onkoketään kiinostunut jutteleen aiheesta noituus?

wicca33

Mitä mieltä olette yleensä?

3

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lauvi

      Noin yleensä olen sitä mieltä ett "noituus" on loputtoman laaj akäsite ja siitä on vaikea keskustella jos aihetta ei rajaa yhtään :)
      Noita-sana on suomessa tarkoittanut shamaania tai tietäjää. Esim. englanninkielen "witch" määritellään eri tavoin.
      Nimimerkkisi perusteella oletan että sinua oikeestaan kiinnostaa eniten wicca. Siihen en ole syvällisemmin perehtynyt, voin vaan sanoa että määritelmällisesti siinä ei välttämättä ole edes kyse noituudesta. Wicca on uskonto, noituus ei itsessään ole uskonto ja perinteitä on vaikka kuinka.

    • sieluton_

      Noituus on uskomusten ja rituaalien harjoittamista. Uskoa yliluonnolliseen, niin kuin missä tahansa uskonnossa. Eli huuhaata.

    • Ohrantärkkelys

      Tämän päivän lukemani perusteella olisin valmis pienentämään itseni muurahaiseksi. Uhraamatta itseäni sen enempää kuin muitakaan ja antakaa minulle anteeksi sanojeni tarkoitusperä jos se on vain ajan haaskausta. Teidän mieliksi kirjoittelen sangen mukavia tällä kertaa tapahtui mitä vain olkaa siitäkin kiitollisia. Arvon herrat ja naiset se on vain näin meidän kesken kun olemme oppineet tutustumaan, siitä on vielä matkaa eroavaisuuksiin ja ihmisten välisiin yhteiseen ymmärrykseen, sitähän suojellaan kultaisella haarniskalla. Auringon kierrosta ymmärrystä lukien tavoitteenne on sama kuin minulle jokainen henkilökohtaisesti ajatellen tavoite on sama se on tehty niin näin meidän kesken. Sitä minä vielä että se on totuus kiitos ja huomioikaa minut jatkossakin jos haluatte kysyä jotakin vastaan mielelläni.

      Tehtävä on suojella kansaa tietenkin unohtamatta maailmojen välisiä eroja joita on laskennallisesti rajaton määrä. Onhan meitä olemassa monesta maailmasta joittenkin alkuperä on risti. Tarkoitan ristillä ihmisten syntymäkotia sitä on uhkailtu jo pitkiä aikoja. Jos kerron olevani iltaisin rukoileva toukka lampun hämärässä sehän ällöttäisi teitä. No puhutaan siitä sitten, miten vain haluatte. Kuitenkin olen kristitty ja aina ikuisesti kiitollinen omasta puheenvuorostani, joten sallikaa minun jatkaa. Nämä pienet miehet heihin olemme tutustuneet jo aikaisemminkin, näitä on olemassa hyvin laajakirjo eri ikäisiä sukupolvia yhdistäviä jotkut elävät eristäytyneinä meistä, yleisesti kutsutaan toisenlaisina vaikeina tai mielenvikaisina sairaina omana kieltään puhuvina joskus vihaisina ja ällöttävinä.. Tahdon heidän elävän samanarvoisesti kuitenkaan liiaksi painolastina muitten olevien keskuudessa samanarvoisina kuitenkin. Näin eläköön myös suomi pinnalla ja maailman maineessa, siitäkin olisin onnellinen ja kiitollinen. On kerrottu heidän muuttavan muotoaan. Ja on kirjoitettu päivisin olennon olevan vain varjo omasta ruumistaan. Tarkoitan sen olennon ilmenevän toisella tavalla oman tavoitteensa ajamana ja sen totuutena. Ihmisten sydämestä puhuttaessa valinnalla on tärkein merkitys kaoottisessa maailmassa, sen tähden annan oman arvoni hyvälle sydämelle.
      Miten sitten suhtautua vastaavaan. Tietysti elävänä olentona omassa maailmassasi, josta katsot muihin maailmoihin koska tahdot tehdä niin, se saa minut hyvälle mielelle, josta olen myös kiitollinen, annattehan minulle anteeksi kaikki kiroukseni joita olen tehnyt, ja vain siksi että olisin kiitollinen itse, tai mitä vielä parempaa saisin teidät uskomaan maailmaani jossa minä elän ja voin hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe