Hei,
Onko teillä kokemuksia jonkinlaisesta yhteisövanhemmuudesta?
Minä haluaisin lapsen, mutta kehoni on sellainen, että riittävästä levosta huolehtiminen on hyvin tärkeää. Avomiehelläni on myös vähän tavallista isompi levon tarve ja myös oman ajan tarve.
Tuntuisi kiinnostavalta, että olisi kolmas aikuinen (tai toinen pariskunta), joka olisi kiinnostunut antamaan aikaa ja huolenpitoa. Toki turvaverkkoja pitää aina olla. Mutta tuntuisi hyvältä, että tietää etukäteen, että on luottoaikuinen, joka myös nostaa lasta etusijalle ajankäytössään.
Erityisesti Helsingissä on paljon kolmekymppisiä naisia, jotka haluaisivat lapsia, mutta ei ole kenen kanssa tehdä. Täysin yksin lapsen hankkiminen on rankkaa, olen kuullut. Voisiko yhteistyö tuottaa molemminpuolista iloa ja onnea? :) En halua tietenkään toimia vain itsekkäästi vaan rakentaa jotain aidosti kestävää. Vanhemmuus aiheuttaa monenlaisia tunnereaktioita, joita voi olla vaikea arvata etukäteen. Miten sopia asiat niin, että voitaisiin välttää mahdolliset ongelmat...?
Olen itse lapsena kasvanut kahdessa kodissa, joten sen kautta on kokemuksia lapsen näkökulmasta. Ja itse asiassa myös aikuisten näkökulmista, koska kuulin niitä vähän liikaa jo lapsena ja olen kysellyt niitä lisää aikuisena. Itse olen kokenut kahdessa kodissa kasvamisen kuitenkin rikkautena.
Asumismuotona meillä olisi varmaankin naapuruus.
Sitten on vielä tietysti se kysymys, että löytyisiköhän lisävanhempi omasta tuttavapiiristä vai miten kannattaisi etsiä…?
Yhteisövanhemmuus
Kasvattaa
0
92
Luetuimmat keskustelut
- 1791339
- 851236
- 96977
- 48833
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30538Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44498Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33475