Hei,
Onko teillä kokemuksia jonkinlaisesta yhteisövanhemmuudesta?
Minä haluaisin lapsen, mutta kehoni on sellainen, että riittävästä levosta huolehtiminen on hyvin tärkeää. Avomiehelläni on myös vähän tavallista isompi levon tarve ja myös oman ajan tarve.
Tuntuisi kiinnostavalta, että olisi kolmas aikuinen (tai toinen pariskunta), joka olisi kiinnostunut antamaan aikaa ja huolenpitoa. Toki turvaverkkoja pitää aina olla. Mutta tuntuisi hyvältä, että tietää etukäteen, että on luottoaikuinen, joka myös nostaa lasta etusijalle ajankäytössään.
Erityisesti Helsingissä on paljon kolmekymppisiä naisia, jotka haluaisivat lapsia, mutta ei ole kenen kanssa tehdä. Täysin yksin lapsen hankkiminen on rankkaa, olen kuullut. Voisiko yhteistyö tuottaa molemminpuolista iloa ja onnea? :) En halua tietenkään toimia vain itsekkäästi vaan rakentaa jotain aidosti kestävää. Vanhemmuus aiheuttaa monenlaisia tunnereaktioita, joita voi olla vaikea arvata etukäteen. Miten sopia asiat niin, että voitaisiin välttää mahdolliset ongelmat...?
Olen itse lapsena kasvanut kahdessa kodissa, joten sen kautta on kokemuksia lapsen näkökulmasta. Ja itse asiassa myös aikuisten näkökulmista, koska kuulin niitä vähän liikaa jo lapsena ja olen kysellyt niitä lisää aikuisena. Itse olen kokenut kahdessa kodissa kasvamisen kuitenkin rikkautena.
Asumismuotona meillä olisi varmaankin naapuruus.
Sitten on vielä tietysti se kysymys, että löytyisiköhän lisävanhempi omasta tuttavapiiristä vai miten kannattaisi etsiä…?
Yhteisövanhemmuus
Kasvattaa
0
77
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523446Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220- 1161220
Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101109Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per50963- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019890- 40805
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202721