alkoholismia kenelläkään?

janina

hei sellasta olen miettinyt, että kun olen sairastanut bulimiaa sen reilut 7 vuotta, ja nytten alkanut juomaan todella usein... onko tämä normaalioa...
tai siis olenhan mä eina juonut aika paljon, mutta lukiossa se loppui.. tai siis aloin juomaan harvemmin.. kun ei kaveritkaan juoneet niin usein..
mutta nyt puolen vuoden aikana en ole voinut olla viikkoa selvinpäin.. joka viikko tulee juotua ainakin kerran, joskus neljä tai viisi, useimmiten kaksi tai kolme.. joskus myös juopottelen yksin.. siinä vain unohtaa kaiken sen paskan bulimian.. tai siis ei, vaan sitä ajattelee ehkä enemmän.. miksi on että kännissä hallitsen syömistäni enemmän kuin selvinpäin?
olenko kääntymässä alkoholismiin päin? toisaalta aika pelottavaa. toisaalta helpottavaa... bulimia ei olisi ainut asia joka haliitsisi elämää.. :) nytkin olen humalassa itseasiassa. :( join itseni yksin humalaan ja tulin tänne lukemaan muitten kokemuksia, etten taas ahmisi nuudeleita yöllä.. :(

onko kenelläkään muulla tälläistä alkoholinkäyttöä ilman alkoholismia? :O

20

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

      Kossu on suomalaisten perinteinen masennuslääke, jota ei pitäisi suositella. Itse harrastan juoppoutta ja salajuoppoutta.

    • janina

      taidan sittenkin mennä ahmimaan nuudeleita.. ja kaapissa on vielä karkkipussi.. ja jonkun poopcornia..
      ei ole mitään järkä ahmia, jos ei ahmi kunnolla.. ;D eikö?
      pakko mennä... nuudelit kutsuu!

    • Cecilia Blanka

      Älä hanki enää uutta ongelmaa, ethän?
      Itse tunsin erään lukioikäisen tytön, joka aloitti juomisen samasta syystä, eli ettei tarvitsisi miettiä bulimiaa. Näin häntä sen jälkeen joitakin kertoja, oli kännissä joka kerralla, päivälläkin.

      Yhtenä iltapäivänä tyttö kertoi minulle, että oli ollut lyhyen ajan sisällä kahdesti vatsahuuhtelussa. Hän pyysi, että soittaisin nuorten osastolle, jossa hän oli ollut bulimian takia. Soitinkin samana iltana, ja siellä lupasivat tehdä asialle jotakin. Myöhemmin kuulin, että neito oli samana iltana joutunut ensiapuun kolmannen kerran... Harrastihan hän vielä viiltelyäkin yms.

      Yksi pahimpia asioita bulimiassa taitaa olla sen luomat valtaisat itseinhon puuskat, jotka johtavat pahimmillaan itsemurhayrityksiin. Alkoholi voi toisaalta lieventää (hetkellisesti) itseinhoa, toisaalta voimistaa sitä. Liian arvaamaton lääke se joka tapauksessa on, ja jos ihminen ei hallitse edes syömistään, eli pysy kohtuudessa, miten hän hallitsisi alkoholin käyttöään?

      Ole niin kiltti, ajattele asiaa. Toivon, että käyt tämän tuherrukseni lukemassa sessiosi jälkeen, ja hakeudut hoitoon... Tai luovu edes alkoholista, se on vain turha painolasti lisää. Ymmärräthän?

      • janina

        olentaas kauheassa humalassa..
        en hallitse itseänmi.. mitä jos olen alkoj´holissti? itse en päivisen ajttele tätä, mutte kännissän tullee ajateltua.. ihan kamalaa..


        olen rakastunut kaiken lisäksi...
        ensimmäistä kertaa elämässäni.. hän ei tiedä mitään ongelimistani..luuulee, että olen täydellinen.. en ole..
        olen niin epätäydellinen kuin voi olla..
        inhoan itseäni..'
        miksi edes kirjoittelen tänne :O

        olen aivan liian humalassa..inhoan itseäni.inhoan..

        painan liikaa.. nytkin painan 67,1 kg... kamalaa.. viina painaa paljon.. mutta jos okseennaan sepainaa vähemmän..

        tämä on ehkä sekava viesti, mutta olen humalassa, taas...

        pitäisi hakeutua hoitoon...

        en halua sitä... en halua..


    • neea

      Tiedän mitä tarkoitat. Sairastan bulimiaa, olen sairastanut jo pari vuotta. Itsekin olen pikkuhiljaa alkanut juomaan useammin, vain saadakseni hetkeksi hyvän olon. Ja kuullostaa tyhmältä, mutta vähänkin ottaneena pystyn syömään edes jotain oksenntamatta sitä heti ulos.
      Ja kyllähän bulimiaan usein liittyy lieveilmiöitä, kuten alkoholinkäyttö, viiltely yms. itsetuhoinen käytös.
      Itse haluaisin kyllä päästä tästä alkoholista eroon, kun vain löytäs voimia siihen. Nuorempana sairastin useamman vuoden anoreksiaa, siitä selviydyttyä rupesin juomaan, sitten tuli lääkkeet. Kaikista näistä kuitenkin selvisin...tavallaan. Sitten sairastuin bulimiaan, ryhdyin juomaan enemmän...kuullostaa jotenkin tutulta kaavalta...

      • Sirkka

        Aika jännää lukea, että muillakin on samantyyppisiä kokemuksia. Itselläni on ollut kauheita vaikeuksia painon kanssa jo lukiosta lähtien. Nyt olen 46-vuotias. Silloin vaan laihdutin koko ajan, en oksentanut, kun en sitä tajunnut, mutta aina olin kuureilla. Anoreksiaan ei minusta ollut, kun olen aina ollut kova syömään, ja himoja tuli heti kuurin loputtua. Eli ehkä oli kyse BEDistä, mutta kuitenkin yhdistettynä laihdustskuureihin, ei syömättömyyteen. Sitten joskus kolmikymppisenä keksin, että kas, kun juo alkoholia, niin ei ole nälkä! Hurraa, mutta niin jatkoin alkoholin käyttöä vuodesta toiseen ja suurempia määriä join koko ajan kunnes sitten n 3 vuotta sitten jouduin sairaalakierteisiin. Ambulanssilla vietiin sairaalaan ja promilleja oli ainakin kerran 3,9. Siinä jo lääkäreitäkin ihmetytti, että kas kun on nainen hengissä...Ulkoinen olemukseni oli yllättävän hyvä. Olin hyvinkin hoikka. Ja aina nousuhumalassa panin hyvät meikit kasvoille ja käytin kivoja vaatteita jne...Anyway, silloin 3 vuotta sitten päätin, että nyt loppu viinan käyttö. Alkuvuodet menivät viinan kanssa hyvin, mutta sitten tuli se riippuvuus viinaan, josta seurasi juopottelukaudet ja masennuksetkin. En ikinä ole edes tajunnut minkälaista depressio on, ennen kuin itse jouduin siihen...Nykyisin en siis juo, ja olen siitä tosi onnellinen. Bulimia sen sijaan on vireellä. Ehkä 5 kertaa viikossa ahmin ja oksennan. En tällä kertaa jaksa edes ajatella siitä eroon pääsyä, mutta elämäni on silti niin paljon parempaa nyt kuin mitä se oli vielä muutama vuosi sitten, kai kuulostaa uskomattomalta, kun mulla kuitenkin on paha bulimia jäljellä. Siis, haluan sanoa vaan sen, että älkää alkako juoda, vaikka se tuntuukin paratiisilta. Helvetiksi se kääntyy, kun tarpeeksi kauan jatkaa. Ja nyt on mullakin hyvinkin positiivinen suhtautuminen jatkoelämääni. On mies ja korkea virkaura. Ei varmaan monetkaan liikemies- ja liikenaiskolleegani tajua ongelmiani. Toisaalta varmaan sellaiset tajuavat, joilla saman tyyppisiä piirteitä on omalla kohdallaan.


      • neea
        Sirkka kirjoitti:

        Aika jännää lukea, että muillakin on samantyyppisiä kokemuksia. Itselläni on ollut kauheita vaikeuksia painon kanssa jo lukiosta lähtien. Nyt olen 46-vuotias. Silloin vaan laihdutin koko ajan, en oksentanut, kun en sitä tajunnut, mutta aina olin kuureilla. Anoreksiaan ei minusta ollut, kun olen aina ollut kova syömään, ja himoja tuli heti kuurin loputtua. Eli ehkä oli kyse BEDistä, mutta kuitenkin yhdistettynä laihdustskuureihin, ei syömättömyyteen. Sitten joskus kolmikymppisenä keksin, että kas, kun juo alkoholia, niin ei ole nälkä! Hurraa, mutta niin jatkoin alkoholin käyttöä vuodesta toiseen ja suurempia määriä join koko ajan kunnes sitten n 3 vuotta sitten jouduin sairaalakierteisiin. Ambulanssilla vietiin sairaalaan ja promilleja oli ainakin kerran 3,9. Siinä jo lääkäreitäkin ihmetytti, että kas kun on nainen hengissä...Ulkoinen olemukseni oli yllättävän hyvä. Olin hyvinkin hoikka. Ja aina nousuhumalassa panin hyvät meikit kasvoille ja käytin kivoja vaatteita jne...Anyway, silloin 3 vuotta sitten päätin, että nyt loppu viinan käyttö. Alkuvuodet menivät viinan kanssa hyvin, mutta sitten tuli se riippuvuus viinaan, josta seurasi juopottelukaudet ja masennuksetkin. En ikinä ole edes tajunnut minkälaista depressio on, ennen kuin itse jouduin siihen...Nykyisin en siis juo, ja olen siitä tosi onnellinen. Bulimia sen sijaan on vireellä. Ehkä 5 kertaa viikossa ahmin ja oksennan. En tällä kertaa jaksa edes ajatella siitä eroon pääsyä, mutta elämäni on silti niin paljon parempaa nyt kuin mitä se oli vielä muutama vuosi sitten, kai kuulostaa uskomattomalta, kun mulla kuitenkin on paha bulimia jäljellä. Siis, haluan sanoa vaan sen, että älkää alkako juoda, vaikka se tuntuukin paratiisilta. Helvetiksi se kääntyy, kun tarpeeksi kauan jatkaa. Ja nyt on mullakin hyvinkin positiivinen suhtautuminen jatkoelämääni. On mies ja korkea virkaura. Ei varmaan monetkaan liikemies- ja liikenaiskolleegani tajua ongelmiani. Toisaalta varmaan sellaiset tajuavat, joilla saman tyyppisiä piirteitä on omalla kohdallaan.

        En ole mikään teini, vaan kahden lapsen äiti. Eikö kuullostakin pahalta. Siis mulla nykyään bulimia ja vaikea masennus, molemmat ihan lääkäreiden diagnosoituja. Asun paikkakunnalla, jossa mulla ei ole yhtään kaveria. Ei helppoa!
        Lisäksi se kaikki mitä viime kesänä tapahtui, kaiken tän muun päälle. Ei varmaan ole ihme, että turvaudun taas alkoholiin...vaikkei pitäis
        Siinäkin on tarpeeksi että inhoon itteeni, laihdutan ..vaikkei tarvetta muiden mielestä olekaan.
        Mutta...entä kun et voi enää kattoo itteesi silmiin...
        Tiedän, olen aika pahassa jamassa. Ja bulimiakin puhkesi henkisten paineiden vuoksi, ja tuskin koskaan parannun. Tää on mun elämää...


    • Cookie

      Hyvä Janina, bulimia on siitä metka tauti että se vetäämagneetin lailla muita ongelmia luokseen. Alkoholismi on yksi suurimmista. Päihteet, epämääräiset irtosuhteet jne. Ne kaikki ovat "vaiheita". Kun olet saanut yhdesä "vaiheesta" kylliksesi, otat seuraavan ja jätät vanhan. Niinkuin mä; kyllästyin ensin oksentelemaan. Tympeetä paskaa ei vaan enää huvittanut. Sitten kun en syönyt, tulivat viinakset. Kesti aikansa, kyllästyin ainaisiin kankkusiin ja pahaan oloon. Jep, viina jäi. Tuli huumeet. Kävin Amsterdamissa vetämässä kaikkea ja paljon. Kotona jatkoin huumelääkeillä. Nyt lopetan ne, koska muistihäiriöt alkaa olla sitä luokkaa ettei töistä tule mitään. ja olen kuitenkin asiantuntijatehtävissä - unohtamisia ei saa tulla. Ja alkoi vituttaa tää alituinen "horros"tila. En saa kicksejä oikeen mistään enää. Taidan olla siis päättämässä 10 vuotista uraa anorektikkona ja bulimikkona. Yhdenillan seksisuhteet jäi jo vuosia sitten, huh.

      Tarin ydin oli se että päset eroon - toivottavasti heti mutta ainakin siinä vaiheessa kun et enää vaan viitsi, ei huvita. Sekin aika tulee usko pois. yllättävää päästä eroon päihteistä KOSKA EI ENÄÄ VAAN HUVITTANUT. Ne oli jo yöks, please nyt jotain muuta. Uskon ja toivon että pystyt itsekin kokemaan tällaisen "kehityskaaren". Sä vaikutat hyvältä ihmiseltä. Jos halaut vaihtaa ajatuksia, tulen mielelläni mukaan.

      • janina

        eli olet sitä mieltä, ettei minulla ole ongelmaa? siis alkoholin kanssa?

        koska mielipiteet ovat ollleet nyt täysin toistensa vastakohtia.. :/

        ehkä kiinnitän siihen vain liikaa huomiota.. :)
        hyvä niin...

        voin siis nyt hyvillä mielin mennä juomaan ja ahmimaan.. :D


    • Annu

      Hei. Luin viestisi. Olen bulimiaa sairastanut jo 7 vuotta ja sitä ennen anorexiaa vuoden. Olen ollut nyt 9 kk raittiina. Olen siis alkoholisti ja lääk. väärinkäyttäjä jne. Join ja käytin bulimiaani, koska en halunnut aina oksentaa ja ahmia jne...ja huono itsetuntokin oli ja on yhä.
      aíkani loppuu nyt kesken tällä koneella, mut vastaile takaisin, jos kiinnostaa. Mun bulimia vielä pahana, mut nyt ei onneksi päihteet haittaa hoitoa. Kirjoittelen sit paremmal ajalla lisää.

      • janina

        en usko, että olen alkoholisti. olen joululomalla ollut vain aika harvoin humalassa. eilenkin otin vain muutaman (5) siiderin ..
        tulin vain hululle päälle, kun oli ryyppäysputki menossa silloin vähän aikaa sitten.. nyt olen taas rauhoittunut muutamaan kertaan viikossa. :)


      • pois vaan
        janina kirjoitti:

        en usko, että olen alkoholisti. olen joululomalla ollut vain aika harvoin humalassa. eilenkin otin vain muutaman (5) siiderin ..
        tulin vain hululle päälle, kun oli ryyppäysputki menossa silloin vähän aikaa sitten.. nyt olen taas rauhoittunut muutamaan kertaan viikossa. :)

        5 siiderii on kuules melko paljon,ja muutama kerta viikossa on liikaa, Olet alkoholisti ja bulimikko,ssitä et mihinkään pääse jos et hakeudu hitoon....sori vaan totuus on kovaa.


      • janina
        pois vaan kirjoitti:

        5 siiderii on kuules melko paljon,ja muutama kerta viikossa on liikaa, Olet alkoholisti ja bulimikko,ssitä et mihinkään pääse jos et hakeudu hitoon....sori vaan totuus on kovaa.

        en voi uskoa, että olisin alkoholisti. tottakai olen miettinyt sitä monta kertaa, mutta tosissaan alkoholisti. ei minulla ole ongelmaa. voin hyvi olla juomatta.

        no tosin, päätin olla joululoman juomatta, ja join 6 kertaa. mutta.. join muitten seuraksi.
        nyt olen juomatta 2 viikkoa. aivan varmasti olen. bulimiaani en ehkä hallitse, mutta alkoholin käytön kyllä.
        en voi olla niin säälittävä, että olisin alkoholisti. äitini on, mummoni on, muta MINÄ EN! :'(


      • janina
        janina kirjoitti:

        en voi uskoa, että olisin alkoholisti. tottakai olen miettinyt sitä monta kertaa, mutta tosissaan alkoholisti. ei minulla ole ongelmaa. voin hyvi olla juomatta.

        no tosin, päätin olla joululoman juomatta, ja join 6 kertaa. mutta.. join muitten seuraksi.
        nyt olen juomatta 2 viikkoa. aivan varmasti olen. bulimiaani en ehkä hallitse, mutta alkoholin käytön kyllä.
        en voi olla niin säälittävä, että olisin alkoholisti. äitini on, mummoni on, muta MINÄ EN! :'(

        olen taas kamalassa humalassa.
        ihan kamalaa..
        en VOi olla alkoholisti, enhän..
        olen muuten laihtunut 3 päivän aikana 2,6kg!! '

        en ole pitkääm aikaan ollut näin iloine,.. tai siis en vieläkään ole kunnolla iloinen, muta ainahan laihtuminen tuottaa iloisuutta.
        toivottavasti olen pian todella laiha.. keväällä haluan painaa 32kg.. :) se on unelmani..


    • janina

      kyllä, olen taas jälleen kerran humalassa..
      jotenkin eksyn aika usein humalassa näille sivuille, aj yleensäkin nettiin.. en tiedä miski.. ehkä etsin jotain turvaa, etten ahmi laskuhumalaani.. :(

      mutta olen päättänyt, etten ole alkoholisti.. :) en voi olla. minulla on muutenkin tarpeeksi mietittävää..

      • inside im screaming.

        mulla on bulimia. mä juon aikalailla kanssa.. se tukahduttaa aika paljon pahaa oloa.. en kuitenkaan sanoisi itseäni alkoholistiksi.. musta on kyllä aina kauheaa jos oon humalassa koska sillon retkahdan aina mässäilemään ja seuraava päivä on vielä vaikeampi?


    • Apu Aina Hankalaa

      On se perseestä.. mut tosiaan lohduttavaa kuulla että en ole ainoa jolla on taipumuksia kaikkeen paskaan... Bulimia oli se pää piru, joka tuli kuvioihin jo hyvin nuorena.. 12 vuotiaana, ja nyt olen 21 vuotias.. 9 vuotta tätä helvettiä.. kerran oli lähes vuoden kuivilla, ennen sitä ja sen jälkeen ollut pahempia ja parempia kausia.. nyt muutaman kuukauden kestänyt vaihe on sitä ahmimistä oksentelua keskimäärin 3-6 kertaa päivässä.. alkoholi tullut kuvioihin n. 2 vuotta sitten enemmälti.. saattaa mennä aikaa etten ota mitään ja syön normaalisti.. päätän aloittaa uuden elämän. sitten syön vahingossa liikaa. Tulee se itseinho ja riittämätön tunne " en voi lihoa, en ole enää mitään jos lihon". sitten se alkaa taas. Ahmiminen, oksentaminen... ulostuslääkkeiden ja muiden laihdutusvalmisteiden (esim. nesteen poistajat, rasvanpolttajat, elimistönpuhdistajat) käyttö ja alkoholin juominen... Tiedän, että tarvitsen apua, mutta aina pahimmissa vaiheissa on ongelmana se, että tunnet itsesi niin huonoksi ja paskaksi ihmiseksi, ettet tunne edes ansaitsevasi minkäänlaista apua.. tämän tunteen jälkeen asiat menevät pahempaan suuntaan ja em. ongelmat riistäytyvät käsistä. Sitten alkaa se vaihe, että et enää ahmi, etkä oksenna, vaan olet syömättä.. tämä vaihe kestää itsellä siitä 3- 9 kk... silloin kalorit on alle 500/pv ja sitten kävelyä sen verran että se kaikki palaa pois. Alkoholin käyttö ei muutu tässä vaiheessa, vaan sillä hallitsen syömistä tai lähinnä syömättömmyyttä.... En tiedä miksi kirjoitin litanjiani, mutta ovatpahan tänne muutkin kirjoitelleet ja tietäävätpä muutkin, etteivät ole yksin vaivansa kanssa.

    • amtidam

      uskon että jokainen meistä etsii jonkuulaisia pakokeinoja pahasta olosta;/ itselläni ollut bulimia reilu 7 vuotta, ja täytyy sanoa että juon aika reilusti. Tosiasia on kuitenkin se että se vaan pahentaa, ja joutuu helposti todella pahaan kierteeseen., krapulassa kun tulee syötyä vaikka mitä:(
      Tiedän että tämä ei ole fiksua, mutta itse olen saanut lohtua vihreän polttelusta. Siinäkin tosn pitää olla tarkka ettei polttele liian usein. Esim kaliforniassa kyseistä yrttiä käytetään masennuksen hoitoon, ja väitän sen toimivan tosi hyvin siihen JOS ei polta liikaa.
      Kun olen todella allapäin en saa nukutuksi ollenkaan ja koko ajan on semmonen olo et haluaa etsiä korkeimman paikan ja loikata. Vihreä rauhoittaa minut ja unohdan pahan olon hetkeksi. Kyseessä ei siis ole pitkäaikainen ratkaisi, vaan todella lyhytaikainen hyvyyden tunne. Noh onpahan parempi kuin alkoholi ja ei tule krapulaa=)

    • Janina.... oletko tehnyt Audit kyselyä?? Kyseessä on siis 10 kysymystä sisältävä kysely alkoholinkäytöstäsi, googleta ja tee se testi! Minulla nimittäin on sellainen tausta, että alkoholi tuli ensin ja sitten vasta bulimia: Aloin juomaan liian nuorena, 15 - 18 vuotiaana olin suurimman osan viikonlopuista kännissä: en juonut viikolla, mutta viikonloppuna kun otin niin otin AINA LIIKAA. Tehtyäni tuon testin tajusin miten paljon alkoholi vaikuttaa elämääni ja miten paljon minulle on tullut ongelmia sen kautta. No, alkoholi ja kapakassa käyminen jäi kun rupesin lauantai -iltaisin harrastamaan muuta, mutta ÖVERIEN VETÄMINEN JATKUI SITTEN RUUAN KANSSA eli RIIPPUVUUS SIIRTYI ASIASTA TOISEEN. Kuten täällä jo muutkin on kirjoitelleet, niin loppupeleissä on aika yleistä että riippuvuus muuttaa muotoaan esim. ruoan, alkoholin, seksin , uhkapelaamisen tms. välillä, olempa joskus lukenut eräästä joka pääsi eroon bulimiastaan kun tuli riippuvaiseksi kutomisesta ;)

      Sulla Janina ilmeisesti on taustalla vielä tuo "sukurasite", toistatko samaa kaavaa kuin äitisi ja isoäitisi? Tämäkin on hyvin tavallista (meistä itse kukanenkin voi löytää sukupuustaan samankaltaisia elämäntarinoita...). Alttius riippuvuuteen periytyy ja paraneminen lähtee siitä kun HYVÄKSYY tosiasiat, aloittaa itsetutkiskelun ("mikä minua ahdistaa niin että juon / syön itsetuhoisesti?) ja haluaa parantua... Voimia!! Toivottavasti näistä vastauksista olet saanut jotain uusia ajatuksia... ?

    • kolmelleäiti79

      niinhän se on että yksi riippuvuus johtaa helposti toiseen. alkoholi, bulimia, rauhottavat, ne vaihtelee elämässäni, tätä jatkunyt jo vuosikausia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe