Aihe

Motonet-osien laatu

......................

Avessa (-98) kuskinpuoleinen raidetangon pää on kulunut väljäksi. Motonetissä osa maksaa 32 euroa. Toyotan alkuperäisosan hintaa en tiedä. Ovatko Motonetin varaosat tasokkaita.

11

1672

    Vastaukset

    • Itse olen käyttänyt Motonettia. Auton olen ostanut noin 100-200tkm ajettuna. Alkuperäisen raidetangon pään olen saanut vaihtaa noin 200tkm kohdalla, varaosapään 300tkm jälkeen ja 400tkm kohdalla auto on mennyt vaihtoon. Kokemusta on kyllä vasta kahdesta autosta.

      Mielestäni pakkaus näyttää aika samalta ostaa sen rpään mistä varaosaliikkeestä hyvänsä. Eikö varaosavalmistajat ole jo fuusioituneet muutamaksi suureksi, ei sinne enää pieniä ja huonolaatuisia sovi joukkoon. Tai tietysti auton voi suunnitella osalle sopimattomaksi mutta näin ei kai Toyotan kohdalla ole.

      Jos Toyota osa on saman hintainen osta sieltä.

      • -00 5-sarjan bemuun vaihdettiin takakallistuksenvakaajan koiranluu 230 tkm:n kohdalla. Motonetista haimme. Muuten ok, mutta pian (muutamia päiviä) alkoi kuulua ihme narinaa alustasta. Auto kun oli sitten pyöränkulmien säädössä nosturilla, selvisi, että narinan aiheuttaa uusi koiranluu. Rasvat oli unohtunu toisesta nivelestä.. Että näin. No rasvan lisääminen itse ei ole iso homma, mutta jotain sen puute laadusta kertoo.


      • Mako kirjoitti:

        -00 5-sarjan bemuun vaihdettiin takakallistuksenvakaajan koiranluu 230 tkm:n kohdalla. Motonetista haimme. Muuten ok, mutta pian (muutamia päiviä) alkoi kuulua ihme narinaa alustasta. Auto kun oli sitten pyöränkulmien säädössä nosturilla, selvisi, että narinan aiheuttaa uusi koiranluu. Rasvat oli unohtunu toisesta nivelestä.. Että näin. No rasvan lisääminen itse ei ole iso homma, mutta jotain sen puute laadusta kertoo.

        Mulla oli -97 Carina, rengasliikkeen ujjo sano että kuskinpuolen etupyörässä on suuri klappi. No auto pukille ja tsiikaan mistä moinen meno johtuu. No vika olla yksinkertainen ulommasta etupyöränlaakerista jätetty rasvat kokonaan pois jolloin laakeri kulunut niinpaljon että klappi oli tosiaan mahtava ja laakeripesä täynnällään sinistä lastua. Selvisi sekin miksi auto joskus ohitustilanteissa vemppasi satunnaisti yllättäen.
        Tojo tai moto, tarkasta rasvat.


    • Huippu oli Hämeenlinnan Mätänetistä hankitut sähkötarvikkeet: sulakerasia suli 25Amp sulakkeen lämmön takia (ei oikosulkua!) , sähköjohdot murtuivat pakkasessa, vipukatkaisjat eivät kytkeneet virtaa kunnolla, releet naksuivat ja olivat epäluotettavia.

      En osta enää Motonetista. Aivan Kiinanpommi-laatua Kummeleille.

    • Jotkut on, jotkut ei. Sitä vain ei tiijä mitkä osat on tasokkaita. Ainakin kesäkärryyn, -86 sunnyyn osat ovat olleet toimivia.

      • Raidetangonpäät kesti puoli vuotta,alle 9 tuhatta km.tai ne oli jo paskana silloin.high tech!!!!!


    • Jos aiot pitää autoa vielä ainakin 2 vuotta, niin sano EI tuollaisille Motonetin osille.

    • Ainakin täällä Oulussa päin mutanetti antaa lähes poikkeuksetta vääriä osia. Kaveripiirissä on v70 volvoa, 2000-luvun passattia 90-luvun renua, joku bemari.
      Mihinkään autoon ei löydy kerralla osia. Kaiken kaikkiaan laatuongelmia ja vääriä osia on ollu sen verran paljon, että kaikki olemme siirtyneet paikalliseen tarvike-varaosaliikkeeseen, josta saa hyviä ja käytännössä aina oikeita osia.
      Ei oo kummelimiesten kauppaa enää ikävä.

    • Sen vaihtaminenkin on ahtaassa hieman hankalaa

    • Orginaali on kestävä ja sikahintainen!

      • Muistaakseni 40 E:lla saa laadukkaamman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko Stefan Therman monimiljonääri?

      Jotkut väittävät että on, toisten mielestä pelkkä velka-elvis jolle kohta käy köpelösti. Mikä on totuus?
      33
      3006