Englannin asuntojen hintataso

Tiu

Millainen on Englannin asuntojen hintataso verrattuna Suomen asuntojen hintatasoon? Paljon eroa?

3

893

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stogen

Tietoni ovat hieman vanha, mutta en ymmärrä, miksi tänään tilanne olisi välttämättä toinen.

Lontoo aivan sairaan kallista, Helsingissä asutaan edullisesti. Saarivaltakunnassa hintataso oli noin 25 % kalliimpi, kuin Helsingissä, palkkataso sama. Yleensä työnantaja tämän vuoksi sisällyttää liksaan edullisen asumisen (hoivahenkilöstölle, ravintolahenkilökunnalle jne.).

• Tea indeed

Lontoo on sairaan kallista, pitää paikaansa, mutta Lontoo on aika laaja käsite, jos vaikka verrataan sitä Helsinkiin. Lontoon liepeiltä (>30km keskustasta) alkaa saada mm. okt taloja samaan hintaluokkaan kuin kehä III sisäpuolelta, eli hintaluokkaan >300keur löytyy jos minkälaista okt taloa. Lontoon keskusta on k a l l i s, mutta Helsinkiä ja Lontoota on oikeastaan turha vertailla, koska Lontoo on metropoli ja Helsinki kuin yksi Lontoon kymmenistä kaupunginosista. Vertaus on samaa luokkaa kuin vertaisi Helsinkiä ja Askolaa.

Se mitä tulee palkkatasoon olen täysin eri mieltä. Lontoon seudulla palkkataso on vähintään 2x sen mitä Suomessa, ainakin tekniikan alalla. Itse työskentelin Lontoossa reilut 10 vuotta ja seillä ihmisten ostovoima on huomattavasti parempi kuin pk-seudulla, jos asiaa katsellaan asuntojen kannalta. Niin ja tulotason eron huomaan juuri tuosta että Lontoon keskus on "sairaan kallis", kaikessa.

Lontoossa mm. atk tukihenkilö ansaitsee vuodessa n. 50keur-70keur, brutto. Ohjelmistosuunnittelija, systeemiasiantuntija jne.. testaaja n. 60keur-100keur.

Suomessa vastaavissa tehtävissä saa noin puolet tuosta ja käteen jää reilusti alle pulet siitä mitä saarivaltiossa, koska siellä verotus on hieman erilaista.

Ps. Työajat ovat pidemmät kuin Suomessa. Yleisesti 10h / päivä.

Ps2. Muualla englannissa hintataso on yleisesti alempi kuin pk-seudulla.

• HarryT

Duunikaverin lähisukulainen oli takavuosina Lontoossa duunissa, osti kämpän lainarahalla ja myi sen pois vuonna 2001 saaden muhkean myyntivoiton parin-kolmen vuoden omistuksestaan. Siunailivat silloin olleensa oikeaan aikaan liikkellä ja kuitanneensa hyödyn asuntohypestä. Nyt ovat ehkä sitä mieltä, että olisihan tuon kämpän voinut pitää vielä pari vuotta ;-)

Kolmen hintatasoltaan paikoillaan pysyneen kuukauden jälkeen ovat hinnat taas lähteneet nousuun Iso-Britanniassa. On se vaan kone !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5742
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4334
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2941
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1539
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1259
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      225
      1184
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe