Luotettava ja mainokseton email-palvelu, ehdota?

joku_at_jossain.fi

Olen käyttänyt vuosia MB-netin webmailia ykkössähköpostina. Palvelu voisi olla parempi, sekä yleensä että toimintavarmuuden kannalta. Mainoksia ei ole, koska palvelun saa lehtitilauksen oheistuotteena. Lehteä on tilattu 20 vuotta... ehkä ei jatketa tilausta.

Vuosia meni ilman roskapostia, mutta tulva on alkanut taas, mm. Travelbirdin mainoksia. En tiedä minne osoitteeni on vuotanut.

Matkapuhelinpalvelut tulevat minulle Saunalahdelta/Elisalta, joten se on yksi mahdollisuus.

Minulla on gmail-osoite, pakko, jos haluaa esim. Play-kauppaa käyttää. En halua sitä kautta ensisijaista sähköpostiani.

Minulla on ollut suomi24- ja luukku-sähköposti, mutta joku niissä ei ole pelannut tai ollut mieluista, koska olen niistä luopunut. Yahoo:ssa minulla on pseudonimi-email, en halua Yahoolta ensisijaista meiliäni. Ja MB-webmailin UI on silti parempi.

– Mikä palvelu toimii hyvin, eikä maksa paljon?
– On nopea, eikä ole täynnä jotain pakkomainontaa?
– Ei kuulu jollekin NSA-corporaatiolle kuten Mikkisoftalle tai Googlelle?
– Webmail eli käyttö on selainpohjaista.
– Suosittelisitko jotakin palvelua, jota itse käytät?

Kiitos avustasi!

21

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elisan sähköposti on aivan OK. Käsitinkö oikein, että sinulla on vain puhelinpalvelu Elisalta, miten käytät verkkoa?

      Oman operaattorin sähköposti on useimmille se luontevin vaihtoehto: kaikilla on myös webmail, ei ole mainoksia ja hinta useimmiten sisältyy yhteyden kuukausimaksuun käytti sähköpostia tahi ei.

      • ei_hyvä_idea

        Oman laajakaistaoperaattorin postissa on vaan se "vika" että jos muutat tai vaihdat operaattoria niin sähköposti lakkaa toimimasta, siksi kannattaa satsata mielummin erilliseen sähköpostipalveluun.


      • parempi_idea

        Laajakaistaoperaattorin omassa sähköpostipalvelussa on vaan se huono puoli että jos vaihdat operaattoria, vaihtuu myös sähköpostiosoitekin. Siksi kannattaa mielummin satsata erilliseen sähköpostipalveluun, esim. Saunalahti Peruspostiin.


    • postipate5578687
    • joku_at_jossain.fi

      Meillä on taloyhtiön kautta verkko (DNA!), eli tietoliikenne maksetaan vastikkeessa. Siihen varmaan voisi ostaa lisää habaa, mutta eipä olla ostettu. Siinä yksi syy, miksi en halua meiliä, jossa koko ajan pyörii jotain mainoskilkettä, se hidastaa.

      • Ota yhteyttä DNA:han ja kysy sähköpostista. Parhaimmassa tapauksessa se on ilmainen ja yleensäkin laajakaistan jo omaavalle luokkaa 5 € kuussa.


      • ei_uusia_osoitteita
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ota yhteyttä DNA:han ja kysy sähköpostista. Parhaimmassa tapauksessa se on ilmainen ja yleensäkin laajakaistan jo omaavalle luokkaa 5 € kuussa.

        Se vaan että Dna ei enää anna uusia sähköpostiosoitteita/-laatikoita uusiin laajakaistaliittymiin.


    • joku_at_jossain.fi

      Loin vähän aikaa sitten hotmail-osoitteen vastaspämmäykseen. "Käytämme tietojasi vaikka mihin." Kadutti heti. Mikkimeilin poistamiseen meni aikaa pari tuntia, ennen kuin onnistui kele. Gmail käy johonkin toissijaiseen ja pakkohan se on antroit-käyttöön olla, mutta muuten: Nöy!

    • postipate57667

      Mikäs siinä sitten, valitsee operaattorinsa tarjoaman tai muun marginaalitekeleen emailikseen, jos eivät nuo suurimmat ja parhaiten toimivat kelpaa, onhan noita netti pullollaan.

      • joku_at_jossain.fi

        Varmaan on pullollaan, juu. Kaikkien ei toivottavasti ole pakko käyttää Kuukkelia ja Mikkisohvaa. Suurin ja parhain on subjektiivinen näkemys.

        Kaipasin vaihtoehtoja, joten jos joku on omaan palveluntarjoajaansa tyytyväinen, kuulisin siitä mielelläni.


    • postipate6576676
    • nämäparhaat

      Gmail ja Outlook. Muita ei ole..

      • joku_at_jossain.fi

        "Luotettava" ja "mainokseton"? Nope.


      • hyvinkäytuo
        joku_at_jossain.fi kirjoitti:

        "Luotettava" ja "mainokseton"? Nope.

        Molemmat täyttyy.


    • nämäparhaat

      Ja Gmailiin voi tehdä monta eri osoitetta... Ei ole pakko käyttää sitä yhtä.

    • Perusposti

      Jos saa suositella maksullista postia niin Saunalahti Perusposti on oiva, maksaa reilu 20 euroa vuodessa joten ei ole kalliskaan.

      • eikannataostaa

        Kyllä se erittäin kallis on. Ei ole mitään järkeä maksaa sähköpostista koska ilmaisia on saatavilla.. Vain tyhmät tekee näin. ( Yrityksillä eriasia).


      • olet_tyhmä
        eikannataostaa kirjoitti:

        Kyllä se erittäin kallis on. Ei ole mitään järkeä maksaa sähköpostista koska ilmaisia on saatavilla.. Vain tyhmät tekee näin. ( Yrityksillä eriasia).

        Kallis? Siis 20 euroa vuodessa on mielestäsi kallis? Ilmaisia sähköposteja ei ole luotettavia, sellaisia joita NSA ei lukisi. Ja mainoksia niissä on.


    • Perusposti

      Jos saa suositella maksullista postia niin Saunalahti Perusposti on hyvä, nopea ja mainokseton eikä kalliskaan koska maksaa vain reilu 20 euroa vuodessa.

      • eikannatamaksaa

        Kyllä se erittäin kallis on. Ei ole mitään järkeä maksaa sähköpostista koska ilmaisia on saatavilla.. Vain tyhmät tekee näin. ( Yrityksillä eriasia)..


      • oot_tyhmä
        eikannatamaksaa kirjoitti:

        Kyllä se erittäin kallis on. Ei ole mitään järkeä maksaa sähköpostista koska ilmaisia on saatavilla.. Vain tyhmät tekee näin. ( Yrityksillä eriasia)..

        20 euroa vuodessa on mielestäsi erittäin kallis? Taidat olla tyhmä, 20 euroa voi käyttää huonomminkin, esim. ryyppäämiseen. Sitäpaitsi Peruspostissa ei ole mainoksia, se on luotettava eikä siinä olevia posteja lue NSA!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe