Kysymys kaikille, papeillekkin!

aooa

Te nuoret, joita opettajanne kirkon aktivistit opettavat jne. Voisitteko ottaa selvää kouluissa, kirkossa jne sen, että oliko Jeesus Jumalan ainoa poika?

Tai onko Jumalia useampia joilla on Jumalan poikia?

Raamatun antaman opin mukaan Aatami ja Eeva oli ensimmäiset ihmiset ja millainen otus se käärme sitten oli... mene ja tiedä, se kumminkin on voisi olla vertauskuva... pahuudesta... kenties saatanallisuudesta...

Raamatun mukaan tämän asian suhteen on näin,
että
VT mukaan niitä Jumalan poikia olis useita:
1.Mooseksen kirja:
6:2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

ja
raamatun UT mukaan Jeesus oli ainokainen:
Johanneksen evankeliumi:
1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Jotenkin tuntuu kuin nuo tiedot olisivat ristiriitaisia keskenään... Onkohan kyseessä raamatun väärennöksestä johtuva... mene ja tiedä....

Mutta jos saatte tietoa niin kertokaa!!!

22

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirka_Rehellinen

      Ei mitään väliä mitä raamatussa lukee. Raamattu on pelkkä SATUKIRJA. Sanotaan näin että EVVK.

      Ps. Uskonnoille 18v ikäraja

      • ikjmnhtv

        On järkyttävää, että nuorissa on niin paljon vielä järjettömiä, että heitä voi eksyttää luopumaan kaikista tärkeimmästään!
        Ennen vanhaan pakotettiin, miekalla, mutta nyt olis oikeus saada pitää edes ihmisyydensä niin lauma lampainen eksytettyinä antava itsensä aivopestä järjettömiksikkin!
        Kamalaa sairautta!


      • PsykiatrianOppipoika

        Eiköhän ole psykiatrinen sairaus, jos uskoo mielikuvitusolentoihin ja "voimiin", jotka rikkovat fysiikan lakeja. Ei ole olemassa mitään telepatioita, ei ole olemassa päänsisäisiä ääniä, jotka tulisivat pään ulkopuolelta. Kaikille uskovaisille pitäisi mielestäni antaa psykoosidiagnoosi.


    • yhmkjbt

      Eipä papitkaan vastanneet... kylläpä muuten käyvät...

      Nojooo... jos papit joutus vastamaan ja kertomaan aloituksen kysymykseen vastauksensa rehellisesti, NIIN NE JOUTUS TUNNUSTAMAAN, että rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkossa maailmalla, on useita (herra)jumalia. Suomessakin niitä on luder/lutherin lisäksi ties kuinka monta, Lars Leevin lestadiolaisiakin tällä hetkellä vähintää 18 ei suuntaa herra jumalineen ja oppeineen ja sitten helluntalaiset, mormoonit sun muuta jotka lukevat samaa saatanallisuuden väärennetyn paavalailais-luterilaisuuden sopastaa!

      Joten faktaa....

      Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
      "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

      Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      RIPPIKOULULAISET LUOPUU USKONTUNNUSTUKSESSA JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄÄN SEKÄ JÄRJESTÄÄN JA ALKAVAT IKUISINA RIKOLLISINA PALVELEMAAN TÄTÄ herra jumalanaa:
      herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      HUOM!
      Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

      Näitä totuuksia ei pappinne kerro... mutta osaavat velehdellä Jumalan ja Jeesuksen Nimeen nuoria mieleltään sairaaksi aivopesten!
      sairasta saatanallisuutta....

      "YKSI" ON YLIN MAAILMAN KAIKEUDEN; LUOMAKUMMAN, IHMISEN LUONUT JA laiskat, toisten työllä itseään elättävät poppamiehet, sadetanssijat jne ja tietysti mm papit ovat mieletään sairaina narsisteina luoneet jumalia ihmiskunnan IHMISTEN ja ihmisyyden turmelemiseksi!

      Sille"YHDELLE" ei tarvitse itseään mieleltään sairaaksi aivovammaiseksi rikolliseksi kouluttaa vaan riittää kun noudattaa Jumalan ja Jeesuksen antamaa Lakia. Se ei rikolliselle kristiuskon herra jumalalle siitä vaan kouluttaa rikollisiksi perisyntisiksi opeillaan eksytetty ihminen maksaa päästääkseen helevettiin.

    • Hei
      Raamattu on oikeastaan kirjasto, sisältäähän se yhteensä 66 kirjaa. Vanhan Testamentin vanhimmat osat ovat jopa 4000 v vanhoja! Raamattua ovat kirjoittaneet kymmenet erilaiset ihmiset eri aikakausina. Sen vuoksi Raamattu on läpeensä inhimillinen kirja. Mutta se on samalla Jumalan ilmoitusta meille: voisi sanoa, että se on Jumalan rakkauskirje meille ihmisille :-) Jumala siis valitsi kirjureikseen ihmisiä, joiden kautta hän halusi puhua meille ihmisten käyttämällä kielellä.
      Raamattu ei ole historian tai biologian oppikirja, vaan sen päähenkilönä on Jeesus. Raamatun juonen siis muodostavat VT:n ennustukset ja UT:n kertomukset ja opetukset Jeesuksesta. Raamattua ei voi siis lukea jokaista yksityiskohtaa kirjaimellisesti tulkiten. Se ei ole asian tarkoitus. Emme voi tietää, miksi VT:ssä on kaikki se mitä sieltä löytyy. Kuitenkaan VT ei ole meille kristityille yhtä ohjeellinen kirja kuin mitä se on juutalaisille. Meitä ohjaa enemmän Uusi testamentti.
      Uskomme yhteen Jumalaan, joka on ilmaissut itsensä Jeesuksessa Kristuksessa. Ei ole siis muita jeesuksia.
      Voisiko sanoa, että Raamattu on elämän, myös ikuisen elämän, oppikirja.
      Johanneksen evankeliumissa sanotaan: "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden" (Joh. 20: 31)

      Iloa päivääsi,
      pappi Elisabet

      • fkfkdkwlw

        Niinpä, tuossa oli yksi oikea sana "uskomme"

        pappi Elisabet laittoi tämän tekstin esiin:
        "Johanneksen evankeliumissa sanotaan: "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden" (Joh. 20: 31)"

        OIKAISU:
        Johanneksen evankeliumissa sanotaan:
        JEESUKSEN EVANKELIUMIA Johanneksen mukaan:

        "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte..."
        "TÄMÄ ON KIRJOITETTU SIKSI, ETTÄ YMMÄRTÄISITTE..."
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        uskontunnustus:
        'Meillä ei ole järkeä'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        " Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika,"
        "JEESUKSEN OLEVAN JUMALAN POIKA,"
        (((JEESUKSEN EVANKELIUMIA Matteuksen mukaan:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."))) ((ts. olet ilmeisesti pappina eksyttäjä))
        uskontunnustus:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        " ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden" (Joh. 20: 31)"
        "JA ETTÄ TEILLÄ OLIS ELÄMÄ ISÄNI JA NIMENI TÄHDEN"
        FAKTAA:
        JEESUKSEN EVANKELIUMIA Matteuksen mukaan:
        15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."
        ###
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
        ###

        JEESUKSEN EVANKELIUMIA Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


      • jfjfdjekew

        unohtu tieto....
        Jeesus kielsi uskomasta, mm näin:
        JEESUKSEN EVANKELIUMIA Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        ((("kammiossa" = huoneessa, pyhäkössä, kirkossa, talossa.... jne...)))


      • äölkjhgf

        Kiitos pappi Elisabet:lle siitä, että otit osaa keskusteluun.


      • olkmjnhgt
        äölkjhgf kirjoitti:

        Kiitos pappi Elisabet:lle siitä, että otit osaa keskusteluun.

        Jaa, olet luterilaisuuden leivissä vai...?

        Ei ole pakko vastata mutta tiedät, että se "yksi jumala" oppi kristittyillä käytännössä ei pidä paikkaa alkuunkaan.
        mm se, että rikollisuuden kristittyjen seurakuntia on maailmassa paavalilais-luterilaisuuden väärennetyn raamatun oppineina on yli 3500 eri lahkoa epäjumalineen.
        Joten jos rehellisiä ollaan nuorille, niin on vain yksi ja ainoa oikea tie...

        ===
        kysymys: miksi Jumala loi kaksi ihmis-lajia?
        Ensimmäisen uskontunnustuksen kaltaisiksi ja toisen lajin OMAKSI KUVAKSI? (JUMALAN VALTAKUNNAN KALTASIKSI.)
        Jumala katui ensin luomaansa testiversio ihmisen luomista (toinen luomiskertomus, raamatussa luomis kertomukset ovat väärässä järjestyksessa...)

        "YKSI" ON YLIN MAAILMAN KAIKKEUDEN; LUOMAKUNNAN, IHMISET LUONUT JA laiskat, toisten työllä itseään elättävät poppamiehet, sadetanssijat jne ja tietysti mm papit ovat mieletään sairaina narsisteina luoneet jumalia ihmiskunnan IHMISTEN ja ihmisyyden turmelemiseksi!

        SIIS SE "YKSI" EI ILMEISESTI OLLUT EREHTYMÄTÖN, TAI HALUSI SUORITTAA TESTIN KUIN LOI IHMISEN JA ennen sitä testi version ihmisestä. Ja minua usein mielityttää, että miksi se "testiversio" jätettiin ihmiskuntaan!

        Niin, ja ei ihmistä ja testiversio ihmistäkään tämä herraa palvellut herra jumala luonut....
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        Jota nuoria eksytetään jumaloimaan ja antamaan oikein aivopesu uskontunnustuksen... jonka kaltaisuus on sen testiversion kaltaisuus:
        järjettömyys:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyys:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopumus:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopuminen:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        herra saatanasta uusi jumala, perisynnin vastaan ottaminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        kristitty ja rikollisuus /(peri)syntisyys kuuluvat yhteen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        (((syntinen = rikollinen )))

        Miksi kristityn TOSI USKOVAISEN pitää olla uskontunnustuksen kaltainen?
        Eihän Jeesuskaan ollut kristitty vaan KRISTILLINEN. Monet eivät osaa eroittaa kristittyjä kristillisistä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenen eksyttämä lammas/pässi raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.
        (paavalilais-luterilaisuus on samaa herraa palvelevia. luder/luther (sala / nimimerkki nimi) oli katolilainen ja kuoli katolilaisena)

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        Sille"YHDELLE" ei tarvitse itseään mieleltään sairaaksi aivovammaiseksi rikolliseksi kouluttaa vaan riittää kun noudattaa Jumalan ja Jeesuksen antamaa Lakia. Se ei rikolliselle kristiuskon herra jumalalle siitä vaan kouluttaa rikollisiksi perisyntisiksi opeillaan eksytetty ihminen maksaa päästääkseen helevettiin.

        SIIS, "SE YKSI" EI OLE RIKOLLISEN KRISTINUSKON USKOVAISTEN JUMALA vaan se on "JUMALASTA" ja ihmisyydestään luopuneiden ##'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.' ## herra jumala.

        Olis oikeastaan pitävämpää faktaa laittaa... mutta mutta....


        ----

        Aiheeseen palatakseni....

        Oliko mielestäsi Aatami ja Eeva maailman ensimmäiset ihmiset?
        Jos niin miten perustelet sen?

        Entäs jos Jumala Pojilla olis myös Jumalan Tyttäriä?
        Miten muuten olisi Jumalan Poikia jos ei olisi Jumalattaria?

        Tarvittiinhan "ihmisen" Tyttöä" Jeesuksenkin "luomiseen..."
        (ei valttämättä....)


      • olkmyhnbg
        olkmjnhgt kirjoitti:

        Jaa, olet luterilaisuuden leivissä vai...?

        Ei ole pakko vastata mutta tiedät, että se "yksi jumala" oppi kristittyillä käytännössä ei pidä paikkaa alkuunkaan.
        mm se, että rikollisuuden kristittyjen seurakuntia on maailmassa paavalilais-luterilaisuuden väärennetyn raamatun oppineina on yli 3500 eri lahkoa epäjumalineen.
        Joten jos rehellisiä ollaan nuorille, niin on vain yksi ja ainoa oikea tie...

        ===
        kysymys: miksi Jumala loi kaksi ihmis-lajia?
        Ensimmäisen uskontunnustuksen kaltaisiksi ja toisen lajin OMAKSI KUVAKSI? (JUMALAN VALTAKUNNAN KALTASIKSI.)
        Jumala katui ensin luomaansa testiversio ihmisen luomista (toinen luomiskertomus, raamatussa luomis kertomukset ovat väärässä järjestyksessa...)

        "YKSI" ON YLIN MAAILMAN KAIKKEUDEN; LUOMAKUNNAN, IHMISET LUONUT JA laiskat, toisten työllä itseään elättävät poppamiehet, sadetanssijat jne ja tietysti mm papit ovat mieletään sairaina narsisteina luoneet jumalia ihmiskunnan IHMISTEN ja ihmisyyden turmelemiseksi!

        SIIS SE "YKSI" EI ILMEISESTI OLLUT EREHTYMÄTÖN, TAI HALUSI SUORITTAA TESTIN KUIN LOI IHMISEN JA ennen sitä testi version ihmisestä. Ja minua usein mielityttää, että miksi se "testiversio" jätettiin ihmiskuntaan!

        Niin, ja ei ihmistä ja testiversio ihmistäkään tämä herraa palvellut herra jumala luonut....
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        Jota nuoria eksytetään jumaloimaan ja antamaan oikein aivopesu uskontunnustuksen... jonka kaltaisuus on sen testiversion kaltaisuus:
        järjettömyys:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyys:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopumus:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopuminen:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        herra saatanasta uusi jumala, perisynnin vastaan ottaminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        kristitty ja rikollisuus /(peri)syntisyys kuuluvat yhteen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        (((syntinen = rikollinen )))

        Miksi kristityn TOSI USKOVAISEN pitää olla uskontunnustuksen kaltainen?
        Eihän Jeesuskaan ollut kristitty vaan KRISTILLINEN. Monet eivät osaa eroittaa kristittyjä kristillisistä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenen eksyttämä lammas/pässi raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.
        (paavalilais-luterilaisuus on samaa herraa palvelevia. luder/luther (sala / nimimerkki nimi) oli katolilainen ja kuoli katolilaisena)

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        Sille"YHDELLE" ei tarvitse itseään mieleltään sairaaksi aivovammaiseksi rikolliseksi kouluttaa vaan riittää kun noudattaa Jumalan ja Jeesuksen antamaa Lakia. Se ei rikolliselle kristiuskon herra jumalalle siitä vaan kouluttaa rikollisiksi perisyntisiksi opeillaan eksytetty ihminen maksaa päästääkseen helevettiin.

        SIIS, "SE YKSI" EI OLE RIKOLLISEN KRISTINUSKON USKOVAISTEN JUMALA vaan se on "JUMALASTA" ja ihmisyydestään luopuneiden ##'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.' ## herra jumala.

        Olis oikeastaan pitävämpää faktaa laittaa... mutta mutta....


        ----

        Aiheeseen palatakseni....

        Oliko mielestäsi Aatami ja Eeva maailman ensimmäiset ihmiset?
        Jos niin miten perustelet sen?

        Entäs jos Jumala Pojilla olis myös Jumalan Tyttäriä?
        Miten muuten olisi Jumalan Poikia jos ei olisi Jumalattaria?

        Tarvittiinhan "ihmisen" Tyttöä" Jeesuksenkin "luomiseen..."
        (ei valttämättä....)

        Raamattu on monessa asiassa ristiriitainen, Jumalan Ainoa Poika ei välttämättä olekkaan ainoa koskaan ollutkaan...


      • porsimo
        olkmjnhgt kirjoitti:

        Jaa, olet luterilaisuuden leivissä vai...?

        Ei ole pakko vastata mutta tiedät, että se "yksi jumala" oppi kristittyillä käytännössä ei pidä paikkaa alkuunkaan.
        mm se, että rikollisuuden kristittyjen seurakuntia on maailmassa paavalilais-luterilaisuuden väärennetyn raamatun oppineina on yli 3500 eri lahkoa epäjumalineen.
        Joten jos rehellisiä ollaan nuorille, niin on vain yksi ja ainoa oikea tie...

        ===
        kysymys: miksi Jumala loi kaksi ihmis-lajia?
        Ensimmäisen uskontunnustuksen kaltaisiksi ja toisen lajin OMAKSI KUVAKSI? (JUMALAN VALTAKUNNAN KALTASIKSI.)
        Jumala katui ensin luomaansa testiversio ihmisen luomista (toinen luomiskertomus, raamatussa luomis kertomukset ovat väärässä järjestyksessa...)

        "YKSI" ON YLIN MAAILMAN KAIKKEUDEN; LUOMAKUNNAN, IHMISET LUONUT JA laiskat, toisten työllä itseään elättävät poppamiehet, sadetanssijat jne ja tietysti mm papit ovat mieletään sairaina narsisteina luoneet jumalia ihmiskunnan IHMISTEN ja ihmisyyden turmelemiseksi!

        SIIS SE "YKSI" EI ILMEISESTI OLLUT EREHTYMÄTÖN, TAI HALUSI SUORITTAA TESTIN KUIN LOI IHMISEN JA ennen sitä testi version ihmisestä. Ja minua usein mielityttää, että miksi se "testiversio" jätettiin ihmiskuntaan!

        Niin, ja ei ihmistä ja testiversio ihmistäkään tämä herraa palvellut herra jumala luonut....
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        Jota nuoria eksytetään jumaloimaan ja antamaan oikein aivopesu uskontunnustuksen... jonka kaltaisuus on sen testiversion kaltaisuus:
        järjettömyys:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyys:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopumus:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopuminen:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        herra saatanasta uusi jumala, perisynnin vastaan ottaminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        kristitty ja rikollisuus /(peri)syntisyys kuuluvat yhteen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        (((syntinen = rikollinen )))

        Miksi kristityn TOSI USKOVAISEN pitää olla uskontunnustuksen kaltainen?
        Eihän Jeesuskaan ollut kristitty vaan KRISTILLINEN. Monet eivät osaa eroittaa kristittyjä kristillisistä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenen eksyttämä lammas/pässi raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.
        (paavalilais-luterilaisuus on samaa herraa palvelevia. luder/luther (sala / nimimerkki nimi) oli katolilainen ja kuoli katolilaisena)

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        Sille"YHDELLE" ei tarvitse itseään mieleltään sairaaksi aivovammaiseksi rikolliseksi kouluttaa vaan riittää kun noudattaa Jumalan ja Jeesuksen antamaa Lakia. Se ei rikolliselle kristiuskon herra jumalalle siitä vaan kouluttaa rikollisiksi perisyntisiksi opeillaan eksytetty ihminen maksaa päästääkseen helevettiin.

        SIIS, "SE YKSI" EI OLE RIKOLLISEN KRISTINUSKON USKOVAISTEN JUMALA vaan se on "JUMALASTA" ja ihmisyydestään luopuneiden ##'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.' ## herra jumala.

        Olis oikeastaan pitävämpää faktaa laittaa... mutta mutta....


        ----

        Aiheeseen palatakseni....

        Oliko mielestäsi Aatami ja Eeva maailman ensimmäiset ihmiset?
        Jos niin miten perustelet sen?

        Entäs jos Jumala Pojilla olis myös Jumalan Tyttäriä?
        Miten muuten olisi Jumalan Poikia jos ei olisi Jumalattaria?

        Tarvittiinhan "ihmisen" Tyttöä" Jeesuksenkin "luomiseen..."
        (ei valttämättä....)

        Minä olen poika, olen uskossa joten olen Jumalan lapsi. Voin siis sanoa olevani Jumalan poika. Jeesus oli ihminen kuten minäkin. Mikä teki hänestä Jumalan pojan? Usko, joka on annettu ylhäältä. Samoin minut. Minut.on kutsuttu ja olen ottanut Jumalan vastaan. Jeesus sanoi , kun te uskotte, te saatte nähdä ihmeitä ja saatte tehdä ihmeellisiä tekoja, suurempiakin kuin minä. No. Olen jumalan poika yhtälailla. Tosin en pysty parantamaan sairaita, mutta ei pystynyt Jeesuskaan. Hän rukoili isää ja se oli Jumala joka paransi hänen käsiensä kautta, ei hän. Tosin enpä ole yrittänytkään parantaa joten en tiedä. Jeesus sanoi itse, ilman isää minä en olisi mitään. Kyllä Jumalalla on poikia maailmassa. Ja tyttöjäkin. Uskon kautta. Lihasta syntyneitä kuten Jeesuskin. Pyhässä hengessä siinneitä kuten Jeesuskin. Sanahan sanoo että meidät on kutsuttu jo kohdussa. Hyvin selvää kun vain lukee ja ajattelee samalla. Eikä kysele vaan ottaa selvää. Jos uskontunnustuksessa sanotaankin että minä uskon...ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan...kannattaapa miettiä kuka on laatinut uskontunnustuksen, löytyykö se Raamatusta, jos ei löydy niin ei se ole Jumalan sanaa. Toisin sanoen onko Jumala itse sanonut missään kohtaa että Jeesus on hänen ainoa poikansa. Sanoisin että Jeesus oli ensimmäinen joka oli todistettavasti Jumalan poika. Sillä tavalla siis että itse Jumala tuli ihmetekoineen hänen kauttansa näyttäytymään maailmalle. Jumala halusi niin. Hän tuli täyttämään sen mikä oli kirjoitettu. Täyttämään lain. Hän teki sen vapaaehtoisesti. Vaikea pukea sanoiksi kun ei ole verbaalihirviö. Jumalan kutsumia oli kyllä ennen häntä jo. Profeetat mm. Jumalan lapsia hekin. Porsaita äidin oomme kaikki.


      • bhvgcfds
        porsimo kirjoitti:

        Minä olen poika, olen uskossa joten olen Jumalan lapsi. Voin siis sanoa olevani Jumalan poika. Jeesus oli ihminen kuten minäkin. Mikä teki hänestä Jumalan pojan? Usko, joka on annettu ylhäältä. Samoin minut. Minut.on kutsuttu ja olen ottanut Jumalan vastaan. Jeesus sanoi , kun te uskotte, te saatte nähdä ihmeitä ja saatte tehdä ihmeellisiä tekoja, suurempiakin kuin minä. No. Olen jumalan poika yhtälailla. Tosin en pysty parantamaan sairaita, mutta ei pystynyt Jeesuskaan. Hän rukoili isää ja se oli Jumala joka paransi hänen käsiensä kautta, ei hän. Tosin enpä ole yrittänytkään parantaa joten en tiedä. Jeesus sanoi itse, ilman isää minä en olisi mitään. Kyllä Jumalalla on poikia maailmassa. Ja tyttöjäkin. Uskon kautta. Lihasta syntyneitä kuten Jeesuskin. Pyhässä hengessä siinneitä kuten Jeesuskin. Sanahan sanoo että meidät on kutsuttu jo kohdussa. Hyvin selvää kun vain lukee ja ajattelee samalla. Eikä kysele vaan ottaa selvää. Jos uskontunnustuksessa sanotaankin että minä uskon...ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan...kannattaapa miettiä kuka on laatinut uskontunnustuksen, löytyykö se Raamatusta, jos ei löydy niin ei se ole Jumalan sanaa. Toisin sanoen onko Jumala itse sanonut missään kohtaa että Jeesus on hänen ainoa poikansa. Sanoisin että Jeesus oli ensimmäinen joka oli todistettavasti Jumalan poika. Sillä tavalla siis että itse Jumala tuli ihmetekoineen hänen kauttansa näyttäytymään maailmalle. Jumala halusi niin. Hän tuli täyttämään sen mikä oli kirjoitettu. Täyttämään lain. Hän teki sen vapaaehtoisesti. Vaikea pukea sanoiksi kun ei ole verbaalihirviö. Jumalan kutsumia oli kyllä ennen häntä jo. Profeetat mm. Jumalan lapsia hekin. Porsaita äidin oomme kaikki.

        pientä kommenttia tekstiisi...

        *Minä olen poika, olen uskossa joten olen Jumalan lapsi.
        -USKO EI TEE KENESTÄKÄÄN JUMALAN LASTA mutta jokainen syntyissään on Jumalan Valtakunnan kaltainen, synnitön ja perisynnitön kunnes alkaa USKOMAAN muuta, kuin Jumalaa jumalaksi, esimerkiksi "minä olen herra sinun jumalasi" ei ole Jumalan vaan asettaa itse itsensä Jumalaksi ja kieltää uskovaisiaan palvelemasta Jumalaa ja Jeesusta "sinulla ei saa olla muita jumalia."

        *Voin siis sanoa olevani Jumalan poika. Jeesus oli ihminen kuten minäkin. Mikä teki hänestä Jumalan pojan?
        -Jumalallisuuden tietous on ihmisessä itsessään sisällä kunnes uskontunnustuksessa luopuu Jumalasta ja ihmisyydestään sekä järjestään ja ymmärtämisestään. Moni uskoo olevansa Napoleoni, Hitleri jne. mutta ovat sairaita ja uskovat narsistisina kaikkea järjetöntä.

        *Usko, joka on annettu ylhäältä. Samoin minut. Minut.on kutsuttu ja olen ottanut Jumalan vastaan. Jeesus sanoi , kun te uskotte, te saatte nähdä ihmeitä ja saatte tehdä ihmeellisiä tekoja, suurempiakin kuin minä. No. Olen jumalan poika yhtälailla.
        -No oletko kävellyt vettenpäällä, kesällä? Oletko ruokkinut muutamalla kalalla ja muutamalla leivättä tuhansia nälkäisiä? Ellet, niin uskosi on sairaaksi aivopestyn uskoa. Varo, ettei sinusta tule rikollista eksyttäjää:
        JEESUKSEN evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        *Tosin en pysty parantamaan sairaita, mutta ei pystynyt Jeesuskaan. Hän rukoili isää ja se oli Jumala joka paransi hänen käsiensä kautta, ei hän.
        -Jahas, siis ensin tunnustat Jumala ja Jeesuksen voimat omistavasi ja sitten kiellät itse itsesi... Siis olet jakomielinen, sotket Jumalan ja Jeesuksen herra jumalan oppien mukaissesti toisiinsa.
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        *Tosin enpä ole yrittänytkään parantaa joten en tiedä. Jeesus sanoi itse, ilman isää minä en olisi mitään. Kyllä Jumalalla on poikia maailmassa. Ja tyttöjäkin. Uskon kautta.
        -huh! Siis tuo usko on tavottu sinulle sairautta aiheuttavaksi päähäs.
        Jeesuskaan ei ollut uskovainen ja uskossa vaan Jeesus ole Jumalallisuuden tietoudessa ja noudatti Isän Jumalan Lakia ja oppeja. Sitä eivät rikollisen kristinuskon uskovaiset tee.

        *Lihasta syntyneitä kuten Jeesuskin. Pyhässä hengessä siinneitä kuten Jeesuskin.
        -No siinä tapauksessa uskot biologista isääs pyhäksi hengeksi.

        *Sanahan sanoo että meidät on kutsuttu jo kohdussa. Hyvin selvää kun vain lukee ja ajattelee samalla. Eikä kysele vaan ottaa selvää.
        -Niin sanoo, mutta kenen sana niin sanoo on sinulle tuntematon eksyttäjä.

        *Jos uskontunnustuksessa sanotaankin että minä uskon...ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan...
        -Sinä uskon Jumalan Ainoaksi pojaksi aivopesu oppiesi antajan herraa!

        *kannattaapa miettiä kuka on laatinut uskontunnustuksen, löytyykö se Raamatusta, jos ei löydy niin ei se ole Jumalan sanaa.
        -uskontunnustus on herraa palvelevien herra jumalien aivopesu ohjelma jolla sinustakin on poistettu Jumalan Valtakunnan kaltaisuus.

        *Toisin sanoen onko Jumala itse sanonut missään kohtaa että Jeesus on hänen ainoa poikansa.
        -väärennetyn raamattusi mukaan on sanonut, kun Johannes pesi Jeesuksen Jordanin virrassa.

        *Sanoisin että Jeesus oli ensimmäinen joka oli todistettavasti Jumalan poika.
        -Niinpä, mutta sinä todistat vain usko/luuloa ja se on aivopestyn ominaisuus.

        *Sillä tavalla siis että itse Jumala tuli ihmetekoineen hänen kauttansa näyttäytymään maailmalle. Jumala halusi niin. Hän tuli täyttämään sen mikä oli kirjoitettu. Täyttämään lain. Hän teki sen vapaaehtoisesti. Vaikea pukea sanoiksi kun ei ole verbaalihirviö. Jumalan kutsumia oli kyllä ennen häntä jo. Profeetat mm. Jumalan lapsia hekin. Porsaita äidin oomme kaikki.
        -huh... No uskovaistat porsaaksi vertaaminen vaikuttaa enemmänkin porsaan pilkkamiseksi!
        Ei pahalla, mutta olet nuoresta iästäsi huolimatta menettänyt paljon uskolle sellaista mitä kutsutaan Jumalallisuudeksi. Varo ettei se usko tee sinusta sairasta. Kun esimerkiksi Jeesuksen oppeja väärentäneet raamattuun kirjoittavat sana #usko# niin ovat sillä korvanneen sanan "totella" "noudattaa" jne #toimia jonkin Lain tai/ja annetun opin mukaan" EIKÄ USKOMISTA JOTAKIN RIKOLLISEN KRISTINUSKON ASIALLA OLEVAA SAATANAA JUMALOIVAA EKSYTTÄJÄÄ! HEISTÄ, papeistakin Jeesus on varoittanut ja pelkään, että kohdallasi se varoitus on tullut liian myöhään mutta toivon silti, että viisastut:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        jne....


    • Hei

      Kiitos kiitoksesta. Suomi 24 on niin laaja ja polveileva ettemme aina osaa etsiytyä tärkeitten kysymysten ja keskusteluitten äärelle. Se ei merkitse, että olisimme välinpitämättömiä.

      Aurinkoa päivään :-)
      Pappi Elisabet

      • ookkonaoulusta

        Ei elisabet voi olla pappi kun raamatun mukaan nainen ei voi olla pappi. Mitesnytsuupannaan.


      • olkmnhtf

        Vain aurinkoa... huomen ukostaa jos on uskomista ennusteisiin!

        Se on sitten enemmän sääntö, kuin poikkeus, että kun papin kanssa pääsee keskuteleen niin kun keskustelussa ollaan pääsemässä lähelle aiheen ydin kohtaa, niin papille tulee kiire... pois... ettei paljastaisi itsesään tai - oikeastaa kun olette pappislupauksen antaneet, niin ette saa JEESUKSEN EVANKELIUMIN opein saaranta tai opettaa puhumattakaan, että saisitte keskustella ihmisten kanssa mutta uskovaisten kanssa voitte jutellakun he ovat jo kaltaisiksenne aivopestyjä uskovaisia:
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...

        järjettömyydet:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydet:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopumiset:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumiset:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        herra saatanasta uusi jumala, perisynnin vastaan ottaminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        kristitty ja rikollisuus /syntisyys kuuluvat yhteen:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        (((syntinen = rikollinen )))

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        Tälle herra jumalalle uskontunnustus on annettu:
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        ÄLKÄÄ VAAN EKSYKÖ PALVELEMAAN JUMALAA JA JEESUSTA SILLÄ herra jumala ei jätä sitä rangaisematta joka hänen nimensä turhaan lausuu!


    • AteistiOlen

      Luomiskertomuksessa puhuttiin toimijasta nimeltä "Elohim", joka loi asiat.
      "Elohim" on vapaasti suomennettuna "Jumaluudet" (monikko).
      https://en.wikipedia.org/wiki/Elohim

      1:1:1 "Baraŝit bara Elohim ..." tms. "Alussa luotiin jumalallisesti .." En muista enää tarkasti kun on aikaa vuosikymmeniä, kun vanhan testamentin opettelin muinaishepreaksi .. Ateistina, kun asia kiinnosti.

      Jos joku on _oikeasti_ kiinnostunut luomiskertomuksesta, niin kannattaa ottaa yhteyttä juutalaisiin, jotka ovat perinteisesti sanatarkasti säilyttäneet alkuperäisen kirjan.

      • ojntfdcw

        Tiedän. Mutta narsistiset, itseään toisten työllä elättävät poppamiehet, sadetanssijat jne niin kuin papistoonkin kuuluvat tänään; ovat luoneet jumalan/jumalat uskovaisten korvoien väliin ikuiseksi mielen häiriö virukseksi. Siis jumala on korvien väliin aivopesty usko, että jumala on olemassa ja minulle riittää pitkälle jo se varmuus, että "minä olen herra sinun jumalasi" ei ole maailman kaikkeutta ja sen ihmiskuntaa luonut vaan sen teki rikollisen kristinuskon papistoineen. Kristitty ei ole edes Jeesuksen opettamaa kristillisyyttä vaan kristityt ovat alkujaan paavalilaisuuden ajan miekka sivityksen rikollisia jotka vainos ja tappoivat Jeesuksen seuraajia, siis kristillisiä ja vieläkin valittavat että "meitä kristittyjä on aina vainottu" ja jos on niin itse ovat eniten omia uskovaisiaankin tappaneet, tapattaneet, raiskanneet; lapsiakin jne jne...

        Mutta saadappa uskontunnustuksensa kaltainen ymmärtämätön, järjetön, Jumalasta (todellisuudessa mainitsemasi) ja ihmisyydestä luopunut älykääpiö tajuamaan totuus, onkin pahempi ongelma.
        "I AM" on käsite jota on vaikea mitenkään järjettömän kieltää vaikka sitä ei ole, ja SITÄ ilmiötä kutsutaan uskoksi - samoin kuin sitäkin, että uskotaan "minä olen herra sinun jumalasi" jopa jumalaksi joka maailmaa kattavana on nyky uskonnollisesti miekka sivityksen, rikollisuuden aikaan saamaa järjen köyhyyttä ja väärennetyn raamatun tuella ja opeille näitä "herra jumalia" syntyy eri kuppikuntiin kuin sieniä sateella!
        Joskus, harvoin mutta kuitenkin; ole joutunut työni ohessa olemaan kirkoissakin ja huomasin tarkalleen sen, että siellä vallitsee, suorastaan hypnoosiin verrattava sugestiolta vaikuttava ole seurakuntalaisiin papin taholta. "tämän seurakunnan ja jumalan kasvojen edessä..." on valejumalan jumalattomuus.

        Paljonhan niissä juutalaisten kirjallisuudessa varmaan olis oppimista mutta minulle henkilö kohtaisesti riittää tieto siitä, etten ole nuoruudessa painostuksiin suostunut enkä aivopesty joten pidän sen lapsena saadun kyvyn olla ihminen. Tietysti uteliaisuus kiehtoo ja silloin on tutkiessaan uskoon liittyviä asioita pitää olla varovainen ettei eksy tai ettei anna eksyttää. Tosin iän myötä tieto vahvistuu ettei tarvii uskoa olevansa "paimenen järjetön lammas" edes vihreellä niityllä.

        Toisaalta on vaikea olla uskoa/uskontoja/uskomuksia vastaan sillä uskonvapaus on Lailla suojattu jokaisen oikeus
        JOTA
        NIMEN OMAAN ENITEN USKONNOLLISUUDESSA RIKOTAAN!
        uskonvapautta koskeva Laki, ei anna oikeutta rikkoa muita Lakeja ja historia kertoo totuutta.
        Tuo uskovapauden rikos on mielestäni suurin lapsikasteessa. Se rikoksena antaa lisää perisyntiä lasten vanhemille, jota lapset sitten vie eteen päin kastamalla omia lapsiaan.... ja eksyttäjillä on hauskaa! KIRKKO JA PAPISTO EI OLE VASTUUTA SIITÄ RIKOKSESTA VAAN SIIRTÄÄ SEN VASTUUN LASTEN VANHEMMILLE PERISYNNIKSI JA NIIN RIKOLLISUUS SAA UUTTA MYÖTÄ TUULTA JÄRJETTÖMIKSI AIVOPESTYJEN LAUMOISSA.

        No huh!
        herralta rauhaa...


      • k32jhgfd

        jk

        olitpa tai et ateisti, niin sekin on lähempänä "jumalallisuutta" kuin mitä yhdelläkään rikollisen kristinuskon kristittyjen opit.

        ero on vain siinä;
        että sinä ymmärrät millaisen jumalan kiellä
        ja
        uskovainen ei ymmärrä vaikka kieltää jumalan ja ihmisyydensä uskontunnustuksessaan.

        Aivopestyjen kaltaisuus ei ole Jumalallisuuden ihmisyyttä:
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        kristittyjen herra saatanasta on uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Tuollaisiksi ei Jumala ja Jeesus aivopese ketään.

        ///Tuo on järjestä ja ymmärtämisestään luoneille tekstiä joten sinua varmaan ihmetyttää käyttämäni ilmaisut...///


      • kj5tfrhgf
        k32jhgfd kirjoitti:

        jk

        olitpa tai et ateisti, niin sekin on lähempänä "jumalallisuutta" kuin mitä yhdelläkään rikollisen kristinuskon kristittyjen opit.

        ero on vain siinä;
        että sinä ymmärrät millaisen jumalan kiellä
        ja
        uskovainen ei ymmärrä vaikka kieltää jumalan ja ihmisyydensä uskontunnustuksessaan.

        Aivopestyjen kaltaisuus ei ole Jumalallisuuden ihmisyyttä:
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        kristittyjen herra saatanasta on uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Tuollaisiksi ei Jumala ja Jeesus aivopese ketään.

        ///Tuo on järjestä ja ymmärtämisestään luoneille tekstiä joten sinua varmaan ihmetyttää käyttämäni ilmaisut...///

        korjaus:
        #///Tuo on järjestä ja ymmärtämisestään luopuneille tekstiä joten sinua varmaan ihmetyttää käyttämäni ilmaisut...///
        ...sain puhelun ja piti lopettaa kiireellä....


    • TuuliRengas

      Papit haluaa uskotella että raamatun jeesus olisi totta ja elänyt oikeasti. Tämä on valetta ja huijausta. Raamatun jeesus on täysin fiktiivinen heppu. Todisteita jeesuksesta ei ole.

    • Jssklskff

      Koska Israelilaiset eivät ole aina olleet monoteistisiä. Tuota jaetta Jumalan pojista pitäisi tarkastella alkukielisestä käsikirjoituksesta. Sanan elohim käyttäminen viittaa monijumalaisuuteen.

      • ffdkelewlwl

        Voin todistaa, että olet oikeassa. Ei ole ollenkaan väärä tieto ja on helposti todistettavissa.
        Tosin, uskontunnustuksen kaltainen, Jumalasta, ihmisyydestä, järjestä, ymmäryksestä luoneen ikuises (peri)syntinen rikollinen ei sitä ymmärrä.

        Onnittelen!

        Katso raamatun ensimmäistä lausetta ja mieti asiaa muutaman kerran....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2709
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2607
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      64
      2349
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      195
      1829
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe