Apua valokuitunopeuden saamiseen.

Mietteliäs123

Hei,

juuri siis olen ostanut soneralta uuden valokuituliittymän ja ohjeiden mukaan tulisi kytkeä verkkokaapeli modeemiin. Ongelmana on se, että minulla ei ole paikkaa mihin verkkokaapeli laitettaisiin modeemista, vain paikka, johon voi laittaa puhelinjohdon. Miten tämän saisi ratkaistua, että saisin käyttöön tuon valokuitunopeuden?

11

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sonera_auttaa

" Ongelmana on se, että minulla ei ole paikkaa mihin verkkokaapeli laitettaisiin modeemista, vain paikka, johon voi laittaa puhelinjohdon. "

Siis missä ei ole sitä verkkokaapelin paikkaa ? Jos seinässä ei ole verkkokaapelin paikkaa niin yhteys tulee asuntoosi luultavasti sen puhelinjohdon kautta ja modeemi kytketään siihen. Asia selviää helpoimmin kun soitat Soneralle, siellä tietävät kuinka se yhteys on asuntoosi toteutettu. Valokuituyhteyden viimeiset metrit voidaan toteuttaa monella eri tavalla ja täällä on mahdotonta arvaita kuinka se on juuri siinä tapauksessa toteutettu.

• Mietteliäs123

Hei,

kiitos vastauksestasi. Asunton tulee siis yhteys puhelinjohdon kautta, ja puhelinjohto mahdollistaa kuulema vain 24 mbs yhteyden, ja haluaisin saada tämän 100 mbs yhteyden, jonka sonera on luvannut.

• flådlv

Jos sinulla on seinässä puhelinpistorasia, modeemi kytketään siihen.
        100 megaa tulee sitä samaa kaapelia pitkin, jos sonera on tehnyt muutostyöt

• Mietteliäs123

Mutta en saa puhelinpistorasiaan kiinni ethernet piuhaa, vain puhelinjohdon?Pitäisikö silti toimia?

• Mietteliäs123

• ifduf

Sitä puhelinjohtoa menee teillä seinien välissä kymmeniä metrejä talojakamoon asti, johon valokaapeli tulee. Toki sinun kaapeli kannattaisi pitää mahdollisimman lyhyenä.

• jidjvdif

Jos sinulle tuli uusi modeemi liittymän mukana, kytke se puhelinjohdolla kiinni ja soita soneran asiakaspalveluun. Vaikuttaisi siltä että uutta liittymää ei ole vielä kytketty, tai otettu käyttöön

• dfkvpofdkv

Tai lue modeemin käyttöohjeet, että saat modeemin VDSL tilaan....

• Mietteliäs123

Hei,

tosiaan puhelinjohdolla on uusi liittymän mukana tullut modeemi kiinni. Modeemi oli tullut jo eilen postissa, mutta ei ole tullut vielä käyttöönottoviestiä... Siitähän tämä johtuikin. Kiitos vastanneille/auttaneille!

• Mietteliäs123 kirjoitti:

Hei,

kiitos vastauksestasi. Asunton tulee siis yhteys puhelinjohdon kautta, ja puhelinjohto mahdollistaa kuulema vain 24 mbs yhteyden, ja haluaisin saada tämän 100 mbs yhteyden, jonka sonera on luvannut.

Jos jakamoon tulee valokaapeli, loppumatka tulee vauhdilla vaikka rautanaulaa pitkin.

• Nutipää15
        Kapteeni.Kulaus kirjoitti:

Jos jakamoon tulee valokaapeli, loppumatka tulee vauhdilla vaikka rautanaulaa pitkin.

Huoh....Aha.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe