Osaisiko joku vastata/sanoa tähän jotain..
Jos vuokrasopimukseen on merkitty useampi vuokranantaja, onko heillä oikeus olla allekirjoittamatta sopimusta?
Oon yksityisellä vuokralla, jonka sain välittäjän kautta. En ole koskaan nähnyt vuokranantajiani, saatika puhunut heidän kanssaa ennen sopimuksen allekirjoittamista.
Mutta olettaisin heidän olevan pariskunta :)
Sopimuksessa siis molemmat ovat merkittyjä vuokranantajiksi, mutta heidän allekirjoituksensa puuttuvat sopimuksestani. On vain miehen nimenselvennys.
Onko sopimus näin ollen sitova?
Kiitoksia jos osaisitte vastata :)
Vuokrasopimus..
4
121
Vastaukset
- Pyydä_nimet_paperiin
Ei taatusti ole sitova. Kyseessähän on allekirjoittamaton sopimusluonnos, jollaisen kuka tahansa voi tulostaa. Vuokrasopimuksessa pitää olla omistajan tai hänen edustajansa allekirjoitus ja samoin vuokralaisen. Useamman omistamaa asuntoa ei yksi omistajista voi yksinään vuokrata.
Ikävintä sinun kannaltasi on, että vuokranantajilla ilmeisesti on sinun allekirjoittamasi kappale, johon he voivat halutessaan vedota, mutta sinulla ei ole mitään näyttöä mistään. Pyydä nyt jo äkkiä nimet paperiin. - Puumerkki123
Mutta eikös sopimuksien pitäisi olla identtiset samanlaiset, eli jos heidän sopimuskappaleessa on allekirjoitukset niin eikös näin ollen munkin kappaleessa täydy olla? Sen miehen nimen selvennys on kirjoitettu koneella, eli sitä ei voi todistaa että kyseinen herra olisi se herra :)
Ei enää voi pyytää nimiä koska mut on irtisanottu ja oon asunu heidän asunnossa n.3,5vuotta :)
Siksi täsä kyselenkin sopimuksen sitovuutta koska miehen nimenselvennys vain sopimuksessa, ja tämä nainen on kirjeitse ilmoittanut aina esim vuokrankorotuksesta/muista ilmoituksista.
En suostunut tähän uuteen vuokrankorotukseen jonka nainen ilmoitti(ei suostunut kertomaa perusteellisesti miksi vuokra nousee, aika suppeasti kyllä kertoi mutta ei vastannut kun kyselin tarkemmin), ja näin ollen vuokranantajat irtisanoivat mut. Siinä irtisanomislapussa oli sentää jo molempien allekirjoitukset.
Meneillää remontti taloyhtiössä ja vuokrankorotus syy oli "lisäkustannuksia aiheutuva remontti", tätä siis yritin monta kertaa kysellä että mitä pitää sisällään - ei suostunut kertomaan. Vuokrankorotus peruste sopimuksessa on siis "Keskinäinen sopimus".
Mietin siksi että onko nämä(viime vuonnakin nousi) vuokrankorotukset olleet tehottomia koska naisen allekirjoitusta ei ole sopimuksessa, ei edes valtakirjaa jolla hänet olisi valtuutettu asioimaa asian tiimoilta. :)
Tiiän, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja virheistä oppii :) Vuokrasopimuksesi ei ole voimassa, niinkauan kuin molemmat vuokranantajat eivät ole allekirjoittaneet sitä. Ota välittömästi yhteyttä vuokra-asunnon välittäneeseen välitysliikkeeseen. Aikamoinen töppäys välittäjältä. Mikä välitysliike?
[email protected]
kiinteistö- ja asuntokaupan neuvontaa veloituksetta- Puumerkki123
Kävin tuossa muutama päivä sitte oikeusaputoimistossa näyttämässä papereita yms.
Juristin mielestä oon luvatta tässä asunnossa koska kukaan ei ole allekirjoituksellaan valtuuttannu vuokraamaa mulle asuntoa.
Ja että mun sopimuksessa pitäis olla vuokranantajien allekirjoitukset ja heidän kappaleessa mun. Mulla on kopio joten oon ennen vuokranantajia allekirjoittanut sopimuksen. Joten en tiedä varmaksi että ovatko he sitte selkäni takana muuttaneet sopimusta. Mut siinä tapaukses he syyllistyvät petokseen?
Onko multa siis 3,5vuoden aikana peritty luvattomasti/laittomasti vuokraa?
Yritin kysellä juristilta mahdollisia korvauksia tästä, mut ei hän oikein keskittyny siihen asiaan. Hän vain jutteli tuosta irtisanomisesta että miten kannattaa nyt toimia kun oon saanu uuden asunnon.
Jäi jotenki aukko tietoihin et onko vuokranantajat vakavastikki huijannut mua. :/
Irtisanoin itseni täsä heinäkuun lopulla (27.7) koska tosiaan muutan elokuun alussa pois uuteen asuntoon jossa on uuden vuokranantajan allekirjoitus :)
Nykyiset vuokranantajat yritti kusettaa mua vaatimalla syyskuun vuokraa jos oon yhdenkin päivän elokuuta täsä nykyises asunnos. Ja että mun pitäis olla heinäkuun aikana poistunu. Pyh. En maksa, koska tiiän irtisanomis aikani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019