huijareita alusta lähtien turisteille

alakerranrami

Roomassa otimme etummaisen taksin fiumicinon kentältä terminin (päärautatieasema) alueelle. Taksi oli valkoinen niinkuin muutkin taksit joten luotin siihen. Vaimon kans sitte istuimme takapenkillä ja kuski oli iäkkäämpi "ehkä paikallinen" kyylä joka puhu käsillään enempi ku suullaan ommaa murrettansa. Matka kesti n 1/2 tuntia ja kun saavuimme perille hotellimme pihakadulle kysyin "how mutch". Se sanoi et 60 €. Annoin sille 50€ja 10€ setelit kouraan. Hän otti setelit ja pyöräytti kämmeniään nopeasti ja näytti mulle kahta (2) 10€:n seteliä ja sanoi että olen antanu vain kakskymmentä (20€) maksua. Mietin siinä ja tiesin aivan varmasti et mulla oli lompakossa 4kpl 50€:seteliä. Sanoin et olen maksannu 60€, se saatanan mulkku sanoi et hän sai vaan 20€. Pitkä tauko ja hiljaisuus ja vitutus ja eiku anna sille taas yks 50€ seteli (ala siellä tappeleen vaikka oisin sen jätkän lyöny yhellä iskulla maahan). Muistakaa kun maksatte niin yks seteli kerrallaan ja mainitsette, et fifty euro and ten euro, tai sit toinen vaikka ottaa videon maksusta jos halutaan olla tarkkoina. Ja samana iltana katuravintolassa oli kanssa setelinkääntötemppu mokkamulkkujen (romani/pakistan yms.) parissa. Siinä en hävinnu kuin 5€ ja ruoka oli täyttä pas..k...a. Opimme kuites et maksa/anna seteli kerralla tarjoilijalle. Ja mene syömään kaupungin sisälle jossa on paikallisen näköistä palvelukuntaa niin saat original ruokaa ja palvelua.

8

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neepristadi

      60e taksista 30min matkasta kuullostaa jo kusetukselta,mutta ei vielä riittänyt piti vielä ottaa 40e lisää.Mitäs oisit suomessa tehnyt jos joku ois tolleen huijannut.

    • Otaoppia

      Käytä uberia siinä tuollaiset huijaukset ovat mahdottomia

    • Taastätä

      Tarra taksin kyljessä kertoo yleensä kiinteän hinnan keskustaan.
      Jos menee pieleen, pyydä poliisi paikalle.

    • rontto-brontto

      Italiassa käsiä pidetään taskussa. Ei aina omassa.

    • Käynyt
    • MatkamiesMaan-77

      Jos joku taksikuski on minua yrittänyt huijata, olen vain tyynesti astunut taksista ulos ja sanonut että kutsu poliisi jos haluat. Kukaan ei ole kutsunut vaan jokainen on kaasuttanut pois,

    • huijareitakaikkialla

      MatkamiesMaan jo kertoikin, miten tuollaisissa pulmatilanteissa kannattaa menetellä aina ja kaikkialla,eli pyytää kutsumaan paikalle poliisi tai kutsua heidät itse. Kukaan taksikuski ei jää poliisin kanssa selvittelemään asioita, vaan myöntävät kiltisti asiakkaan olevan oikeassa! Sama sääntö koskee esimerkiksi Prahan huijaavia taksikuskeja, jossa oli omakohtaisia kokemuksia heidän hinnoittelustaan.

      Ei siten kylläkään kannata antaa mokoman pilata Rooman lomaa, kaupungilla on todella paljon annettavaa, niin historiasta kuin nykyajan riennoista kiinnostuneille. Yksi taksikuski ei saa matkaa pilata vaan keskittykää nauttimaan ikuisesta Roomasta täysin rinnoin!

      Lisää Roomaa löytyy muuten täältä:
      http://italia.matkalippu.info/rooma

    • Romeforever

      Voi mitä kielen käyttöä ja mikä postaus! Niinkuin nimimerkkisi "alakerranrami" jo sanoo, luulen että olit aikalailla juovuksissa, kun pääsit lentokoneesta....ja myös tätä postausta kirjoittaessasi.....:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe