Kestotesti uusi Passat

Tuulasi

Ongelmia DSG:n kanssa ...

99

6743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulilasi9

      Lisäksi moottori syö öljyä, penkit epämukavat, ohituskiihtyvyys huonoa ja navigaattori temppuilee.

      • ehEInaurata

        No lukihan siinä tekstissä että öljynkulutus on täysin normaalia VAG-konsernin autolle...


      • valintakysymys

        1.6tdi, kuka odottaa hyvää ohituskiihtyvyyttä?


    • olinkoeka

      Suuren autoliikkeen vaihtoautomyyjä kertoi, etteivät he ota vaihdossa Volkswagenin TDI-moottorilla olevia autoja, eikä myöskään DSG-vaihteistolla olevia autoja. Molempien edellämainittujen laatu on huono ja korjauskulut erittäin korkeita.

      • dägädägädägä

        Näinköhän pelle puhuu taas potaskaa, eikä edes tiedä, mitä moottorin tyyppimerkit tarkoittavat. TDI vai TSI?


      • tiedän_tarpeeksi
        dägädägädägä kirjoitti:

        Näinköhän pelle puhuu taas potaskaa, eikä edes tiedä, mitä moottorin tyyppimerkit tarkoittavat. TDI vai TSI?

        Riittää, kun välttää volkkarin ahdettuja moottoreita. Silloin välttää ongelmatkin.


    • FuckProvoPeter

      No joko Tuulilasi lehteenkin on pesiytynyt näitä provopettereitä?

    • nipponkippon

      Kyseistä lehteä en nyt pääse lukemaan, mutta olisi kiva tietää mitä ongelmaa Passatissa on ollut.

      • vikaavikaa

        DSG temppuilee ja lisäksi moottori syö öljyä, penkit epämukavat, ohituskiihtyvyys huonoa ja navigaattori temppuilee. Kilometrit jotakin 15 tuhatta.


      • ÖljyäLissääÖljyäLissää

        No ihan normaalia VW "laatua".......


    • Engineers

      Tuossa olisi jollekin tollo pelottomalle hyvä tienestin paikka. Keksisi sellaisen Tuoreöljynsyöttösysteemin Konsernin moottoreihin, niin ei tarvitsisi olla alvariinsa aukomassa konepeltiä. Ainoastaan määräaikaishuoltojen yhteydessä. Toki se edellyttää melkoisen isoa öljyvarastoa esim. takapaksissa, josta lohkeaa taas kuljetuskapasiteettia pois sen takia, mutta eipähän tarvitse availla nokkapeltiä niin usein. Mukavuus on kuitenkin tärkeämpi ominaisuus, kuin tavarankuljetustila.

      • DSG2.0

        3.s passatti menossa, nyt 3/2015 käyttöön otettu 2.0 TDi DSG ajettu 35000km ja toimii niinkun pitääkin ja samoin kuten edellinenkin jolla ajoin 200000km ongelmitta.
        Autoja ollut Beugeotista Opeliin ja itselläni kaikki merkit ja mallit toimineet hyvin, joten tulee vaan mieleen että onkohan kuskeilla jotain osuutta asiaan, kun toisilla tuntuu olevan ongelmia kaikkien merkkien ja mallien kanssa.


      • PapukaijatToistelevat
        DSG2.0 kirjoitti:

        3.s passatti menossa, nyt 3/2015 käyttöön otettu 2.0 TDi DSG ajettu 35000km ja toimii niinkun pitääkin ja samoin kuten edellinenkin jolla ajoin 200000km ongelmitta.
        Autoja ollut Beugeotista Opeliin ja itselläni kaikki merkit ja mallit toimineet hyvin, joten tulee vaan mieleen että onkohan kuskeilla jotain osuutta asiaan, kun toisilla tuntuu olevan ongelmia kaikkien merkkien ja mallien kanssa.

        Aika harvakseltaan kukaan kirjoittaa omista oikeista ongelmista autossaan. Netistä luettua toistellaan ilman sen kummempaa


    • vakaata-ja-veemäistä

      "Vaihteistoon liittyy Passatin kestotestin toistaiseksi ainoa häiriö. Aleksanterinkadulla noin kahtakymppiä ajettaessa laatikko nykäisi todella tuntuvasti. Kyseessä oli rauhallisista rauhallisin kiihdytys. "

      • GrandeKatastrof

        Jos tuo on kestotestin vakavin ongelma niin kovin suurissa vaikeuksissa ei vielä olla vw:llä.


      • OnVaikeuksia

        Ei se ollut ainoa, kuten huomaat, kun luet viestiketjun läpi. Itse en rupea toistamaan jo kertaalleen käytyjä juttuja, Vaikka mulle tuleekin Tuulilasi lehti.


      • Mitäsattuu
        OnVaikeuksia kirjoitti:

        Ei se ollut ainoa, kuten huomaat, kun luet viestiketjun läpi. Itse en rupea toistamaan jo kertaalleen käytyjä juttuja, Vaikka mulle tuleekin Tuulilasi lehti.

        Viesteihin en luota lainkaan. Suora lainaus lehdestä:"Vaihteistoon liittyy Passatin kestotestin toistaiseksi ainoa häiriö. "
        Tuon mukaan muita häiriöitä ei ole ollut.
        Tänne kirjoitetaan niin väritettyjä tulkintoja että noihin en kiinnitä mitään huomiota. Vain jos tukena on lainaus lähteestä.


      • OnVaikeuksia

        No sehän on sitten vaan sinun ongelmasi, jos et usko VW:stä kirjoitettuja negatiivisia uutisia. Onnea vaan tuleville kilometreille VW:si kanssa. Tulet sitä taatusti tarvitsemaan......


      • tröötprööt
        OnVaikeuksia kirjoitti:

        No sehän on sitten vaan sinun ongelmasi, jos et usko VW:stä kirjoitettuja negatiivisia uutisia. Onnea vaan tuleville kilometreille VW:si kanssa. Tulet sitä taatusti tarvitsemaan......

        Trollihan uskoo ensimmäisenä kaikki huhutkin, jos ne vaan vähänkin vivahtavat negatiivisilta. Ja levittää niitä ajattelematta pätkääkään voivatko ne olla totta. Eihän trolli muuten trolli olisikaan.


      • LukutaitoKunniaan
        OnVaikeuksia kirjoitti:

        No sehän on sitten vaan sinun ongelmasi, jos et usko VW:stä kirjoitettuja negatiivisia uutisia. Onnea vaan tuleville kilometreille VW:si kanssa. Tulet sitä taatusti tarvitsemaan......

        "No sehän on sitten vaan sinun ongelmasi, jos et usko VW:stä kirjoitettuja negatiivisia uutisia. "
        Opettele lukemaan. Sanoinetten anna painoarvoa julkaistuista jutuista kirjoitetulle palstahöpinälle ilman viittausta alkuperäiseen juttuun. Lehtijutut kirjoittaa ammattilaiset, tulkinnat ovat usein aivan liian yliväritettyjä.


      • OnVaikeuksia

        Sinun mielestäsi siis on aivan normaalia, että UUDESSA autossa on vikoja. Selvähän se sitten. Minun mielestä se EI ole normaalia.


      • LukutaitoKunniaan
        OnVaikeuksia kirjoitti:

        Sinun mielestäsi siis on aivan normaalia, että UUDESSA autossa on vikoja. Selvähän se sitten. Minun mielestä se EI ole normaalia.

        Sulta näköjään puuttuu täysin kyky tai halu ymmärtää luettua tekstiä. Ehkä jopa molemmat.
        Keksit sisältöä toisen tekstiin aivan omasta päästäsi. Ainakin mun postaukseen.
        Jos sun kyky ymmärtää pari lausetta on tuota luokkaa niin en yhtään ihmettele että kokonaisen artikkelin sisällön ymmärtäminen on sinulle täysin mahdotonta.


      • OnVaikeuksia

        Huomaa, että omistat VW:n. Onnea sitten vaan sen kanssa.......


      • Lukutaitokunniaan
        OnVaikeuksia kirjoitti:

        Huomaa, että omistat VW:n. Onnea sitten vaan sen kanssa.......

        Kun on järkeä, ei tarvitse niin paljon onnea. Onhan noita volkkareita ehtinyt kertyä jo puolitusinaa. Yhtään euroa en ole korjauksiin joutunut laittamaan. Kaikki ovat olleet täysin viatonta ja nykyiseen täysin toimivaan TSI Golfiin vaihdettiin varotoimenpiteenä jakopää tehtaan piikkiin.
        Myös seuraava auto on TSI-DSG. En näy mitään syytä muuttaa todella hyvää ja toimivaa autoa mihinkään muuhun.


      • OnVaikeuksia

        Muista tehdä lotot. Saattaa tärpätä oikein kunnolla. Sen verran on sinulla käynyt hyvä tuuri tuon TSI/DSG onnen kanssa, että se varmaan jatkuu........


      • NwvweVag
        Lukutaitokunniaan kirjoitti:

        Kun on järkeä, ei tarvitse niin paljon onnea. Onhan noita volkkareita ehtinyt kertyä jo puolitusinaa. Yhtään euroa en ole korjauksiin joutunut laittamaan. Kaikki ovat olleet täysin viatonta ja nykyiseen täysin toimivaan TSI Golfiin vaihdettiin varotoimenpiteenä jakopää tehtaan piikkiin.
        Myös seuraava auto on TSI-DSG. En näy mitään syytä muuttaa todella hyvää ja toimivaa autoa mihinkään muuhun.

        Ei sitä varotoimenpiteenä vaihdettu, vaan siksi että ketju oli venynyt liikaa. Jos se olisi venynyt alle valmistajan salliman toleranssin , niin sitä ei olisi vaihdettu tehtaan piikkiin.

        "Yhtään euroa en ole korjauksiin joutunut laittamaan" Kun vaihtaa volsua kahden vuoden välein ei joudukaan maksamaan korjauksista.


      • Järkikäteen

        Luuletteko oikeasti että nykyinen 32 prosentin markkinaosuus, jota on rakennettu kymmenien vuosien aikana, voisi rakentua mihinkään muuhun kuin tyytyväisiin asiakkaisiin?
        Ei mitään lottoa vaan pitkäjänteistä oikeisiin asioihin keskittymistä.


      • EiIkunaSaksalaistaRomua

        Lukuisista lehtien negatiivisista kirjoitteluista huolimatta olette onnistuneet tavoitteissanne. Onnea vaan VW myyjille jatkossakin. Saatte näköjään tehdä tosissanne töitä tälläkin palstalla, että saatte romujanne kaupaksi.


      • PositiivistaVoimaa
        EiIkunaSaksalaistaRomua kirjoitti:

        Lukuisista lehtien negatiivisista kirjoitteluista huolimatta olette onnistuneet tavoitteissanne. Onnea vaan VW myyjille jatkossakin. Saatte näköjään tehdä tosissanne töitä tälläkin palstalla, että saatte romujanne kaupaksi.

        Lehdistöhän on nimenomaan kehunut vokkkaria. Ksikissa lehdistön valitsemissa vuotuisissa tunnustuksissa Volkkari on putsannut palkintopöydän hyvin usein. Kansainvälisissä mittelöissä TSI on valittu vuoden moottoriksi melkein joka vuosi ja hallitseva vuoden auto on Passat.
        Japanissa lehdistö valitsi vuoden autoksi Golfin
        Pari svedupellen negatiivista juttua on vain pisara meressä positiivisiin juttuhin nähden. Aivan kuten vanhojen TSI-koneiden ketjuongelmat ovat vain pieni hikka muuten loistavassa teknisessä kehitystyössä.
        Onneksi asiakas ei joudu asiasta kärsimään vaan vw maksaa ketjunvaihdon vanhoihinkin koneidiin reilusti takuun päättymisen jälkeenkin.


      • 911

        Toissapäivänä juuri vaihdoin asiakkaalle ketjun, kun vw ei siihen halunnut osallistua. Mutta sulla on varmaan oikeampi tieto tästä.


      • pysy_pilttuussasi
        911 kirjoitti:

        Toissapäivänä juuri vaihdoin asiakkaalle ketjun, kun vw ei siihen halunnut osallistua. Mutta sulla on varmaan oikeampi tieto tästä.

        Jos asensit, olet asentaja, joka ei tiedä maksuasioista hevon v#ttua, joten älä osallistu näihin käräjiin!


      • Insinöörisetä55
        911 kirjoitti:

        Toissapäivänä juuri vaihdoin asiakkaalle ketjun, kun vw ei siihen halunnut osallistua. Mutta sulla on varmaan oikeampi tieto tästä.

        En tietenkään voi sanoa mitään esiintuomastasi tapauksesta, Voin ainoastaan ottaa kantaa oman tapaukseni suhteen. Autoni on 2008 Golf ja siihen Vw maksoi jakopään remontin 100%.
        Herttoniemen Vw:n mukaan tämä on volsun yleinen politiikka näiden moottoreiden suhteen. En ymmärrä miksi mulle olisi annettu joku erityiskohtelu.
        Tuon kohtelun ulkopuolelle putoaa jos autoa ei ole huollettu asianmukaisesti. kyseessä ovat kuitenkin jo aika vanhat autot. Matkan varrella on voinut sattua kaikenlaista.


      • trolillaOnVaikeeta
        OnVaikeuksia kirjoitti:

        Sinun mielestäsi siis on aivan normaalia, että UUDESSA autossa on vikoja. Selvähän se sitten. Minun mielestä se EI ole normaalia.

        Uusissa autoissa on monesti vikoja - merkistä ja mallista riippumatta. Sitä varten autoissa on takuu, jolla hoidetaan kuntoon valmistusvaiheen kuprut. Ja takuun loputtuakin valmistajalla on vielä tuotevastuu maailmalle päästetyn mokan korjaamsiesta.


      • 4motion
        Lukutaitokunniaan kirjoitti:

        Kun on järkeä, ei tarvitse niin paljon onnea. Onhan noita volkkareita ehtinyt kertyä jo puolitusinaa. Yhtään euroa en ole korjauksiin joutunut laittamaan. Kaikki ovat olleet täysin viatonta ja nykyiseen täysin toimivaan TSI Golfiin vaihdettiin varotoimenpiteenä jakopää tehtaan piikkiin.
        Myös seuraava auto on TSI-DSG. En näy mitään syytä muuttaa todella hyvää ja toimivaa autoa mihinkään muuhun.

        Meillä on ollut firmassa aiemmin nelivetoista 4 TDI-DSG volkkaria joilla ajettiin 700000km. Nyt on kaksi ajossa joilla tosin on ajettu yhteensä vasta 30000km. Ei ole ollut mitään ongelmia käytännössä missään asiassa.


      • uskostaluopunut
        Järkikäteen kirjoitti:

        Luuletteko oikeasti että nykyinen 32 prosentin markkinaosuus, jota on rakennettu kymmenien vuosien aikana, voisi rakentua mihinkään muuhun kuin tyytyväisiin asiakkaisiin?
        Ei mitään lottoa vaan pitkäjänteistä oikeisiin asioihin keskittymistä.

        Tähän on pakko tarttua: Tuo on juuri volsun ydinongelma ja katastrofaalinen munaus. KYMMENIEN vuosien laadukas imago on saatu tuhottua muutamassa vuodessa huonoilla osilla ja vikaantumisilla.
        Oma ensimmäinen volsuni oli GOLF III vm. 1996. Se oli vielä sitä laatua, josta VW tuli tunnetuksi noin positiivisessa mielessä. Seuraava ajopeli oli silloinen "uusi" passat vm. 2001. Sen vioista voisi kirjoittaa kirjan. Toisaalta se oli kuitenkin ahtamatonta perustekniikkaa, joka korjausten välillä kuitenkin myös palveli käytössä. Rahaa kului ja oli kallis pitää korjausten takia. Bensaa meni vähän, mutta öljyä yli 4 litraa huoltovälillä. LONGLIFE öljyä. Auton elinikä ei öljystä huolimatta ollut mitenkään "LONG".
        Sitten sokerina pohjalla tai kirsikka kakun päällä: GOLF 1.2 TSI vm. 2010. Siinä ei rahaa taas juuri mennyt korjauksiin, kun takuu oli sen 2 vuotta. Mutta VW-autossa vietetty aika oli p-i-t-k-ä.... Laskin että varaosahinnoilla auto korjaus takuuna maksoi uuden auton hinnan. Sen pituinen se.


      • muaeienääkiinnosta
        pysy_pilttuussasi kirjoitti:

        Jos asensit, olet asentaja, joka ei tiedä maksuasioista hevon v#ttua, joten älä osallistu näihin käräjiin!

        Siinä alkaa volsumiehellä jo soppa kiehua yli.... Hihat palaa jo!!
        Mutta ymmärtäkää nyt, hyvät ystävät, että eihän jonkun aikakauslehden "testillä" ole mitään tekemistä arkielämän kanssa. Kyl ne autot sen testin ajan pysyy nipussa. Ja jollei pysy, niin maahantuoja vaihtaa kesken testin uuden ajokin. Siinä testissä sitten jaetaan tähtiä jonkun aivan marginaalisen perusteen johdosta: Pääasia että saadaan lopputulos, joka vastaa toimittajien 30 vuotta vallinneita ennakkokäsityksiä automerkkien välisestä "paremmuudesta".
        Onko se sitten sen arvoista, ajaa "testivoittajalla" joka ikinen maanantai sinne huollon pihalle? Tai pikemmin hinauttaa se sinne.


      • Leirinvaihtaja
        Insinöörisetä55 kirjoitti:

        En tietenkään voi sanoa mitään esiintuomastasi tapauksesta, Voin ainoastaan ottaa kantaa oman tapaukseni suhteen. Autoni on 2008 Golf ja siihen Vw maksoi jakopään remontin 100%.
        Herttoniemen Vw:n mukaan tämä on volsun yleinen politiikka näiden moottoreiden suhteen. En ymmärrä miksi mulle olisi annettu joku erityiskohtelu.
        Tuon kohtelun ulkopuolelle putoaa jos autoa ei ole huollettu asianmukaisesti. kyseessä ovat kuitenkin jo aika vanhat autot. Matkan varrella on voinut sattua kaikenlaista.

        Oma tapaus minullakin. Syksyllä 2008 uutena hankittu Golf TSI 1.4 alkoi oikkuilla kesällä 2011, vähän yli puoli vuotta takuun päättymisen jälkeen. Herttoniemen VV-Auto vaihtoi jakopään ketjun kiristinyksikön (mutta ei ketjua). Minulla maksatettiin 30 % osista ja 100 % töistä, yhteensä noin 1 050 €.

        Olihan autossa sitten myös DSG-ongelmaa kerrakseen samoihin aikoihin! Tällä kerralla goodwill-vastaantulo oli tuntuvampaa ja minun kukkaroni keveni useammasta korjaamokäynnistä yhteensä vain parisataa ( matkoista ja menetetystä ajasta koituvat kustannukset).

        Seuraavat 4 vuotta menivät ongelmattomissa merkeissä ja auto päätyi tänä kesänä täysin kunnossa olevana vaihtoautoksi. Merkkini kylläkin vaihtui samalla – osittain siitä syystä, että VW-liike tarjosi Golfistani selvästi huonointa vaihtohyvitystä neljän kilpailevan merkin ja liikkeen joukosta!


      • turhaa_valitusta

        Eivät nämä toimittajat mitään ylijumalia ja tuomareita ole.
        Tämäkin voi selittyä DSG:n toimintaperiaatteella: kun täytyy ennalta arvata seuraava vaihde, niin joskushan se menee väärin.

        Esimerkki:

        Liikennevaloihin moottorijarrutuksella hidastaessa DSG kytkee yhtä pienemmän vaihteen valmiiksi odottamaan. Kun nyt sitten yllättäen valot jo vaihtuu, niin arvaus oli väärin ja yhtä isompaa vaihdetta jo kiire hakea.


      • Höpönpöppöötä-tuo-vag
        PositiivistaVoimaa kirjoitti:

        Lehdistöhän on nimenomaan kehunut vokkkaria. Ksikissa lehdistön valitsemissa vuotuisissa tunnustuksissa Volkkari on putsannut palkintopöydän hyvin usein. Kansainvälisissä mittelöissä TSI on valittu vuoden moottoriksi melkein joka vuosi ja hallitseva vuoden auto on Passat.
        Japanissa lehdistö valitsi vuoden autoksi Golfin
        Pari svedupellen negatiivista juttua on vain pisara meressä positiivisiin juttuhin nähden. Aivan kuten vanhojen TSI-koneiden ketjuongelmat ovat vain pieni hikka muuten loistavassa teknisessä kehitystyössä.
        Onneksi asiakas ei joudu asiasta kärsimään vaan vw maksaa ketjunvaihdon vanhoihinkin koneidiin reilusti takuun päättymisen jälkeenkin.

        Juu vuoden auto ja jos menee oikein hyvin niin jopa kahden puahhaahhaa. On niitä vuoden autoja ennenkin ollut mutta sehän ei takaa että tekniikka kestää edes vuotta.


      • punikkija7kääpiötä
        911 kirjoitti:

        Toissapäivänä juuri vaihdoin asiakkaalle ketjun, kun vw ei siihen halunnut osallistua. Mutta sulla on varmaan oikeampi tieto tästä.

        Ettei vain olisi ollut niin että vw ei maksanut harakiriasentajalle ketjun asennuksesta ja vaihdosta. Harakiriasentaja olisi menettänyt työnsä ja palkkansa jos olisi neuvonut asiakasta vw:n merkkihuoltoon.
        Vaihtoehtoisesti auton omistajalla ei ole huoltokirjaa ja dokumentointia auton huolloista yms.

        Käytä merkkihuoltoa niin takuu ja virhevastuu koskee myös sinua. Aina voi väittää jonkun muun huollon olevan ihan vastaava kuin merkkihuolto mutta varmista saaneesi viralliset dokumentit tehdyistä huolloista jotta tarvittaessa kykenet todistamaan, missä sitä työtä sitten onkin.

        Neuvoni: -Osta uusi tai käytetty merkkiliikkeen omaa merkkiä oleva täyden huoltokirjan omaava auto ja huollata jatkossakin samassa merkkiliikkeessä mistä auton ostit. Ei ole mutta mutta.

        Ns centin venyttäminen koituu monen kohtaloksi vaikkei sitä myönnetä, intetään vain omaa todistelua.


      • Vokkelofani
        pysy_pilttuussasi kirjoitti:

        Jos asensit, olet asentaja, joka ei tiedä maksuasioista hevon v#ttua, joten älä osallistu näihin käräjiin!

        ja Toyota-palstan trollaava poju kävi kuumana jo kesällä. Nyt kun koko kaikkien aikojen Konsernihuijaus on paljastunut, kannattaisi hiljaa liueta palstoilta omaa tyhmyyttään häpeämään. Mutta ei, poju jatkaa vieläkin häpeää tuntematta ja ikään kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Tähän ei tervepäinen pysty.


      • bbbmvhmh
        GrandeKatastrof kirjoitti:

        Jos tuo on kestotestin vakavin ongelma niin kovin suurissa vaikeuksissa ei vielä olla vw:llä.

        Millaista viimasuojaa sitten valmistaja suosittelee ja mikä banaanilaatikko merkki täyttää valmistajan standardit?


      • Todellisuudessa_minulla
        Lukutaitokunniaan kirjoitti:

        Kun on järkeä, ei tarvitse niin paljon onnea. Onhan noita volkkareita ehtinyt kertyä jo puolitusinaa. Yhtään euroa en ole korjauksiin joutunut laittamaan. Kaikki ovat olleet täysin viatonta ja nykyiseen täysin toimivaan TSI Golfiin vaihdettiin varotoimenpiteenä jakopää tehtaan piikkiin.
        Myös seuraava auto on TSI-DSG. En näy mitään syytä muuttaa todella hyvää ja toimivaa autoa mihinkään muuhun.

        on yh-äipän osamaksulla ostama 80-luvun Helkama Raisu. Sosiaalisektori ei kustantanut äipälle parempaa kun tietää ja pelkää että nekin rahat kuluvat kylän soittoruokalassa.


    • Ihmetellen

      Eletään vuotta 2015, ja VW groupin autojen moottoreihin lisäillään öljyä jo heti uudesta lähtien. Eipä vakuuta Saksalaisinsinöörin moottorinrakennus taito ainakaan minua. Onko kaikissa Saksalaisperäisissä autoissa vakiovarusteena öljypullo takapaksissa, vai vaan VW groupin vehkeissä?

      • kestotestiAB

        2004 mallin takapaksista löytyi öljypullo. Sen käytin, sen jälkeen en ole lisänyt öljyä kertaakaan huoltojen välissä. Ajan vuodessa 20000km, ja joka syksy vaihdatan 0-40 mobil öljyt ja suodattimen motonetin korjaamolla.


      • ÖljysHeikki

        Nuo öljysyöpöt volkkarit pitää varustaa erillisellä mootoriöljytankilla, tilavuudeltaan vähintään 10 litraa, josta öljynsyöttöautomaatti pumppaa moottorille tarvittavan määrän öljyä matkan edistyessä.


    • 88993

      Aleksanterinkadulla ei saa edes ajaa muut kun taksit ym.

      • ookkonää-mansessa

        Aleksanterinkatu löytyy myös Tampereelta ja Oulusta.


      • tsadissaollaan
        ookkonää-mansessa kirjoitti:

        Aleksanterinkatu löytyy myös Tampereelta ja Oulusta.

        No kyllä täss helsingin aleksanterinkadusta on kysymys, mutta tuskin meidän tarvitsee kantaa ottaa, missä testiryhmä ajelee.


      • Kylläpä_saa_ajaa

        Senaatintorin itäpuolella ihan vapaasti.


      • korjaus_
        ookkonää-mansessa kirjoitti:

        Aleksanterinkatu löytyy myös Tampereelta ja Oulusta.

        Aleksanterinkatu on kyllä alunperin Porvoossa.


    • mitään_vikaa

      Kun DSG-vaihteisto lopettaa yhtäkkiä nykimisen, on syytä olla huolissaan, samoin on öljynkulutuksen kanssa.

      • muutentoimii

        Kaksoisongelmakytkin on silloin jo loppuun kulunut kun nykiminen ja pätkiminen loppuu. Öljyäkään ei silloin kulu kun ongelma on pajalla pitkässä huollossa.


    • deeassgee

      Kyllähän tuossakin TL:n kommentissa esitettiin toive: "ettei laatikko hajoaisi ennen testin loppua". Toisaalta se olisi lukijoiden kannalta että leviäisi..

      • Ruahaha

        Ole huoleti. Leviää taatusti, kun jo uutena on ruvennut oireilemaan.
        Sataa viittäkymmentätonnia ei tuo laatikko näe ehjänä.......


      • takuuvainkaksivuotta
        Ruahaha kirjoitti:

        Ole huoleti. Leviää taatusti, kun jo uutena on ruvennut oireilemaan.
        Sataa viittäkymmentätonnia ei tuo laatikko näe ehjänä.......

        Eikös Skodassa levinnyt DSG-laaatikko kestotestin aikana. Ei kestänyt kolmeakymmentätuhatta kilometriä. Eiköhän nuo ole kutakuinkin samoja askeja?


      • VittuNäitäSpedejä
        takuuvainkaksivuotta kirjoitti:

        Eikös Skodassa levinnyt DSG-laaatikko kestotestin aikana. Ei kestänyt kolmeakymmentätuhatta kilometriä. Eiköhän nuo ole kutakuinkin samoja askeja?

        No ei todellakaan ole hajonnut.
        Tai jos sulla on parempaa tietoa niin voit laittaa linkin.


      • nipponkippon
        VittuNäitäSpedejä kirjoitti:

        No ei todellakaan ole hajonnut.
        Tai jos sulla on parempaa tietoa niin voit laittaa linkin.

        Supebissa hajosi.


      • Hhhhghjj
        nipponkippon kirjoitti:

        Supebissa hajosi.

        Satusetä kirjoittaa. Ei todellakaan ole hajonnut.


    • RomuaRomua

      Kuinkahan koria nuissa Volkkareissa on huononnettu niin että loppuvat samaan aikaan kuin moottorit, eli 60tkm tai 3 vuotta. Vag:in tavoite on ollut tähänkin asti että parin vuoden päästä autosesta ei ole jäljellä kuin metrinpätkä sisäisesti hyvinvoideltua pakoputkea.

    • Eimullekiitos

      Pitää olla aika tyhmä jos ostaa nyky Volkkarin, Audin, Seatin tai Skodan!
      Oneksi on muitakin, toimivampia vaihtoehtoja.

    • Perheenisä-1968

      Aika hauskaa kirjoittelua... kauheeta tunteen paloa, tartutaan haukkana johonkin yksityiskohtaan joka sitten turvotetaan koko konsernin laatu-ongelmaksi ja sitten jauhetaan baskaa netissä parin kaljan jälkeen.

      Mutta onhan se selvää, että ensimmäisissä TSI - koneissa oli väärin suunniteltu & toteutettu nokkaketju, joka sittemmin vaihdettiin kaikissa koneissa hihnaan joka on ongelmaton. Myös DSG - laatikoiden ensimmäiset sukupolvet olivat täysin susia kun niistä hajosi ohjauspuolen mekatroniikkaa tavalla, mikä johti koko paketin vaihtoon. Silti, molemmat ongelmat varmaan vastaa edes yhtä prosenttia myydyistä autoista...

      JOS kaupasta hakee 2015 mallisen DSG & TSI - vehkeen, niin kyse on aivan toisesta asiasta kuin jostain 8-9 vuotta vanhemmasta ns. ensimmäisen sukupolven vehkeestä. JOS tuollaisia 2015 TSI - DSG - pelejä leviää enemmälti normaalikäytössä, niin sitten voimme alkaa puhumaan huonosta laatu-ajattelusta. Jotenkin minun on vaikea uskoa, että liki aina edullisimmat ylläpitokulut mittauttanut merkki jota pidetään laadukkaana olisi oikeasti aivan baskaa laatua.

      Toki, kyllähän VW-groupilta on tullut ihan oikeasti ylläpidoltaan hirmuhintaisia ja kestävyydeltään susi-tuotteita.... mm. Touareg V10 TDI, 2.5 TDI V6, ensimmäisen sukupolven R5 TDI:t... kaikki tuotteita, joiden tietää laukeavan ja kalliisti ihan katsomalla, että paljonko on kilometrejä mittarissa.

      Itse olen ajamistani 1.350.000 kilometristäni ajanut noin 150tkm Citroenilla (totaalinen katastrofi), 100tkm BMW:llä (300-sarjalaiset muuten kuuluu sileälle radalle, ei suomalaiseen ympärivuotiseen arkikäyttöön), 120tkm Mersulla, noin 150tkm vuokra-autoilla ja loput Volkkareilla.

      Esimerkiksi Typ 3B oli melko susi; ihan tavalliset osat kului ihan pika-vauhdilla, paikat ruostui väärien ratkaisujen johdosta, kallistuksenvakaus oli puutteellinen). Typ 3BG oli megaloikka eteenpäin, missä muutokset keskittyi ainoastaan tekniikan parantamiseen ulkonäköseikkojen sijaan. Likimain virheetön tuote kaikkineen - mittarissa nyt 485.000 km. Toki tuulilasin listaton yläreuna aiheuttaa kattopellin vahingoittumisen kivisateessa, ovenkahvojen suojattomat maalatut kuopat alkaa kärsimään käytössä, ikkunoiden koristepellit alkaa ruostuman 10 vuoden kohdalla...

      Typ 3C toi tullessaan uuden tekniikan sisäänajon ongelmat ja taas alkoi koneita & vaihteistoja paukkumaan... koneet räjähti, kun ne hörppäsi ahtosysteemin kondenssia sisäänsä jne...

      Kaikissa Volkkareissa pysyvyysongelmana on takalukkojen jäätyminen kuten myös heikko fokus lämmityksen asialliseen järjestämiseen... olen aika varma siitä, että samat ongelmat vaivaa ihan uusimpiakin malleja. Ja ei, kyse ole siitä että "hukkalämpöä on niin vähän tarjolla"... joka autosta löytyy kiukaan verran hukkalämpöä, kun vain löytyy mielenkiintoa ottaa se talteen.

      Mutta... jos otetaan vaikka Toyotan takaisinkutsuihin johtaneet ongelmat ja siihen päälle myös ongelmat, joista ei ole tehty takaisinkutsuja... (kuten vaikka kymmeniä ihmisiä tappanut airbag-ongelma), niin nämä VW:n laatuongelmat on ihan normaalia luokkaa ja kuuluu tuotteiden kehityskaariin. Ei vaan pidä ostaa sitä "just julkaistua mallia, joka on niin vtun seksikäs" vaan pitää ihan rauhassa odotella se 2-3 vuotta jotta tuotteen viat saadaan korjattua... Facelift -versiot on yleensä paras valinta.

      • neverAgainVW

        Yritätkö provoilla? Takaisinkutsut ovat asiakkaiden arvostamista ja omien virheiden korjaamista. VW ei sellaiseen suostu vaan maksattaa paskan laadun asiakkaalla. VW:n ongelmat eivät ole normaaleja vaan niitä pyritään peittelemään viimeiseen asti. Eihän voi olla niin että kahden vuoden aikana autoa joutuu käyttämään 20 kertaa takuuhuollossa kunnes auto on pakko hävittää kun takuu loppuu?


      • Kokemuksenääni

        "Takaisinkutsut ovat asiakkaiden arvostamista ja omien virheiden korjaamista. VW ei sellaiseen suostu vaan maksattaa paskan laadun asiakkaalla. VW:n ongelmat eivät ole normaaleja vaan niitä pyritään peittelemään"
        Täyttä schaissea. Mulla on ollut parikin TSI-DSG autoa. Ekoissa autoissa oli murheita mutta vw on korjannut ne tehtaan piikkiin. Minun rahoja ei ole mennyt penniäkään


      • Perheenisä-1968
        neverAgainVW kirjoitti:

        Yritätkö provoilla? Takaisinkutsut ovat asiakkaiden arvostamista ja omien virheiden korjaamista. VW ei sellaiseen suostu vaan maksattaa paskan laadun asiakkaalla. VW:n ongelmat eivät ole normaaleja vaan niitä pyritään peittelemään viimeiseen asti. Eihän voi olla niin että kahden vuoden aikana autoa joutuu käyttämään 20 kertaa takuuhuollossa kunnes auto on pakko hävittää kun takuu loppuu?

        Ei mitään provoa, kunhan kirjoitin tänne likimain ainoan objektiivisen ja ilman tunteen paloa olevan kommentin. Ei tuollaisesta tarvitse noin kovaa alkaa kiljumaan.

        Kaikilla automerkeillä on ongelma-sarjoja (Mersun suuttimet, Sitikan koko ZX-tuotanto kahdelta ekalta vuodelta, Toyotan leviävät dieselin kansipahveineen, Volkkarin laatikot, Volkkarin 2.0 TDI vedestä johtuen mosahtavat koneet..).

        Noin on aina ollut ja aina tulee olemaan.

        Oma tilanne valitettavasti on se, että kun jossain vaiheessa kyllästyn nykyiseen autooni ja vaihdan uuteen, oli merkki tai malli mikä hyvänsä niin luotettavuus on pomminvarmasti huonompi kuin nykyisessäni.


    • Teedeeiimies85

      Itselläni on 2015 2.0TDI passat DSG6 ja olen ihmetellyt että moottorin öljypinta ei ole vajaan 10tkm aikana laskenut lainkaan. Edellisiin Golfiin ja Tiguaniin piti lisätä 0.5 L/10tkm. Dsg ongelmat ovat lähinnä keskittyneet edellisen sukupolven ns. huoltovapaisiin DSG7 vaihteistoihin. Itse olen suosinut märkäkytkimellä olevia malleja mihin tehdään öljynvaihto 60tkm välein. Ne on kestävämpää tekoa. Omakohtaista kokemusta on siis vain yhdistelmistä 2.0TDI dsg. Uskaltaisin ostaa myös bensamallin 1.4 TSI DSG7 tai 1.6TDI DSG7, mutta pitää olla uusinta sukupolvea.

      Katselin aikanaan myös Toyota Avensista mutta paljon on tekemistä esimerkiksi sisustan viimeistelyssä. Ulkonäköä on saatu kohennettua, mutta tuntuu että on jäänyt viime vuosikymmenelle. Diesel automaatin saatavuus ja moottorivaihtoehdot heikot. Muutenkin mallivaihtoehtoja huonosti verrattuna saksalaisiin ja jopa japanilaisten autojen mallitarjontaan isoissa maissa esim usassa.

      Lisäksi varusteilla saa uudesta Passatista lähes edustusauton kun valitsee navit, digitaaliset mittaristot, nahkasisustan ym. Penkit on hyvät istua ja nahkakin laadukkaan oloista. Mukautuva vakionopeussäädin toimii myös hyvin pehmeästi.

      Nyt uuteen passattiin tuli juuri huoltokampanja. Ilmeisesti tarkastavat polttoaineen syöttöön liittyviä asioita ja tuleekohan joku softapäivitys...

      • 984929394

        Juuri noiden ylimääräisten ja tatkuvien huollossKäyntien vuoksi luovuin volkkareista.
        Nyt on alla Japanilainen laatutuote, eikä yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä.


      • Taaspukkaakutsua
        984929394 kirjoitti:

        Juuri noiden ylimääräisten ja tatkuvien huollossKäyntien vuoksi luovuin volkkareista.
        Nyt on alla Japanilainen laatutuote, eikä yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä.

        "Juuri noiden ylimääräisten ja tatkuvien huollossKäyntien vuoksi luovuin volkkareista.

        Nyt on alla Japanilainen laatutuote, eikä yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä."

        Annapa Tojosi malli niin katsotaan kuinka monta takaisinkutsua sillä mallilla on plakkarissa. Vai etkö laske takaisinkutsuja ylimääräisiksi korjaamokäynniksi?


      • eiautuutta

        "Itselläni on 2015 2.0TDI passat DSG6 ja olen ihmetellyt että moottorin öljypinta ei ole vajaan 10tkm aikana laskenut lainkaan. "

        Tuo johtuu vain siitä että dieseliä sekoittuu öljyn sekaan ja sehän tekee terää longlife-vaihtovälillä..


      • diesel-Subaru
        eiautuutta kirjoitti:

        "Itselläni on 2015 2.0TDI passat DSG6 ja olen ihmetellyt että moottorin öljypinta ei ole vajaan 10tkm aikana laskenut lainkaan. "

        Tuo johtuu vain siitä että dieseliä sekoittuu öljyn sekaan ja sehän tekee terää longlife-vaihtovälillä..

        Monet hiukkasloukulliset japsidieselit ovat kuuluisia jopa "öljyn" lisääntymisestä. Alkeellisesti toteutetussa hiukkaspoltossa joutuu dieseliä moottoriöljyn joukkoon. Saksalaisdieseleissä ei tuota ongelmaa ole.


    • Teedeeiimies85

      Edellisiin viestiini vielä lisäyksenä, itselläni kolmeen volkkariin on riittänyt pelkät määräaikaishuollot, volkkareita ollut vuodesta 2009 lähtien. Yksi manuaali, kaksi DSG. Huoltokutsuja on monella muullakin merkillä ollut, myös japanilaisilla. Yhden 2000-luvun alkupuolen japsin ja 80-luvun lopun jenkin olen omistanut myös. Japsi alkoi ruostumaan, piti vaihtaa pois. Jenkissä oli silloin tällöin eri sähkövikoja. Uutta osaa meni jonkin verran. Ylläpitokulut olleet omalla kohdalla VW:ssä edullisimmat. Ei ylimääräisiä kuluja.

      Yleensä nämä keskustelut VW laatuongelmista liittyy vm. 2006-2010 malleihin. Laatu ja viimeistely on nyt parantunut. Missä tahansa autossa voi olla vikoja sitten 150tkm-200tkm ajettuna. Japanilaisten suomeen tuotavassa nykyisessä mallistossa on huono puoli sen suppeus, esim. moottorivaihtoehto kävisi mutta siihen ei saakaan automaattivaihteistoa.

      • 4200eur

        Laatuongelmat ovat tiedossa ja takuita myöntävä yritys on nostanut rimaa vag tuotteiden osalta. Tsi ja dsg:t EIVÄT kuulu takuun piiriin mikäli auto on vm.2013 tai vanhempi joten samat ongelmat jatkuvat mutta eihän 2016 vag tuotteet ole vielä käytössä joten niidenkin korjaus alkaa Suomessa vasta myöhemmin.


    • Taksi340000

      Aloittajalle tiedoksi: Pian pääset aloittamaan 2. lukuvuotesi autopuolen amiksessa.
      Vielä ehdit kuitenkin muutaman kerran mollata maailman parasta automaattivaihteistoa.

    • Eivolkkaria

      Kai tyhmemmätkin vikavagon omistajat ovat ymmärtäneet ettei vaihteisto vammasella öljypolttimella ole tulevaisuutta.

      • Wagon

        Vikä on "vikavago"? Onko se joku Toyotan uusi farkkumalli?


      • vaginaattoristi
        Wagon kirjoitti:

        Vikä on "vikavago"? Onko se joku Toyotan uusi farkkumalli?

        Tiedoksi sinullekin että se on aivan sama kuin vaginaattori,kaikki kyllä tietävät!


    • wopel

      Tutuilla ollut 3:lla Volkkari dsg, kaikki hajonneet ennenaikojaan. Megatroniikka ja kytkinpakettiongelmia. Käytettynä en moista ostaisi. DSG vaihtaa hyvin tiheästi mikä on sen ideakin että kulutus pysyy alhaisena. Kestävyys onkin sitten mitä on. Mutta ei VW-konsernin ongelmat yksin vain vaihteistossa ole. Ahneus aiheuttaa kaikanlaista minkä myös Opel koki 90-luvulla.
      Anonyymi: wopel

    • turhaa_valitusta

      Eivät nämä toimittajat mitään ylijumalia ja tuomareita ole.

      Tämäkin voi selittyä DSG:n toimintaperiaatteella: kun täytyy ennalta arvata seuraava vaihde, niin joskushan se menee väärin.

      Esimerkki:

      Liikennevaloihin moottorijarrutuksella hidastaessa DSG kytkee yhtä pienemmän vaihteen valmiiksi odottamaan. Kun nyt sitten yllättäen valot jo vaihtuu, niin arvaus oli väärin ja yhtä isompaa vaihdetta jo kiire hakea.

      • DasBoot

        Vain paatunut vag konsernin fanittaja hyväksyy viat autossaan.
        Jos lukee esim.vw foorumia niin en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Omistajat pitävät täysin normaalina että autoon pitää lisätä öljyä 0,5 litraa/1000km, myöskään auton ruostuminen 3 vuoden ikäisenä ei ole ihmeellistä. Auton lukkojen/ovien ei kuulukkaan toimia talvella ja jarrut ovat joka aamu jäässä jos on pakkasta. Nykyautot ovat myös niin taloudellisia että ne ei lämpene pakkasella (auto kuluttaa 9litraa/satasella talviajossa, kuinka se 7 litraa/100km kuluttava Nissan lämpenee 100xparemmin)?
        Jutut tuolla palstalla ovat kuin tuulahdus 80-luvulta, muistaakseni autoilu yli 30 vuotta sitten muistutti paljon nykyajan vw miehen arkea...


      • seataudiskodaVWsama
        DasBoot kirjoitti:

        Vain paatunut vag konsernin fanittaja hyväksyy viat autossaan.
        Jos lukee esim.vw foorumia niin en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Omistajat pitävät täysin normaalina että autoon pitää lisätä öljyä 0,5 litraa/1000km, myöskään auton ruostuminen 3 vuoden ikäisenä ei ole ihmeellistä. Auton lukkojen/ovien ei kuulukkaan toimia talvella ja jarrut ovat joka aamu jäässä jos on pakkasta. Nykyautot ovat myös niin taloudellisia että ne ei lämpene pakkasella (auto kuluttaa 9litraa/satasella talviajossa, kuinka se 7 litraa/100km kuluttava Nissan lämpenee 100xparemmin)?
        Jutut tuolla palstalla ovat kuin tuulahdus 80-luvulta, muistaakseni autoilu yli 30 vuotta sitten muistutti paljon nykyajan vw miehen arkea...

        VW autoila on korjaamoiden täystyöllistäjä ja sitäkautta pitää työllisyyttä yllä.
        Haittapuolena omistajien mielipaha mitä ei kuluttajansuoja tunne.Ja lompakon köyhtyminen tuhansilla e..


      • Vhggffghjkn
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        VW autoila on korjaamoiden täystyöllistäjä ja sitäkautta pitää työllisyyttä yllä.
        Haittapuolena omistajien mielipaha mitä ei kuluttajansuoja tunne.Ja lompakon köyhtyminen tuhansilla e..

        OSSSSSßi.
        Sun mielipaha johtuu siitä että ostit kanahäkistä täysin paskan vanhan katiskan. Oma moka.


    • täysipaska

      Tdi Passat täällä ja öljyä mennyt 3000km ja 2.5litraa öljyä.

    • opelonauto

      Ooppeli hakkaa VAG paskat mennen tullen!

    • dasauto85

      Uusi 2.0 Tdi, ajettu 6500km. Öljypinta ei ole laskenut, katsottu viikoittain. Lyhyttä ajoa myös paljon.

      • DasMikäLie

        Poikkeus vahvistaa säännön......


      • toyotamyyjänPurkupaikka

        mikä poikkeus. Ei nuo wanhat kansanperinnesanonnat toimi, noloa sulle.


    • raabu

      Kymppitonni uudella 1.6 tdi DSG:llä takana, on hieno auto kaikinpuolin. Pikkukone vaatii tietysti ohituksissa taitoa, kun voimaa ei ole tolkuttomasti. Kun taitoa on, niin ohi olen aina päässyt turvallisesti. Taitoa ei ole se että roikkuu edellä olevan takalistossa kiinni ja osaa painaa kaasun pohjaan, sen osaa kaikki.

      Entinen oli V60:nen (163 hv jne), joka painaa varmaan 250 kiloa enemmän. Se kummasti tasaa kulkupuolta. Lisäksi DSG loota on vaihdoiltaan älyttömän paljon parempi kuin Volvon perinteinen, jossa muuten myöskin on ollut ongelmia (öljynvaihto!!).

      • EiPitkäOdotusEnää

        Tuossa noin 15000-20000km jälkeen edessäsi ovat nämä ongelmat:

        http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/vagn-14-tsi-moottori-ongelmat

        http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/vagn-14-tsi-moottoriongelmat

        Linkkejä muualta maailmasta:

        Lehdet ja nettijulkaisut:

        http://www.vibilagare.se/nyheter/kamkedja-oroar-volkswagenagare-28962

        http://www.vibilagare.se/autoindex/volkswagen-vagrar-goodwill-2795

        http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-motorschaeden-3342557.html

        http://www.autobild.de/artikel/vw-1.4-tsi-probleme-mit-steuerketten-2892135.html

        http://www.shortnews.de/id/950605/VW-Ist-das-Steuerkettenproblem-doch-groesser-als-behauptet-Update

        http://www.auto-motor-und-sport.de/forum/threads/1188-Volkswagen-TSi-Steuerketten-defekt-nach-59000km-VW-kulanz

        http://www.autoplenum.de/Antworten/D/10973/Audi-VW-Motoren-1-2---1-4---1-6-FSI-TFSI-TSI--Kettenschaden--.html

        Juutuubissa

        http://www.youtube.com/watch?v=NkuXXYuSrUs

        http://www.youtube.com/watch?v=nznuIPCgA6Y&feature=endscreen&NR=1

        http://www.youtube.com/watch?v=AY1CmT6B_E4&feature=related

        Keskustelupalstat:

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

        http://www.tiguanforum.de/forum/board8-vw-tiguan-forum-sonstige-themen/board12-vw-tiguan-forum-smalltalk/1569-reine-info-steuerkettenprobleme-beim-1-4-tsi/index3.html?s=cfd0cbd01907c650aa4a3304505441d305d661c0


      • raabu

        Niin mitä yrität tolla linkkivalikoimalla kertoa?!? Käyttäisit aikasi johonkin muuhun, ei noi ketään kiinnosta. Tiesin tasan tarkkaan mitä ostin ja olen erittäin tyytyväinen, sorry vaan. VAG konserni ei voi enää vähätellä ongelmia, on turvallinen auto omistaa.


    • nabutabu

      Käsivalinteinen auto kiihtyy hyvin, eiku pienenpää vaihdetta vaan ja kaasua, ei siinä mitään tomaattilootaa tarvita ja keskustassa voi ajaa ihan surutta 5 vaihteella, melkein kuin automaatilla. Liikennevaloistakin pääsee läpi vaihtamatta, kun ajaa nopeusrajoituksen mukaan.

    • JassoLaamanenkose

      Jos Tuulilasi lehti alkaa kirjoittamaan pehmeitä, tilauksia alkaa peruuntua.
      Volkkarilla ajaa Suomessa niin moni, että se näkyy jo isosti tilausmäärissä.
      Tällaiseen en usko heidän alentuvan, nämä täällä kirjoittavat provoilijat voivat
      oikaista sen lippalakin ja polkaista esson baariin jassoa pelaamaan ja jaffalle.

    • baksubebe

      Eiks Tojolla ajele moni suomalainen? Siitäkin huolimatta TL:n päätoimittaja moitti Aurista oikein kunnolla taannoisessa kestotestissä. Pikkuisen yllätyin, kun ihan niin paljon autoa ei ole muuten moitittu. Mutta, kaikki kirjoittelu on henkilön omaa mielipidettä, ja jokaisella on hyvä olla omansa.

      • ohjausvaihdealvadiVW

        ja kyllä VW valmiste toimii kun korjauksiin varaa 3000e vuodessa.


    • Piipaalla

      Ruotsissa ambulanssiyrittäjä on tuskaantunut Volkkareihin, jotka kestävät ammattikäytössä vain 80.000 km, sitten paaliin.

      En ambulans byts normalt efter tre år, då har den gått mellan 30 000 och 35 000 mil. På vissa modeller som används i Borås håller dock inte motorn mer än 8 000 mil. "Det är en svaghet", säger verksamhetschefen.
      Håkan Rosenqvist. Ambulanssjukvården på Säs har ett 30-tal fordon. Samtliga har både styrkor och svagheter. En modell, den fyrhjulsdrivna VW Transporter, har större problem än de andra med motorn.

      – VW har haft en tendens att motorn inte håller, säger Monica Hjelmgren, verksamhetschef för Säs ambulanssjukvård.

      Hon kan inte säga exakt hur många av VW:s fordon som man tvingats byta motor på, men det rör sig om ett flertal.
      – Vi har fått byta motor regelbundet efter omkring 8 000 mil, säger hon.

      Ansvariga på Volkswagen är medvetna om problemen och tar dem på största allvar.
      – Det stämmer att vi har haft en del driftstörningar gällande våra ambulanser.

      http://www.bt.se/boras/sarbarheten-pa-sas-ambulanser-en-svaghet/

    • 250 tkm TSI/ DSG:llä ja vieläkään en ole keksinyt kuinka oikein saisin nuo paljon mainostetut viat ilmenemään.

    • 0293

      Asiaa vain sivusta vuosikausia seuranneena ihmettelen, miten on mahdollista,
      että vain muutamat DSG-yksilöt kestävät normaalisti, mutta aika monissa - lue
      enemmistössä? - on vakavia puutteita. Automaattiahan tunnetusti ei juuri itse
      voi rikkoa.
      Sittenhän oli tämä jakohihnaongelma Oulun seudulla, johon ei syytä löydetty - vai
      löydettiinkö - asiaan joku selvä syy.

    • Romuttaja2017

      Pakko tähän kuitenkin laittaa vähän omaa kestotestifaktaa eri merkeistä. Kyseessä erityisen vaativa ammattikäyttö ja autot lava-autoja tai pakuja.

      -VW 3 vuotta ja paaliin, korjaamaan joutuu, mutta ei nyt ihan tolkuttomia.
      -Ford 2 vuotta ja paaliin, tästä ajasta merkittävä osa korjaamolla.
      -Tojotat: Hiace kesti ok. 3-4 vuoden kohdilla paaliin tai afrikkaan, helevetti kun niitä ei saa enää. Miinuksena se, että käyttömukavuus samaa luokkaa kuin venäläisessä perseenpäristimessä.. Hiluksi 3 vuotta ja paaliin, korjaamo tulee tutuksi.
      -Mersu (vito) totaali paska, ei kestä, samaa luokkaa kuin Ford..
      -Dacia. Kestää sen pari vuotta vähillä remonteilla, mutta on niin halpa, että saa kaksi siinä kuin näitä muita saa yhden.

      Jos joku tietäisi oikesti kestävän pakun, niin vihjeitä ottaisin vastaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1321
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      990
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      976
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      889
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe