvittämään elisan kanssa tekemättömiä töitä ja vaikeuksia niiden hoidossa.
Odottelin kohtuulliseksi katsomani ajan eli viikonlopun yli, sekä vielä maanantain lisäksi, kun pizzakuskit ei tunnetusti ole kovin nopeita.
No koittipa tiistai aamu, eikä yhteys ollut edelleenkään kunnossa. Seurasi V-mittarin räjähdys kerman pohjaanpalo, umpilisäkkeen ahdistus ja muita lukuisia seuraamuksia. Taas ukko elisan shoppiin, tälläkertaa kysymään että onko elisalla sertifikaattia ja kuka on kaapeliveerkon vastaava päällikkö tällä alueella.
"Ei oo ja en tiiä", oli arvattu vastaus. Ja sitäpaitsi sinun pitää hoitaa asia DNA:n kanssa kun oot niiden asiakas. Kysyttyäni oisko elisan sisäistä puhelinluetteloa, muistuikin vastaava mieleen, jonka numeron sitten sainkin. Aikani asiaa haudottuani päätin mielessäni ettei sinne soittaminen todennäköisesti asiaani auta, sillä onhan ko. henkilö todennäköisesti em asentajia neuvonut "asiantuntija".
Tämän seurauksena päätin soittaa televalvonta virastoon kertoen asiaan liittybät seikat. Täällä olikin ihan aidosti asiasta välittävä viranomainen joka lupasi ottaa yhteyttä palvelun tarjoajaan ja selvittää asiaa.
Noin kello 15.45 soitti DNA:n iso dirika kertoen olleensa jo tänään paikkakunnalla keskustelemassa mm. minun ongelmastani. Tällöin oli selvinnyt että vika oli elisassa ohjattu kakokäytön valvontaa (voi taivas), kaikkien paskanvatkaamojen ja muiden ongelmakohteiden jonoon( vai olikohan sittenkään), sen lisäksi ei ollut selvinnyt kuka ko. asiaa hoitaa, pitäisi hoitaa, tulisi hoitamaan ja näinollen DNA:n edustajat joutuivat soittelemaan tietämilleen paikkakunnan elisan asentajille.
Samalla kun asiat oli lähes selvitetty soi ovikello ja siellä oli, ei nyt ihan jeesus, mutta läheltä, meinaan elisan mies. Kerroin asian DNA:n dirikalle joka pyysi minua välittämään ko. asentajan yhteystiedot hänelle, että olisi edes joku jolle soittaa kun taas tulee vastaava tapaus eteen, sovimme että soitan kun mies lähtee kohteelta.
No ni, elisan miehelle näytin pistorasian johon yhteyden pitäisi tulla. No mittari kiinni ja odotusta.....ja sitten lisää.....ei nouse ei. Ukko repiin teipillä sinetöityä kytkentärasiaa, johon talojohto ja puhelinkaapeli oli kytketty, auki vaikka kerroin sinetin olleen rasiassa siitä lähtien kun edellinen elisan mies kävi VÄÄRINKYTKEMÄSSÄ, puhelinkaapelin taloverkkoon.
No ei kummempaa vaikutusta, kuin mulkoilua ja homma jatkuu. No ei löytyny vika vieläkään vaikka haettiin autosta jo lisää vehkeitä.
No kerroin että mikään muu ei ole muuttunut kuin teidän "asentajan sivari leikkasivanhan yhteyden poikki ja jätti kytkemättä uuden yhteyden", sitten hillitöntä mietintää seurasi kuvaannollinen eureka, "käyn keskuksella mittaamassa yhteyden", joka oli sivumennen sanoen jo kerran "korjattu ja varmennettu".
Noin vartin päästä soi ovikello ja oven takaa
löytyi nolonnäköinen elisan mies joka kysyttäessä vastasi että siellä oli kytketty väärä pari ja nyt yhteyden pitäisi toimia.
Testi ja täts it, se nousi pystyyn.
Happy end, vai oliko. Soittaessani DNA:n tapille ja kertoessani asian saamasta käänteestä, sekä mainitessani yhteydenotostani televalvonta virastoon sain kuullaa viraston ottaneen jo tänään yhteyttä DNA:han ja näinollen ilmeisesti elisaankin ja tiedustelleen pulmani laatua ja onko kyseessä epäilemäni jäynänteko vai mikä.
Jo saman päivän aikana ilmestyi ovelleni elisan mies korjaamaan vikaa jota ei myönnetty/tiedetty tähän asti olevankaan.
Näin lopuksi totean vain että kiinailmiö on jo vanhanaikaista. Elisan resepti on "Asiakkaistaminen", eli laitetaan asiakkaat ja viranomaiset hoitamaan työnjohtotehtävät ja osittain asennustehtävät (viittaan aiempaan virhekytkentään) ja hoidetaan vain laskutus ja toivotaan että pizzakuskit joskus, onnellisten tähtien alla, osuisivat oikeaan parikaapeliin.
Lopuksi vielä vilpitön kiitos kaikille asian ratkaisuun osallistuneille ja erityisesti televalvontavirastolle jonka puuttuminen asiaan lopulta sai yhteyteni toimimaan.
Kiitos
Elisa HAISEE!!!!
16
5582
Vastaukset
- asianjärkijä
Tuosta sopisi jo soittaa Karpolle. Saisit varmaan oman ohjelman.
- kaista
Totuus on tarua hauskempaa... Täytyy panna Saunalahti tilaukseen.
- sympatiat
Tulipa vanhat muistot mieleeni lukiessani kirjoitustasi. Minulla oli Elisan asdl-liittymä, nyt on Saunalahti ja Elisaan en palaisi, vaikka saisin yhteyden ilmaiseksi. Tv:n poromainos kertoo täysin asentajien älykkyyosamäärän: yksinkertaisuuden huipentumia koko sakki.
Elisan asentaja kävi koko kaksivuotisen sopimuskauteni aikana kolme kertaa vierailulla talon keskuksessa: eivät erota piuhoja toisistaan, eikä heillä ole harmainta tietoakaan, mitä niillä pitäisi tehdä. Tasan kolme kertaa yhteydet olivat poikki. Ja vikahan on aina asiakkaan päässä.
Vielä enemmän olin riemuissani, kun sain lankaliittymänkin liitettyä Saunalahteen. Lankapuhelin kun on kännykän rinnalla käytännön syistä. Vihdoin ja viimein pääsin täydellisesti eroon koko Elisasta, on juhlan aika!- ja pysyy
Saunalahden mainosmies on aina valppaana ja iskee joka rakoon oman saunis filosofiansa.
Voin mainita sinulle, ettei kukaan ota saunalahtea sinun kirjoitustesi innoittamana päinvastoin, harjoittamasi mainontatapa on varmistanut ainakin omalta osaltani sen, etten milloinkaan tule sortumaan saunalahden asiakkaaksi. En halua olla operaattorin asiakas jonka mainostamisen hoitaa täydelliset ääliöt. - olet
ja pysyy kirjoitti:
Saunalahden mainosmies on aina valppaana ja iskee joka rakoon oman saunis filosofiansa.
Voin mainita sinulle, ettei kukaan ota saunalahtea sinun kirjoitustesi innoittamana päinvastoin, harjoittamasi mainontatapa on varmistanut ainakin omalta osaltani sen, etten milloinkaan tule sortumaan saunalahden asiakkaaksi. En halua olla operaattorin asiakas jonka mainostamisen hoitaa täydelliset ääliöt.Valitettavasti minun on kirjotettava muutamia korjauksia melko yksinkertaisuuksia sisältämään viestiisi.
1. Ensinnäkin en ole mies ja kaikkein vähiten mainosalalta, työskentelen ihan muulla sektorilla
2. En ole minkään filosofian kannattaja, tosiasia vain on, että saunalahden lankaliittymän myötä minun ei tarvitse enää kasvattaa Elisan rahakirstua
3. Ja jos sinusta tosiasioiden kertominen on ääliömäistä, niin siitä vain
4. En ole työsuhteessa Saunalahteen, enkä harjoita mainontaa. Jos olisin vaihtanut Elisan liittymäni vaikkapa Dna:han, olisin kaiketi mielestäsi Dna:n mainosmies
5. Suoranainen tyhmyys ja friikkiys suututtavat aina minua, siksi vastasin, tämä jääköön ainoaksi kommentikseni tähän aiheeseen - itsellesi
olet kirjoitti:
Valitettavasti minun on kirjotettava muutamia korjauksia melko yksinkertaisuuksia sisältämään viestiisi.
1. Ensinnäkin en ole mies ja kaikkein vähiten mainosalalta, työskentelen ihan muulla sektorilla
2. En ole minkään filosofian kannattaja, tosiasia vain on, että saunalahden lankaliittymän myötä minun ei tarvitse enää kasvattaa Elisan rahakirstua
3. Ja jos sinusta tosiasioiden kertominen on ääliömäistä, niin siitä vain
4. En ole työsuhteessa Saunalahteen, enkä harjoita mainontaa. Jos olisin vaihtanut Elisan liittymäni vaikkapa Dna:han, olisin kaiketi mielestäsi Dna:n mainosmies
5. Suoranainen tyhmyys ja friikkiys suututtavat aina minua, siksi vastasin, tämä jääköön ainoaksi kommentikseni tähän aiheeseenTurha sinun on valitella, kirjoitat sinä kuitenkin. Et yleensä tälläistä tekstiä vaan elisan haukkumista ja sen kylkiäisenä saunalahden imelää mainontaa.
1. Tiedän, olet keskenkasvuinen nassikka.
2. Kasvatat sitten saunalahden rahakirstua. Eivät ne rahat ole sinun kannaltasi sen paremmassa tallessa saunalahden tilillä.
3. Mitä tosiasioita sinä olet kirjoittanut? Pelkkää elisa antipatiaa ja saunalahden nuoleskelua sisältävät kaikki tekstisi.
4. En usko sinun olevan työsuhteessa ollenkaan.
5. Sinun täytyy olla sitten todella vihainen itsellesi. Varo ettei katkea verisuoni päästä.
- MacPan
Elisa-liittymäni toimii loistavasti, ja vuodenvaihteessa yhteysnopeus vain nousee!
DNA:n liittymistä minulla ei ole muuta kuin pahaa sanottavaa - hirvittävää takkuamista päivät pitkät.
Hyvä Elisa!- Matikkaa
0*0=0
1*0=0
2*0=0
jne
jne
josta tullaankin kirjoittamasi yhtälön ratkaisuun
elisa=pop, josta ratkaistaan yhtälön oikea puoli
pop=p*o*p, josta osina ratkaistuna p*o=o, o*p=o joten yhtälön lopputulemana saatiin todistettua mainitsemasi tosiasia o=elisa tai sitten toisinpäin elisa=o. MOT - DTA
Matikkaa kirjoitti:
0*0=0
1*0=0
2*0=0
jne
jne
josta tullaankin kirjoittamasi yhtälön ratkaisuun
elisa=pop, josta ratkaistaan yhtälön oikea puoli
pop=p*o*p, josta osina ratkaistuna p*o=o, o*p=o joten yhtälön lopputulemana saatiin todistettua mainitsemasi tosiasia o=elisa tai sitten toisinpäin elisa=o. MOTKatsoin mäkin tuota tarjousta. En ymmärtänyt, mikä se tuplanopea on. Oma liittymäni on 8-megainen ja typerien flässien ja pop-uppien takaa Elisalta löysin tarjottavan vain 4-megaista. Ehkä Elisalla tarkoitettiinkin, että se poro ei ole heidän vaan kilpailevan operaattorin. Elisa siis tarjoaa puolinopeuksista, sitäkin useamman linkin takaa. Hinnastossa muuten sanoivat hikisen 256-kilobittisen maksavan yli kakskymppiä. Porolla näytti olevan halvempaa.
Ala-arvoista viestintää, mainontaa ja kaupankäyntiä. Jos olen jotain ostamassa, niin en todellakaan jaksa kiinnostua typeristä flash-animaatioista, vaan haluan ekasta klikkauksesta faktaa ruudulle... - Talousimmeinen
Niinpä niin ja samalla suurempi määrä euroja KIRSTUUN ELISAN KILAHTAA !
No miksi, no siksi, että hinnat vain jatkuvasti nousevat
Ja mitä se yleensä tarkoitta, no sitä, että väki vähenee ja pidot sen kuin
paranee, eikuin keikuin, se tarkoitaa aivan toisinpäin.
Ja lopputulos: viimeinen pari uunista ulos, no ei, kohta varmaankin koko väki !!
- DTA
Samaa ongelmaa on melkein kaikilla operaattoreilla. DNA:lla ja Saunalahdella ei ole omia piuhoja, joten niille välittyy kaikki ne samat murheet, joita on paikallistenkin teleyhtiöiden asiakkaille - vielä pidennetyillä korjausajoilla. Olen itse ollut Elisan , Saunalahden ja Elisan ADSL-asiakkaana, enkä voi sanoa yhdestäkään mitään hyvää.
Nyttemmin olen Aurian asiakas ja maksan siis Soneralle. Vikoja on ollut vähemmän kuin muilla palveluntarjoajilla, mutta vikatilanteessa ongelma on edelleen sama: kukaan ei tiedä, kenelle vikailmoitus pitäisi tehdä, kukaan ei osaa sanoa milloin vika korjaantuu, eikä vikojen olemassaolosta edes tiedetä asiakaspalvelussa.
Samaa roskaa Suomen kansalle siis syötetään kaikilta operaattoreilta. Kuluttajaviranomainen ei ole asiaan riittävästi puuttunut, koskapa kusetus on saanut jatkua melko vapasti näin pitkään.
Ei kai tässä auttaisi muu kuin kuluttajien oma liike operaattoreita vastaan. Aina, kun tuntee tulleensa palvelluksi huonosti, hirveä haukkuminen puhelimessa, konttoreissa ja kirjeitse ja sitten irtisanotaan liittymä kaupan päälle. Yhteydet on vähän väliä poikki näinkin, mutta ehkä operaattoreihin saataisiin vähän liikettä.- SaunaVerkkolainen
Ai ei Sanalahdella ole omia piuhoja. Hahah. Taas puhuu joku jolla ole edes ollut Saunalahtea. SaunaVerkko on ja pysyy Saunalahden omana ja toimii kuin junan vessa. Jos et kuulu SaunaVerkkoon olet mitä suurimassa osin riippuvainen Elisan piuhoista ja mitä se tuo. Samaa paskaa kuin muillekkin Elisan asiakkaille eli pätkimistä, pätkimistä. Ja siihen syynä Elisa ei Saunalahti. Minulla oli kyllä viime vuonna vielä Elisa, mutta huonoks todettuani vaihdoin Saunalahteen. Sekin pätki aika usein, mutta vaan sen takia kun käyttää Elisan piuhoja. Nyt SaunaVerkkolaisena olen ollut puoli vuotta ja en vaihtas iki maailmassa pois. Sen verran luotettavaa on yhteys ollut. Ja mulla kone sentäs auki 24/7 joten pätkimisen huomaisin heti esim ircistä. Sen muutaman kerran kun yhteys poikki pari minuuttia on siitä ollut etukäteen maininta Saunalahden sivulla.
- saEli
Jos koette tuskaisia hetkiä (ei kaistaa) tällaisen rumban aikana niin turvautukaa siksi ajaksi soneran (tai vast.) kaapelilaajakaistaan. Aukee seuraavana päivänä ja hinnatkin putosivat varsin kilpailukykyisiksi. Ainakin meidän taloyhtiössä on liittymän nopeus ollut tilatun mukainen eikä minkäänlaisia katkoksia tai hyytymisiä ole ilmennyt. Itsellänikin jo ADSL-yhteys asennusjonossa. Mutta olkoon! Aukee sitten kun aukee, nyt odottaminen ei maksa!!
- Luuketko
No hei ÄLY? Luuketko että ne tulee kaapeloimaan kaupungin mun tai edes tuhannen uuden liittymän vuoksi. Kaapelit kun nääs on elisan ja todennäköisesti pysyykin elisan kaapeleina aina
todennäköisesti uhkaavaan konkurssihuutokauppaan aasti. Tämä taas tarkoittaa suomeksi sitä ettei sonera voi liittää sinua laajakaistaansa jollei jäynäfirma elisa kytke omia kaapeleitaan soneran verkkoon, joka ei todellakaan tapahdu seuraavana päivänä.
Vai onko keksitty joku virtuaalitasolla toimiva sähkönsiirtotekniikka joka ei vaadi galvaanista yhteyttä, ja en tosiaankaan tarkoita langattomia tiedonsiirtoverkkoja joissa kuljetetaan dataa hitaasti ja kalliilla. - Luukija
Luuketko kirjoitti:
No hei ÄLY? Luuketko että ne tulee kaapeloimaan kaupungin mun tai edes tuhannen uuden liittymän vuoksi. Kaapelit kun nääs on elisan ja todennäköisesti pysyykin elisan kaapeleina aina
todennäköisesti uhkaavaan konkurssihuutokauppaan aasti. Tämä taas tarkoittaa suomeksi sitä ettei sonera voi liittää sinua laajakaistaansa jollei jäynäfirma elisa kytke omia kaapeleitaan soneran verkkoon, joka ei todellakaan tapahdu seuraavana päivänä.
Vai onko keksitty joku virtuaalitasolla toimiva sähkönsiirtotekniikka joka ei vaadi galvaanista yhteyttä, ja en tosiaankaan tarkoita langattomia tiedonsiirtoverkkoja joissa kuljetetaan dataa hitaasti ja kalliilla.Niin tarkoitin lähinnä niitä, jotka odottaa elisan liittymää useita kuukausia soneran alueella (jota on ylivoimaisesti suurin osa suomesta). Tälläkin sivustolla suurin osa kesetetuista on tullut kusetetuksi näin.
- pera
Laskin huvikseni tuossa, että jos tänä vuonna asennetaan uutisten mukaisesti noin 600.000 uutta laajakaista liittymää, siihen päälle ne kaikki hintatietoiset vaihtajat - joille palvelu pitää saada heti niin ollaan kai noin 700.000 asennustapahtumassa. Taitaa tulla 3043 asennusta työpäivälle, minusta voisi vähän ymmärrystä antaa myös raatavalle asentajakunnalle operaattorista riippumatta - muut sotkut siihen päälle, että kiitos vaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894220
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332337Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972114Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281907- 321885
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 291538
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881370- 751234