Minä ja mun serkku löydettiin niiden pihalta västäräkin pesä jossa on 6 munaa. Eikä emoja ole näkynyt missään pitkään aikaan. Ajattelimme ottaa ne sisälle ja lämmittää niitä ja jos ne kuoriutuu mitä niille pitää syöttää ja syökö ne yölläkin ja nukkuuko ne koskaan?
syökö västäräkin poikanen yölläkin?
5
554
Vastaukset
- ei.tule.toimimaan
Unohtakaa koko juttu. Jos olette häirinneet lintujen pesärauhaa, niin saatatte olla jopa syyllisiä siihen, että linnut pesän hylkäsivät. Joka tapauksessa munat ovat nyt jo mennyttä kalua eikä niistä mitään kuoriudu. Jollei munien kuoleminen ollut jo syykin pesän hylkäämiselle, niin nyt ne ainakin ovat kuolleet, sillä munat kuolevat helposti, jos niitä ei vähään aikaan haudota ja pääsevät siksi viilenemään liikaa.
Teistä ei lintuja edes olisi kasvattamaan, se täytyy teidänkin ymmärtää heti kättelyssä. Poikaset syövät taukoamatta öitä lukuunottamatta ja lisäksi niiden puhtaanapidosta on huolehdittava, ne on opetettava lentämään ja varmistettava, että ne pärjäävät luonnossa. Yksityishenkilöt eivät lain mukaan edes saa ottaa luontokappaleita hoteisiinsa. - hyyppänä
Mikä nyt sitten on "pitkään aikaan" ja laskitteko munat ennen vai jälkeen sen, kun totesitte, ettei emolintuja näy enää?
- Voivoi
Jos näette vahingossakin linnunpesän, on sen luota syytä siirtyä mahdollisimman nopeasti pois. Jos olette kyttäilleet pesää lähietäisyydeltä voi hyvinkin olla, että lintu on hylännyt pesän teidän takianne. Munien ja poikasten hoitaminen asianmukaisesti on äärettömän tarkkaa ja vaatii laitteita (hautomakone/lämpövalot ym) sekä taitoa ja ymmärrystä poikasten käsinruokinnasta. Antakaa siis olla, ja muistakaa seuraavan kerran olla häiritsemättä pesintää.
- M.0.T
Idiootit vaan kärkkyy ilmaisia lemmikkejä...
- N.O.T
Sinä tässä olet täysi idiootti. Aloittajat ovat satavarmasti vielä lapsia, joten mieti vähän ja jätä haukkuminen vähemmälle. Siitä on aivan liikaa esimerkkejä, mitä nettikiusaaminen varsinkin lapsilla ja nuorilla voi pahimmillaan saada aikaiseksi.
Jos olit itse täydellinen lapsikulta, joka ei mitään typerää koskaan tehnyt, niin varmasti olet vieläkin niin täydellinen, että osaat tukkia suusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa863600Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292373Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1412018Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.34881- 44811
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30800Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen60744Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet4734- 40687
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies87676