Agressiivisuus toisia koiria kohtaan

Susikoiraongelma

Hei! Osaisiko joku auttaa? Koiramme on kotona lapsirakas ja kiltti, mutta lenkillä koirat ovat ongelma. Mikä voisi auttaa? Jonkinlainen panta vai kuonokoppa? Kiitos avusta

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimo

      Agressiivisuus vai remmiräyhääminen? Remmiräyhäämiselle ohituskoulutusta, ruoka tai lelupalkalla. Huomion kiinnittäminen muualle? Oma rauhallinen käytös. Aggressiivinen koiran ongelmakoira Kouluttajalle .

    • Gsdtakes

      Tekemisen ja omistajan mielentila lenkillä usein syynä tuollaiseen...

      • Gsdtakes

        Siis tekemisen puute,saako rauhoitavaa tekemistä hihnalenkkien ohella?


    • kannattaa-cocklata

      Pitkä jykevä keppi siihen naru ja päähän sidotaan kilon kinkku. Sitten vaan jolkotellaan eteenpäin ja koira yrittää napata edessä olevaa kinkkua. Aasillehan tuo toimii miksei siis koiralle?

    • vuh

      Panta tai kuonokoppa???? Ei, vaan KOULUTUS.

    • harjoittelualkakoon

      Mitä se tekee ohituksessa?
      Haukkuuko jo kaukaa, vai vasta kohdalla, yrittääkö hyökätä,vetääkö vierasta koiraa kohti vai pakitteleeko?
      Onko agressiivinen oikeasti vieraille koirille, vai haukkuuko vaan koska pelkää, siinä on iso ero?
      Mitä tekee, jos vieras koira ei ohitakkaan, vaan jäät juttelemaan vieraan koiran omistajan kanssa? Rauhoittuuko koira sitten, miten käyttäytyy sitten vierasta koiraa kohtaan?
      Onko sillä yhtään koirakaveria jonka kanssa tulee toimeen?
      Kuinka iso koira on?
      Minkä ikäinen?
      Onko sinulla vaikeuksia sen hallitsemisessa, mitä?
      Jos et meinaa pystyä pitelemään koiraasi, hommaa sille kuonopanta, sellainen jossa on linkki myös, ettei koira karkaa jos se keplottelee kuonopannan pois.Ihan sovitat liikkeessä että tulee sopiva.Sitten kuonopannan kanssa harjottelet niitä ohituksia, eli menet paikkaan jossa varmasti paljon koiria.Kun menee hyvin kehut/palkkaat,jos huonommin, viet vaan koiraa reippain askelin haluaamaasi suuntaan.
      Mieti pelkäätkö/jännitätkö itse vieraiden koirien ohituksia,luultvavasti, ja koirasi huomaa sen, ja alkaa siksi räyhätä.Koira siis reagoi pelkoosi, vaikka itse pelkäisitkin oman koirasi reaktiota ohituksessa ja sen käsissä pysymistä.
      Kun talutat koiraa kuonopannassa, koirsi on hallinnassasi,ja pystyt rentoutumaan itse paremmin,pidä koira ohituksissa ja muutenkin lyhyellä hihnalla vieressäsi.
      Sinun on saatava koirasi luottamaan siihen, että sinä itse hallitset ohitustilanteet, etkä pelkää tai jännittele niitä.Älä koskaan päästä vieraita koiria rynnimään yllättäen koirasi luo, se vain pahentaa tilannetta.OLisi hyvä jos voisit lenkkeillä jonkun toisen koiran omistajan kanssa samaa matkaa, koirien ei tarvitse kohdata toisiaan nokatusten, kävelette vain samaan suuntaan.Harjoittelu auttaa sinua ja koiraasi rentoutumaan ja tuottaa ajan kanssa tulosta.

    • doman55

      mikä rotu se vähän ehkä auttaisi vastaamaan oikein

    • eikuonokoppaa

      Ei haukkumista / räyhäämistä estä kuonokoppa ( eikä minkäänlainen "erikoispanta" ), vaan kouluttamalla siitä selviää. Yksi koulutusvinkki on se, että otat pallon tai namin mukaan lenkille, ja ainakun joku koira tulee vastaan, ota nami / pallo esiin niin, ettei se kiinnostu koirasta. Lopuksi palkitse koira

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe