Pieni akvaario teinille

Aloittaja_13

Moi eli oon 13-vuotias poika ja olen tässä ajatellut ostaa pieni akvaario itselle ja yhden/mahdollisesti kaksikin kalaa. Minkä akvaario koon ehdottaisitte ja myös mitä helppoja kaloja te ehdottaisitte mulle? Mulla ei oo ikinä ollut akvaariota joten haluan tietää semmoisesta, kuin miten siivotaan akvaario ja semmoisesista asioista. Muuten etsin mahdollisesti suolaisen veden kaloja jotka ovat silleen medium kokoa. Kiitos kun luit tekstini.

12

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikkokoko
    • Kaikkinimimerkit

      Ehkä ensimmäiseksi akvaarioksi olis hiukan parempi tai helpompi ottaa makeanveden allas,mutta jos haluat välttämättä merivesialtaan niin ei siinä mitään.

      • Aloittaja_

        Mie vaan luin, että meriveden akvaario olisi ollut helpompi ottaa ensimmäiseksi. Vai olenko väärässä?


      • Kaikkinimimetkit
        Aloittaja_ kirjoitti:

        Mie vaan luin, että meriveden akvaario olisi ollut helpompi ottaa ensimmäiseksi. Vai olenko väärässä?

        Merivesiakvaarioon kuuluu enemmän tietoa,mutta minä en siitä ole hyvä kertomaan koska omistan vain makeanveden altaan ;) Youtubesta kun haet sanalla "lemmikkimedia" löytyy eri aiheisia merivesiakvaarioon liittyviä videoita.


    • Minänämänä

      Kun kyseessä on merivesiakvaario ei aloittelijalle voi suositella kovin pientä akvaariota. Olisko 250-300l merivesiakvaario aloittelijalle se pienin mistä kannattaa aloittaa.

      • Aloittaja_

        Minä kun en ole suunnittelemassa isoa alvaariota itselleni. Mun mielestä tuo 250l-300l akvaario on jo iso homma mulle..


    • Tervetuloaharrastamaan

      Alottajalle käyppä tämmösellä netti sivulla kun aqua web, täältä saat runsaasti asiallista tietoa akvaarion pitämisestä. Lisäksi ennen kun hommaat minkään laista allasta lue Markku Varjon uusin akvaario kirja.

    • kbodfkbgdfkgod

      Aqua-Webbiin kannattaa tutustua. Sieltä löytyy myös merivesipuoli. Markun voi jättää omaan varjoonsa. Hänellä ei taida olla tietoa merivesipuolesta.

    • fisutyttö

      Ota mieluummin makeanvedenakvaario. Ne ovat helpompia hoitaa kuin merivesiakvaariot. Muista myös "nyrkkisääntö": Mitä isompi akvaario sen helpompaa hoitaa.
      Akvaarion puhdistus onnistuu seuraavanlaisesit: Mene akvaarion eteen sangon ja lapon kanssa. Aseta lapon toinen pää veteen ja imaise voimakkaasti toisesta päästä ja aseta se pää mistä imaisit sankoon. Ota vedessä oleva pää käteesi (älä kuitenkaan pois vedestä!) ja imuroi pohjaa lapolla 2-3 cm päästä pohjasorasta. Nosta Lappo vedestä kun olet "imuroinut" pohjan tuntumasta. 100l akvaario on hyvä aloittelijalle.

      • Aloittaja_

        Minulle nyrkkisääntö lukee: "Mitä isompi akvaario sen isompi homma on hoitaa sitä ja enemmän huolia mulle päähän!"


    • Aloittaja_

      Miten ihmiset kävisi semmoinen kuin Fish bowlin tyyppinen akvaario. Olen kyllä lukenut, että semmoinen olisi helvettiä kalalle, mutta ku mietin koko ajan akvaarion siivoomisesta ja se tekee mut hermostuneeksi!

    • Katsy123

      Kalamaljaan vain muovisia kaloja ! Mutta ehkä semmonen olis sulle parempi niin ei tarvis siivotakkaan?
      Toivottavasti tää on silti trolli....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe