Terve oon 17 vuotias poika ja noin kuukausi sitten tuli yhtäkkiä joku ajatus päähän että jos olenkin homo tai jos muutun sellaseksi. Ikinä ei ole ollut mielenkiintoa semmoseen. Joku tuolla mielessä kuitenkin sanoo kokoajan että "olet homo, hanki poikaystävä" vaikka se on täysin vastoin minun ajattelumaailmaani ja halujani. Välillä yrittää jo myöntää itselle ja muille että no olen sitten kai homo mutta hetken päästä se ei taas tunnu siltä oikealta ja alkaa ahdistamaan. Olen miettinyt että entä jos kiellän vain itseltäni. No en tiedä onko se ihan sitäkään.
Ymmärrän että tässä iässä tulee pohdittavaksi tämmösiä asioita mutta nämä alkaa mennä jo turhan häiritseviksi. Välillä ahdistaa saman sukupuolen näkeminen kadulla tai ihan tahansa missä ja joka asiasta tulee vaan mieleen homoseksuaalisia ajatuksia (kaikki biisit ja puheet, tavarat) ja niistä jos jostain ahdistuu ihan suunnattomasti. Elämänhalua ja ruokahaluakaan ei enää tämän takia oikeastaan ole.. Tässä tulee hulluksi pian. Kiihotun kyllä joskus tietynlaisista pojista (ihan vain muutamia esimerkkejä, ei ole mitään laajempaa kiinnostusta niihin) mutta merkkaako vielä kiihottuminen niistä mitään? En halua käytännössä mitään heidän kanssa. Ja kiihotun tytöistä ihan yleisesti kun tämä ajatus välillä poistuu vähäksi aikaa. Mutta halut menee kyllä aika nolliin tämän takia..
Tämä kaikki on johtanut siihen että ihan ku en enää tietäis omaa seksuaalista suuntautumistani, kyseenalaistan mielessä kokoajan sitä ja tulee vaan tosiaan nuita ahdistavia homoseksuaalisia mielikuvia. Tarvitsen apua että mielenkiinto kouluun ja muuhun arjen toimintaan palaisi ennalleen.
Pakkoajatuksia ehkä
10
150
Vastaukset
- Vitkavalta
Ota yhteyttä nettipoliisiin, hänestä on tullut nuorille tärkeä, hänelle voi kertoa ikäviäkin asioita.
http://yle.fi/uutiset/nuori_lahestyy_poliisia_mieluiten_somessa/8157511
--------------------- - 1904
Vaikka kertomasi perusteella vaikutatkin heterolta, sun pitää hyväksyä ittes semmosena kuin olet, tykkäsitpä sitten tytöistä tai pojista - tai vaikka molemmista.
Pakko-oireisen häiriön yksi esiintymismuoto on juuri seksuaalisuuteen liittyvät ajatukset ja sun kannattaa tutustua esimerkiksi aiheesta kirjoitettuihin itsehoito-oppaisiin. - Faktaaon
Samasta sukupuolesta voi kiihottua olematta homo tai lesbo. Et ole homo! Niin kuin tiedostit, ajatuksesi ovat pakkoajatuksia.
- apuakiitos17
Kiitoksia avusta!
- TohtoriTrauma
Onko sulla nuorempana ollut jonkinlaisia homokokeiluja tai homoläppiä kavereiden kanssa mitkä on nyt "aktivoitunut" ahdistuksena?
- apuakiitos17
Kaikenlaista turhaa homottelua ynnämuuta.. Ei mitään kokeiluita eikä ole nytkään halua sellaseen
- Ajatus74
apuakiitos17 kirjoitti:
Kaikenlaista turhaa homottelua ynnämuuta.. Ei mitään kokeiluita eikä ole nytkään halua sellaseen
Ei ajatuksilla välttämättä ole tekemistä oikean seksuaalisuuden kanssa.
Minua homoteltiin ala-asteelta lähtien, ja lukio-iässä alkoivat pakkoajatukset joissa muutuin yhtäkkiä homoksi.
Ajatuksista tuli suoranaisia pelkoja. Pelkäsin uimahalleja, liikuntaa, saunomisesta puhumattakaan. Armeija oli pelkojen takia täysi painajainen ja siellä päälle tulikin laajemmat pakkoajatukset ym.
Sen kummemmin en osaa neuvoa kuin toteamalla, että luultavasti kärsit tavallisista pakkoajatuksista ja kannattaa ottaa ne puheeksi jonkun hoitokontaktin kanssa. Ajan myötä kun ajatukset tapaavat vain pahentua. - apuakiitos17
Mulla on tosiaan ihan samanlaista tämä oma juttu..
- En.siis.ole.alalla
Kiihottuminen vähän milloin mistäkin on ihan normaalia (varsinkin nuorelle) eikä siitä kannata päätellä muuta, kuin että seksuaalinen puoli on aktiivinen itsessä (ja sehän onihan mukavaa ja normaalia). Fantasiatkin voivat olla hyvin monenlaisia eikä niistäkään voi päätellä, millaista seksielämää henkilö oikeasti (haluaa) toteuttaa. Voi olla ajatuksia jostakin, mitä ei oikesti halua toteuttaa, mutta joka tietyssä tilanteessa kiihotti ajatuksena hetken.
Pakonomaisiin ajatuksiin (tai oikeastaan niiden pelkoon) auttaa se, että antaa ajatusten olla juuri sitä, mitä ne ovat. Jos joku mies on kiva katsoa, niin katso..ja se siitä. Jos ajatuksiin tulee, että olet homo, niin anna ajatuksen tulla..ja mennä.
Se, mitä seksuaalista toteutat, on syytä olla sitä, mitä halut. Pohdi tätä tilanteiden (mahdollisuuksien) tullessa eteen. Kyllä siinä tilanteessa sitten tiedät, mitä tahdot ja mitä et. Tärkeintä on, että olet oma itsesi, arvostat itseäsi ja pidät itsestäsi huolen.
Hyvää elämää sinulle!- apuakiitos17
Kiitos.. Olen jo hakenutkin itselle apua tähän liittyen ja asia ei enää nii paljoa vaivaa kun ymmärtää pakkoajatusten logiikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337712Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213390Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_222362Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521610Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291447PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1841435- 1461315
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport521182Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1771076- 39986