Lemmikkigerbiilien teettäminen

Gerbuvaavi

Hei. Olen omistanut 4 vuotta gerbuja. Olen kerran poikasiq meinannut teettää sillä, että haluan laumaan lisäystä. Mutta ne jäi haaveeksi koska epäilin asiaa. Riskejä ja kaikkea siihen liittyy.

Mutta olen miettinyt asiaa uudelleen. Haluaisin teettää yhden poikueen. Uroksia mulla on nyt 3kpl. Veljekset ja yksi vanhempi joka asuu omassa terrassaan.

Pitäisi hankkia naaras tai kaksi, sitten kun tilaa on. Muitakin jyrsijöitä on, mutta aika vanhoja alkaa olemaan. Ajattelin ehkä vuoden päästä, mutta on ihan hyvä ottaa nyt jo kertaalleen asioita selville.

Minua kiinnostaisi nämä:
1) Kuinka voin astuttaa yhdellä uroksella yhden naaraan, että ne voi palata takaisin laumoihinsa? kuinka totutan uroksen ja naaraan?
2) Voiko urospoikaset jotka jäisi kotiin, liittää isän ja sen veljen laumaan? (3-5 korkeintaan yhdessä laumassa). Terrat on n. metrin mittaisia, 40cm leveitä ja korkeutta on reilusti.
3) Jos sattuu tapaus, että tulee naksupoikanen ja täytyy lopettaa, kuinka teen sen ITSE nopeasti ja mahd. kivuttomasti? En jää elättämään sairasta poikasta joka on kuolemaisillaan. Enkä halua kommentteja joltain naperoilta kuinka julmaa se olisi. Mutta vielä julmempaa olisi jättää se kitumaan.
4) Riittääkö jos pidän urosta ja naarasta esim. tunnin, ja varmistan että astutus on tapahtunut jne.?

0

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
        Maailman menoa
        227
        6624
      2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
        Maailman menoa
        111
        5003
      3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
        Maailman menoa
        154
        4777
      4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
        Maailman menoa
        61
        3258
      5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
        Maailman menoa
        105
        2883
      6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
        Ikävä
        65
        2319
      7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
        Ikävä
        137
        1851
      8. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
        Hybridi- ja sähköautot
        69
        1844
      9. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
        Ikävä
        139
        1714
      10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
        Ikävä
        58
        1575
      Aihe