Harrastan öljyvärimaalausta. Haluaisin tehdä maalauksesta ensin luonnoksen, jota voisi helposti muokkailla. Tähänkö tarvittaisiin piirtopöytää ohjelma (photopaint - shop?). Vai teenkö luonnoksen ensin paperille, jonka skannaan ja sitten muokkaan ruudulla phjelmaa avuksi käyttäen? Piirtopöydät tuntuvat aika kalliilta.
piirtämispöytä vai monitoimikone ?
3
919
Vastaukset
- Nimetön
Koska, hyvän monitoimiprintterin saa n.200 eurolla. Piirtopöydät, jopa A6-kokoiset maksavat jonkin verran, ja niillä ei pysty tekemään muuta kuin piirtämään. Eli skannaat luonnoksen(t) ja muokkaat niitä esim. Photoshopilla. Piirtopöydällä tosin voit tehdä luonnoksen suoraan Photoshopiin, joten skannausvaihe jää pois. Mutta jos piirtopöytää ei käytä aktiivisesti, niin en suosittele sen hankintaa.
- skanneri
Saat A4 koon tasoskannerin lähimmän tavaratalon elektroniikka-osastolta 100 euroo tai alle.
- Ode
Itse toimin näin:
1) luonnos
2) skannaus
3) käsittely koneella ja piirtopöydällä
4) tuloste piirtoheitin kalvolle
5) piirtoheittimellä maalauspohjalle
6) maalaan..
Jos tarkempaa ohjetta kaipaa niin ei kun kysymyksiä..
Valmiita duunejani voi käydä pälyilemässä
http://avarre.deviantart.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241600
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161081- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838