Pieni akvaario teinille

Aloittaja_13

Moi eli oon 13-vuotias poika ja olen tässä ajatellut ostaa pieni akvaario itselle ja yhden/mahdollisesti kaksikin kalaa. Minkä akvaario koon ehdottaisitte ja myös mitä helppoja kaloja te ehdottaisitte mulle? Mulla ei oo ikinä ollut akvaariota joten haluan tietää semmoisesta, kuin miten siivotaan akvaario ja semmoisesista asioista. Muuten etsin mahdollisesti suolaisen veden kaloja jotka ovat silleen medium kokoa. Kiitos kun luit tekstini.

12

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikkokoko
    • Kaikkinimimerkit

Ehkä ensimmäiseksi akvaarioksi olis hiukan parempi tai helpompi ottaa makeanveden allas,mutta jos haluat välttämättä merivesialtaan niin ei siinä mitään.

• Aloittaja_

Mie vaan luin, että meriveden akvaario olisi ollut helpompi ottaa ensimmäiseksi. Vai olenko väärässä?

• Kaikkinimimetkit
        Aloittaja_ kirjoitti:

Mie vaan luin, että meriveden akvaario olisi ollut helpompi ottaa ensimmäiseksi. Vai olenko väärässä?

Merivesiakvaarioon kuuluu enemmän tietoa,mutta minä en siitä ole hyvä kertomaan koska omistan vain makeanveden altaan ;) Youtubesta kun haet sanalla "lemmikkimedia" löytyy eri aiheisia merivesiakvaarioon liittyviä videoita.

• Minänämänä

Kun kyseessä on merivesiakvaario ei aloittelijalle voi suositella kovin pientä akvaariota. Olisko 250-300l merivesiakvaario aloittelijalle se pienin mistä kannattaa aloittaa.

• Aloittaja_

Minä kun en ole suunnittelemassa isoa alvaariota itselleni. Mun mielestä tuo 250l-300l akvaario on jo iso homma mulle..

• Tervetuloaharrastamaan

Alottajalle käyppä tämmösellä netti sivulla kun aqua web, täältä saat runsaasti asiallista tietoa akvaarion pitämisestä. Lisäksi ennen kun hommaat minkään laista allasta lue Markku Varjon uusin akvaario kirja.

• kbodfkbgdfkgod

Aqua-Webbiin kannattaa tutustua. Sieltä löytyy myös merivesipuoli. Markun voi jättää omaan varjoonsa. Hänellä ei taida olla tietoa merivesipuolesta.

• fisutyttö

Ota mieluummin makeanvedenakvaario. Ne ovat helpompia hoitaa kuin merivesiakvaariot. Muista myös "nyrkkisääntö": Mitä isompi akvaario sen helpompaa hoitaa.
      Akvaarion puhdistus onnistuu seuraavanlaisesit: Mene akvaarion eteen sangon ja lapon kanssa. Aseta lapon toinen pää veteen ja imaise voimakkaasti toisesta päästä ja aseta se pää mistä imaisit sankoon. Ota vedessä oleva pää käteesi (älä kuitenkaan pois vedestä!) ja imuroi pohjaa lapolla 2-3 cm päästä pohjasorasta. Nosta Lappo vedestä kun olet "imuroinut" pohjan tuntumasta. 100l akvaario on hyvä aloittelijalle.

• Aloittaja_

Minulle nyrkkisääntö lukee: "Mitä isompi akvaario sen isompi homma on hoitaa sitä ja enemmän huolia mulle päähän!"

• Aloittaja_

Miten ihmiset kävisi semmoinen kuin Fish bowlin tyyppinen akvaario. Olen kyllä lukenut, että semmoinen olisi helvettiä kalalle, mutta ku mietin koko ajan akvaarion siivoomisesta ja se tekee mut hermostuneeksi!

• Katsy123

Kalamaljaan vain muovisia kaloja ! Mutta ehkä semmonen olis sulle parempi niin ei tarvis siivotakkaan?
      Toivottavasti tää on silti trolli....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      3090
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1747
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1617
    4. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1437
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      88
      1431
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1333
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1179
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1093
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      339
      940
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      270
      918
    Aihe