Tiukka frenulum (jänne terskan alla)

blahblah123

Hei

Kireä frenulum on alkanut haittaamaan, eli se terskan alla oleva jänne/ihopoimu ei anna tarpeeksi löysää. Ensimmäinen hiertymä tuli joitain kuukausia sitten ja siitä lähtien hiukka aristanut aina. Nyt viimeisten viikkojen aikana lähes aina panon jälkeen on melko kipeä ja pieni haava näkyvissä. Kerran on tullut pienehkö määrä verta. Frenulumin "liitoskohta" on turvonnut ja kova..

Frenuloplastia jossa tuodaan jänteelle lisämittaa kuulostaa muuten hyvältä mutta epäilyttää kun se lisäiho otetaan vissiinkin esinahasta. Esinahkani on jo valmiiksi aika tiukka, niin luulen että syntyy vaan ylitiukka esari sitten.

Onko tuon jänteen poikkinipsaisu enää virallinen operaatio nykyään? Olen kuullut tuotakin tehtävän. Vaikuttaisi olevan paras vaihtoehto minulle, kun "silpomista" haluan välttää viimeiseen asti.

10

12483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venynytdiki

      Tuolta löytyi hyvät ohjeet venytykseen, kannattaa kokeilla.
      http://esarinvenytys.webs.com/
      Minulle ne ainakin toimi, minulla oli esari tiukka, mutta monta kuukautta meni venytykseen, joka toinen päivä venyttelin 15min ajan.
      Esan tiukkuus kun väheni niin frenulumin tiukkuus väheni.

      • blahblah123

        Pitää kokeilla, kiitos linkistä. Odottelen että tulehdus paranee ensin, nyt on liian kivuliasta venytellä.

        Onko kenelläkään kokemuksia frenuloplastiasta tai muusta vastaavasta toimenpiteestä? Kuulisin mielelläni onko auttanut toivotulla tavalla.


      • NäinSanottiin
        blahblah123 kirjoitti:

        Pitää kokeilla, kiitos linkistä. Odottelen että tulehdus paranee ensin, nyt on liian kivuliasta venytellä.

        Onko kenelläkään kokemuksia frenuloplastiasta tai muusta vastaavasta toimenpiteestä? Kuulisin mielelläni onko auttanut toivotulla tavalla.

        Julkisella ne ei niitä ainakaan tee, ei kannata, koska aiheuttaa myöhemmin fimoosin ja pakko tehdä ympärileikkaus. Julkisella tuo hoidetaan siis ympärileikkauksella, sen jälkeen ei ole enää mitään ongelmia... paitsi ne ympärileikkauksen aiheuttamat ongelmat, mut nehän nyt on sitten ihan toinen juttu, eikä niillä ole merkitystä tässä asiassa.


      • poisvaan
        blahblah123 kirjoitti:

        Pitää kokeilla, kiitos linkistä. Odottelen että tulehdus paranee ensin, nyt on liian kivuliasta venytellä.

        Onko kenelläkään kokemuksia frenuloplastiasta tai muusta vastaavasta toimenpiteestä? Kuulisin mielelläni onko auttanut toivotulla tavalla.

        Mulla lääkäri totesi ympärileikkauksessa, että frenulum on myös kireä ja se poistettiin siinä samalla. Parantuminen sujui hyvin ja ei mitään ongelmia tullut.


      • lskdjalsjkd

        Kokeilitko venyttämistä ennen leikkaukseen menoa? Siis niinku päivittäin vaikkapa puolesta vuodesta vuoteen, yleensä auttaa eikä tarvi leikkausta.


    • PeruuttamatonOperaatio
    • blaablaa123

      Ympärileikkaukseen en varmasti kevein perustein suostu. Kokeilen ensin tuota venyttelyä, ei siitä varmasti ainakaan haittaa ole!

    • frenumiok

      Mulla on auttanut venyttäminen. Erektiossa vetää nahkaa kohti omaa kroppaansa, niin että frenulum on ihan kireällä.

      • VenytysOnSeJuttu

        Venyttäminen auttaa lähes kaikissa tapauksissa, lekurit leikkelee tietämättömien tyyppejen vehkeitä ihan turhaan... tietysti joskus on sellaisia tilanteita, ettei venytys enää auta, mutta nekin olis hoituneet kyllä venytyksellä, jos se olis tehty ajoissa!


    • Penisparturi

      Itellä oli kireä jänne 18-vuotiaaks asti. Sairas, tai epänormaali se ei ollut, mutta olin herkkä kuten sinäkin ja etsein mitä vain korjattavaa itsestäni. Päädyin löytämään netistä hinnat ja yhteystiedot leikkaukselle, jossa kävin lopulta kaksi kertaa. Kumpikin hoitui epiduraalipuudutuksessa ja lykkäsivät vielä morffiiniakin. Niin katosi kireä jänne, mutta eivät kertoneet, että se on joku kollektiivisen tunnepohjalihaksiston neurovaltimo siinä samalla, jonka takia noin 4-5 -vuotta leikkauksesta koin maailman hirveimmän kipupainajaisunen, joka jäi pistäväksi rintakivuksi vielä herättyäni. Kipua jatkui n. 15-vuotta tauotta ja peniksessä olevaa leikkauksestajäänyttä arpea oli PAKKO alkaa hoitaa itse jo aikaisemmin. Nyt 18-vuotta munaa hoidettuani olen kohta saanut kuin saanutkin arven hoidettua päivittäisillä 600 tiheydelläolevilla dremel porakonehionnoilla ja käveltävä oli 1000 km, jotta keho vahvistuis. Lääkkeet ei kipuun auttanu, eikä rahaa mistään saanu tuon takia. Työhön eivät päästäneet ja ihan kaikki muutama sata kaveria häipyi öpaut HETI ku kipukohtaus oli tapahtunu, että enpä suosittele! Silkkaa itsaria tuollainen hulluus. Nussi hellemmin ja käytä liukkaria, ettei tarvi valittaa repeämiä, ku ei se mikää asekova pitäskää olla. Se mitä tässä nyt sitte muka hyödyin on n. 4cm pidempi peniksen alapinta. Kaikki tsäänssit nuoruusaikuisiän hyviin panohommiin katosi, ku aina vain sattui, eikä kukaa mimmi edes tajunnu olla edes lämpimiks vierellä juttelemassa. Kokemuksena täysin saatanan tyhmää, eikä tähän vaivaan auta ku 5-miljardia mun tilille rahaa nyt heti! Ja vielä semmone homma, että jos katkot sen, menee tuntuma persees ja penikses väliltä poikki, jolloin palleatausta-, ja vatsalihaspohjan tuntuma katoaa kokonaan, jolloin toi kipu alkaa ja jatkuu kunnes hiot joka ikise arpikikkise pois siitä pinnalta ja duunaat samanmoisia kummallisia muna-asentoliikkeitä, ku pienenä, että saat tuntees ajatustes ja olemises suhteen takas kohdilleen, mutta kyl siihe varmaa kuoleeki, jos et sitte pakota itteäs treenaa 24/7 ja duunaa noit lääkärin bakteereit pois munas pinnalta. Sanosin iha 100% -varmuudella, että kaikenlainen munan leikkaaminen on LAITONTA. Niin paska ja epäinhimillinen ja elämänarvoa laskeva ja epäsosiaalinen kokemus toi nyt vaan on. Elikkäs se jänne on siinä syystä. Se on hermojohde, jonka kautta menee kaikenlaisia tärkeitä juttuja, jotka mahdollistaa sen, että tunnet ja kykenet kommunikoimaan. Puhekykykin tuossa menee pitkäks aikaa, ja joudut opettelemaan paljon ääntämisen kautta tuntemista uudestaan. Jänteen katkaisu aiheuttaa 100% varmasti jonkinasteisen halvauksen ja siihenkään ei sitten ole lääkehoitoa. Lisäks melko varmasti aiheutuu riittämättömyyden, heikkouden, sekä kykenemättömyyden tunteita, melankoliaa, epätoivoa, ja jopa lääkkeisiinajautumisen vaara. Tiukka jänne on ihan hyvä, sillä silloin terska on pinnaltaan kireä, kun vedät esarin taakse, jolloin aivokuoren ja terskan pinta-alan välille muodostuu eräänlainen harmoninen yhteys. Jos katkee jänne, ei toimi tunneäly kuten normaalisti ja tunnepohjalihakset eivät saa synaptista käskytystä jännettä pitkin. Lisäks tapahtuu tunteettomuus, jolloin et pysty rakastamaan, rakastumaan, ja ainut keino itsesi uudelleenrakentamiseen ois kaiketi vihan ja treenailun kautta itsensä pakottaminen terveempään kasvuun, jolloin et voi vetää edes päihteitä. Myös hampaisiin ilmenee melko varmasti kariesta, kun jännettä pitkin ei kulje virtaa, joka aktivoi tunnepohjaa ja välittää suuhun asti myös hampaille jännitettä. Teknisesti se toimii siinä kuten esivahvistimen syötepiuha, eikä sitä pidä koskaan katkaista. Got that?! ÄLÄ TEE SITÄ!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe