kangaspuihin uusi loimi?

hymmi

Miten laitetaan kangaspuihin uusi loimi? Mistä saan siitä hyvän ohjeen tai videon? Pitääkö likka ostaa vai voiko tehdä vaan suoraan kalastajalangasta?

4

501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viistoista

Onhan noita kirjoja, mutta ensiksi kääntyisin paikkakunnan a)marttojen tai b)kotitalousneuvonnan puoleen. Monella paikkakunnalla on kutomatiloja, joissa kudonnan neuvontaa. Ekalla kerralla loimea ei kyllä yksin saa onnistumaan, on siinä sen verran monta vaihetta.
      Itse kävin ensin parin päivän työväenopiston kurssin. Sitten pyysin neuvojaa rahaa vastaan tulemaan asentamaan loimen paikoilleen. Se loimi kannattaa sitä ennen luoda paikassa, jossa on luontipuut (ja sitä ennen kysyä neuvo, miten paljon loimilankaa tarvitaan).

• Minäkylläosaan

Mattoako haluat kutoa? Loimen voi myös ostaa valmiina esim. Taito-shopista tilaamalla tai vaikka lankava.fi -verkkokaupasta nimellä valmisloimi.

Sitten tietysti tarvitset jonkun asiaa osaavan auttamaan sinua kotiin. Tunnetko ketään muuta, jolla on omat kangaspuut? Jos et, niin ehkä lähimmästä Taito-shopista tai joltain kudonta-asemalta voisi löytyä henkilö, joka pientä korvausta vastaan auttelisi sinua eri työvaiheissa.

Seuraavalla kerralla sitten osaisitkin jo. Mattoloimen laitto ei ole vaikeaa, mutta useita työvaiheita siinä on.

• piparminttuli

Kansalaisopistoilta saat varmasti neuvoa. Mutta parhaan neuvon ja ehkäpä jopa opetuksen saat Martoilta. Käänny Marttojen puoleen.

• erikoisala

Eiköhän käsi- ja taideteollisuusjärjestö Taito ole paras asiantuntija kudontaongelmissa. Toivottavasti lähiseudulta löytyy taitokeskus, jossa voi opetella loimen luomisen tai tarvittaessa pyytää ohjaajan kotikäynnille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe