Mikä tv kannattaa ostaa?

Televisiota

Moi

Minkälainen tv kannattaa ostaa? Aiemmin on ollut tv ja erillinen Topfieldin tallent.digibox, joka rikki (ei tallentanut vuoteen).

Tuntuu, että pää menee sekaisin eri vaihtoehdoista. Mitä ominaisuuksia tv:n tulisi sisältää: tallennusboksi, netti jne?

Ja missä hinnoissa ovat? Onko joku selkeesti hyvä kokonaisuus, jota joku suosittelisi (esim Sonylta)?

3

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa.kokeilla

      Pääsetkö kokeilemaan kauppaan eri merkkejä ja itse testaamaan, löydätkö mieleisesi tv:n, jota tykkäät käyttää ja jonka käyttöä et hirveästi joutuisi opettelemaan? Merkeistä suosittelen Panasonicia käytön selkeyden perusteella.

    • jotaki

      Jos meinaat korvata tallentavan digiboksin TV:n USB-tallennuksella, niin TV:ssä pitäisi käytännössä olla vähintään 2 viritintä. Sellaiset mallit ovat yleensä turhan kalliita. Jos TV:llä pystyy tallentamaan vain yhtä kanavaa kerrallaan eikä katsomaan toista, niin ainakin tarvitaan sitten tavallinen (ei tallentava) digiboksi sen kanssa. Itselläni USB-kovalevylle tallennus Nelonen HD -kanavalta on hyödyllinen käytettäessä Elisa Viihdettä, jolla sitä kanavaa ei voi tallentaa.

      Sony ja Panasonic ovat hyväksi todettuja merkkejä. Hiljattain Tekniikan maailman Ultra HD vertailussa Panasonic oli muistaakseni ykkönen. Itse saattaisin valita myös LG:n. Kiertäisin kauempaa Samsungit ja Philipsit. Tämän foorumin seurailun yhteydessä olen lukenut Samsungin joidenkin TV-mallien käyttöohjetta ja ne antavat todella huonon kuvan koko TV-merkistä. Sekavaa tekstiä ilman kunnollisia kuvia. Sekin kertoo aika paljon, että Samsungin arvokkaimmissakaan malleissa ei ole ollut aina toimivaa kuvasuhdeautomatiikkaa. Aikoinaan omassa kuvaputki-Sonyssani se toimi mallikkaasti jo vuonna 2003 ja nykyisessä Panasonicin plasma-TV:ssä 4:3-kuva näkyy oikeassa suhteessa automaattisesti, kun on valittu 4:3-tila. Siinä tilassa myös 16:9-kuva näkyy oikein, joten se tavallaan vastaa automaattitilaa. Ilmeisesti enemmistö käyttäjistä tykkää jostain käsittämättömästä syystä katsoa vanhaa 4:3-kuvaa venytettynä koko laajakuvaruudulle ilman mustia reunuksia, joten myös Panasonicissa automaattimoodi tekee niin.

      Philips on aina ollut erikoinen oman tiensä kulkija. Tekee varmaan ihan laadukkaita laitteita moneen käyttöön, mutta osa ratkaisuista on todella erikoisia ja epästandardeja. Tälläkin foorumilla moni ei ole meinannut saada kuvaa näkyviin ollenkaan HDMI-liitännästä. Jotain ihme säätöjä tai profiileja tehtävä... Ei hyvää päivää! Sama oli VHS-nauhureissa kauan sitten.

      Suosittelen ostamaan mahdollisimman ison telkun, jos haluat katsoa jo nyt HD-lähetyksiä tai jopa Blu-ray-kuvaa. HD-kuvalla tavallisella n. 3 metrin katseluetäisyydellä ja normaalinäöllä sopiva koko on 55-tuumainen. Mutta kohtuus kaikessa tietenkin, "liian isolla TV:llä" huonolaatuinen SD-lähetys näyttää häiritsevän surkealta.

    • Televisiota

      Kiitos hyvästä vastauksesta!

      Monta huomiota tuli. Ainakin, että pitää voida tallentaa useampaa kanavaa samanaikaisesti.
      Nykyisen boxin kautta voi edelleen katsoa kanavia ja vanhoja tallennuksia, mutta ei tallenna enää (katkaisee kesken, joskus sekunttien joskus muutaman minuutin kuluttua aloittamisesta).

      Sony 42 tuumainen on nykyinen tv, joka tarkoitus korvata isommalla ja monipuolisemmalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe